Tuleb nõustuda. Kui 24 hulka mittevalitud laulud olid veel kehvemad, siis pole tase just eriti kõva. Aga on huvitav tõesti, kus neid väljajäänud laule kuulata saab?
Ja ma pole ikka nõus sellega, et Eesti Laulu nime all valitakse laulu, mis konkureerib Eurovisionil. Miks mitte nimetada seda otsekoheselt Eesti Eurovisioni eelvooruks.
lahendus on lihtne. KÕIK konkursile esitatud lood tuleb panna avalikult kuulamiseks, see ei peaks olema meie ilmakuulsa digiriigikese jaoks raketiteadus! Maksavad ju nüüd lugude esitajad sellele peale, et nad konkursile lugusid esitada saavad. Ma saan aru, et Eurovisiooni võita ei tohi, selle liigsuure ja liigselt ülespuhutud tilulilu-telešõu korraldamine on liiga kallis. Samas on raske uskuda, et Eestis osatakse teha vaid igavat ja surmigavat või plagiaadikahtlusega muusikat. Et tegu on nime järgi lauluvõislusega, on just kuulamisvõimalusega võimalik midagi valida.
tõlkest rääkides,siis seda oleks vaja ka eestikeelsetele lugudele,ma olen kindlasti lubjakas,aga no ei saa sõnadest aru,tegelikult jube kahju,õige laul peaks ikka olema SÕNAD JA MELOODIA,aga pole üht ega teist ja kuna ma olin telerivaataja,siis selle mätta otsast tahaks,ma isegi ei tea keda,millegiga visata!Oleks tahtnud näha ka normaalselt poiste akropaatikat,aga käis ainult üks sähvimine,mäletan,et eelmisel aastal näidati sellel ajal publikut.Korraldajatel on igatahes arenguruumi....ja lauljatel ka....
Loen siinseid kommentaare ja hirm tuleb peale. Kas meie inimesed on tõesti nii negatiivsed nagu siit lugedes? Päris jube! Mitte miski pole hea ega õige, keel on vale, muusika ei sobi, esineja on õudne, laulda ei osata jne jne. Mis teil, inimesed, viga on? Missugune see hea laul teie arvates olema peaks? No tehke selline. Meie noored kuulavad muusikat, mille puhul aru ei saa, millal üks lõppeb või teine algab või siis jubedaid roppusi sisaldavat räppi (nt 5miinus). Kui seda nimetada heaks, siis tuleks ravile minna. Igal juhul on meie rahva vaimne tervis juba tõsiselt murettekitav.
Huvitav - olevat 300 laulu olnud ja valiti välja 24. Millised need ülejäänud laulud siis olid, kui neist 24-st kõlbas ainult 3-4 laulu? Kas ehk jäi mõni parem laul ukse taha? Või oli tutvus, keegi nagu ütles, et oli saanud tutvuse abil.
Sünne on hea, aga lavastuse osa, mehed vajavad väga tõsist trenni ja osa et täidaksid oma osa. Sellest loost ja esinejatest saaks teha väga hea asja, aga kas on küllalt aega. Liiga toores veel.
Nii on, aga selle avalikuks väljaütlemiseks peab olema julge mees. Tegelikult ei tohiks praeguse võimu juures midagi sellist, mis sisaldab sõna "Eesti" enam kritiseerida. Kui meie ükskõik milline väljavalitud laul lõpuks Eurovisiooni ei võida, siis pole probleem laulus, vaid hindajates.
seekord võimalik Pihlamägiga nõustuda, ma ei saa aru mis on kõigil Sünne vastu, nagu ringkaitse mis puutub paljasjalgsetesse poistesse siis paljasjalgsed solistid on Eurivisiooni võitnud, aga kui rohkem meeldivad poolpaljad naised, möödalaulvad superstaarid või viinerid , siis edu meie muusikutele ja kriitikutele
.. on ka palade taga tehtav maskeraad. Näiteks Revals : bassimees teeb nägu nagu mängiks oma dobroga(steeliga) bassi, trummimees taob meeleheitlikult oma komplekti aga ükski taldrik ei liigu -pulgad vist lühikesed ei saa pihta vist. Kogu jura tuleb lihtsalt mingilt andmekandjalt ,milleks see nägude tegemine. Otse polegi keegi võimeline midagi hästi= puhtalt mängima. lähed kellegi nn livekeikkale ja sound on selline et tuleb kohe põgeneda.
Meil koolis aktustel lauldakse ka paljudest antud esinejatest kaunimalt ja mitte ainult lihtsate sammude ja puusade liigutamisega, Aga uskumatult, Sünne Valtri laul oma hoogsa rütmiga ja elujaatava energiaga meeldis meile , ja veel eesti keeles, sest oli ju Eesti laulu konkurss või saime me valesti aru.
Laulude musikaalne tase on lihtsalt nõrk, kuigi esitajad püüavad sealt välja noppida väikesi terakesi, mis kuidagi aitaksid ritta pandud sõnadele kujundada viisi.Selliste lauludega minna eurolaulu suurvõistlusele ei ole mingit mõtet. Püütakse väliste teguritega, seksika riietusega kuidagi tõsta laulu taset,mis tihti on ülepakutud. Kui ikka laulu ei ole, siis ei aita,et esitaja on noor, kaunis ja riietatud rannakostüümi.
Korraldajatel tuleks professionaalselt ja kriitiliselt suhtuda laulu meloodia kujundusse.
Miks leitakse efektse väimusega esitaja,siis laulu sõnad ja lõpuks viisi.
Tõesti eilse kontserdi järgi otsustades, siis pettumus oli suur! Kes need laulud küll välja valis? Kas tase oli siis veel madalam ja välja valiti just need? Mis mõte on korraldada nii suu üritus ja minna EUROVISIOONI lauluvõistlusele, et heal juhul saada II vooru ja jääda viimastele kohtadele? Kui ikka tase on selline nagu peale esimest kontserti ja võidulaulu pole, siis milleks selline aja ja raha raiskamine?
Väga raske on ennustada, milline laul võiks mingil aastal euros peale minna. Need praegused sõnavõtjad esindavad ka vanemat põlvkonda. Elu on edasi läinud, muusika on muutunud. Ei saa heietada, et meloodiat pole, et laulud ingliskeelsed. Ei ole see asi nii vilets midagi.
Vaatasin eelmine laupäev RAI-Unost Itaalia San Remo ülekannet. Ausalt öeldes seekord tüütas ära see esialgne mula ja saatejuhi ja ta külaliste tegutsemine. Lõpuks jõudsin 6 laulu ära vaadata-kuulata ja siis lõpetasin. Ei pakkunud mulle mingit huvi kuigi olen vaadanud aastaid. Itaalia uudistes vaatasin hiljem katkendeid ja millised riietused,kohati nagu klounid! Tütar elab Itaalias,palju kordi seal ka käidud aga seekord ma ei leidnud midagi sellist mis oleks mind ülekande lõpuni viinud. Paistab,et see tänapäeva olukord sarnane meiega.
Konkursile laekus ju mingi alla kahesaja laulu. Rahval oleks õigus ka neid laule kuulda ja sealt ise need edasi valida. Kindlasti oli palju paremaid laule, mida žürii sealt välja ei valinud. Kui vaadates eilset taset, siis see on kõvasti kukkunud. Kas selle põhjal tuleb järeldada, et ülejäänud laulud, mis ei pääsenud 24. sekka, olid veeldi nõrgemad?
Mul on arhiivis lintide, kassettide, CD-de ja vinüülide näol ligi 20000 lugu 60, 70, 80 ja 90ndatest, kas te arvate, et ma kuulan seda tänapäeva eesti k.a.k.a.t vä? Isegi p.a.a.dunud n@rkarid Kopli liinidelt ei vääri nii kehva muusikat, kui praegu toodetakse. Kelle silmis nad staarid on? Minu silmis pole Lemsalu mingi staar, ilmselt on nad staarideks ÕL veergudel, sest muusikaga nad end ei müü, ju tuleb end siis kollase glamuuriga müüa meedia väljaannetele.
Kõvasti oli puudust tunda lauljate ja laulude KVALITEEDIST . Kui lauljad ei suuda laulda kõrgeid toone ei oska " mängida häälega siis pole sellel asjal lihtsalt mõtet. Lihtsalt üheviisilisi lugusid trillerdada ei paku pinget , ei Eesti kuulajatele ja ammugi mitte Eurovisiooni publikumile . Täna hommikuks olin mina kõik need laulud unustanud , sest need ei jää positiivses mõttes meelde .
Värvipalett võib ju kirju olla, aga üldiselt on kõik lood ikkagi alla igasuguse keskmise taseme halli massi raadiotäide ja San Remoga pole siin miskit võrrelda. Isegi Jurmala'ga mitte. Ei ole mõtet N Mga võrrelda.
Nii reaalne kui see ka tänasel päeval tundub, eesti muusika mandub. Vanasti nõukaajal olid kindlad bändid (Fix, Vitamiin, Apelsin, Ruja, Mahavok, Monitor, Rock Hotel, Karavan, jne.) kes olid pildil mitu aastakümmet ja tootsid väga tasemel muusikat. Nüüd on igal aastal uued lehtsabad ja kuulata pole mitte midagi. Ott Lepland, kellest ma lootsin, et hakkab tegema tasemel levimuusikat, toodab nüüd unemuusikat, endal on hääl, aga ei kasuta seda.
Üks mõmin on hullem kui teine. Ma ei viitsi vaadatagi, kriitikud on juba oma töö teinud, usaldan nende arvamust, et kuulata pole mitte midagi. Kõik lood on alla keskpärase taseme. Isegi hommikune varrega p.e.e.r. on meloodilisem.
see on jama mis laulud ,ükski viisijupp ei jäänud meelde.Tule taevas appi ainult 3 laulu hääletada milleks varu.Need ei kõlba mitte kusagile sigadele võid iniseda.
Synne laulus ei saanud sõnadest aru, proovis ikka sellel toonil väristada nagu Anne Veski aga Veski lauldud sõnadest saab alati aru, ka siis kui väristab häält õigetel kohtadel.See laul sobib vaid esitajale esinemiseks suve tuuridel mööda Eestimaad, kaks paljajalgset lõõtspillimängijat kõrval. Otse esinemise puhul on see, et peab otse laulma ja nii nad seal pusisid. Tundus et parimad olid Egert ja Stefan.
Oleks hea näha olnud kuidas neid hääli loeti,kui palju keegi neid hääli sai. Milleks oli veel vaja mingit lisa hääletamist kui esimese hääletusega oleks kõik selge. Teise hääletusega tekitatakse ainult segadust. Kardan,et isegi esimese hääletusega 5.ja 6. laulja võisid tänu teisele hääletusele isegi välja kukkuda! Taas tõestus- Euro tsirkus!
et, oli 2 tugevat tegijat, üks lasti kohe sisse, teine alles teise hääletusega, et ikka suur osa rahvast hääletaks 2 korda, nii saab ju rohkem raha. Zürii hääletus on alati arusaamatu, tahetakse lihtsalt kellelegi ära teha, nii nagu kunagi Lõhmusele.
Üks lauljatest, jätan siinkohal nime mainimata, kodutöö täiesti tegemata, mitmel korral kriipis kõrva noodist väljaminek, lisaks veel pabistamine,muidu võis enamvähem teistega rahul olla, aga ikkagi ei olnud kõige kõrgem tase....
Enne tegid laule ikka professionaalsed heliloojad, nüüd vorbib laulukesi igaüks oma põlve või mätta otsas. Ja tulemus käes. Ja žürii, noh kuulge , oma semude hulgas nimetatud nn. multitalent Aaslaid ja teised , kes valivad põhimõttel: mulle meeldib Rasmus ja valin või ma valin sõbranna mehe või mulle meeldib... mulle....mulle, aga mitte, mis laul ,esineja, lavašou on kõige parem nende halvemate hulgas.
Kui züriis istub Lenna ja kandideerib tema sõbranna Piret Järvis-Milderi abikaasa Egert Milder - no ei tehta sohki. Kõik on aus ja õiglane. Ja see kurguhäälega Laura mittemidagi ütleva looga - omasid ei jäeta, nagu ütlevad venelased.
Kui aastakümneid tagasi nn. suured spetsialistid valisid Eurovisioonile lauljaid, siis valiti Vrait, tol ajal hea laulja, aga mitte sellele lauluvõistlusele, polnud sära, et teiste hulgas välja paista. Täpselt sama, Anett ja Fredi , head lauljad, aga rohkem sobivad kammerlikuks esinejateks, puudub suure võimsa lava šarm ja see eriline aura, mis oli Portugali lauljal. Meie žürii, mulle tundub, eelistab ikka tuttavaid. Kivibergiga täiesti nõus, eks ka Rasmus, pigem tubli saate superstaari laulja, aga mitte siia, samasuguseid lauljaid terve Euroopa täis.
