MIKS NII? Trumpi pilav reklaam kästi Tallinnas maha võtta, aga keskmist varvast näitav plakat võib jääda (32)
Kui reklaamiseadus (§ 3 lg 4) ütleb, et reklaam ei tohi olla vastuolus heade kommete ja tavadega, siis tekib küsimus, kust läheb heade kommete ja tavade piir ning kas pildiline info ei peaks olema võrdväärne tekstilise infoga, mida reklaamil näidatakse?
Tallinna Ettevõtlusameti juhataja Kairi Vaher ütles Õhtulehele, et head kombed ja tavad on määratlemata õigusmõiste, mida sisustatakse igal konkreetsel juhtumil kaalutlusõiguse kohaselt. "Erinevalt Alison Jacksoni näituse reklaamist, kus kasutati rahvusvaheliselt tuntud ja armastatud isiku poolt üldteadaoleva ja ülemaailmselt ühetähendusliku käemärgi eksponeerimist, ei ole keskmise varba näitamisele omistatud sedavõrd ühest tähendust," selgitab Vaher. "Sellist märki on ilmselt keerukas jäljendada ning me ei arva, et konkreetne reklaam võiks avaldada mõju alaealiste väärtushinnangutele ja käitumisele."
Vaher lisas, et piir lubatu ja lubamatu vahel ongi õhuke. "Küsimust tekitavaid reklaame hindavad erinevad spetsialistid ja nende seisukohast tulenevalt tehakse ka vastav otsus."
„Fotonäituse külastamiseks ja seal eksponeeritud taieste vaatamiseks on igal isikul õigus ja valikuvabadus erinevalt sellest, kui eksponeeritakse avalikus linnaruumis kunstinäituse reklaami ja sellega puutuvad kokku ka alaealised,“ selgitas Vaher reklaami kõrvaldamise ettekirjutuse põhjuseid pressiteates.
Tallinna ettevõtlusameti põhimääruse kohaselt on ameti ülesandeks järelevalve teostamine reklaamiseaduse alusel. Määruse järgi on ametil õigus teha oma pädevuse piires ettekirjutusi ja rakendada sanktsioone reklaamiseaduse alusel.
Kommentaarid