Tele

ÕL ARHIIV | Estonia laevakatastroofist pääsenud Siiri saatuslikust ööst: ma vajusin ja vajusin ega saanud aru, kas olen juba uppunud (61)

LISA KOMMENTAAR

Mammaste 10. september 2019 15:28
https://i0.wp.com/eestinen.fi/wp-content/uploads/2018/12/estonia-visiir.jpg?ssl=1 kui keegi pauku kuulis, siis siin on põhjendus sellele. Visiir kukkus vastu laeva pirnvööri. Selline mölk tekitab tohutu paugu.
10. september 2019 21:30
Kuidas laev küljeli vajus, vusiir küll külje peal pole ! Tõstes laeva üles, on põhjas seal auk või rohkem !
Kodu 11. september 2019 10:09
Teadlaste grupp proovis tõestada seda ametlikku versiooni, et visiir tuli eest. Ehitati identne laevamakett ja proovidi basseinis seda uputada analoogselt, ei õnnestunud kuidagi. Kui vesi tuleb laeva tekile, siis läheb laev vähem kui minutiga kummuli ja jääb tundideks kui mitte päevadeks vee peale hulpima. Estoniaga oli täpselt vastupidi, aeglaselt läks ümber, aga kiiresti põhja.
Vasja 10. september 2019 14:08
Mis seal tegelikult toimus on ju enamvähem avalikult teada. Kõrged ametnikud on andnud ütluseid ja kõik on salvestatud. Küll aga on 28.09.1994 Aktuaalse kaamera saade osaliselt kadunud. ERR vist pani arhiveerimisega puusse. Siiski, raske uskuda et avalikkus suudaks tõega toime tulla, see tekitaks meeletu kaose.
AK 28.09.1994 10. september 2019 16:02
https://www.err.ee/521072/aktuaalne-kaamera-28-septembril-1994
Ants 10. september 2019 12:18
Aitäh kes räägivad.Kannatajate jutust kumab läbi,et käis ilge pauk,mis kostus üle laeva.Estonia ei hukkunud vaid hukati.25 aastaga on ilmselgelt asitõendid koristatud ja lihtrahvas ei saa puhast tõde kunagi teada.Ma pole vandenõu teoreetik aga 1+1 on kaks,pole midagi teha.
jah 10. september 2019 12:33
ehk siis lasti põhja (või kui tagasihoidlikumalt väljendada, siis aidati selleks piisavalt kaasa). Näis, kas valitsus, president ja muud aukandjad ka 25. aastapäeva puhul mõne avalduse teevad. Siiski võiks avaldada tõe.
Ilmselt 10. september 2019 12:59
Ilmselt ei tahetud põhja lasta, vaid taheti midagi takistada või mingi tegevus sooritada, aga midagi läks viltu, ja see et põhja läks, oli kellegi valearvestus, eksimus, mingid jorsid läksid omavahel tülli vms ja olukorda enam ei kontrollitud. See, et siin kommentaarides räägitakse, et ei või rääkida ja meelde tuletada, on jama, tulebki rääkida, kellele asi korda läheb. Mul ei olnud seal küll omateada ühtegi tuttavat, aga ilge pauk on ikka sellele vaatamata, et sihuke jama toimub ja keegi ei vastuta siiamaani.
Pauk käis ju sellest, et visiir kukkus vastu laeva pirnvööri. Visiiril on suur mölk ju näha. https: 10. september 2019 15:25
tundeline 10. september 2019 11:17
igale inimesele jäägu oma arvamus sellest,miks juhtus ja kuidas juhtus, selles saates meenutavad ellujääjad raske südamega läbielatut, miks siis mitte kogu Eesti rahvale seda jagada, võib-olla saabki neil kergem, mis ikka südamepealt ära,see ära, sellest saatest niikuinii tõde ei leia,sest tõde on peidus sünges ja sügavas merepõhjas......
Aitäh saates esinejatele 10. september 2019 11:06
Kurb on küll kuulata, aga saab ülevaate laevas toimunust. Kõik rääkivad mingist kõvast kolakast, eile üks naistest ütles, nagu kaev oleks kokku põrganud millegagi. Kui autotekile oleks vähehaaval vett imbunud, siis laevamehaanikud oleksid seda näinud, sest neil on pidev kaamerapilt tekist olemas. Loodetavasti kunagi selgub põhjus ... ja miks pääsenute nimekirjas olnud inimesed ikkagi kadunuks osutusid. Tol päeval oli sinisel ekraanil 6 nime, kui teleka avasin - Avo Piht oli neljas nimekirjas. .
christo 10. september 2019 12:22
Kaamerad olid ka kaptenisillal,aga nn.kaardiruumis...seal on koik naha,nii masinaruumid,autotekid,reisijatekoridoris....
vanaemale 10. september 2019 11:06
aga unustage ja ärge vaadake....
on ju nii 10. september 2019 10:32
häbi on, et see liiv keerab ka sellise eestlastele üliraske teema ikka "selgeltnägijate!!!!" peale, täitsa vastik on . ja jälle tuleb see kuupäev, kus Estonia huku puhul räägitakse vaid urmas alenderist!!! Ainult ja aastakümneid.....jube, aa, et siis laev läks koos ligi 900 inimesega põhja, teisi oli ka peale alenderi?

Liivi pihitool 10. september 2019 10:20
Piht võiks samamoodi oma loo rääkida,koos kaotatud pääsenutega... milleks see rumal peitusemäng.
äkki 10. september 2019 19:17
vanaema 10. september 2019 09:59
Pole suurem asi saade, pool saatest on juba öeldud asjade kordamine. Vb oleks parem, kui seda kurba ja traagilist sündmust ei peaks enam üles soojendama?
vanamees 10. september 2019 11:07
asi pole üles soojendamises, vaid mäletamises, mis juhtus ja kuidas.
teine vanaema 10. september 2019 11:20
Aga ära siis vaata, unusta oma kallid lähedased ja õilmitse.
Valve 10. september 2019 09:37
Olgu Jumal tänatud kõigi pääsenute eest ning andku rahu nende omastele, kelle kallid sinna veehauda jaid😢
arvan 10. september 2019 09:30
et seda ei tohi kunagi unustada....Kõik tahtsid pääseda,tulla tagasi oma kallite lähedaste juurde.Mida võiks tunda ühe ema või isa süda, kel kuskil kodus lapsuke ootamas ? Seda tragöödiat ei saagi sõnadesse panna...
ei tea 10. september 2019 09:26
olen kuulnud selliseid jutte,et meremehed kes olid tol ööl samas piirkonnas,olid radareid jälgides väga imestunud,et kes sellisel tormil niiimodi kihutab.....et olevat liiga suur kiirus sellistes oludes.Olevat sama nagu auto sõidaks vastu betoonseina nii ka laev vastu lainet.
10. september 2019 10:12
Ikka kuuldused, oletused...
graf christo 10. september 2019 10:27
Ajad oiget juttu...See Estonia pani täiskäiguga läbi tormise mere,samal ajal Silja Line laevad soitsid poole kiirusega...Tegelikult oli Estonia vöörivisiirid lohakalt hooldatud ja lotkud sees,topiti vatipykstega praod kinni,et vett vähem sisse tuleks...pole ime,et tormise ilmaga / tegelikult tormi polnudki,tugev tuul oli...18-22 m/sek,lainekorgus 3-4 meetrit
to 10:12 10. september 2019 10:35
ei ole ainult kuuldused ja oletused; tasub võrrelda erinevaid kättesaadavaid allikaid ja tunnistusi; isegi M/S Mariella sillas vahis olnud mehed on maininud midagi sarnast, et Estonia n.ö kadus neil silmist, kuigi oldi suhteliselt ligistikku sõidetud. Ka masinameeste jutustustest võib järeldada, et anti kõvasti hagu.
christo 10. september 2019 10:47
Silja Line laevad soitsid poole aeglasemalt ja ...keegi ei uppunud!
K. 10. september 2019 09:21
nõus Marega! Ei meeldi saatejuht ja see pingutamine, et asja veel suuremaks puhuda.
cristo 10. september 2019 10:28
Saatejuht on tubli ja toob nahtavale shitased olukorrad meie meresysteemis...
K./ täna, 09:21-LE 10. september 2019 13:46
Mis asja sina, K. ,alati virised?
Jube 10. september 2019 09:17
On mõelda, et see hommik on mul siiani silme ees, kui kooli sõitsin. Uudistest tuli see katastroof ja ma sõitsin bussis kooli. Ilm oli nii hall ja kole. Kooli jõudes juba küünlad põlesid. Üks oli meie kooliõpilastest sinna jäänud. Kurbus ja äng oli. On siiani. Ja lausa uskumatu, kuidas üks pisike tütarlaps pääses. Tema küll saates ei anna intervjuud, aga kuulates neid, siis mõtlen küll, et kuidas on Sul võimalik sellise tormise mere peal pääseda. Pimedus ümber. Isegi minu laps ütles, et ta jääks ilmselt sinna. Aga jah uppumatu laev ja läheb põhja. Seal on palju enam kui müstilist.......
christo 10. september 2019 10:46
Tormi tegelikult polnud ju...tavaline tugev tuul...SW 18-22 m/sek....sellist ilma on kogu aeg,kymneid kordi ka peale onnetust! See,et pime oli ,on teine asi...Torm hakkab siis,kui tuul 22 m/sek.
Koit 11. september 2019 10:23
Jah, oli tugevam tuul, aga kõik laevad olid graafikujärgi merel. Mariella laeva kapten kirjeldas ilma kui tavaline karmima sügistuulega ilm. Ainult meie meedias korrutati erakordsest tormist, mis laeva puruks rebis.

ma mõtlen, 10. september 2019 08:42
et kuidas need inimesed said -saavad elada kes tõde teavad.
KGB 10. september 2019 09:33
10. september 2019 21:37
Miks ei saa, pidevalt tapetakse, harjuge ära... Kuigi tõtt tuleb kuulutada, relvavedude eest vastutatagu !
Mare 10. september 2019 08:35
Saatejuht on lihtsalt kohutav! Kas kanali juhtkond on tõesti rahul sellise saate juhtimisega? Kas kedagi normaalset ei olnud panna? Ajades taga sensatsiooni, jäetakse inimeste kannatused teisejärguliseks.
christo 10. september 2019 10:44
Mareke...ajad lihtsalt rumalat juttu! Inimesed tahavad töde teada,miks sedasi juhtus!
Toivo 10. september 2019 13:13
Saatejuht on täiesti mõistlik, mitte mõni Ilu-Eedi. Kena tasakaalukas jutt.
KL 10. september 2019 08:32
25 aastat tagasi juhtunud tragöödia haavad lahti kiskuda on juba uus tragöödia---- milleks ??? Mees , kes töinab nutta ja see tema jutt, andke andeks.....Saatejuhi poolt suur viga, kuna siiamaani ei tea inimkond ,mis seal tegelikult juhtus ja tegu on ju igaveseks salastatud . Sellel saatel on raha teenimise maitse man ja seda surnute arvel.
siiski 10. september 2019 10:27
teisest küljest on ülimalt vajalik teemat üleval hoida, sest on ennekuulmatu, et ligi 1000 inimest hukkub ja isegi selleteemaline kriminaalasi suletakse kohe ja lõplikult. Ning et sündmuse tunnistajad kaovad. Aga siin ei ole muud kui salastamine tuleb kehtetuks tunnistada ja kogu lugu. Kindel on see, et sündmuste käik ei olnud selline nagu väidab kuulus "Lõppraport". Ja otse loomulikult on ka saade ülesehitatud nii, et põhifookus on inimeste tunnetel, mitte sellele mida nad märkasid. Tõde ei püsi lõpmatuseni peidus, isegi kui ametlikku avalikustamist ei toimu.
phhhhh/ täna, 11:19-le 10. september 2019 13:48
"...saatejuht teeb ju jälle oma selgeltnägijate jama..."---No lase nüüd ometi ühel osal rahvast ka rõõmustada, ei ole ju kõik sinu liini tegelased...
10. september 2019 13:52
Sinule on 25-aasta tagused haavad, aga mulle on igakuised mitu korda, sest nii tihti meenub väga lähedane inimene ja mitte midagi ei unune.
Mis on kahtlane 10. september 2019 08:14
Üks asjaolu, mis minus väga kahtlust tekitab, on see, et kui laev väljus sadamast pool tundi hiljem, mis iganes põhjusel, siis miks üritas kapten iga hinna eest täiskäigul läbi tormi õigeks ajaks Rootsi jõuda? Laevas on ju kapten peremees ja tema otsustab miks ja kuidas. Mis või kes sundis kaptenit nii kiiresti sõitma kurssi ja kiirust muutmata, vaatamata tormile? Võtnud hoogu maha ja keernud natuke kõrvale, oleks ju saanud ehk seda katastroofi vältida. See on kahtlane, mistõttu ma arvan, et kapten ei olnud laeval peremees enam või oli seal midagi muud veel mängus. Päris puhas see asi ei ole.
kahtlejale 10. september 2019 08:23
paljugi mis oleks! Ka Titanic kiirustas. Kuigi ohupiirkonnas tulnuks tookord liikuda märksa aeglasema käiguga. Või ohutuse huvides ööseks üldse seisma jääda. Nagu tegi näitks too kümmekonna miili kaugusel seisma jäänud kaubaaurik.
on palju teooriaid 10. september 2019 08:50
üks aga olevat selline, et vene allvee laev jälitas parvlaeva ja kapten üritas laeva sellest iga hinna eest eemale saada (?)
christo 10. september 2019 10:31
See sinu kapten oli karjerist,kogu lugu! Laev upub,aga reisijatele häiret ei antud,anti ainult Skyleb meeskonnale,viimasel minutil....oleks kapten tegutsenud oieti ja koheselt häiret andnud,oleks veel 200-300 inimest laevast välja joudnud,kas ka ellu jaanud on teine asi...
christo 10. september 2019 10:37
ohtuleht juba kustutab kommentaare....poisikesed ! Miks Silja Line laevad soitsid poole kiirusega ja Estonia kapten porutas ...täiskäiguga....loomulikult lohub vastulaine visiiri!
christo 10. september 2019 10:41
Miks lubati Estonial soita yldse avamerel....? Estonia ehitati soitmiseks lähisoiduks,kaldast max.20 miili ja saarte vahel soitmiseks! Miks ? Nyyd juletakse iriseda veel laevatehase kallal! Miks oli Estonia halvasti hooldatud,sealhulgas ka visiir....
Laevas olid mõlemad kaptenid 10. september 2019 10:54
christo'le 10. september 2019 12:45
Kust sa tead, et kapten üldse oli võimeline mingit häiret andma, võibolla oli maha lastud või auti löödud juba. Mina ei räägigi siin mingitest pommidest või allveelaevadest vms., aga midagi on siin mäda. Eks see seisa veel tallel võibolla mõnikümmend aastat, ehk hakkab keegi rääkima. Kui see tõesti kõik nii oli, nagu ametlik versioon väidab, siis pidi see tõesti väga väga paljude lollide juhuste kokkusattumus olema, aga elus tavaliselt nii ei ole.
DF 10. september 2019 13:15
Järgmine kord, kui sina oled kapten, tee nii.
10. september 2019 13:54
Teooriad, oletused, kuuldused, kahtlustused....
see on merekooli 1.a. 10. september 2019 14:30
kadettide sügissemestri eksami küsimus. Ükski kadett ei pääse merekooli jätkama, kui ta ei tea põhifüüsikat. Ainuke seletus, miks kapten sedasi tegi, seades teadlikult laeva ohtu, on see - et teda sunniti selleks. Sama loogikaga kattuvad ka muud faktid: miks edastas Mayday madrus, mitte radist ning miks kaptenislla videos pole surnukehi? Uurimiskomisjonist taandanud eestlase sõnul olid kaptenisillas laibad ilma peadeta, maha lastud koha peal otsetabamusega. Selleks koristati "ameltiku" video jaoks kaptenisild laipadest ning hägustati videomateriali. Ennem ja pärast oli pilt ok.
Mis kaptenisilla videost käib jutt? 10. september 2019 21:53
Pole kuulnudki. Muidu ikka jälgin Estonia kohta kirjutisi.
Senised 10. september 2019 06:55
2 saadet on tõepäraselt jutustatud. Pole neis mingeid ilmselgeid väljamõeldisi nagu tavaliselt ajakirjanikud välja mõtlevad. U. Liiv püüab küll pisut ka müstikat sisse tuua aga seni ebaõnnestunult.
christo 10. september 2019 10:33
saatejuht on tubli ja vinguvad need,kes on osaliselt syydi onnetuses....
christole 10. september 2019 11:38
Oot, kui mulle saatejuht ei meeldi, olen osaliselt süüdi, et Estonia põhja läks? Ise ka aru saad, mida sonid?
Seoses Iaeva uputamisega on Eesti riik kehtetu. 10. september 2019 00:54
Eesti politseinikud toimetasid laevale kaks kontKeinerit plutooniumiga,selle tarbeks suleti liiklus sadamasse viivatel teedel,laev valjus pool tundi hiljem sest ootas kahte konteinerit. Laev on Eesti omand,meeskond Eesti omand,laeval lehvis Eesti lipp,mitte Rootsi lipp. Saksa ajakirjanikul Juta Rabbel on asit6endid toime pandud plahvatuse kohta mis tekitasid pardasse pommiaugu. Genotsiidi kuritegu ei aegu. Seoses toime pandud kuriteoga palun arreteerida Elmar Vaher jpt. ja tuua nad kohtu ette.
Vaher oli seal! 10. september 2019 02:13
Nemad vedasid ju laeva elektrit, mida said tasuta ja tahtsid rootsis kallilt maha müüa! Aga elekter läks põhja ja enam polegi eestis elekter tasuta!
ja kui on kehtetu, kellele siis need jäägid, s.o. 45 tuhat km2 maad kuuluvad. Venemaale või? 10. september 2019 08:33
Selles variandis nüüd siis juba plutoonium? Kuulujuttude järgi on seal läbi käinud pool Mendelejevi tabelit juba. Räägitud on koobaltist, iriidiumist, osmiumist ja jumal teab millest kõik veel. Pluss oletused moodsate relvade elektroonikast j.n.e. Kui seekõik tõsi oleks, oleks too Estonia maailma kõigi saladuste laegas.
to jube 10. september 2019 08:59
jah, Vaher, kes 19 aastasena, oli politseijuht toona ja aitas plutooniumit "Estooniale" vedada