Eesti uudised

Ettepanek laste kodutööd kaotada ei vaimusta õpetajaid ega lapsevanemaid (78)

LISA KOMMENTAAR

djaval14. veebruar 2018, 09:42
Kirjuta mingit mõttetut jama, ropenda ja sind ei sega keegi. Mittesoovitavad on asjalikud märkused.
ain14. veebruar 2018, 09:25
kas reps on käinud arstlikul uuringul-möistust kontrollimas???
Lapsevanem13. veebruar 2018, 19:01
Huvitav, mille poolest ei vasta minu kommentaar reeglistikule? Mida ma ei tohi öelda, kas seda, et õpikuid ei ole või et ettepanek on ajuvaba?
siin13. veebruar 2018, 19:16
on vist tehniline tõrge. Ka minu neutraalne kommentaar ei läinud läbi
Lapsevanematele ja õpetajatele!14. veebruar 2018, 08:44
See küsimus tuleb esitada lastele,mitte teile. Enamus lastevanematest kurdab,et lapsel on kahed ja ilmselt õpetaja ei oska oma ainet selgeks teha. Aga äkki ongi põhjus selles,et laps pole võimeline kõike õpitut selgeks saama,sest koormus on suur.Toon näite 8-klassi järgmise päeva õppekavast: matem. raamatust ül.25-29 kirjalikult vihikusse ja tööleht nr.2 täita,ajalugu-kontrolltöö peatükkide 35-46 kohta, eesti keel-harjutused töövihikust 42-45 kirjalikult,vene keelest kirjutada lugu"Minu kodused toimetused" ja kolm tundi on veel oma ülesannetega. Ja see ei ole mitte välja valitud päev,vaid see kordub päevast päeva!Töövihik on mahulisest sama mis raamat ja ranitsas on kuue tunni jaoks kotis 12 raamatut.Küsimus:kui palju kaalub õpilase koolikott, olenemata sellest,mitmendas klassis ta käib? Neid mahukaid töövihikuid kevadel vaadates,on üle poole harjutustest täitmata.Õpetaja selgitab,et lihtsalt ei jõua,aga kaasa peab küll jõudma iga päev kanda.ANDKE sõna LASTELE, sest nemad on esmased asjaosalised ja see laps,kes kiidab koduste tööde olemasolu,see ilmselt laseb lihtsalt "üle jala" ja ei osale ka trennides.Nii arvan mina,pensionil olev pedagoog ja näen oma lastelaste õppimise 8 ja 9 klass.
mis 14. veebruar 2018, 09:17
puudutab õppematerjale, selles on Teil õigus. Aga kool ja õpetajad pole küll süüdi ei rasketes töövihikutes ega ülepaisutatud ainekavas. Mis ajalooõpikut laps kasutab?
14. veebruar 2018, 11:14
õige õppimine algab alles gümnaasiumis, enne seda laste mäng
kulla minister13. veebruar 2018, 17:46
kas Teil on keegi, kes kõiki sotsiaalmeedia kommentaare loeb? Neis on nii palju muret ja häid ettepanekuid et haridusreformi saaks ära teha. Tulemuseks võiks olla rõõmus loominguline Eesti elu edendav noor ja rõõmus särasilmne austatud õpetaja (ka eakas).
meie kool on13. veebruar 2018, 17:12
üpris akadeemiline algusest lõpuni ning see eeldab ka kodus töötamist. Kodutööde kaotamine nõuab haridussüsteemi täielikku muutumist. Ja kuidas tekitada lastes motivatsioon, et nad õpivad iseenda tuleviku jaoks? Üks tegur, miks lapsed peavad kodus töötama, on see, et laste lugemisoskus on väga palju halvenenud ning nad ei suuda tunnis nõutud teadmiste ja oskuste omandamisega toime tulla.
To 17:1214. veebruar 2018, 04:28
Laste lugemisoskus? Enamus siiski on väga hea lugemisoskusega. Ei tea mis koolidest või kandist te selliseid lapsi kohtate kes ainukt nututelefonis istuvad, õppida ei viitsi ja on kehva lugemisoskusega.
14. veebruar 2018, 11:18
lugemisoskus ja tekstist arusaamise oskus ei ole üks ja sama
koolis õppida ei tohi, sest võib sattuda teiste kiusamise ohvriks13. veebruar 2018, 16:48
Uus dbiilsus on see et nii nagu hindeid ei tohtivat seinale välja panna, nii ei tohi ka laps klassis valjusti raamatust ette lugeda, sest siis terve klass kuuleb kui halvasti laps loeb/veerib slpe kokku ja satub nii kooolikiusamise ohvriks..
To 16:4814. veebruar 2018, 04:30
Mida need hinded seinal juurde annavad? Kaasõpilased saavad siis kiusata? Ettelugemisel/esinemisel ja niisama hinnete avaldamisel on vahe sees. Kuidas see viimane lapse lugemisoskust arendab?
Vanaema.13. veebruar 2018, 16:31
Poolt.Mujal tehakse kõik koolis ära.Näen oma 5 kl.käiva lapselapse pealt.Tuleb koolist kella 5 bussiga.Sest varem ei tule bussi.Sööb.Siis läheb tuupima.Selleks kulub 2-3 tundi.Õhtuks on nii väsinud,et kukkub voodi Õnneks on senini veel 5 ja 4 tunnistusel.Kurdab ise ka vahel,et on nii väsinud.Miks õppetajad selle vastu on.Teil ka kergem ju.Ei pea kodu tehtut kontr.Tunnis saab ju kõik selgeks teha.
13. veebruar 2018, 16:49
Mujal? Kus kohas mujal?
13. veebruar 2018, 17:14
Näiteks Soomes Inglismaal Austraalias Argentiinas.
17:14,13. veebruar 2018, 21:04
Austraalias kodused tööd on täitsa olemas, mu laps käis aasta aega seal koolis. Muidu, seal oli keelatud tüdrukutel küüsi värvida, silmapaistvaid ehteid kandma ja kõikidel oli koolivorm.
igatahes 14. veebruar 2018, 11:02
Inglismaal õpitakse koolis, mingeid koduseid töid pole.
to igatahes14. veebruar 2018, 11:26
Inglismaa on terve maailm? Muidu, seal on riigikoolid (töölisklassi jaoks) ja erakoolid nende jaoks, kes tahavad elus midagi rohkem saavutada. Erakoolides lullilöömise võmalusi lastele ei võimalda.
13. veebruar 2018, 16:49
Kui tuppa minekuks läheb 2-3 tundi, aega õpimiseks jääb vähe
13. veebruar 2018, 17:13
Said valesti aru.Me elame maal.Buss tuleb kell 5.Ta tuleb kohe koolist koju.Sööb ja hakkab õppima.
13. veebruar 2018, 16:51
Vanaema võik koolis tunda andma, kõik lapsed kohe saaks targaks
13. veebruar 2018, 17:21
Ma saan aru,et kuna me elame maal siis me polegi ju inimesd.Aga kui buss läheb hommikul kell 7 ja õhtul tuleb kell 5.Ning vald ei ole nõus 1 lapse pärast kooli bussi meie külla panema Sest metsa vahe teed on kehvad jne.Ja õpilste buss tuleb kell 3 koolist.Ja kui tüdruk lõpp peatusest koju tuleb siis on tal veel 8 km. kõndida.
14. veebruar 2018, 11:28
Mis kell laps ärkab, kui ta peab 8 km kõndima bussini ja buss läheb kl 7?
kas koolis13. veebruar 2018, 17:33
tõesti puudub võimalus midagi ära teha? Igas koolis on pikapäevarühmad, raamatukogu. Mõne kirjaliku töö saaks ikka tehtud.
13. veebruar 2018, 17:39
Osad asjad jah saab seal ära teha.Aga ega pole ju järgmise päeva õppikud ega vihikuid kaasa.Loodus õp.käib minu käest osasid küsimas.Siis matas on palju õppida.Inglise keele sõnu palju pähe õppida.Jne.Teinekord vaatan et lapsel pisarad silmis.Ausalt on lapsest kahju.
teie tingimused13. veebruar 2018, 17:50
on tõesti ekstreemsed. Jõudu lapsele. ja perele
jõudu lapsele ja perele13. veebruar 2018, 17:52
tingimused tunduvad ekstreemsed. Siiski ei oleks ma kooli peale pahane.
aga13. veebruar 2018, 22:13
mis saab siis, kui tuleb reaalselt tööle minna? Praegu on vähemalt lapsel harjumus tööd teha. Kui võiks koolist tulla ja ainult niisama ninnu-nännutada, kas see oleks parem?
8 km jalgsikõndimise juttu ei taha hästi uskuda. Talvel, pimedas ja 8 km jala ja hommikul bussi peale 8 km jala. Tundub üsna karm täiskasvanugi jaoks. Mis kell ta siis minema hakkab? Ma käisin lapsena 3 km kooli, tundus ka suht tülikas, eriti talvel, kui lund oli palju.
Saaks küll kui13. veebruar 2018, 22:57
laps vaid sooviks,aga kahjuks mängivad ja karjuvad niisama . Ei viitsi nad midagi koolis õppida ja siis "valetavad" et õpivad kodus. Kodus aga valetavad, et õppisid koolis ära ja ega laisk vanem viitsi kontrollida ka, eriti kui oma teadmised algklassi lapsele juba alla jäävad.
Üks konkretne küsimus -14. veebruar 2018, 11:21
Mida laps teeb koolis, kui tunnid on läbi? Reeglina koolides on pikapäeva rühm, kus lapsed enne bussi teevad kodused tööd ära.
hästi ei tahaks uskuda14. veebruar 2018, 11:39
kiire arvestus 10 min/ km x 8 = 80 min ehk 1'20'' (talvel lisame veel 10 min) seega 1'30''
äratus seega kuskil kl.4.45 hommikul, kui tahab süüa kah.
Pepiinox13. veebruar 2018, 16:30
Oleks väga hea mõte, kui koolitööd tehakse ikka koolis ja kodune aeg on endale ( trennid, huviringid jne ) Praegu tekib tunne, et kui mingit pahna neile pähe ei tao siis inimest neist ei kasva.... aga et täiskasvanuna olla hea, terve ja edukas inimene on vaja ehk ka midagi muud veel lisaks... vaadake natuke laiemalt ringi, kus me oleme siis oma supper haridusega ??? naljanumber....
vaatasin13. veebruar 2018, 16:52
Eestlaste vara on ajud, ajud üle maailma on hinnas, labidaga vehklejaid igal pool jätkub ja jääb veel üle
pikemad koolipäevad13. veebruar 2018, 16:19
Siis me jõuame sinna, kus kool lõpeb õhtul samal ajal vanemate tööpäeva lõppuga.
kas13. veebruar 2018, 13:20
need geniaalsed ideed ka ükskord otsa saavad?
Nii on...13. veebruar 2018, 13:09
Kui vaadata algklassi õpilaste ajagraafikuid, on pärus jube. Soomes selle koha pealt lihtsam. Kodus õpitakse põhimõtteliselt siis kui töö tulemas. Muul ajal korraldatakse kõik õpingud koolis. Kodutööde kadumisega oleks võimalik suunata lapsi erinevatesse huviringidesse, et nad ükskord ometi vähendaks nina telefonis istumust.kodutöödel telod kogu aeg kõrval, mis nagunii segab õpitööd..kahe käega poolt sellele seadusele...
13. veebruar 2018, 16:21
Kes tahab, see jõuab, kes ei taha, kodutööde puudus huviringidesse küll ei aja, ja see on fakt mitte teooria.
sa oled naiivne13. veebruar 2018, 16:22
Nad just selle võõra pikendavad nina telefonis istumust.
Kes 13. veebruar 2018, 16:22
jaa13. veebruar 2018, 12:10
Kui kodutööd ei antaks, siis loogiliselt võttes lapsed peaks rohkem aastaid koolis käima.
sina ei ole rahul13. veebruar 2018, 12:51
aga keskerakond ja Mailis Reps usuvad selle ettepaneku tulemuslikkusse.
milleks13. veebruar 2018, 12:56
töölisele haridus. Osaku oma allkirja kirjutada ja maksutšekkidelt numbreid lugeda. Sellest peaks piisama.
13. veebruar 2018, 16:23
Nt Prantsusmaal koolipäevad venivad õhtuni välja ja kolmapäev vaba.
Emmeliine13. veebruar 2018, 11:23
Uskumatu lollus oleks koduste tööde ärajätmine! Oleme abikaasaga enda 2 last juba suureks kasvatanud. See aga, missugune põlvkond just praegu peale on kasvamas, on jube lausa. Näen seda mõne tuttava inimese laste pealt ning väga lähedalt nägin töötades ühes Tallinna koolis, projekti kallal, millega seoses pidin koolis viibima õige mitu kuud. ma pidin pikali kukkuma, missugused on enamus algklassilapsi, just sellised 2- 5 klass. Ebaviisakad: ei ütle, tete, head aega, ei tänan, ega palun, ropendavad, räägivad inetusi, on kurjad ning enamiku ajast mängivad telefonimänge või vaatavad You Tubest idiootseid videosid, mis peaks lastele kindlasti keelatud olema- siit tulevad eeskujud, s.t kõik need lollused ja idiootsused. Kui sellistelt veel kodutööd ära võtta, tähendaks see seda, et nad kodus ilmselt ka kogu ülejäänud aja sama tegevusega tegelevad. Vaevalt nad vanematega vestlevad või midagi asjalikku teevad. Koduste tööde tegemine kasvatab vähemalt mingitki kohusetunnet, iseseisvust (kui muidugi mammakesed/papakesed lastega koos kodutöid ei tee) ning püsivust! keskkoolilapsed veel on kenad ja viisakad, aga need väiksemad- no tõesti, mis neist kasvab? ? ?
õpetaja vana muld13. veebruar 2018, 12:43
Nõustun emmeliinega! Ka õpetajad on selliste algklassiõpilastega püsti hädas, kuna ühtegi karmimat sõna ju öelda ei tohi. Kirjutad märkuse, kodus kahjuks vanemaid ei huvita, need ilmselt on eeskujuks ja istuvad samamoodi nina telefonis. Eks laps võtab eeskuju just enda vanematest. Kui vanematest eeskuju ei ole, võetaksegi eeskujuks need tobedad ja teinekord ohtlikud videod ning nende videote peaosalised! Selliseid vanemaid reeglina ei huvita ja nad ei teagi, mida laps oma telefonis teeb või vaatab! On seal mingi tulistamise video või ilgelt naljakas "nali", kuidas kellelgi aken sisse visatakse...Aga tõesti tõesti, ma ei kujuta ettegi, kui niisugused pisikesed pätid veelkodutöödest pääsevad. Mis siis saab?
Maakool13. veebruar 2018, 17:32
Mühaklikkust on palju ka maakoolis. Ûldjuhul ei oska tere öelda enamus. Ka lapsevanemad, kes maal on ju tuttavad, on nii silmakirjalikud, et tervitavad ainult niikaua, kui oled nende lapse õpetaja. Kõige suuremad vingatsid on need, kelle lastega on probleeme. Nende arvates ei käitu öpetaja kunagi õigesti. Ja veel häirib väga, et kui mõni noorepoolne ema juhtub kooli külastama, jääb temast klassiruumi talumatu suitsuhais, nii, et peab ruumi tuulutama.
To 11:2313. veebruar 2018, 13:04
Tallinna kool? Mine käi mõnes paremas koolis või isegi eliitkoolis ja näed millised on korralikud lapsed.
Ebaviisakuse kohta13. veebruar 2018, 13:19
võin öelda, et pole need algkoolilapsed sugugi ebaviisakamad kui teised. Ainult vanem põlvkond veel mäletab midagi viisakusest. Muidu panevad kõik teenindajastki mööda kui seisvast postist ja pole nende asi, et nad tegelikult peavad edasi toimetamiseks pöörduma selle "seisva posti" poole
To 13:1914. veebruar 2018, 04:34
Seda vanema generatsiooni viisakust saad hulludel päevadel ja bussides/trollides tihti kohata. Lapsed on ka inimesed, peale rasket koolipäeva veel hunnik inimesi ka vaja suu kõrvuni teretada.
vaata13. veebruar 2018, 22:35
on olemas loomulik intelligents. Minu ema oli ka selline. 4 klassi haridust ja äärmiselt eluterve suhtumine kõigesse, töökus ja lahtine pea ning osavad käed. Kahjuks ei ole kõik sellised, nagu olid minu ema või Sinu vanaisa. Eestis on tarku ja haritud inimesi palju, ainult nemad ei kipu poliitikasse, kus normaalsel inimesel ei ole sõnaõigust, vaid sõnaõigus on ainult parteil. Poliitikasse otsustajateks lähevad need, kes tahavad võimutundest rahuldust saada. Suurt palka muidugi ka, aga eks raha lisab võimutundele veelgi magusust. Tore, et Sa oma eluga rahul oled. Sinu puhul on vähemasti see paigas, et teed seda, mida oled tahtnud teha ja ei süüdista kedagi. Kasvatad oma lapsi ka töötegemise vaimus, samas on ju ka kodutööd töö tegemine. Ükskõik, mis moodi, aga kui lapsel on harjumus tööd teha, siis ta teeb seda kohusetundlikult ka tulevikus, olgu ta siis viimase peal tarkur või tavaline töökas inimene. Sina oled saavutanud laste töötegemise harjumuse omas kodus, aga mõni ehk peab selle koolis omandama, sest kodus ei ole sinutaolist ema. Ja mõni ei saa ka koolis käies harituks ja kohusetunnet ka ei ole, olgu kodutööd kohustuslikud või mitte.
Kunagi13. veebruar 2018, 11:13
õppisin kutsekeskkoolis, matemaatika õpetaja andis kodus lahendada kõik ülesanded, mis järgmiseks tunniks üldse õpikus olid. Jõudsin kuskil nelja või viie paiku õhtul koju, hakkasin lahendama, kui ei osanud, otsisin vanad õpikud välja, tuletasin ise valemeid ja vahel lõpetasin öösel kella 2 paiku, kui valmis sain, teisi aineid polnudki aega õppida, neid asju lugesin enne tundi korra läbi. Selle tulemusel olin hiljem ülikoolis ainuke puhas viiemees matemaatikas, tegin isegi õppejõule silmad ette. Sain hea ettevalmistuse eluks, loogilise mõtlemise ja olen isegi maja endale ehitanud, kuigi pole kunagi ühtegi ehituseriala õppinud. Kui on hea loogiline mõtlemine, loed netist tarkusi juurde, saad kõigega hästi hakkama. Kui poleks olnud koduseid ülesandeid, vaevalt ma millekski võimeline oleks.
Ikka ikka13. veebruar 2018, 10:51
Las sotsmeedia kasvatab siis tulevad sellised nagu tänases pealtnägijas
Mina13. veebruar 2018, 10:22
Loomulikult13. veebruar 2018, 10:17
Peabki ära jätma. ( vanemad ei tassi tööd koju kaasa, tööd tehakse töökohas) UK õpivadki lapsed koolis 8. 55-15.30 ja lapsed ei hulgu tänavatel.Laps on 10 aastane ja käib 6 klassis. Reedeti antakse 5/6 klassis väike kodutöö. Miks lõppeb koolipäev 12.00.? Siis las peabki kodus veel 4,5 h õppima,
Kata13. veebruar 2018, 11:31
Ning selle UK lollil 'kord nadalas kodutöö' ning 'more able kids not pushing' tasemel paningi oma lapse erakooli. Õpivad kell 9-5 koolis ning siis tund kodus ning tulemused fantastilised. Laps ise ja ei taha enam 'state' kooli minna. Vaga rahul.
Kata13. veebruar 2018, 11:32
Ning selle UK lollil 'kord nadalas kodutöö' ning 'more able kids not pushing' tasemel paningi oma lapse erakooli. Õpivad kell 9-5 koolis ning siis tund kodus ning tulemused fantastilised. Laps ise ja ei taha enam 'state' kooli minna. Vaga rahul.
sa ära luuleta13. veebruar 2018, 16:28
Nendel, kel koolipäev lõpeb kl 12.00, koduste tööde täitmiseks kulub võibolla pooltundi ja osa jõuvad juba koolis ära teha
tasemevahe13. veebruar 2018, 22:38
seda ei märka enne, kui tööle lähed.
hm13. veebruar 2018, 22:37
vaene prints George läks mu meelest neljaselt kooli. Oli teine üsna õnnetu olemisega.
to hmm14. veebruar 2018, 11:45
Inglismaal KÕIK lähevad kooli kolmeselt-neljaselt, kui sa veel ei tea, ja seal kehtib keeruline astemte süsteem, võimekaid sõelutakse välja ja nemad ilma kodutööta küll ei pääse.
13. veebruar 2018, 09:34
võiks vähemalt siis nädalavahetusteks küll mitte anda,siis on ikkagi perel puhkeaeg.Kui minnakse vanavanematelegi külla või näiteks spaasse ja muidu loodusesse et nautida rahulikult puhkepäevi ja seega olla rõõmsalt valmis uueks töönädaleks nii vanematel kui ka lastel.
madal lävi13. veebruar 2018, 09:33
Lumehelbekestest tahetakse omakorda veel juhmakad ka teha!
jah13. veebruar 2018, 11:01
On lapsi, kes on aeglase mõtlemisega, klassitunnis katkeb järg mingil hetkel, nemad õpivadki põhiliselt kodus. Kui kodus enam ei pea, siis jäävadki hariduseta.
julius13. veebruar 2018, 09:31
No tore. Ja mis edasi saab? Jõuab see lapsuke ükskord nii kaugele, et peab tööle minema ja see on ju veel kurnavam. Olen kuulnud jah, et emme tassib pojakesele töö juurde termosega suppi ja sõitleb ülemust, et see tööpäeva liiga vara alustab ja tema õrn võsuke ei jõua välja puhata peale ööklubi.
Sass13. veebruar 2018, 09:29
Eks anname siis juba lasteaias ülikooli diplomi kätte ! Minu tütar käib kuuendas klassis, vahel on õppimist rohkem, aga mõni päev polegi midagi antud. Raske on selgeks teha, et täna võiks siis midagi homsest ära teha. Vastuseks on see et homseks ei ole seda vaja. Palju aega kulub trennis käimisele, 5 korda nädalas koos mieku ja tulekuga 3 tundi ja seda teeb ta vabast tahtest. Tean lapsi kes tegelevad mitme alaga ja tantsu ring pealekauba. Siin oleks küll vanematel koht mõelda, millal laps pukab? Pealegi on nädalavahetustel võistlused väljasõiduga kaheks päevaks.
võiks midagi ülehomseks ära teha ka, aga ei jõua kohale.13. veebruar 2018, 17:05
Eduard Vilde jutustus "Minu esimesed triibulised", loeb näitleja Ain Lutsepp. Eetris 03.03.1985.
https://arhiiv.err.ee/vaata/klassikapaev-klassikapaev-eduard-vilde-minu-esimesed-triibulised/same-se...
salliv sall13. veebruar 2018, 09:25
Hinded võiks ka ära jätta!
Name13. veebruar 2018, 10:18
Seda juba tehakse. Hinne alandab ja ei anna infot, selle asemel peab kirjutama hinnangu ja soovitused. Muidugi eluterve oleks mõlemat varianti kasutada, kuid see käib juhtkondadele üle mõistuse. Õnneks saab õpetaja veel nii palju küll isemajandada.
ja koolis13. veebruar 2018, 11:04
võiks ka käia, kui laps ise tahab, nagu Riigikogus, kus kohal ei pea olema.
Õige !13. veebruar 2018, 12:57
Ka see teema olevat keskerakonnas arutlusel.
eks13. veebruar 2018, 22:45
haridusministeeriumi ülesanne ongi rahakulu koolidele vähendada. Kui meie riiklik kooliharidus nii kehvaks läheb, nagu praegu reformida tahetakse, siis tekkivad erakoolid ja neid ei pea üleval mitte riik, vaid eraomanikud lapsevanemate rahakoti arvelt. Rikkurid panevad oma võsukesed erakoolidesse ja vaesemad lepivad riiklike koolidega. Taseme vahe aina suureneb ja siis hakatakse kõike jälle tagasi reformima, sest ülbed intelligendid on hariduse erastanud.
Karin13. veebruar 2018, 09:08
Hea kui kommenteeriks lapsevanemad, kes veidigi asjaga kursis on. Ülejäänud ei kujuta tänapäeva koolielu ettegi.
kodutööd võib ära jätta13. veebruar 2018, 08:59
alates sellest hetkest, kui miski teadlaste grupp saab korraga kõik nobeli preemiad selle eest, et leiavad meetodi inimese õpetamiseks ja teadmiste-oskuste vahetamiseks umbes nii, nagu seda matrixi filmis unistati.
kool13. veebruar 2018, 08:40
ikka tagasi kiviaega,järjest vähem kooliharidust ,maal elavatele lastele on koolitee tehtud ikka väga keeruliseks ja kui pole vaja enam öppida ka ,ei möista milline elu ees ootab.Tagurlus igal sammul.Aga no ikka pidutseme.
igal põlvkonnal omad kohustused13. veebruar 2018, 08:39
Aga õigused? Põhimõtte pärast tuleb jätta tunnid ette valmistamata, õppekavad koostamata, õpilaste tehtu kontrollimata-parandamata, ei mingeid soovitusi, nõustamisi, kaasamõtlemisi, juhendamisi, aruandlust, arengutes kaasaspüsimiseks õppimist... Enamus tegevustest on õpetaja jaoks "kodutöö", sageli mingit tasu saamata, sest 20. sajandi põlvkondade viga on mitte iga liigutuse eest sedasama raha küsida, mida laiaks paisunud riigikogu+ministeeriumid katse-eksituse meetodil laiali külvata suudavad või sulaselget (aja)raiskamist soodustades siia-sinna kulutavad. Mnjah, kui inimene teismelisena ei mässa, pole tal südant sees, kui inimene üle 40-sena veel mässab, pole tal mõistust peas. Mille eest ja kelle huvides protsess käivitunud on? Juhtida on äpistunuid mugav... ühe näpuliigutusega. Ise mõtlemine ja omil jalul püsimine on mistahes iseseisvuse ja sõltumatuse alus. Kas instruktaaž on reformi läbimiseks piisavalt asjakohane? Kes tegi?
penskar13. veebruar 2018, 11:06
ebaõiglus jätkub kuni surmani, seega ka mässama peaks ka surmani.
13. veebruar 2018, 08:35
Repsile kâib tema 6 lapse koolitamine ja 6petamine ilmselgelt üle jõu.Milleks v6tt âra lastelt vastutuse tundmine ? KAS tõesti.on Eestisse vaja lapsi kes on ennast tâis kaabakad ja v6ivad teha mida tahavad?