Film

KAHJU! „Tõde ja õigus“ jäi Oscari nominentide hulgast välja (135)

LISA KOMMENTAAR

muidugi15. jaanuar 2020, 12:14
Saatnud "Malev", seal kärtsu-mürtsu ja la medust kui palju, oleks jänksidele väga peale läinud.
Ameeriklased14. jaanuar 2020, 09:06
said nüüd ka selgust kuidas Eestis veel siiani elatakse. Nüüd jääb veel oodata millal abipakikesed tulevad.
juba teatakse14. jaanuar 2020, 14:47
EList ollakse saamamehed juba aastaid ja nõutakse aina lisa, et ei koheldavad vääriliselt !
see14. jaanuar 2020, 07:52
on lugu Eesti ajaloost.Hea,suurepärane lugu.See ei huvita teisi rahvaid. Kahjuks....
Vale! 14. jaanuar 2020, 09:17
Iga rahvast huvitav teise rahva ajalugu filmilinal, kui see on tehtud nagu vaja - parim näide Viimne reliikvia... Kõhuvalud vaevelnud Tammsaare süva! analüüsid, pealegi kui nad on grafomaanlikud, ei huvita muidugi eriti kedagi. Näit norralase Knut Hamsuni sarnased lood on kordades paremad, ex Tammsaare ka tema pealt šnitti võttis, aga on vaja ka andekust..
no too reliikvia14. jaanuar 2020, 14:51
oli rohkem mässumeelsest rahvast, aadlikommetega venelasest ja saksasoost preilnast.
kukku14. jaanuar 2020, 07:42
huvitav, kas Tammsaare ennast hausa on juba ringi pööranud?
Mileedi14. jaanuar 2020, 06:57
tuim film, kaugel Tammsaarel kirjutatust. Meie siin vaatasime kohusetundest, austusest Tammsaare vastu, kahjuks uus põlvkond ei küündinud temani. Mäletatavasti liikus kunagi "Tallinnfilmis" Paul-Erik Rummo tehtud stsenaarium, mis töösse ei jõudnud... Kahju. Olnuks, millega võrrelda.
14. jaanuar 2020, 05:40
kahju et ei saanud nominendiks,kuid ega see film suurasi ka pole,korra vaatad no rohkem küll ei vaata
oeh14. jaanuar 2020, 02:09
Välismaalased ei jaga Eesti elust ega eestlase loomusest mitte midagi.
Eestlaste14. jaanuar 2020, 09:40
Loomus on kujunenud teiste rahvaste võimu all olles... Omast arust teen vahet heal ja halval filmil- püüdsin vaadata, mingid habetunud taadid pobisevad omaette, siis keegi peksab naist, andke andeks, rohkem ei suutnud vaadata. Ütlex- vanade kaanonite järgi noore, võib olla andeka mehe tehtud film, ei tasu nii noorele kohe sellist ülesanne kätte anda. Isegi Simm oleks v-olla parema teinud. Aga muidugi parem kui nõukaaja rezissõõr, kes vorpis aastas ühe filmi, vot, isegi nimi ei tule enam meelde...
olgem ausad14. jaanuar 2020, 00:02
Tammsaare on null,sest tõde pampersitest otsitud õigus.
vaadatud13. jaanuar 2020, 23:38
Kujutage ette amisid ,3,5 tundi vahtimast pimedat ,soist eestimaad.Selleks oleme võimelised ainult meie.
189 oli kokku13. jaanuar 2020, 23:48
10 parimate seas oli muidu vaatamata sinu vingumusele.
Juhtusin 3 x nägema13. jaanuar 2020, 23:15
Häälega oli häda.Jussi surm oleks võinud ainult kõnes kajastuda mitte pildis.Ootasin et lapsed kilkavad õuel, päike paistab, loomad ja 8-10a.lapsed päikselisel karjamaal. Vanasti elati päeval ju õues ja suvel paljajalu. Muru õuel tallati olematuks. Krõõt oli filmis talutööks kehva kondiga. Kaev oli kaugel.Raamatus keegi viskas ema kiviga, sellest surmahaigus. Minu 1903.a.sündinud ema rääkis oma lapsepõlvest ka palju rõõmsaid asju. Siis kaasati lapsed iga töö juurde. Nii tehti väärikaid taluinimesi, kellele töö ei olnud hiljemgi raskus. Talulaps oli muud kui saunikulaps. Klassivahest.
13. jaanuar 2020, 21:33
ma pidin taskulambiga vaatama,nii pime oli
Oskar13. jaanuar 2020, 21:25
Kraavi pärast kahte kaklevat meest ei tea maailm.., kui nad pole lugenud seda teost . Oskari saavad need , kes kaklevad niisama.
Vinguviiulile13. jaanuar 2020, 23:50
Oskar oli nii lähedal, palju lähedam kui rivis viimasele 189-le filmile.
kiitlev eesti13. jaanuar 2020, 21:21
kedrati ju meile päevast päeva,et see film lööb maailmas ukse lahti ja võidab kõik auhinnad ja nüüd ei saanud isegi üle esimese uksepaku.
Maarja13. jaanuar 2020, 22:41
Valiti siiski välja 10 parema sisse rohkem kui sajast filmist.
Luulud sul13. jaanuar 2020, 23:51
Päriselt või? Mina küll selliseid lubadusi kuskil ei näinud
harry13. jaanuar 2020, 20:54
Valitsejad taotlegu tarkust 61 Kuulge siis, kuningad, ja mõistke; õppige, ilmamaa kohtumõistjad! 2 Pange tähele, rahvahulkade valitsejad, ja kes olete uhked paganate jõukuse pärast! 3 Sest teie valitsus on Issanda antud, ja võim on Kõigekõrgemalt, kes teie tegusid kaalub ja kavatsusi uurib.
see film13. jaanuar 2020, 20:24
on ju üks veniv härja ila, mida on ka eestlasel igav ja vahest ka arusaamatu vaadata. ja siis tahetakse veel miskit lombitagust oskari nominatsiooni.. äkki isegi ossi ennast. tulge mõistusele.
Eino Taruk13. jaanuar 2020, 21:21
Tüüpiline eesti film ju
13. jaanuar 2020, 23:53
Kui 10 parimate seas olev film on veniv härja ila, mis sius on ülejäänud 179?
viisakas13. jaanuar 2020, 20:23
...lugege parem raamatut, see on päris Tammsaare...
Olev13. jaanuar 2020, 20:16
Täitsa lõpp, aga nagu kinomehed ise ütlevad- riik on süüdi, et ei raatsita kino tegemise peale pappi investeerida. See kõik tuleks kümnekordselt tagasi.
13. jaanuar 2020, 23:54
Kus on lõpp? Koht 10 seas on suurepärane tulemus
naisuke13. jaanuar 2020, 20:15
189 seast pääseb esimese 10 sekka ja siis on kogu riik vihane, et ei võitnud Oscarit. Mõtlete ka?
ootusärev13. jaanuar 2020, 20:05
vaatame, ootame ja saame teada , kui positiivse nägemuse oleme peremehele jätnud.
lm13. jaanuar 2020, 20:03
Tulemus oli siiski vahva, et 10 nominendi hulka sai. Igati tubli saavutus.
Elukauge13. jaanuar 2020, 19:57
,,Kas naabrist parem``on ka Tammsaare kirjutatud?
kökimöki13. jaanuar 2020, 21:47
Van Tamme13. jaanuar 2020, 19:49
See oli loogiline. Keegi ei tea Võigemasti ja teisi! Oleks Pearu osas olnud Seagal ja Andrese osas van Damme, oleks tehtud olnud.
Ninatark13. jaanuar 2020, 22:24
Kas just see, ega Mandariinides kah meie omi teatud, aga film neile kah võõras..
lugeja13. jaanuar 2020, 19:17
Jumal tänatud. Kes sellist soigumist on veel võimeline vaatama ja kuulama tervelt kolm tundi. Suunad ja elulaadid on muutunud juhul kui te pole veel aru saanud siis on selleks viimane aeg. Kõik pole kuld hiilgab.
loogiline13. jaanuar 2020, 19:16
Tõde ja Õigust ju pole,käib üks suur valetamine ja rahva #lüpsime# viimase sendini.Eestis on ainult hea elada võõrvägedel ja neg-rudel.
ära karda13. jaanuar 2020, 19:43
täna valitsev keskerakond paneb ka siinmail korra maksma.
19:4313. jaanuar 2020, 20:49
1 aprill on veel kaugel.
ab13. jaanuar 2020, 18:21
Puhh13. jaanuar 2020, 18:20
Kui filmis oleks seda lävepaku lauda vastavalt aja möödumisele ka vanemaks muudetud, võibolla oleks edu, kuigi sellesarnaseid vigu oli veel.
ihii13. jaanuar 2020, 19:18
seal ju lausa turvakaamera ka ju kenasti näha
Kalmer13. jaanuar 2020, 20:50
Võis olla tiigipuust ja kinnitatud roostevabade naeltega.
Tumeöö13. jaanuar 2020, 21:55
Loe raamatut põrsa sõber :)
Asi13. jaanuar 2020, 18:12
Hull- sellal filmil oleks Afrikas edu(nagunii aru ei saada millestki)
13. jaanuar 2020, 18:10
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
13. jaanuar 2020, 18:21
Õige! Kui esime kümmne minuti jooksul ei ole kümme inimest surma saanud,siis mina enam edasi ei vaata.
Mauno13. jaanuar 2020, 18:41
Lätlased ei saa sellest ilma subtiitriteta mitte muhvigi aru, mõni andekam põder ehk suudab jälgida.
Radist13. jaanuar 2020, 18:09
"Tõde ja õigus" jäi nominentide hulgast välja seepärast, et süžee ei pannud hindajate südameid helisema. Maatükkide looduselt vallutamine võib ameeriklastele tuttavana tunduda, kuid nad ei mõista sellega seonduvat isaisade tõde. Sest nemad on pioneerid.
kusti13. jaanuar 2020, 17:57
Nominatsioon on siiski subjektiivne! Päriselt loeb ikka see, et film meie ja ainult meie inimestele korda läheb! juba praegu vaataks kohe uuesti. Edu ja õnne tegijaile!!!
kusti13. jaanuar 2020, 17:58
Toivo13. jaanuar 2020, 18:04
Meil on komme ikka enne kiita ja hõisata. Loomulikult on see puhtalt eestlastele südamelähedane film, maailma saalas ei tal loomulikult erilist šarmi, ei sisu ega vormi poolest.
16: 08- le13. jaanuar 2020, 17:45
Kui Te kursis ei ole ja loetust aru ei saa, siis 189 filmi seast! Hakkas raskem?
Andruss13. jaanuar 2020, 17:38
Ma ütleks, miks see film maailmas läbi ei löö, aga nad kustutavad mu kommi hetkega ära. Niisiis, võite ise arvata, mida öelda tahan.
Killu13. jaanuar 2020, 17:38
Parim film mida üle pika aja näinud:) Aitähh!
Radist13. jaanuar 2020, 18:39
Killu ja ta sõbrad pole ilmselt näinud filme "Suurlinna tuled", "Sõda ja rahu", "Kala nimega Wanda" ja "Mehed ei nuta"?
13. jaanuar 2020, 17:37
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
...13. jaanuar 2020, 18:22
mumm13. jaanuar 2020, 17:33
ime veel et oskari püüdlustel see tõde&õigus pole mustvalgeks filmitud
Tom13. jaanuar 2020, 17:32
Laias laastus oli film ju hea kui ei oleks pidanud liiga palju oletama,arvama mis ta nüüd ütles,kes see on, kelle lapsed siis surid,miks film lõppes sogaselt...
ei olnd hea13. jaanuar 2020, 17:41
köik need soengud pöllud kraavid majad köik olid mööda
Heh13. jaanuar 2020, 17:30
Noh narvas vaatas seda filmi selleparast palju rahvas sest kokkutuli sinna kogu idavirumaa eestlased viimasesandini
eksid13. jaanuar 2020, 19:46
pilet oli kallis ja idaviru sandid ilmselgelt ei osalenud.
eestlane13. jaanuar 2020, 17:24
Mis läheb meile korda mingi Oskar või kogu see Solgiwood, me teeme oma filme iseendale. "Kevade" , "Tõde ja Õigus" , meie ise, mitte "mis meist arvatakse" . Palun suuremat eneseuhkust!
Jah13. jaanuar 2020, 17:33
6ige tehke riigisiseselt oskarite jagamised l6igake puust oskarid ja jagake kasv6i 5oskarid korraga purgi mett antke ikka kaa
Hilja13. jaanuar 2020, 17:23
Nägin hiljuti Normani filmi Elu hammasratastel, vot see absurdivärk oleks küll läbi läinud
Mina13. jaanuar 2020, 17:21
Orjamentaliteeti ei ole vaja reklaamida
m.13. jaanuar 2020, 17:19
Ise kiitsite juba ette ,olge tagasihoidlikumad, sama oli apelsiniga ,Ei meeldinud , raamat väga hea.
õigus ja tõde13. jaanuar 2020, 17:19
kui vee soos tagurpidi jooksma panemise filmi ka valmis saame siis saame sellele nominatsiooni
Marta13. jaanuar 2020, 17:18
Kinos jättis see film igatahes elamuse. Pisarad kippusid silma mitmel korral. See oli originaalne, et film algas ja lõppes ühtemoodi. Kui tahta kriitiline olla: liiga kiirelt sai film läbi. Oleks võinud ehk pikemalt näidata Andrese ja Pearu vägikaikavedamist, rasket talutööd. Aga kes seal Oscarite žüriis olid? Arvan, et palju loeb ka hindajate vanus. Aga jah, tänapäeva inimesed on harjunud ootama ohtralt verd, seksi.... Aga ega siis auhind üksi pole see mis tõestab filmi väärtust.
Muidugi13. jaanuar 2020, 17:18
Katrin,,hea -...OLED proff(loodame,,tulevikus midagi paremat)ekraanile oodata
Kuuuurija13. jaanuar 2020, 17:07
Ei üllata. See film oli lihtsalt nii igav. Oleks siis ajaloolistes detailideski täpsed oldud. Lihtsalt raamatu lühike ümberjutustus.
liialdamise liialdaja13. jaanuar 2020, 17:21
elu ongi tavaliselt igav ja üksluine töörügamine
Ümberjutustamisest ei piisa. 13. jaanuar 2020, 17:23
Vaja on teose mõtet tabada ja see ellu äratada. Tehtigi ümberjutustus aga lambanahka pandi koll.
13. jaanuar 2020, 16:59
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
soomaa13. jaanuar 2020, 17:23
aga kui oleks kulda leitud siis raba ülesküntud
Arvamus13. jaanuar 2020, 16:57
Amy13. jaanuar 2020, 16:57
Kirjutasin eelnevalt, et filmi-Vargamäe õu oli nii porine ja lage. Igasse taluõue istutati puid-põõsaid ja mõni lillekene. Toonud kas või metsast paar sarapuud ja pihlakat. Pime võis filmis ju olla, sest elektrit polnud ja Eestis pool aastat hämarus, aga miskit pidi võinuks siiski helgemaid toone anda. Just talulaste sõprus jäi väga piskuks. Korraks nad aia vahel asjatasid ja kohe varsti suur armumine ja isa viha eest sauna pagemine. Jah, saan aru, et film ei suuda mahutada 30 aasta pikkust aega, aga siiski.
Kiri13. jaanuar 2020, 16:56
Ruth-ile(parem oleks annetanud filmitegemisel kasutatud eurod---vaestele laste perekondadele)
Lumiere õed13. jaanuar 2020, 16:55
Aga Edith Sepp ju ise kinnitas, et see on nii hea film. Kuidas siis nii? Hakka või uskuma, et ka"Tenet" on saast.
Jah13. jaanuar 2020, 16:52
Ikkagi väärt film,mulle meeldis.
Lola13. jaanuar 2020, 16:49
Ei tea, kas mu faktimälu veab alt, aga vist oli tookord, kui Eesti100. sünna puhul suur filmiideede konkurss korraldati, ca 160 pakkujat. Valiti parim... Või oli see lastefilmi algideekonkurss. Oleks põnev teada, mida kujutasid endast teised stsenaariumid.
Kodanik13. jaanuar 2020, 16:48
Tehke mingi(hea film ,et saaks uhkust)tunda(et oleme)Eestlased
tont või inimene13. jaanuar 2020, 17:26
aga see ogngi hea ja näitab,et juba siis osati susserdada ning veel need külmhinged ja pisuhännad eelnevalt
vaatleja13. jaanuar 2020, 16:44
hea, et filmi tegemise grammatika on selgeks saadud. aga edukaks välisturule minemiseks on sellest vähe. loo jutustamise oskus puudub selle filmi puhul sootuks.
Tuleb13. jaanuar 2020, 16:37
Mitte ainult teosele anduda(vaid ka poliitiliselt--....)mitte Eestile halba mainet (kujundada)tulevikus
arusaadav,13. jaanuar 2020, 16:36
Seeman ja Uuspõld oleksid pidanud mängima Vargamäe peremehi, aga nii koledaid ei saanud võtta.
Mõtetu13. jaanuar 2020, 16:35
Film. Mingi massipsühoos, kõik pidid nagu kohustuslikus korras seda vaatama. Joosti kinodele tormi, kõik kiitsid et vaatamas käisid. Ei käinud vaatamas ja ei kavatse vaadata kah.
cc13. jaanuar 2020, 18:45
To:Mõtetu/ täna, 16:35. Täitsa nõus massipsühoos. Mul tuleb sellega Mark Twaini "Huckleberry Finn" raamatu lõik meelde kus hertsog ja kuningas lollitasid rahvast teatrietendusega. Teatri etenduse pealtvaatajatel oli nii häbi ,et said petta ja kõige alatumal moel ning seetõttu soovitasid nad seda etendust ka teistel vaatama minna! "Tõde ja õiguses" meeldis mulle, et pildi kvaliteet oli hea aga grimm kohati lohakalt tehtud . Natuke häiris Pearu kõnemaneer see oli pigem teatri kui filmilik. Eesti filmi kohta ei saagi midagi paremat loota aga ikka tekib küsimus mis selle filmi nii kalliks teeb?
Zz13. jaanuar 2020, 16:35
..tsura kiitis nii üles, et peaaegu oscar käes...fiikuskit..
Etkar13. jaanuar 2020, 17:16
Nägime, et Oskar tuli, aga meid märkamata läks mõõda.
huvitav,13. jaanuar 2020, 16:31
need ülejäänud, mis kümnest allapoole jäid, pidid siis õige viletsad olema.
Miks jahuda13. jaanuar 2020, 16:30
mingitest "rekorditest", parem öelge kui paljudele see film meeldis.
Marek13. jaanuar 2020, 16:30
Nad on tegijad. Neid naisi/mehi, kes sellesse filmi panuse andsid, on enam väärt tunnustust, kui üks pronksist OSCAR. Au ja edu ning uusi ettevõttmisi EESTI valust ja ilust. Sellelt maalt leiab palju !
Kõikidele ilkujatele13. jaanuar 2020, 16:27
Väga hea film ja maailmas 10 hulka jõudmine on väga suur saavutus.
Ilkujale13. jaanuar 2020, 16:46
Mis oli seal head? Äkki valgustad teisi kah.😄
üks ilkujatest13. jaanuar 2020, 17:15
Filmi tegelaskujude vastu pole vähimatki. Mängisid väga hästi ja tõetruult. Siin aga arutatakse vist filmis väljendunud sisu ja mõtte üle .Kas see oli ikka A.H. Tammsaarelik?
Vot13. jaanuar 2020, 16:26
See Aabrami rida(millest)tuleb tulevikus (kasu)saada(on tubli)idee
n13. jaanuar 2020, 16:25
Oh, küll meie kommijad teeksid alles maailmatasemel filme- see, et film jõudis 189 seast 10 parema sekka, see ei ole neile miski! Ei teata, kuidas vanal ajal(19. ja 20. saj) elati ega muudki elementaarset.
tundub siin13. jaanuar 2020, 17:12
et vähemasti üks on veel hinges, kes vanu aegu mäletab .
mõtlik13. jaanuar 2020, 16:23
see film lööks laineid Pimedate ööde filmifestivalil.
Vööthooven13. jaanuar 2020, 16:18
Jan Uuspõllu sketš Tõde ja Õigus .Nii nägid ka oscarite auväärt žürii meie linateost.
Ja13. jaanuar 2020, 16:13
Mari-uued filmic rannakates(siis ehk(Edu)
Mis13. jaanuar 2020, 16:10
siis ,,,Mari-kas poodi(Viina ostma)
13. jaanuar 2020, 16:09
Ma olen mitu korda eesti filmipusijatele rääkinud, et ilma juuditeemat sisse toomata on sealt august mõttetu midagi loota. Vahepeal nagu juba oli - see sõjafilm "1944" või midagi. Aga juhmi ämeerika publiku jaoks oleks pidanud lisama kaadritagune kõhurääkija selgitama et "see on Aabram. Aabram on juut" No aga kes teil seekord juut oli? Sauna Madis või?
Kas13. jaanuar 2020, 16:08
Peter soovibEestile halba(kiites)tobedust
Jah13. jaanuar 2020, 16:06
Jah kahju ei oska filme teha
dfgfg13. jaanuar 2020, 16:06
Üsna negatiivne, masendav film, see ei anna seda tõde, miks peab inimene paremini elama. Naabritevaheline vihavaen, ülespoomine, lastesünnitamine sunnist, üksteise vihkamine, ärapanemine, joomarlus, õelus jne, ei ole just teema, mis peaks peale eestlasi ja venelasi huvitama.
Tõde on alati valus13. jaanuar 2020, 17:05
See ei ole teema, mis peaks huvitama, sest see ongi tänapäeva elu. Midagi ei ole muutunud. Naabrist parem olemine, enesetapud, ärapanemine, joomarlus, õelus, vihkamine.. Ei tule tuttav ette või?
Endast lugupidav mees ei käinud tollal paljapäi, see oleks häbiasi olnud.13. jaanuar 2020, 22:22
Jah, mille järgi see film tehti? Tammsaare "Tõde ja õigus"? Vist küll püüti aga Tammsaaret ei tabatud, peale välise külje ehk tegevustiku aga hingest jäi puudu aga hingeks oli armastus oma maa ja talu vastu mille eeat võis ohverdada inimlikud suhtedki. Oma talu oli kinnisidee, olla peremees unelmate talus ja selleks oldi kõigeks valmis. Hobusevaras? Hobune oli talutööde tegija inimese kõrval ja kui nüüd poeg kellest oodatakse isa jälgedes astujat, linnakooli läks ja seega talule kaduma jäi, siis oligi ta "hobusevaras" kes talu tööjõust ilma jätab.
Jaan13. jaanuar 2020, 16:01
Film oleks pidanud käima enne mööda väiksemaid festivale, mõned auhinnad korjama siis ehk oleks olnud lootust. Aga nii polnud jah erilist lootust kuigi uhke võib olla ju ikkagi .
Kodanik13. jaanuar 2020, 16:00
Selge miks .13. jaanuar 2020, 15:59
Filmis pole ühtegi pigi ega muud vähemust.
Kodanik13. jaanuar 2020, 15:57
Kahju,,kuid (loota,polnud lootustki)
isegi teles ei viitsi teist x vaadata.13. jaanuar 2020, 15:55
oleks saanud positiivset kui ka negatiivset näidata nii, mis oleks elamust pakkunud, oli lihtsalt üks suur uimerdamine ja pealiskaudsus.
123413. jaanuar 2020, 15:54
Kahju oleks olnud kui selline imal tobedus oleks autasu saanud.
13. jaanuar 2020, 15:53
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Saaremaa13. jaanuar 2020, 15:57
Nii palju siis " õiglusest" . Ühtegi sõimusõna polnud, aga õl " reeglitele kommentaar ei vastanud". See osa ei vastanud, kui kirjutasin, et see v.... peab eluaegse saama.?! Ja teistest samasugustest, kes ei tunne pikivahet, suunatulesid jne. Karistused on väiksed..
reede13. jaanuar 2020, 15:48
Andres seisab aiaväraval käsi aialati sidumiskohal Ja oh imet kasutatud on lavsaanniitidest pakkenõõri Sellist pruunikat Hale värk
13. jaanuar 2020, 15:48
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
JL13. jaanuar 2020, 15:59
Masendav nagu meie president, vihkamine , òelus ja àrapanemine eesti rahvale. Lootsite liiga palju , tegelikult oleks sobinu òudusfilmide klassi, mul endal oli ka hirm seda filmi vaadata------ kas tòesti oli see elu siis selline masendust tàis ja ei ròòmu ega armastust.
Peter13. jaanuar 2020, 16:01
Aga mulle meeldis. Tead miks? Minu arvates on see väga hea film (ja raamat samuti, aga moodsal inimesel pole aega raamatut lugeda), et mõista, kui sageli me oma elu mõttetult ära kulutame oma õigust taga ajades - tülitsedes, vaieldes, eneseaustust nõudes. Kui lihtne on olla õnnelik, kui sa oled tagasihoidlik ja ei aja kogu aeg oma mõttetut õigust taga. Uhkus ei anna võimalustki õnnelik olla. Kes filmi lõpuni vaatab, ehk mõistab.
vaataja13. jaanuar 2020, 16:19
ei ole mingi kriitik, aga filmi loojad kas ei tahtnud või ei suutnud filmilinale lahti mõtestada Tammsaare poolt kirja pandud mõtet.Inimene on ju loodud õnne ja armastuse nimel võitlema. Keegi küll võidab ja keegi ka kaotab, aga kõik ju loodavad. Selles filmis aga toodi linale pikk ja ängistav kaotuste jada.
kinoline13. jaanuar 2020, 15:44
Liiga masendav film. Eluvõõras nägemus, sest elu isegi toona oli oluliselt positiivsem.
Kinolisele13. jaanuar 2020, 17:02
Kas sina elasid toona,et tead?
arvad siis , et olen taevast kukkunud13. jaanuar 2020, 17:09
Minul olid vanemad, vanavanemad ja teised eellased. Elan kõrvad lahti ja oskan paralleele tõmmata.
to kinoline13. jaanuar 2020, 17:11
Kus tead, milline elu maal siis oli? Oled ajarändur või 150.aastane? Sellega nõus, et film lihtsalt ei kõneta, kui raamatut pole lugenud ja tausta ei tea. Temperamentsematele rahvastele kindlasti liiga aeglase tegevusega ja liialt masendav. Aga siiski Eesti kohta hästi tehtud film.
to kinolisele13. jaanuar 2020, 20:00
Vada tõesti tean. Olen nimekt kirjaoskaja, suudan lugeda ja kujuta ette ka loen. Sinusuguseid erandeid , kelledel kirjakeel uudiseks, lööb selline uudis loomulikult pahviks.
Pensionieelik13. jaanuar 2020, 22:55
Minu ema on rääkinud kui raske oli tema vanemate elu talus. See oli 20. sajandi alguse poole. Eriti raske muidugi vanaemal, kes ka palju lapsi sünnitas. Tema jutt meenutas väga "Tõde ja õigust".
Ruth13. jaanuar 2020, 15:43
Ikkagi väga tubli saavutus!
enne kaagutati,et kindel medal13. jaanuar 2020, 15:43
täpselt nagu igal aastal kevadel oma viisudega,et kindel esikoht,on muid ja paremaid
13. jaanuar 2020, 15:52
Pole kuulnud, et keegi kindlat medalit lootis.
kindlat tõesti ei loodetud,13. jaanuar 2020, 20:02
sest arvestati faktiveaga 1-3.
jah13. jaanuar 2020, 15:41
Nagu alati eesti asjaga. Palju kisa vähe villa.
13. jaanuar 2020, 15:53
Kas 10-ne hulka jõudmine pole ise juba suur saavutus?
13. jaanuar 2020, 16:08
Kas 12 filmi hulgas valiti 10-ne hulka?
13. jaanuar 2020, 19:50
Kümne hulka jõudmine on meeletu saavutus!
oh teid ullikesi...13. jaanuar 2020, 15:39
keegi tõesti arvas, et pääseb 5 hulka või?
toop13. jaanuar 2020, 15:46
kas siis unistada ka ei tohi?
wii13. jaanuar 2020, 15:38
Nagu ma täna varem kommenteerisin visises meedia loodud mull tühjaks
vaat, nagu MINA13. jaanuar 2020, 17:46
to: 17: 1213. jaanuar 2020, 17:50
Kas selleks, et mäletada peab 200aastaseks elama või lugema ja eluga kursis olema? Suur osa siin kommenteerijatest on helbekesed...läbi elu liuglejad
õiglus võitis13. jaanuar 2020, 15:37