Foto: Mati Hiis
Eesti
11. veebruar 2020, 00:02

Tõnis Erilaiu lehesaba | Kuidas postilennuk mootori seiskudes alla sadas

Ühel hetkel kadusid lennukil tuled ja siis polnud ka teda ennast näha, räägib 10. veebruari õhtul 2003. aastal Tallinna lennuväljal valves olnud päästekomando ülem, mida ta nägi Helsingisse teel olnud postilennuki startimist jälgides. Teine pealtnägija kinnitab, et märkas lennuki paremas mootoris tulekera ja kuulis pauku.

Kui päästekomando väravast jõuga läbi oli murdnud, leidsid nad paarisaja meetri kauguselt metsast end ninapidi maasse ramminud murtud tiivaga lennuki. Piloodid olid mõlemad surnud. Imekombel andis elumärke tehnik.

Postilennukil An-28 olid ees tavapärased lennud – õhtul Helsingisse, hommikul Tallinna tagasi. Posti polnud  just kaelamurdvalt palju, poole tonni ringis. Väidetavalt olid piloodid vast paar nädalat varem harjutanud, mida teha, kui õhkutõusmisel üks mootoritest üles ütleb. 

Lennuk kuulus Enimexile. Sama firma sama marki lennuk kukkus alla veidi rohkem kui aasta varem, kui lähenes Hiiumaal Kärdla lennuväljale. Lennata jäi vaid kilomeeter, kui lennuk soos ja võsas maha prantsatas. Surma sai üks reisija, viis inimest (sealhulgas lapsed) toodi kiiruga ravile Tallinna, suurem osa lennukisolnutest sattus Kärdla haiglasse, kust kergemini vigastatud pärast esmaabi koju lubati.

Hiiumaa õnnetus kellelegi kriminaalkaristust kaela ei toonud. Ka postilennuki hukkumises esiti kellegi süüd ei tuvastatud.