Inimesed

Vaata saadet "Puuduta mind" ÕL veebis ja FBs igal neljapäeval kell 18

Kõiki saateid on võimalik kuulata ja alla laadida hiljem ka Soundcloudist

„PUUDUTA MIND“ 118. SAADE | Toitumisterapeut Jaanika Tapver: stressihormoone on võimalik kontrolli all hoida väga lihtsa meetodiga (17)

Anu Saagim | Video: Rauno Vahtre; Tatjana Iljina, 13. veebruar 2020, 18:52
"Puuduta mind" - Anu Saagim; Jaanika Tapver; Sirje Presnal
Igal nädalal kostitame sind põneva veebisaatega „Puuduta mind“, kus külalisteks on nõiad, šamaanid, ravitsejad, ufoloogid, haldjad, elukunstnikud, teadlased, koolitajad, hüpnotisöörid ja paljud teised põnevad persoonid. Müstilistele teemadele spetsialiseerunud Õhtulehe ajakirjaniku Sirje Presnali ja Õhtulehe veebi loovjuhi Anu Saagimi seekordseks külaliseks on toitumisterapeut Jaanika Tapver. 

Vaata saadet „Puuduta mind“ ÕL veebis ja FBs igal neljapäeval kell 18

Samal teemal

Kõiki saateid on võimalik kuulata ja alla laadida hiljem ka Soundcloudist SIIT!

Tõeliselt häid toitumisterapeute on Eestis vähe. Jaanika on üks neist, sest oma töös toetub ta ainult teaduslikult tõestatud infole.

Jaanika lugu on põnev, kaasahaarav ja mõtlemapanev. Naine tervenes sellisest raskest haigusest nagu vähk. Jaanika ütleb, et toitumisteraapia on haigusi ennetav ja haiguste ravi toetav toitumisalane tegevus. Räägimegi saates sellistel teemadel nagu toitumisteraapia ja toitumisnõustajate erinevused, tervislik ja teadlik toitumine, kaalu langetamine, suhkrust loobumine või näiteks taldrikureegel. 

”Toitumisteraapia on haigusi ennetav ja haiguste ravi toetav toitumisalane tegevus,” selgitab Jaanika ja räägib ka sellest, kuidas stress tõi talle teatud diagnoosi ja haiguse ning kuidas stressi on võimalik maandada ja muuta nii psühholoogiliselt kui ka toitumisega. ”Kuna stressi tekitavad hormoonid, siis on võimalik toitumisega stressihormoone vähendada ja heaoluhormoone suurendada,” on naine veendunud.

Jaanika TapverFoto: Robin Roots

Siit mõned nopped toitumisterapeudi teemadest, mis ka saates käsitlemist leiavad:

”Toitumisteraapia on haigusi ennetav ja haiguste ravi toetav toitumisalane tegevus.”

”Mul olid juba ammu olemas tervisliku toidu nimekirjad, kuid see on nii nagu laiali lammutatud autoga. Me ei tea, kuidas juppe kokku panna, veel vähem, kuidas see ka tööle panna.”

”Munakollases on rohkem valku kui munavalges.”

”Stressi on võimalik muuta nii psühholoogiliselt kui ka toitumisega. Stressi tekitavad hormoonid, siis on võimalik toitumisega stressihormoone vähendada ja heaoluhormoone suurendada.”

”Alkohol suurendab stressihormoonide teket sinu kehas.”

”Kõige olulisemad toiduainete grupid on köögiviljad ja neid peaks sööma võimalusel iga söögikorra juurde.”

”Suhkur on vähitoit. Mulle süstiti vähidiagnoosi ajal glükoosi, et näha, kuhu suhkur kehas liigub. Ja üllatus-üllatus, suhkur liikus otse nii-öelda vähi juurde. Lisaks tekitab suhkur põletikke ja veresuhkru tasakaalutust.”

”Valget suhkrut saab väga lihtsalt asendada mõõdukas koguses magusate puuviljadega. Kuna puuviljasuhkur imendub aeglasemalt, siis selle aeglustamiseks saab lisada juurde valku ja rasva, siis aeglustub imendumine veelgi enam, mistõttu ei teki vajadust pärast koogi või mõne muu magusa järele.”

”Magusaisu tekib siis kui on toitainepuudus.”

”Päevasest energiast peaksid rasvad moodustama 25-35 protsenti, millest maksimaalselt 10 protsenti on loomsed rasvad. Mis tähendab, et ülejäänu peaks tulema taimsetest rasvadest. Ja valgud peaks moodustama 10-20 protsenti kogu päeva kaloritest, sportlastel tiba rohkem.”

”Mett süües saame vitamiine ja mineraale ehk toitaineid, kuid toime veresuhkrule on sama, mis suhkrul."

”Kunstlikud suhkruasendajad on tegelikult kahjulikud.”

”Kartuli ja pastaga on üks trikk. Kui sa need ära keedad ja lased maha jahtuda ning nüüd uuesti üles soojendad, siis see tärklis muutub kiudaineliseks ehk see on nii nimetatud resistentne tärklis. Nüüd on kartul tervislikum.”

”Söön väga palju idandeid, sest ühes brokoli idus on sama palju vähivastaseid aineid, kui terves brokolis kokku.”

”Avokaados on küllastamata rasvad, väga palju kiudaineid ning mineraalaineid. Ka sellega ei saa liialdada.”

”Õlil ja õlil on ka vahe. Kui õli on rafineerimata, siis ta on kasulik. Kui on rafineeritud, siis on sealt kõik kasulik läinud ja tema eesmärk on ainult praadimiseks.”

”Taldrikureegel tähendab seda, et sa jagad piltlikult taldriku neljaks. Esimene osa on süsivesik, näiteks täistera riis, tatar, kartul. Teine osa on valk, näiteks liha, kala, kaunviljad (läätsekotletid). Ja ülejäänud kaks osa jaotub köögiviljadele. Osad peaksid olema toorena taldrikul, sest niiviisi säilivad nendes teatud vitamiinid. Osa köögivilju tuleb läbi töödelda, sest siis sealt tulenevad vitamiinid imenduvad meie kehades paremini.”

”Inimene võiks süüa viis korda päevas.”

Vaata saadet „Puuduta mind“ ÕL veebis ja FBs igal neljapäeval kell 18

Kõiki saateid on võimalik kuulata ja alla laadida hiljem ka Soundcloudist SIIT!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee