Madli Vilsar Foto: Alar Truu
Inimesed
17. jaanuar 2020, 16:27

Madli Vilsar sattus sotsiaalmeediahäkkerite küüsi: minu kontod pandi kinni (12)

„Kuidagi saadi minu Facebooki kontole sisse. Mulle tuli sõnum, et keegi proovis parooli vahetada, ja umbes poole tunniga oli kõik kinni,“ räägib Madli Vilsar, kelle sotsiaalmeediakontod nädal tagasi häkkerite rünnaku alla langesid.

Madli räägib, et nägi hommikul e-kirja sisuga, et keegi on proovinud tema Facebooki parooli vahetada. „Sain ise veel parooli ära muuta, enne kui see lukku läks,“ ütleb ta. Poole tunniga olid tema Instagrami ja Facebooki kontod põhimõtteliselt haihtunud. „Muidugi kontakteerusin Facebooki ja Instagramiga, kummastki vastust ei tulnud. Paar päeva hiljem proovisin uuesti ja siis öeldi, et vaadati uuesti üle ja pandi täiesti kinni.“

Vahepeal sai Madli kontakti oma tuttavaga, kes Facebookis töötanud. „Ta sai oma töökaaslaste kaudu minu teema uuesti käsitlusse ja siin ma olen,“ ütleb Madli ja lisab, et muidu poleks ilmselt asi kuhugi viinud

„Põhjust ma ei tea. Tegu pidi olema sellise mustriga, mida kasutatakse, et kontod kinni ja kustutatud saada, aga ma ei kujuta ettegi, kas see oli tõesti otseselt minu pihta suunatud. Mulle öeldi, et see võib olla isiklik, kuna seda mustrit on ennegi kasutatud, aga midagi ei saa kinnitada ega väita. See on lihtsalt käitumismuster, et taheti kontot ja identiteeti kustutada, ükskõik, mis või kes selle taga siis on.“

Madli tunnistab, et kui e-kirja luges, ei saanud ta asja tõsidusest kohe arugi. „Neid asju tulevat küll ette, et keegi üritab kontole sisse saada, aga kui konto saab niimoodi lukku panna ja kõik ära kustutada, peab seal olema mängus professionaali käsi. Sellise häkkimisega on nii, et kõik kaob – ei ole seda, et keegi võtab su konto üle, vaid reaalselt kõik, ka vanad vestlused, kaob, nagu poleks neid olnudki.“

Tõesti, kui siinkirjutaja vaatab Madliga Facebookis peetud vestlusi, on Madli kirjutatu asemel märge, et seda vestlust enam ei eksisteeri. „Tean, et vahepeal oli probleem, et sotsiaalmeediastaaride kontod kaaperdati ja hakati raha nõudma. Seda minul ei juhtunud,“ sõnab Vilsar.

Madli ütleb, et nädalane pealesunnitud sotsiaalmeediapuhkus tekitas temas kahetisi tundeid – ühest küljest oli imelik, teisalt aga ka tore. „Ühtpidi aitas see aru saada, kui palju meie elus sotsiaalmeediat on – enamike inimestega hoitakse ju messenger'is kontakti. See, et Instagramis ei saanud ringi vaadata oli väga hea puhkus,“ ütleb ta. Nüüd on Madli õnneks oma kontod taas enda valdusesse saanud.