Inimesed

„PUUDUTA MIND“ | Oleme rasvunud! Toitumisterapeut Jaanika Tapver räägib, kuidas nüüd ja kohe hakata tasakaalustatult toituma (55)

Anu Saagim, 29. jaanuar 2020, 00:08
DocPoint 2020 näitab filmi "Rasvarinne"Foto: DocPoint
Värske uuringu kohaselt on viiendik Eesti täiskasvanud inimestest rasvunud ning ülekaalust on saanud suurem terviserisk kui alkoholist. Toitumisterapeut Jaanika Tapver selgitab, kuidas nüüd ja kohe hakata tasakaalustatult toituma.

"Lisaks õigele toitumisele tuleb ka õigesti mõelda ja tegutseda, et kogu elu oleks tasakaalus ja harmoonias," on toitumisterapeut Jaanika Tapver veendunud. „Ka stress mõjutab meid tegelikult pealaest põlvedeni. Väike sutsakas stressi on kasulik, kuna ajab meid tegutsema, aga stressis ei tohi elada päevast päeva, aastast aastasse,“ rõhutab Tapver.

Samal teemal

„Olukorrad ise ei tekita tegelikult stressi. Seda teeb meie reaktsioon, suhtumine sellesse olukorda. Reaktsiooni tulemusena vabanevad stressihormoonid ja kui need jäävad kehasse pikemaks ajaks püsima, siis see ajabki organismi normaalse töö sassi,“ lisab terapeut.

Jaanika on veendunud, et toitumine ja haigused on omavahel tugevalt seotud ning et õige toitumise abil on võimalik ennetada Eestis levinumaid haigusi, milleks on südameveresoonkonnahaigused, vähk ja teise tüübi diabeet. Paraku enamik inimesi ei võta toitu kui ravimit, vaid kui lihtsalt kõhutäidet.

„Inimestel on raske keha kuulata, kuna oleme liiga harjumuste sees. Tunneme end küll väsinuna või et kuskilt valutab, aga me ei mõtle, mis on selle põhjus, vaid lihtsalt elame sellega,“ ütleb Tapver.

Jaanika TapverFoto: Robin Roots

Head mõtted Jaanikalt:

Trenni tehes hakkavad tööle heaoluhormoonid, seepärast ongi liikumine üks paremaid viise stressi leevendamiseks. Lisaks aktiviseerib see vere- ja lümfiringe.

Heaoluhormoonide tootmist organismis takistavad põletikud, soolestiku tasakaalust väljas mikrofloora, kõrge kortisoolitase, kohv, alkohol.

Hommikul tasub süüa trüptofaanirikkaid taimseid toite, nagu näiteks kinoad, hirssi, kaera, banaani, mandleid, pähkleid, seemneid.

Me oleme kõik erinevad, sealhulgas kalduvustega eri riskigruppidesse, mistõttu ei tohiks end teistega võrrelda.

Enamike suhkruasendajate mõju ei ole veel piisavalt uuritud, aga nende toime on seatud küsimärgi alla, mis iseenesest võiks olla juba piisav tegur tähelepanu teravdamiseks.

Kuula pikemat intervjuud Jaanika Tapveriga SIIT!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee