ISE-ISELIIKUR: Mario Kadastik näitab, et tema Tesla juhibki ennast ise. Mõningane ettevaatus on küll sees, sest linnas on palju olukordi, mille jaoks auto ei ole veel mõeldud.Foto: Mattiuas Tammet
Mattias Tammet 5. märts 2016 06:00
"Tallinn–Tartu on umbes kaks tundi, kahest tunnist on mul käed roolil alla viie minuti," ütleb (natuke) isesõitva elektriauto Tesla fänn ja Eesti esimene omanik Mario Kadastik. Ülejäänud 115 minutit pöörab rooli auto arvuti, mitte Mario põlved.

"Tallinn–Tartu on umbes kaks tundi, kahest tunnist on mul käed roolil alla viie minuti," ütleb (natuke) isesõitva elektriauto Tesla fänn ja Eesti esimene omanik Mario Kadastik. Ülejäänud 115 minutit pöörab rooli auto arvuti, mitte Mario põlved.

Telefoni vabakäesüsteemi hakkab tulevikus asendama autorooli vabakäesüsteem. Tõestust näeb juba praegu mõne auto juhiaknast sisse kiigates. Ka Eestis registreeritud umbes 45st Tesla Model Sist umbes veerand oskavad juba ise sõita. Jah, täiesti ise – pööravad rooli, annavad gaasi, pidurdavad ja seda kõike maanteekiirusel. Aga mitte igal pool.

Mario Kadastik toonitab, et süsteem ongi mõeldud põhiliselt maanteel sõitmiseks. Jah, seal on kiirus suurem, aga samas kõik palju sujuvam: ei ole foore, ei ole ülekäiguradu ega järske pöördeid. Pealegi on maanteede märgistus enamasti palju selgem.

Edasi lugemiseks vali endale sobiv plaan:
Üks artikkel
3,99
Ühe artikli lugemisõigus
Digipakett
1,00/kuu
11 erinevat digiväljaannetÜle 2000 artikli kuusJagamisõigus 4 sõbragaVõida iPhone 12 nutitelefon