Lasteaed ongi see koht kus teisi kiusatakse, küünistatakse ja teineteise pihta sülitatakse, mänguasju krahmatakse. Pikad päevad on lastel seal võõraste vahel konutada ja kuidagi peab ennast "ellu jätma". Olen näinud kuidas lasteaialastel on tekkinud tõsised psüühikahäired. Küünte ja hammastega peab ennast tõestama. Oled samal pulgal teiste samasugustega, keda on paarkümmend ning kasvatajate hoolitusust ei jagu sugugi kõigi jaoks. Emotsionaalne kalestumine saab alguse just sellest nõuka-aegsest nähtusest. Lasteaiad on just sellise kommunistliku tooruse tagajärg. Jube.
Sest teadlik vanem:
saab olla eeskujuks ja õpetada lapsele oskusi, mis aitavad tal väljakutsetega tõhusamalt toime tulla;
on kannatlikum;
ei süüdista ennast ega last, kui laps käitub häirival viisil, mis on tegelikult arenguliselt kohane, näiteks
kui 1–3-aastane ütleb kõigele ei ega taha asju jagada,
kui kooliealine nõuab rangelt reeglite täitmist ja samas rikub neid ise,
kui teismeline on kriitiline ja räägib vanemale vastu,
saab tunnustada last oskuste harjutamisel ja omandamisel.
vanemlikust õpetusest? Ja lasteaiaõpetajad teda ka ei õpetanud?
4–5-aastase lapse areng
Selles vanuses lapsed on aktiivsed tegutsejad. Nad hakkavad esitama küsimusi ja püüavad maailmast aru saada. Nad mängivad väljamõeldud mänge, et katsetada erinevaid rolle. Neile meeldib olla kaasatud mitmesugustesse tegevustesse ning mõned lapsed on selles vanuses juba head suhtlejad. Nad võivad hakata vastu vanemate poolt seatud reeglitele, et katsetada oma võimu.
Selles vanuses laps õpib:
planeerima ja ellu viima erinevaid toiminguid
jätkuvalt avastama, kuidas ümbritsev maailm toimib
kasutama võimu
kui last ei õpeta, siis ta ei õpigi18. oktoober 2019, 08:13
4-5 aasta vanunses laps õpib:
planeerima ja ellu viima erinevaid toiminguid
jätkuvalt avastama, kuidas ümbritsev maailm toimib
kasutama võimu
aru saama tegude ja tagajärgede seostest
omandama sobivaid käitumisviise
12-18 aastase lapse tark vanem
toetab lapse emotsionaalset ja kognitiivset arengut:
peab meeles, et isegi kui teismeline lükkab vanema eemale, tahab ta siiski saada tema tähelepanu. Leiab kontakti hoidmiseks uusi viise;
annab jätkuvalt teada, millised on tema väärtused;
näitab head eeskuju;
rõõmustab lapse suureks saamise ja iseseisvumise üle.
toetab lapse sotsiaalset arengut:
toetab suhteid eakaaslastega ja loob kodus sõbraliku keskkonna, kus nii vanem kui teismeline tunnevad ennast hästi;
toetab tegevusi, mis on seotud noore huvidega.
tark vanem
seab piire:
on järjekindel ja viib täide lapse käitumise loomulikud tagajärjed, et laps õpiks oma tegude eest vastutama;
lubab lapsel (nii palju kui lapse teadmised ja oskused seda võimaldavad) otsustada tema elukorraldust puudutavaid asju, et laps tunneks kontrolli oma elu üle;
aitab lapsel vahet teha fantaasial ja reaalsusel ning julgustab last tõtt rääkima. Väikesed lapsed võivad valetada või varastada. Vanem saab rääkida lapsega faktidest ning aidata tal tõtt rääkida teda süüdistamata ja alandamata;
annab lapsele majapidamistöid, et julgustada teda koostööd tegema ja vastutama.
täiskasvanute tegemata tõõ eest. Täna me ainult seda kuulemegi, kuidas meie lapsed on julmad ja vägivaldsed:( Huvitav küll, kelle eeskuju nad järgivad?!?
Kiusamine ei toimu kunagi ilma õpetajate ja täiskasvanute teadmata. Sestap, ei meeldi mulle see jutt, et keegi laps on vägivaldne ja ennäe imet, keegi ei olnud teadlik. Lasteaia võiks igal võimalusel vahele jätta.
Kui keegi "paks ja aeglane" tüdruk kurdab meedias avalikult, et tema jäi rahvastepallis mängu viimaseks, siis on ju isegi igale lapsele, kes kunagi rahavastepalli on mänginud, selge, et see jutt on vale. Rahvastepallis jäävad viimastena mängu just kõige kiiremad, väiksemad ja osavamad, sest neile ei saa palliga pihta või püüavad nad ise palli kinni ja viskavad vastasmeeskonna nõrgemad välja.
Kiusatud olla tundub tõesti olevat eriliselt uhke:))) Teema tundub olevat teadlikult haigeks aetud:))
Siis oli kasvataja ja õpetaja autoriteet ja kiusajad, huli...gaanid pandi nurka või kutsuti vanemad kooli, ei mingit teiste kiusamist ega haiget tegemist. Nüüd aga pole autoriteete,
See on nii kummaline, et noorematel inimestel on tohutult traumasid igasuguste asjadega. Olnud sügavas nõukogude ajas...ei meenu mingeid erilisi probleeme. Küllap ikka oli jamasid aga see oli nagu osa elust ja keegi ei aidanud suurt. Tuli hakkama saada ja saadi ka. Tundub, et mida rohkem kiusamisest rääkida, seda hullemaks läheb.
Kusjuures kiusavad ka lasteaiakasvatajad. On ju meil meediaski juttu olnud sellest, kuidas laste suud kinni teibitakse ja tehakse nendega sada imet. Huvitav oleks teada, milline on selliste kasvatajate endi pereelu tervikpilt.
Ja ongi nii, et lapsed omavahel polegi nii kiuslikud, kuid just mõnede kasvatajatega on probleemid tekkinud. Ja kui mõni laps vaikne ja tagasihoidlik, siis läheb see, n.ö,, jant ka kooli edasi. See kommentaator "Kuule" siin allpool vist ka üks kiusajatest, miks muidu see ebasünnis ja kahjurõõmus "haha".
Postimees: "Lasteaiakasvataja teipis autistlikul lapsel suu kinni."
Pärnu Postimees: "Kogenud Pärnumaa lasteaednik nüpeldas lapsi järjepidevalt.".
Loe lähemalt: https://parnu.postimees.ee/4113549/kogenud-parnumaa-lasteaednik-nupeldas-lapsi-jarjepidevalt."
KOMMENTAARID (31)