VÕTAB NÕUTUKS: Selline hotellitoas avanev pilt pole koristajale midagi haruldast.Foto: Darrin Klimek, Getty Images
Silja Ratt 4. november 2015 07:00
Kolm naist räägivad, milliste värvikate ja üllatavate olukordadega on nad pidanud koristajana kokku puutuma.

Kolm naist räägivad, milliste värvikate ja üllatavate olukordadega on nad pidanud koristajana kokku puutuma.

"Kajutit koristama minnes nägime kohe kui uks avanes, kuidas pasarida läks vannitoani välja. Valge vaip, valged seinad, kapid, toolid, põrand – kõik oli seda täis! Üks asi on anne midagi sellist kokku keerata, teine asi – lasta süüdimatult koristajatel seda kasida. See vaatepilt on vist surmani meeles," meenutab laeval koristajana töötanud Gerli oma värvikaid kogemusi. 

24aastane Gerli töötas ristluslaeval kajutite koristajana kolm kuud. "Üks minu kliente oli laeval meelelahutaja, kes elas oma kajutis umbes neli-viis kuud järjest. See oli üle 30aastane mees, kes elas nagu notsu! Klaasid olid voodi all kildudeks, riided-jalanõud olid alati laiali. Voodis valgetel linadel käis ta kingadega, sõi seal kirsse ja muid asju, mis tähendas, et tema linad olid iga jumala päev mingi jamaga koos. Kirsikive viskas prügikasti, nii et terve sein oli täppe täis. Kui kivi prügikasti ei läinud, ei olnud ka hullu, siis see jäigi sinna maha. Vannitoas ujus põrand pidevalt, ma ei saanudki aru, mida ta seal tegi! Sinine hambapasta oli ulatunud nii peeglile, kraanikaussi, seintele kui ka põrandale ja tema hambahari nägi välja, nagu oleks pidanud seda uuendama viis aastat tagasi," kirjeldab Gerli.

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

Kommentaarid  (89)

lisan 5. november 2015 19:24
tänapäeval nimetatakse koristajat - puhastusteenindajaks, seega teenindaja mitte teenija.
Kui koristada kontorites, siis tundub, et oled lastesõimes või hooldekodus, kõik mis maha kukub, see nii ka jääb, küll ära koristatakse.
Mujal töötavad koristajad teevad seda tööd töötajatesse suhtumise tõttu, teisel kohal on alles töötasu.
Muide selline suhtumine inimestesse ja tema töösse on kuidagi viimastel aastatel maad võtnud.
Naljaga pooleks võiks öelda n.ö pampersipõlvkond, kellel peab kaka koguaeg püksis olema :-))
ma lisaksin lisale 5. november 2015 19:43
Teenindada tuleb nii, et ei jää klientidele jalgu ning ei tekitata nendele ebameeldivusi. Pole vahet kas sa teed seda kontoris, hotellis või kuskilgi mujal, kus liigub ka kliente. Päris vastik tunne on libastuda ülilibedal trepil või koridoris, kuhu koristaja on ämbrist vett kallanud, et seda siis hiljem mopiga laiali ajada. Millegipärast arvatakse, et mis see koristamine siis ära ei ole, muudkui lase mopiga vasakule ja paremale. Õige koristamine on tegelikult kunst, isegi mopi õige käeshoidmine ja selle liigutamine on kunst ja selle järgi saab näha kas koristaja oskab oma tööd või mitte. Ka rasuse tõstmine on kunst. Kuid tundub et paljud koristusfirmad pole oma töötajaid välja õpetanud.
Ja veel - koristaja ei ole ülemus ja ei hakka kliente kamandama nagu vana l vene ajal. Tema asi ei ole ka uurida firma siseasju ning kätsatada.
Kasulikud viited 12. november 2015 23:30
Toateenija 5. november 2015 15:16
Olen aastaid hotellides tootanud, aga mitte Eestis. Too on muidugi raske ja pole minu erialane too, kuid olen rahul. Kylastajaid on hotelides seinast seina ja tippi saab ka paris tihti. Kui ongi moni tuba ara lagastatud, ei pea seda meie koristama, vaid seda teeb spetsiaalne inimene.
Mina arvan, et teiste tood peab austama, olgu see siis koristaja voi teenindaja voi midagi muud - too on too!
Kõik kommentaarid

SISUTURUNDUS