Müstika

Vaata saadet "Puuduta mind" ÕL veebis ja FBs igal neljapäeval 

Kõiki saateid on võimalik kuulata ja alla laadida hiljem ka Soundcloudist 

„PUUDUTA MIND“ 127. SAADE | Teadliku hingamise guru Heiki Tomson: molutamine aitab terveneda vaimsetest traumadest  

Anu Saagim | Video: Rauno Vahtre, 11. aprill 2020 10:58
"Puuduta mind" saates on Anu Saagimi ja Sirje Presnali külaliseks Heiki Tomson
Igal nädalal kostitame sind põneva veebisaatega „Puuduta mind“, kus külalisteks on nõiad, šamaanid, ravitsejad, ufoloogid, haldjad, elukunstnikud, teadlased, koolitajad, hüpnotisöörid ja paljud teised põnevad persoonid. Müstilistele teemadele spetsialiseerunud Õhtulehe ajakirjaniku Sirje Presnali ja Õhtulehe veebi loovjuhi Anu Saagimi seekordseks külaliseks on teadliku hingamise guru Heiki Tomson. 

Vaata saadet! 

Kõiki saateid on võimalik kuulata ja alla laadida hiljem ka Soundcloudist SIIT!

Kes on Heiki Tomson? 

Samal teemal

Heiki Tomson on mees, kes on õppinud maailma kuulsa hingamisterapeut Dan Brulé käe all teadlikku hingamist. Varasemast müügi- ja turundusjuhist on saanud nüüdseks hingamisterapeut. Ta viib läbi eraseansse, erinevaid kursuseid ning korraldab ka teadliku hingamise meisterlikkuse praktilisi seminare.

Heiki, milline on sinu lugu? 

Aastal 2011 olin töökoormuse tõttu läbipõlemise äärel keskmise suurusega Eesti ettevõtte müügi- ja turundusjuht. Mul oli raske keskenduda ja stressirikastes olukordades hakkama saada. Ühtlasi olin ka kergesti solvuv ning aeg-ajalt emotsionaalselt ülekuumenev. Juhtus ka seda, et karjusin teiste inimeste peale ja lõhkusin asju. Ma ei teadnud mida nende sümptomitega peale hakata. Olin õnnetu. Alustasin otsinguid, kuidas oma füüsilisi ja vaimseid pingeid vähendada.

2011. aastal alustasin Ashtanga jooga õpinguid Ashtanga Yoga Instituudis Jocke Salokorpi juhendamisel. Ashtanga jooga on väga lihtne – nagu Guruji on öelnud: „ 99% praktikat ja 1% teooriat. Harjutage, harjutage ja harjutage ja kõik õnnestub!“ Ja siis tuli minu ellu teadlik hingamine.

2014. aastal osalesin Sami Mälkiä pranayama hingamise workshop'is. Juba esimesel päeval mõistsin, et ohhoo – see pranayama on eriti vinge asi – sa lihtsalt hingad, istud ja lõdvestud ning usu või ära usu – saavutadki niisama kergelt suurepärase lõdvestunud, selge ja rahuliku, rõõmsa seisundi. Ja nii saigi minust pranayama hingamise praktik.

Otsisin oma teed, millel kergelt ja rõõmsalt, iseendaga tasakaalus olles edasi kõndida. Tahtsin areneda, avastada veel ja veel.

Aasta 2017 viis kokku mind veel ka Dan Brulega – maailma ühe juhtiva teadliku hingamise pioneeri ja legendiga. Dan on õpetanud hingamist üle maailma, rohkem kui 55 riigis.

2018 aprillis lõpetasin Keha Teadlikkuse Instituudis Biodünaamilise Hingamise ja Trauma Vabastamise (edaspidi BBTRS) teraapia kolmanda astme koolituse.

Läbi BBTRSi õppimise ja praktiseerimise ma mõistsin, et ma naudin teiste inimeste tervendamist pingetest ja traumadest. Need säravad silmad ja see tajutav tänutunne peale seansse on sõnulseletamatu, seda pole võimalik mõõta rahas ega muus materiaalses vääringus. BBTRSi teraapia on vorm, mis aitab inimesel vabaks saada eostamise hetkest alates kogetud traumadest ja hakata nautima elu uues kvaliteedis.

Mis on teadlik hingamine?

Teadliku hingamise praktikad on olnud osa minu elust viimased neli aastat. Inimesed, kes mind rohkem teavad, võivad öelda, milliseid muutuseid on nad selle aja jooksul minus märganud. Tähtsam sellest on minu jaoks see, milliseid muutuseid ma selle aja jooksul olen ise märganud ja millisena ma tajun ja kogen igapäevaelu täna.

Mismoodi võib lihtne istumine, hingamine ja lõdvestumine viia sind kiiremini edasi kui mainitud painutamine ja pingutamine? Pealtpoolt vaadates paistab see passiivse istumise ja molutamisena. Kuidas see võib kiirendada füüsilist ja vaimset tervenemist, enesearengut?

Teadlik hingamine on praktika, mis pealtvaates võib tunduda arusaamatu ja abstraktne (mida ma seal ikka istun ja hingan 30 minutit ühe koha peal), kuid viib sind palju sügavamasse kontakti iseenda ja sind ümbritseva infoväljaga. Sa hakkad märkama, mis on tõeline ja mis on illusioon ning mis vahe on ühel ja teisel.

Kehateadlikkuse kasv annab võimaluse märgata ja mõista oma keha- ja meelesüsteemis toimuvat kiiremini ja terviklikumalt kui aktiivselt ühenduses olles vaid oma meelesüsteemi mõtete, kogemuste, uskumuste ja harjumustega. Meditsiinilises keeles võime öelda nii, et kui meie parasümpaatiline närvisüsteem ja sümpaatilise närvisüsteemi toimimine on tasakaalus või kui me oskame seda süsteemi teadlikult tasakaalustada, siis suudame me teha täpsemaid valikuid ja täiuslikumaid sooritusi. Me tajume reaalsust adekvaatsemalt ja oleme paremini ühenduses oma väega.

Hingamine, kas see on justkui liim, mis hoiab kõiki harjumusi koos?

Paljudel inimestel on harjumus hingata pinnapealselt, tehes ainult nn rinnahingamist. Selline hingamine võib aktiveerida selle „põgene või võitle“ refleksi või stressireaktsiooni ehk teisisõnu, see hoiab meid murelikena või me oleme pidevalt närvilised ja ärevusseisundis.

Aeglane, diafragmat hõlmav hingamine, on hea tervise tagamiseks ja tippsoorituste saavutamiseks esmatähtis ning seetõttu on vaja see tehnika kindlasti omandada. Usun, et sellest peab saama sinu teine loomus.

Paljud mehed keskenduvad sügavalt hingamises ainult oma rinna paisutamisele. Ja paljud naised, muretsedes oma välimuse pärast, kipuvad hingates kõhtu nn sees hoidma. Aga  hingata on vaja piirkonda, mis kannab nime dan tien ehk hara. See on meie gravitatsioonikese ja asub mõned sentimeetrid nabast allpool, keha keskel. Selline hingamine võiks muutuda sinu jaoks automaatseks ja iseeneselikuks puhkeseisundiks.

Vaata saadet "Puuduta mind" ÕL veebis ja FBs igal neljapäeval kell 18

Kõiki saateid on võimalik kuulata ja alla laadida hiljem ka Soundcloudist SIIT!  

"Puuduta mind" saates on Anu Saagimi ja Sirje Presnali külaliseks Heiki Tomson Foto: Tiina Kõrtsini

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee