Toomas Aria (vasakul) kehastatud Ahto ja Andres Renke maffiabossi rollis.Foto: Toomas Aria
Film
18. veebruar 2020, 09:42

KÕIGE PÖÖRASEMA EESTI FILMI AUTOR: küsisin Helen Kõpult seksistseeni, aga ainult korra, rohkem ei julgenud (4)

Täiesti pöörane! Eesti amatöör-action-komöödiast „Õiglus“ on saamas kultusfilm – senised seansid on läinud täissaalidele. Selle komöödia valmistasid inimesed, kes on osalenud kümnetes Eesti filmides, kuid keda keegi filmidega seostada ei oskaks. Nad on taustanäitlejad.

Täiesti pöörane! Eesti amatöör-action-komöödiast „Õiglus“ on saamas kultusfilm – senised seansid on läinud täissaalidele. Selle komöödia valmistasid inimesed, kes on osalenud kümnetes Eesti filmides, kuid keda keegi filmidega seostada ei oskaks. Nad on taustanäitlejad.

„Mul oli filmi kirjutamiseks päeval umbes tund, kui ma bussiga tööle või töölt koju sõitsin,“ meenutab filmi stsenarist, lavastaja, peaosatäitja ja produtsent Toomas Aria. „Nii võttis mul stsenaariumi kirjutamine aasta ja kaks kuud, bussis tuli idee, panin selle telefoni kirja ja kodus kirjutasin juba arvutisse.“

Lõpptulemus on vaimustav, aga samas ka vapustav. Kui otsida paralleele laiemast kinomaailmast, siis toob natuke üle tunni vältav „Õiglus“ esimesena keelele Tom Wiseau kurikuulsa teose „The Room“ või 70ndate kurikuulsa „Dolemite“ filmisaaga. Ilmselt kõige otsesem sarnasus on hoopis Aafrika kõige kuulsama filmimeka, Ugandas asuva Wakaliwoodiga, kus slummis asuvas filmistuudios teevad kohalikud elanikud asjaarmastajatena pööraseid ja üle võlli põnevuskomöödiaid.

Edasi lugemiseks: