VESI JA VILE: Õpetajatelt eeldatakse nüüdses koolis, et ta peab panema häid hindeid ja õpetama nii, et absoluutselt kõik saaksid ainest aru. Kui seda ei juhtu, on kehvema lastetoaga õpilaste ja nende vanemate silmis süüdi mõistagi õpetajad, kellesse on ligi 20 aastat suhtutud kui klienditeenindajatesse. Seda alavääristavat suhtumist on aga üsna keeruline muuta. Foto: Vida Press
Aigi Viira 3. september 2016 04:00
Maa soolast ja küla küünlast on nüüdne õpetajaamet valgusaastate kaugusel: õpilaste ja lapsevanemate jaoks on koolmeistrist saanud klienditeenindaja.

Maa soolast ja küla küünlast on nüüdne õpetajaamet valgusaastate kaugusel: õpilaste ja lapsevanemate jaoks on koolmeistrist saanud klienditeenindaja.

Kui Nõukogude Liidus oli levinud patriootiline fraas "Taome mõõgad atradeks!" siis praeguses Eesti üldhariduskoolis on käibel märksa nõudlikum lause: "Teeme kolmed neljadeks!" See ei ole nali. Pole kaugelt harukordne, et kliendistaatust nautiv õpilane nõuab klienditeenindajaks alandatud õpetajalt kehvade hinnete ümberjoonistamist kõrgemateks. Kohe, siin ja praegu.

Õpetajal jääb vaid kannatust varuda, kui asub tuhmile õppurile selgitama, et päris sel moel hinnete parandamine ei käi. Sedapuhku klienditeenindaja kliendile vastu tulla ei saa. Klient ei saa aru ja pahandab. Säärase pentsiku skeemi järgi, mille puhul on õpetajast saanud mitte keegi, Eesti koolid töötavadki.

Edasi lugemiseks vali endale sobiv plaan:
Üks artikkel
3,99
Ühe artikli lugemisõigus
Digipakett
1,00/kuu
11 erinevat digiväljaannetÜle 2000 artikli kuusJagamisõigus 4 sõbragaVõida iPhone 12 nutitelefon