Foto: Pexels.com
Film
31. detsember 2019, 12:11

TOP 5 | FILMISAADE „DUUBEL“ SOOVITAB: need olid 2019. aasta kõige paremad filmid

Aasta viimasel päeval on viimane aeg tasumata võlad ära maksta. Sellega seoses jagame teiega nimekirja, kus on üles loetletud lõppeva aastanumbri kõige paremad linateosed (aasta halvimad hõikasime juba varem välja). 

Täpselt päev varem nähtud Lõuna-Korea suurfilm „Parasiit“ (mis pool aastat igalt poolt mujalt juba ohtralt positiivset tagasisidet saanud ja auhindu rabanud) puksis esiviiskust napilt välja kodumaise animatsioonikomöödia „Vanamehe film“. Lahkunu mälestamiseks tõstame pitsi. Esiviisik kujunes aga järgmiseks:

5. Jokker

„Ah, see on lihtsalt järjekordne koomiksifilm ju!“ oleks vist „Jokkeri“ suunas suurim mõeldav solvang. Tegelikkuses on tegemist fantastilise draamafilmiga, mille etteotsa pistetud Joaquin Phoenix tõestab taaskord, miks on tema näol ühe alahinnatuima näitlejaga terves Hollywoodis. Ainsad miinused on liigne seotus Batmani looga (teose lõpp jättis mulle loodetust mõruma maigu suhu) ning stuudio rahaahnus – varasemalt sooloürituseks jääma pidanud teosele lubati juba järg valmis treida.

Vaata filmist rääkivat „Duublit“ SIIT.


4. Parasiit

Teist aastat järjest puges mu lemmikfilmide nimekirja Korea kino esindaja. Kui mullu jäi „Burning“ üheksale teisele filmile alla, siis tänavu suudeti haarata juba tunduvalt kõrgem koht. Kui nii edasi, võib vist juba praegu esikoha Aasia filmile broneerida. Musta komöödia sugemetega Lõuna-Korea draamafilm sulide perekonnast on põnev, humoorikas ning suudab vaatajat pidevalt pinges hoida. Kaarte ei mängita liiga vara välja ning kasutatakse ääretult ägedaid kaadreid. 


3. Ükskord Hollywoodis

Läksin Tarantino värskeimat linateost vaatama pisemat sorti kartusega. Nimelt olid mitmed filmisõpradest tuttavad (pluss Paljas Porgand oma Instagrami stooris) väljendanud oma pettumust. Räägiti, et vanameister pole enda tavapärasel tasemel ning tegemist on lihtsalt mingi veidra masturbatoorse nühkimisega, et tuua ekraanile lood ja viited, millest ainult karastunud kinospets aru saab. Õnneks oli aga olukord totaalselt vastupidine ning „Once Upon a Time in Hollywood“ oli nauditav algusest lõpuni.

Vaata filmist rääkivat „Duublit“ SIIT.


2. Jaanipäev

Ma olen üpriski kindel, et Ari Aster on geenius. Tema debüütfilm „Pärilik“ oli heas mõttes ebameeldiv õuduskogemus ning „Jaanipäev“ – kuigi kohati eelkäijast pisut klišeelisem – jätkas vaataja meelte häirimist. Visuaalselt unustamatu kogemus, millest saab minu jaoks tõenäoliselt iga-aastane vaatamistraditsioon jaanipäeval. Noh, umbes nagu „Die Hard“ jõulude ajal.

Vaata filmist rääkivat „Duublit“ SIIT.


1. Tõde ja õigus

Ma olen juba aastaid kodumaiseid filmitegijaid välja vihastanud ja neile puid alla visanud, justkui nad oleks ahi ja mina pakase käes külmetav kriitikuhakatis. 2019 oli muutuste aeg. Tammsaare klassikal põhinev linateos murdis end välja kodumaiste linateoste stampelementidest (jah, droonikaadrid, ma vaatan teile otsa!) ning pakkus suurepärase elamuse filmisõpradele, kes hindavad nii sisemist kui ka välist ilu. 

Vaata filmist rääkivat „Duublit“ SIIT.