Laulude viisid on kadunud sinna kuhu lauljadki. Vanasti tegid laule heliloojad, mitte lauljad ise. Iga kingsepp jäägu oma liistude juurde. Joala oli võrratu laulja ja ei trüginud laule kirjutama! Ivo Linna enam-vähem niisamuti Jah, Tõnis Mägi kirjutas, aga tal ka ainult paar head välgatust!
Lisaks sellele, et esinejate tase (eriti vokaalses plaanis) oli üldiselt väga kehv, oli ka helitehniline teostus (vähemalt telekast tulev) ebarahuldav...
Tundub, et tänapäeval enamus soundimehi ei oska enam head LIVE-i teha, puldid ka juba digid, mis teevad paljud asjad "lihtsamaks", aga muusikalist kuulmist on ka digitehnikat kasutades vaja...
sel juhul ei peaks seda võistlust korraldama Eesti laulu nimetuse all ja märkega, et üle 30.sed hoidku eemale ja ärgu üldse võtku julgust kommenteerida
Nõus.Ei peaks jah olema Eesti Laul.Peakski olema Eurovisioon ja EL eraldi ja kohalik,kohalikus keeles.Aga täna on ta noorte pillerkaar,rahvusvaheline ja muusikale ja tekstile lisandub samaväärselt produktsioon,millele saab kaasa rääkida eelkõige noorem rahvas.
Kuulata ja hinnata ei ole midagi: kõik nn laulud on ühesugused ilma viisita undamised, mis meelde ei jää. Imestama paneb, kuidas neid on võimalik laulda.
Žürii hinnanguid ei saa tõsiselt võtta, sest kõik nad on ühe tsunfti liikmed ja see tsunft Eestis on tilluke. Kriitikat teha ei saa, sest muidu keegi solvub ja hakkab hiljem käkki keerama. Omal ajal jagas Lenna punkte Vaiglate vahmiilile. Palagan, seda enam, et asja võetakse nii tõsiselt.
24 laulu ei ole liiga palju. Neid võiks olla isegi rohkem, sest ka žürii võib eksida. Need postkaardid olid tõesti valdavas enamuses väga hästi tehtud.
Züriile saadeti ju ca 300 laulu. Võimalik, et mõni laul hävitati zürii poolt ära, mis oleks olnud hea (kunagi ei tea ju seda). Võimalik, et me läheneme valest otsast. Kirjutaks esmalt sõnad ehk sõnumi. Seejärel profid teevad viisi ja siis show.
Kvantiteet ei korva kvaliteeti.Huvitav kes toetab sellist hulka laulikuid kes ei küündi ammugi tasemele,et olla üldse võiks ennast pidada lauljaks?Enamus muusika?paladest on mõttetu ingliskeelne inisemine.Euroopa "kultuuri" maaletoomine...
Jah,meenuvad ajad kui laule hindasid ikka tuntud muusikud,heliloojad,lauljad....................ja vastavalt ka laulude tase! Nüüdne meie EURO tase ei paku suurt huvi ja vastavalt sama tase ka ,,hindajail,,!! Nüüd võib oma laulu pakkuda iga-üks ja hinnata võib ka iga-üks!
Probleem on hoopis selles, et rahvas saab hääletada. Demokraatia ei toimi, ei ole kunagi toiminud ega hakka ka tulevikus toimima. Korralik muusikutest koosnev zhürii, siis oleks ehk lootust ka midagi normaalset meid esindama saata. Aga siin käib kõik näo järgi. Oo mulle Sünne meeldib, annan hääle. Tegelt lugu ei koti. MIs selle jandi mõte on? Rahvalt SMS teel raha koorida või?
Terves Euroopas hääletab rahvas, kuidas see siis Eestis ei toimi? Laule ei tehta ainult kõrgeltharitud muusikaspetsialistidele ja kuhugi riiulile , vaid rahvale, kõigile kuulamiseks.
Vastus küsimärgile. Terves euroopas hääletab rahvas, kes ei tunne meie esitajaid, kelle on metsakutsudest ja sünnedest sügav poogen. Nemad hääletavad muusikat ning lisaks sellele on neil muusikamaitse täiesti erinev. See rahvas, kes hääletab, hääletab euroopas ka sada prossa mingeid lambiartiste üles, selle asemel, et head laulu valida.
KOMMENTAARID (105)