"Tanel ütleb ka, et oleks olnud rumal mitte kandideerida oma filmiideega EV100 filmiprogrammi, kust ta 160 hulgast välja valiti." Kas ikka valiti? Millegipärast teadsid kõik juba ennem valimisi, et on kaks projekti mis kindlasti tulevad. Ühe nimi oli Lotte ja teise ... võite ise arvata.
ei jõua ära imestada, et nii noor poiss tegi selle filmi ära ja pealegi väga hästi. Tõde ja õigus I osa panna ühte kahetunnisesse filmi - selleks peab ikka Tanel Toom olema.
Hea, et Oscariga meelitatakse, aga ...
1.Mõlemad tehtud OMA AJA ideoloogolis-mentaalses vaimus. 2.Tippnäitlejad, maksimaalne tehniline tase, no ütleme piiramatud ressursid ÕIGE tulemuse saavutamiseks. 3.Dialoogis "Valgusega" - taluperemees sunnib Sauna Madist end sandiks töötama, võtab sulaselt tema armastatu ja viib sulase enesetapuni ning sisuliselt ajab oma kurjusega lapsed majast välja... 4.Ajalehed ja "teadlikud vaatajad" kiidavad nii üht kui teist taevani - sotsiaalne tellimus.
Ja lahenduse Vargamäe traagikale annabki "Valgus Koordis". TÄHESÕDADE filmis tehti ju ka enne kronoloogiliselt hilisemad episoodid. Nõus: kolhoos
1)mis? "praeguse aja" ideoloogiat on Tões ja õiguses?2) piiramatuid ressursse polnud. isegi kasiinosõltlasteKulul elavParasiit KaruKäest tuli Feldtil lisa lunida. Koordis vast tõesti rahast puudus polnud 3)sauna Madis oleks saanud, mitte keegi ei keelanud tal minema minna, Koordis tahtsid, said ainult priipiletiSiberisse. Andres Mari eiVarastanud ja puuotsa rippuma ajas külajoodikute aasimine. lapsi Andres isegi sisuliselt mitte kodust minema eiKihutanud, kui siis ainult raske tööga. Noor Andres läks sõjaväkke, Indrek Mauruse kooli( sellestki film olemas). Tüdruk ainult mehkeldas vihavaenlaseP
...Pojaga- kellele see ikka meeldiks.4)ka mingit riiklikkutellimust nagu Nüganenile marmortahvel ja 1944 (viimane suuremat sortiJura)polnud. Toom tegi seda enda soovil.
See polnud selline filmgi. Seal sellist muusikat ei olnud mis on praegu ja sind kaasa kutsuks. See muusika oli siis alles loomata. Kala- ja põllumeeste jaoks aga sobis see suurepäraselt.
lõõtsa tõmbamine meeste jaoks kaasakutsuv.
Tegiajad tegi TÖÖD. Tublit tööd, kas oli lõbus või mitte ... suva sellest. Kunagi tegi hr. Hansen ka TÖÖD. Kirjutas NOBELI auhinna romaani. Nüüd tehti OSCARIT. Tulemus nagu enamuse viiulitega - ilus pill, aga HÄÄLT ei õnnestunud sisse panna. Kujusid on tehtud palju-palju, aga vaid PYGMALION ärkas ellu.
Film tekitas hirmu, kõhedust ja tundus nagu oleks unenäos, lapsed olid kuid ei rääkinud,loomad olid ...kuidas saab olla nii et kõik kolm lehma on ilusad ja puhtad seisavad kõrvuti ja vahivad rõõmsalt kui peremees on porine, perenaisel aga tärgedatud valge rätik peas, puhas , juuksed seatud,tol ajal ei olnud juuksed lahtiselt seljal ... Maastikupildid olid aga kaugel. Toidulaual ei näinud, mida nad sõid iga päev ja palju ei kõnnitud, ei joostud. Võib-olla ongi selline film kunstiline kaasaegne ja väga hea linateos.Grimm oli tippteos. Näitlejate mäng super.
Film oli sellisena väga hea, tööd filmis venisid raskuste ja kiusliku naabrimehe tõttu, olustik oli süngevõitu, elu rutiinne. Pealtvaatajale, kes ei oska ennast samastada filmi tegelastega, võis film tunduda tõesti liiga pikk ja igav.
a ega aladafilmi sisse, oli see vöibolla tõesti igav
PÕRGUPÕHJA on pärl võrreldes "Oscari kanditaadiga" ja nn üleliidulise ekraani KEELD annab aimu, et asjas oli ja on vÄGI, mida kommud kartsid. Kummalisel moel mõjub "SUURFILM" sotsrealismi taassaünnina. Kuidagi meenub VALGUS KOORDIS. Tõsi, külapreletariaadi klassivõitlust kulakutest taluperemeeste vastu võinuks selgesõnalisemalt kajastada. Ehk, et vaadata tulekski neid kinos järjekorras "Tõde ja Õigus" ning siis " Valgus Koordis " kohe sinna otsa.
"Valgus Koordis" on "superhästi" tehtud StaliniPropafilm, selle hetke Eesti tippnäitlejate koosseis, nooruke G. Ots. ja seda kõike värviliselt. Ma ei mõista aga Teie loogikat, miks peaks talumeesKulak paha, kolhoos hea filmi ühtePatta panema"Tõe ja õigusega"?
Küsiks lausa kontakti, kui seda Õhtulehes oleks võimalik anda, et näha inimest, kes nägi filmi samamoodi nagu mina. Tegijatel on filmi alati lõbus teha, see pole argument.
Häiris filmis vaid üks asi - et näidati talvist talu drooni abil. Poleks seda efektitsemist vaja olnud, viis kohe mõtte droonile. Ja need mehed seal kõrtsis oskasid kohe laulda vaese Jussi kohta laulu nii ühehäälselt. Nojah, see oli siis nii kunsti huvides lubatud liialdus.
Palju hämarat aega. See häiris pisut - ootasin, et tuleks ometi rohkem valgust. Aga ehk nii pidigi olema, sest aeg oli selline. Keegi allpool mainis, et filmi vaatamise aeg kadus linnulennul, ei veninud vaid igas hetkes oli elu.
kuskil peale esimese kolmandiku lõppu muutus film huvitavaks.
Viie hulka jõudmine oleks lagi, sest võiduks peaks edestama Pedro Almodovari. Teisest otsast vaadates tal juba 2 Oscarit on, nii et ....
Oled selle aasta tegija ! Ütleksin ka et üllataja, nii noorel rezzisööril selline tippteos filmida ei õnnestu isegi vanal tegijal. Lugupidamine sulle !
Tubli Tanel!
Väga hea ja õpetlik film,kõike oli: raske elu,lootus tulevikule,töötahe,armastuse ja
suhete jahenemine,kärgpere probleemid,naabrite suhted,usk jumalasse jne.
Vaatasin kinos seda filmi ja teist korda televiisoris,väga lähedal meie tänapäevale.
Kaks filmi on meil olemas,need on O.Lutsu "Kevade"jA.-H Tammsaare "Tõde ja õigus",
kus inimesed on maalähedaselt häälestatud.
Näitlejate valik suurepärane,grimm hästi tehtud,võttekohad valitud sobilikud.
Väärite suurt preemiat küll,kui vaid kõik läheks korda!
Eile vaatasin ETVst. Olin ka suurel kinolinal näinud ja aasta otsa toonast elamust kaasas kandnud. Üldmulje: kohati tõuseb harduseklimp kurku nagu laulupeol. Peategelane on Loodus, kaastegelane muusika. Inimesed, kuna nende elu on näidatud 30 aasta vältel, jäävad paratamatult pigem märksümboliteks. Kohati nagu teatraalne (stseenid kõrtsis, kohtus). Kohati aga väga siiras ja eestlase hingele. lähedane. Kas ka ameeriklasele, ei tea. Kas filmi sümboli- ja üldistuse vägi kõnetab kõiki inimputukaid? Ootan huviga.
Haritud mehe poolt huvitavas filmikeeles tehtud, aga kas sellest piisab ? Loo jutustamise oskus on paraku nõrk ja kipub juhukuulajale oma monotoonsuses venima.
Edu sellegi poolest !
Väga tume ja pime oli seal filmis pidevalt. Nojah, 19. sajandi lõpp ja elektrit siin polnud veel. Aga kas sellest pidi nii kindlapiiriliselt juhinduma?
Jälle võtab sõna / to eesti fännclub2. jaanuar 2020, 11:07
Negatiivsus, peaasi, et saaks midagi halvasti öelda. Soovitus : järgmine kord mõtle ainult oma ette, ära kõiki oma mõtteid leheveergudele paiska, teised ei taha teada, et sul on elu kehv ja kibestunud oled.
Vaadake ameeriklasele on film "Tõde ja õigus" igav seep kus väga vähe tegevust ja palju dialoogi.Ma saan aru eestlastele on see film oluline ja hea kuid maailma filmikunsti üldine tase on ikkagi midagi muud.
KOMMENTAARID (55)