TRADITSIOONE MURDMAS: Helilooja ja klahvpillimängija Sven Grünbergi autoriõhtutel täna ja homme ei ole laval ühtegi elektroonilist instrumenti.Foto: Martin Ahven
Inimesed
18. jaanuar 2019, 00:01

Sven Grünberg: „Suurema osa filmimuusikat olen kirjutanud raha pärast.“ (2)

Poola ja ENSV ühistöös valminud filmid „Madude oru needus“ (1987) ja „Saatana pisar“ (1993) ning Tallinnfilmis tehtud „Hukkunud alpinisti hotell“ (1979) tõid esimestel linastusaastatel kinodesse üle terve Nõukogude Liidu ligikaudu 60 miljonit vaatajat. Kõigile kolmele linateosele kirjutas muusika Sven Grünberg (62), kelle sõnul tooksid sellised vaatajaarvud helilooja kukrusse ligikaudu kuus miljonit USA dollarit. Ajad olid aga teised ning miljonäristaatust Sven taga ei nuta.

Poola ja ENSV ühistöös valminud filmid „Madude oru needus“ (1987) ja „Saatana pisar“ (1993) ning Tallinnfilmis tehtud „Hukkunud alpinisti hotell“ (1979) tõid esimestel linastusaastatel kinodesse üle terve Nõukogude Liidu ligikaudu 60 miljonit vaatajat. Kõigile kolmele linateosele kirjutas muusika Sven Grünberg (62), kelle sõnul tooksid sellised vaatajaarvud helilooja kukrusse ligikaudu kuus miljonit USA dollarit. Ajad olid aga teised ning miljonäristaatust Sven taga ei nuta.

„Vastupidi, ma isegi kahetsen, et olen sedavõrd palju filmimuusikat kirjutanud,“ üllatab ta hoopiski. Grünbergi nimi jookseb läbi 130 filmi tiitritest. Aukartustäratav arv, millega ta on selles vallas Eestis kahtlemata esinumber. Filmidele muusikat kirjutades on Sven teinud koostööd jaapanlaste, poolakate, venelaste, soomlaste ja lätlastega kuni Hollywoodini välja. Nädalapäevad tagasi jõudis kinodesse Lotte kolmas täispikk animafilm „Lotte ja kadunud lohed“, kus kõlab Sven Grünbergi muusika nagu eelmisteski „Lotte“ filmides.

Edasi lugemiseks: