“Ma arvan, et see, et mu töösse on tulnud sisse sotsiaalne mõõde, tuleneb sellest, et ma olen täiskasvanuks saanud. Mul on see hullu televisiooni tegemine kombineerunud nüüd sotsiaalse mõõtmega,” räägib Saan oma uuest dokumentaal-reality'st "Üle parda".Foto: Erakogu
Tele
11. september 2019, 09:00

Ken Saan uuest autorisaatest: sellega tahtsin küsida, kas Eesti riigil on võimalik edasi liikuda või läheme põhja?

“Meresõidul, kui inimesed on koos väikesel pinnal, hakkavad väga huvitavad asjad juhtuma. Mu peas hargnes paralleel laeva ja Eesti riigi vahel. Seetõttu tahtsingi ma sinna laeva kokku panna väga erinevad eesti inimesed, kes on erineva mõttelaadiga, nägemusega elule. Panna nad kokku laevale, kus neil on ühine eesmärk – tõmmata üht köit, mis purjeid mastis hoiab. Läbi selle laevasõidu ma tahtsin justkui küsida, kas Eesti riigil on võimalik edasi liikuda või läheme me põhja?” räägib dokumentalist ja teleprodutsent Ken Saan oma uuest autorisaatest “Üle parda”.

“Meresõidul, kui inimesed on koos väikesel pinnal, hakkavad väga huvitavad asjad juhtuma. Mu peas hargnes paralleel laeva ja Eesti riigi vahel. Seetõttu tahtsingi ma sinna laeva kokku panna väga erinevad eesti inimesed, kes on erineva mõttelaadiga, nägemusega elule. Panna nad kokku laevale, kus neil on ühine eesmärk – tõmmata üht köit, mis purjeid mastis hoiab. Läbi selle laevasõidu ma tahtsin justkui küsida, kas Eesti riigil on võimalik edasi liikuda või läheme me põhja?” räägib dokumentalist ja teleprodutsent Ken Saan oma uuest autorisaatest “Üle parda”.

Saatesarja “Üle parda” esimene osa oli ETV eetris esmaspäeval. Selles viidi Vahemerele seilama kuus erineva maailmavaatega inimest – rahvuskonservatiivsete vaadetega Knut-Thor, feminist ja laeva ainuke naisterahvas Sanna, moslem Steven, geimees Joosep, Sillamäelt pärit vene härrasmees Oleg ja isamaaliste vaadetega, ajalugu õppinud Mati, keda Saan iseloomustab kui “keskmist eesti meest”, kuid keda reisiseltskond kutsus viikingiks. Kogu seltskonda ohjas itaallasest meremees Riccardo.

Need kuus väga erinevat inimest pidid koos hakkama saama mõnel ruutmeetril, et seilata Vahemerel. Nad pidid toimima ühise meeskonnana, et laeva kohati mäsleval ja tujukal merel liikumas hoida. 

Edasi lugemiseks: