Kirjutasin vastlakuklitest, mida kunagi keegi tasuta jagas ja kuidas mass käitus, aga see läks modereerimisele. Nii et roppusi tohib kirjutada, aga vastakuklid on kurjast,
Kõik eluga pääsenud on vande all. Nad räägivad ainult ebaolulisi nüansse aga reaalsust nad rääkida ei julge. Naine kes pääses, ütles, et ma nägin, mis toimus, ma pean lapsed üles kasvatama ja sellepärast ei saa rääkida.
ca kell 1.20 antud ahastavale appikutsele vastas M/S Silja Europa. Esimesena saabus sündmuspaigale M/S Mariella. Kuid väidetavalt olla esimene katse ühendust saada olnud päris palju aega varem, aga seda ilmselt ei kuulnud keegi. On olnud ka juttu, et mittefunktsioneerivate (välja lülitatud) EPIRB-ide kõrval olla olnud rikutud Estonia sideantennid. Ehk keegi teab lähemalt pajatada. Samuti on mainitud, et Tallinnas oldi laeva mittetavapärasest seisundist teadlikud oma tund aega varem. Ja kes käis lennukiga uppuvat laeva "inspekteerimas"?
minut peale esimest teavet meedias3. september 2019, 21:03
hommikul 5 paiku, helises telefon vabariigi valitsuse kriisikomisjonis: valitsus ja riigikaitse komisjon. Helistas vene peaminister või 1.abi (ei mäleta enam täpselt) ja pakkus abi: ainult venkudel oli tollal tehnikat, millega sai laeva koheselt pinnale hulpima tõsta ning siis kahe allveelaevaga lähedl asuvale madalikule tõmmata. see võimaldanuks päästa kõiki laeva õhukindlates ruumides elus olevaid. 2 päeva nad olid veel elus. Ainuke tingimus: kõiki töid teostab vene sõjavägi. Välisel survel oli valitsus sunnitud seda abi vastu mitte võtma. Algne info:kriisikomisjoni liige.
Kui Titanicul selgus, et päästepaate kõigile ei jagu, läksid härrasmehed laeva restorani, tegid napsud ja läksid fataalselt oma hukule vastu. Nagu näiteks kullakaevanduste suuromanik Guggengheim. Ka kapten Smith keeldus päästevestist ja orkestergi mängis kuni lõpuni.
Mehi oli päästepaatides vähe. Ja needki olid pigem kolmanda klassi plebeid. Põhimõteteta mehed, kes ei trügisid sinna ise, kuigi maha jäi hulk naisi ja lapsi. Et vaid ellu jääda. Tõsi, olid mõned argpüksid ka kõrgemast klassistki. Nagu näiteks laevakompanii direktor Bruce Ismay.
Need kes püüdsid olla abivalmis, naisi ette lasta, teisi aidata ja viisakad olla, need jäidki kahjuks sinna laeva, oma märga hauda.
Pääsesid pigem need, kes end eluinstinktil juhtida lasksid, et igaüks iseenda eest. Kes trügisid, tõuklesid, teisi eemale lükkasid ja kas või lõidki. Kui vaja, tallasid ka jalge alla. Peaasi, et vaid ise pääseks.
räägiti, et BNS-i töötajad (pole nagu kõige lollim seltskond) nägid kapten Pihti videos ja mingil hetkel oli see koht välja lõigatud ja kadunud ta oligi...
Mõtlema paneb ka see, et Piht kuulutati vahetult peale kadumist Interpoli kaudu tagaotsitavaks. Ilmselt tema kadumisega olid seotud mingid kolmandate riikide salateenistused, mille tegevus käis üle Soome/Rootsi peade ja nende teadmata.
tõesti need saate tegijad ei saanud aru,et nad rebisid lahti 25 aasta tagused haavad?Minul ei olnud seal laeval küll ühtegi lähedast ega tuttavat kuid ometi meenusid need sündmused nagu oleks olnud need eile..Ei hakka kirjutama unenäost mida öösel nägin ega sellest,et ei saanud tööd teha päeval mil sellest õnnetusest kuulsin.
ja usun et ta ise oligi kahtlase koorma juht:miks ainult tagaluuk korraks kinni-lahti kontrollimisel,polnud nimekirjas,oli kallis telefon antud ja igal juhul pidi laeva saama,juba oodati sadamas hilinenemisega
Ei olnud, mees kellel on poeg ja armastav naine ja perekond , ei riskiks kunagi sellise lolluse pärast et olla kahtlase koorma juht ......Raivo tavaline rekkajuht kes tegi oma tööd ja täitis lihtsalt haige ülemuse käsku
Karolina / täna, 16:29
Palju neid veokajuhte on, kes teavad, mida nad tegelikult veavad? Laaditakse peale 33-34 alust, kastid-karbid kilesse mähitud. Juht näeb ainult seda, mis saatelehele on kirjutatud, mitte seda, mida kastid tegelikult sisaldavad.
Oh aegu , järjekordne vilepuhuja U.Liivi poolt toodetud selgeltnägijate pundist. Liiga palju vastuolusid on selle Raivo jutus , et seda uskuda . Näiteks sadamast Tartu mnt. tanklas tankimas käimine -ajafaktor liiga lühike , siis veel see telefonide saaga - ei olnud see asi arenenud nii kaugele - aasta oli1994.
P.S. Igal aastal katastroofi päeva lähenedes tuleb neid vandenõu teooriaid nagu Vändrast saelaudu , ja igaüks räägib "tõtt". Ehk aitab juba !
et siis teadis, et peab sellele laevale minema, pilet ju oli, aga riskis, et ei jõua ära käia? tegelikult ju ei jõudnudki, jäi 10 min hiljaks, tavaliselt poleks peale ju saanud? pilet polnud sugugi nii odav, et tasuks jääda maha ja järgmisele uus pilet osta. või?
Ei tohi rahvas teada kuidas süütud inimesed tanki pandi ja ohverdati juhtide kasusaamise nimel,see koos järgneva tunnistajate likvideerimisega on jõhkraim massimõrv mis siinmail toime pandud,tasub teada,et mõista. mida siinselt pättidest "eliidilt" tulevikus rahval oodata on.
1996ndal aastal ostsin pisikese Mitsubishi telefoni, klapiga. Oli juba ka 1994nda aasta sügisel täiesti ok mõõdus mobiile. Ära unusta, et Raivo tegi sõite üle Rootsi Hollandisse ja võis vabalt ka sealt vähe kobedama telefoni osta, mida tollal Eestis veel paljud näinudki polnud.
Oli olemas kyll,ka mina ostsin Rootsist 1995 a. kasutatud mobla,mis oli kyll paks ja aku pidas alla 1 tunni,aga mahtus ilusti pintsaku tasku...mingi Motorola...
ei ole siin õigust kritiseerida pääsenuid julmuses või üle laipade minemises, selles kohutavas olukorras ei tea keegi,kuidas ta käitunud oleks..Seal ei saanud tegutseda päästjana, vaid päästa iseennast! Tubli, Raivo, ikka sama tugeva tegutsejana edasi!
Kunagi rääkis üks ameeriklane,kes sattus looduskatastroofi keskele,kuhu tuli lennuk inimesi evakueerima---et tema oli oma peas selliseid situatsiooni läbi mänginud, pidas ennast erudeeritud, mõistlikuks inimeseks, kes käitub inimlikumast inimlikumalt ja annab õigluse nimel kasvõi elu. AGA SIIS?Ta ütles, et ei tundnud hiljem järele mõeldes ennast äragi---loom, kes trampis üle naiste ja laste...
Inimene ongi ju egoistlik loom, selle avaldumiseks ei pea mingit erilist kriisi olema, seda näeb mistahes defitsiidi puhul (nt järjekorrad). Mõnedel üksikutel on vaid lihtsalt imetlustvääriv, õilis suhtumine maailma, sh teiste aitamisse.
seda ei heidagi ette ju, muud asjad nagu kotist tuli lahti saada, aga seal teiste otsas oli veel võimalus kotist asju siis välja võtta, kuigi koti keegi tiris? ja kuhu need asjad siis pandi, mis kotist välja võeti? ei kõla loogiliselt. aga enda päästmine on ok, mis teha, elu ongi karm sellisel hetkel.
Jah, see krabamine ja endale-endale tahtmine, nagu ahvikari oleme. Meenub kunagine Jaanus Raidali sinise partei üritus Tartus raeplatsil, kus jagati tasuta vastlakukleid. Mutid olid kilekottidega kohal, toppisid kukleid kotti, noorukid pidasid kuklisõda, mõnigi kukkel litsuti vastu poeaknaid... Oh, inimene.
pisut häiris saatejuht, tema olemine ja kõnemaneer.Natuke liiga palju rõhutati müstikat. Eelkõige on see ikkagi kohutav tragöödia, kus tuhandete elud ja unistused purunesid kildudeks...Muidugi,ei tohi seda kunagi unustada.
Kuda kuda ? Haiglas teistel olid telefonid voodi kõrval ja neile helistati !? 1994 polnud mobiilid veel nii levinud ! teiseks, vees hulpinud mobiil kindlasti ei tööta ! Ja et igalühel lauatelefon voodi kõrval !? No kuulge ! Hülge jutt !
Tol ajal jooksid nimed mustal teleekraanil ja vastavalt sellele, kust info tuli, et kes pääses, lisati nimi juurde. See katastroof oli nii jube,laev läks põhja kiiresti, kes veel mäletavad, et parem mitte neid pääsenuid ära kasutada.
Aga nii oli ju. Väga hästi on meeles see aeg kui osad algselt päästetute nimekirjas olnud nimed võeti sealt hiljem maha ja nende inimeste kadumine on tänaseni lahendamata. See pole muinasjutt vaid reaalsus.
ise kuulasin kuku raadiost, nimesid loeti ette, kes pääsenud, nende seas oli ka kuku raadio saatejuht Tiit Meos. oli ja oli, aga pärast teda enam äkki ikkagi polnud? mismoodi? kuniks keegi ei selgita usutavalt, kuidas selline asi sai olla, seniks ei usu ka ametlikku versiooni. sama jama on kapten Pihtiga, no palju inimesi ikka nägi teda telepildis, pärast polnud enam seda telepilti olemas? kuidas? noh, keegi teab, kuidas ja miks.
Tõenäoliselt vaikiti kapten Piht’i pääsemine hiljem maha tema enda turvalisuse tõttu. Kas sa arvad, et mõni hukkunu lähedane poleks tahtnud teda süüdistades lihtsalt maha lüüa? Nagu tappis lennukatastroofi hukkunud laste isa Shveitsi lennujuhi, arvates, et tema on laste surmas süüdi.
et tõepoolest räägiti, et BNS-i töötajad (pole nagu kõige lollim seltskond) nägid kapten Pihti videos ja mingil hetkel oli see koht välja lõigatud ja kadunud ta oligi...
Metsik rahuajal toimepandud kuritegu. Süüdlased on siiani avalikkusele teadmata. Vastuseta küsimusi on liialt palju, et seda saaks tõlgendada õnnetusena. Kes annab ja kes võtab õiguse hukuga seotud materjalid aastakümneteks salastada?
Vaprad inimesed, kes olid nõus saatesse tulema. On ainult tervitatav, et teemat hoitakse aktuaalsena. Varsti on selle kurva sündmuse 25. aastapäev ja siiani ei ole osalised riigid suvatsenud avaldada tõde. Meile sõbraliku riigi peaminister olevat juba tund-kaks peale Estonia veepinnalt kadumist teadnud, et kõige taga oli visiir. Kuidas see võimalik on? Veel: pääsenud nägid enne laeva uppumist nende kohal tiirutavat lennukit; mitmedki märkasid eemalduvad MOB paadile sarnast veesõidukit; millist suurt objekti nägi osa inimesi vees jne? Kes ja mis? Miks ei avalikustata kaptenisillal nähtut?
kuni tõde ei ole avalikustatud, tuleb ka siin jätkata. On siililegi selge, et ühendkomisjoni raport ei sisalda kõike. Nin mida tegeid need läheduses olnud kaks laeva, mis on kogemata jäänud ka ametliku raporti joonisele kui "unidentified vessels".
Tegelikku tõde teab üks ratastoolis jobukakk ja ehk veel mõni,kuid need
on vakka,nagu kuldid rukkis.Mina arvan,et rambikinnitus purustati laenguga
ja tegijad said kõigepealt paadiga minema.2.Kuhu ja miks "kadus" teatud arv inimesi
eesotsas kapten Pihtiga,kus nad on?Avaldatakse pääsenute mälestusi,kuid olulistele
küsimustele pole siiani vastuseid,mis tähendab,et lugu tuleb ikka edasi uurida.
hingehaavad on kõige hullemad ja eriti siis, kui need lahti ka veel rebitakse, kerge südamega see päästetud meesterahvas ju saatesse ei tulnud, keegi meist ei tea tegelikult, mida ta nüüd uuesti üle elab,ei usu, et haavad olid armistunud, ei soovi sellist saatuselööki ka oma vaenlasele mitte, kurb,väga kurb lugu, paluks ikka positiivseid komme,head inimesed...
Jah.laev olnud ikka kreenis! Miks,äkki ühel pool eriti raskete koormatega sõidukid, polnud ehk piimapulbrid vaid mingi relvastuse..............! Mõelda võib kõike!
õnne sulle raivo ka edaspidiseks , ju mõtlesid ka oma pisipojale ja olid füüsiliselt heas vormis , mis sind päästis.
Väga kurb , kuid ära mõtle sellele, kui pididki üle nõrgemate minema - , kui oleks nende selja taha jäänud siis lihsalt oleks üks pääsenu vähem olnud. Kõiki abivajajaid niikuinii ei oleks suutnud keegi aidata. Eks selle õuduse üks mahitajatest on oma palga juba saanud ja istub elu lõpuni ratastoolis.
Lootsin midagi huvitavamat! Ütles Raivo ju,et kuulis mingit pidevat kopsimist,laev ikka kreenis,................................................ja siis alles mingi kõva mats! Mis siis enne toimus? Nats kahtlane see kopsimine,laev kreenis!
Sel ajal radiste juba polnud laevadel olemas...aga miks andis edasi SOS signaali madrus,on jah kysimus? Kui seda madrust poleks olnud,kas kujutate ette,et sel juhul oleks pääsenute arv..... 0 inimest!
"Staarpliiats" kui omal pole teemasid,siis ole tasa.TV saateid pole vaja spikerdada.Keda huvitas teema ,vaatas .Sellise raske teema kajastamise eesmärgiks komme koguda,on lame.Loo autor-kõik pole müügiks.
huvitas, aga ei vaadanud. mina ei vaadanud saatejuhi pärast, teda on võimatu vaadata, mõni ei saanud vaadata või mis iganes. pole sina mingi ütleja siin.
Noh, sellises olukorras on vaid kaks varianti. Kas raputad teised enda küljest maha ja pääsed... või teed sealsamas enesetapu. Kunagi meie suguvõsas juhtus selline asi küll. Põles maja. Päästetute hulgas oli üks noahaavaga. Tema pajatas siis, et oli end seal keset leeke noaga torganud. Tal olnuks võimalus end ise päästa. Lihtsalt tal hakkas häbi, et ei suuda vanureid tulest päästa.
Küll on hea kritiseerida ja arvustada, kui ise pole midagi niisugust läbi elanud. Pahatahtlikel ja asjatundmatutel arvustajatel poleks üldse vaja siin kommenteerida.
aga kõik varem loetu selle laevahuku kohta kirjeldab eelnevat teisiti. Laev väljus sadamast 30 minutit hiljem ja kuie siis kui laevale oli sõitnud kaks veoautot.
ellujäämise instinkt on inimesel kõige tugevam nii ka Raivol nii et ürge mõistke teda hukka.Tõstke ükskord se laev ülesse ja tõde selgub aga ilmselt keegi väga kardab seda teha?
Paraku nii ongi. Ei saa seada ohtu enda elu teiste elusid päästes. Muideks - nii käituvad näiteks ka tuletõrjujad - enda elu ei seata asjatult ohtu teiste elude päästes. Esikohal on enda ja oma kaaslaste turvalisus ning ohutus. Tegemist on kriisiolukoraaga ning seal on igaüks enda päästja ning enda eest väljas.
Tavaline reisija ei ole treenitud päästja, kes selle elukutse valinud. Tavaline inimene käitub instinktiivselt. Väga vähesed säilitavad külma närvi ja veel vähesemad seejuures ka moraali. Kes ise ei ole sellises olukorras olnud, ei saagi mõista, mis toimub.
Saan täitsa aru et see inimene ei tahtnud nii väga saatesse tulla need kommentaarid on nii õudsad justnagu inimene oleks selle kõik välja mõelnud ta ju kirjeldab oma läbielamisi aga see kuidas rahvas kommenteerib see on jube.aitäh Raivo sulle ja kõike head!
Sündmus oli reaalne (siiani jube meenutadagi, igaühel meist oli vähemalt üks tuttav, kes hukkus, mul klassiõest laevakokk), aga saade on jube kuna esines see va saatejuht, nagu oleks tema olnud see kõige tähtsam, ilusam ja teadjam.
Paistab tellimustööna kuna sellisel ajal ükski autojuht ei läinud sadamasse tühjade paatidega kütus mujal maksis ju rasket raha paistab et selle sarjaga soovitakse leevendada uurimist et nüüd teate kes oli viimane veoauto mis laevale läks ja mida oodati mitte 10 minutit vaid pool tundi
Olav
siis pidi küll juba laeva sadamast väljumisel midagi viltu olema kui laev juba enne vesiiri eelamdumist pikka aega ( istumine restos, siis kajutis , siis suitsetama minek ja alles siis kolksatus) greenis oli.
tõesti VÕLTSPÕNEVIK on saate nimi. Ei midagi uut, ei midagi tõest. Töötasin sel ajal Rahva Hääles ja hommikul vara ei sõitnud Pärnu mnt. 67 a toimetusse, vaid sadama terminali ja sain laevas olevate reisijate nimekirja. Nimekirja lõpp on pastapliiatsiga kirjutatud nimed, osal puuduvad sünniajad. Kurb. Sügav kaastunne peredele, kes kaotasid oma lähedased.
mul on nimekiri siiani kodus alles. koopia muidugi. sest see piiga sadamas, kelle käest need sain, sai veel mingi mehe käest riielda, et nimekirju ei tohi anda- levitada. aga mul hakkas siis kiire. otsige üles 29. september- 6. oktoobri lehed ja seal nimekiri sees.
Mis targutad ja näitad oma lo llia ju , nii kurb ja jube olukord, mis seal oli ja sul jätkub veel tahtmist lo lli mä ngi da või oledki see ...aga Raivole , katsugu ikka unustada .Meie sõitsime Rootsist tagasi 2 päeva enne Estonia hukku ,ostsin laevalt väikese mängukaru ja see on mul kodus , nohh ,,aukohal ,, ( oli mõeldud lapsele ) ,aga jätsin alles, meenutamaks neid, kes mu tuttavatest läksid ... :(
Sellises olukorras tulebki end ise päästa. See ei ole isekas tegu. Teisi aitama jäädes oleks ta ise koos aidatavatega ära uppunud. Lisaks oli laev kreenis ja oma jõugagi raske inim-massis edasi liikuda, kuidas peaks siis jaksama kedagi teist kaasa vedada. Väga kurb sündmus aga kahju et neid haavu iga aasta lahti kistakse. Milleks see küll vajalik on...
seal ei olnud jalge alla tallamisest juttugi, kes suutis end käte jõu abil rippudes välja vedada, see suutis. Ei tea, kas sa oled mingi eriline Rambo ja oleks omal jõul sajad inimesed välja vedanud? Häbene oma kommentaari.
Katastroofiolukorras enamus inimesi enam teiste aitamisele ei mõtle. Nii ka see mees. Veel enam - seal oli jä-ti-seid (seda sõna ei luba ÕL kirjutada?), kes tõmbasid teistelt kuldkette kaelast . Kahju kui nad pääsesid. Kõnnib mõni neist ehk kangelase näoga nüüd ringi?
Mida ta niiväga uut rääkis?3. september 2019, 08:10
Oleme neid erinevaid kirjandeid lugenud "Estonia" hukust saati. Kes kui palju ülistas, on iga kirjaniku oma nägemus. Minu meelest ei midagi uut. "Koolist võid haridust ammutada palju tahad. Elus peab omal mõistust olema"!
Kui ma õigesti mäletan siis ainult 5% ellujäänutest olid naised, sest naistel ei olnud piisavalt jõudu ,et ülesse ronida. Nii palju siis feministide teooriast ,et naised on sama võimsad kui mehed.
hakkan iga päev biitsepseid treenima, et kui satun lavehukku ja vaja lõuga tõmbasimise asendis ola, kus mitu inimest mul jalgade küljes ripub, saan nad kõik ära päästa.
mitte ükski pole väitnud, et naised on füüsiliselt sama tugevad kui mehed. keskmiselt on nõrgemad ja aeglasemad. seega loogiline, et igasugustes katastroofides pääseb rohkem mehi - kiiremini, kõrgemale, kaugemale ja ei lase end segada, kui teel peab kellelegi nõrgemale pähe astuma.
Naiste tugevust ei ole vaja proovile panna laevahukus. Naised on igapäevaelus tugevam pool -- sünnitavad ja kasvatavad lapsi, hoolitsevad elu kestmise eest. Mehed koguvad kuulsust ühekordsete pingutustega, naised taluvad pinget ja vastutust pikki aastaid.
Mehed ja naised on võrdsed. Aga erinevad. Ka mehed omavahel on erinevad. Võrdsuse all ei mõelda muskleid vaid seda, et inimene on inimene, olenemata kasvust, rahast jms. Igaüks on inimene.
Niisuke võltspõnevik, nagu saatejuhile iseloomulik. Ikka mingi saatuslikkus, eelaimused, sensitiivid ("seda fakti ei ole siiani keegi teadnud!") jne. Kaevab jälle vana valu lahti, õhutab televaataja uudishimu, pikib müstikaga... soft porr mu meelest. Vabandan laeval lähedased kaotanute ees. Sooviks sadet, kus räägitakse Estonia hukust tõtt...
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9860a824-96a5-4b4a-b3de-e25ce8eb126e
Lahkunud Lehtola juhtis 1994. aastal uppunud Estonia õnnetuste uurimise komisjoni.
Ei ole siin mingit müstikat. Lihtsalt mõned inimesed näevad teatud sündmusi ette. Mina olen näinud töökoha kaotusi unes. Neid kaotusi on olnud neli. Kui näen töökohaga seonduvat und väikestekolm korda järjest, siis on oodata töökoha kaotust. Viimase töökohaga seoses nägin kolm korda järjest kontori hoone lagunemist ja uue ehitust. Poole kuu pärast survestati mind lahkumisavaldust kirjutama ootamatult tekkinud raske haiguse pärast. Pidin elli jäämiseks ravil käima ja see ei sobinud juhatajale.
su unenägudejutt kõlab umbes sama asjalikult, kui mul üks tuttav "näeb märke" ja "oskab neid lugeda" :D Näidet? aga palun: tuvi lendas talle rõdule, see oli märk, et tuleb poodi minna jne. ja see pole nali, ta tõsimeeli usub.
eks lugege ametlikku raportit, seal ju tõde sees! Reisijastaatuses inimesed ei saa "tõtt" teada, nad saavad ainult üleelamistest rääkida inimese tasandil. Kui sellest aru saad muidugi...
Päriselus aidatakse veel rohkem, kui elatakse inimesena. Neil puudus jõud ennastki aidata, sest nad olid allunud surmahaardesse-hirmule. Armastuses inimene on sellisel hetkel väga suure jõuga, kiiruse ja tarkusega - ta ei saa isegi aru, kus see vägi tuleb kuid see on. Meiei kaasaja kasvatus: ahnuses-tarbimises-kõlvatuses eluviis röövib meilt sellise võimekuse - olla inimene. Need nasied oleks sealt päästetud ja lapsed eriti. Lapsed on väga kaitstud energiaga.
päriselus võetakse nutitelefon välja ja filmitakse kuidas sa kooled ja merepõhja vajud, kuidas saab nii eluvõõras olla ja sellist päästmis juttu ajada.. sa pole vist reaalsusega kursis üldse.
Oleneb kes ja mis olukorras. Ema võib last kaitstes tõsta üles auto või ajada ära karu. Selliseid asju juhtub. Aga ma ei räägi Estoniast, ei olnud seal ja ei kujuta seda õudust ettegi.
kas tõesti on nii rumalai nagu siin lõimes tõnise nime all, kes arvab, et ju nad on kuskil praegu elus :D fakt on see, et nimekirjas olid nii piht, veided, tiit meos kui veel üks tiina, kes PÄRAST EI OLNUD ENAM NIMEKIRJAS. no nad ei saanud sealt haiglat ise haihtuda, keegi aitas kaasa ikka. ja see keegi tegi nad pehmelt öeldes kahjutuks. ratastoolis pangaju.nn teab, aga ei räägi. ega ratastoolis olekski vanglas paha olla.
räägiti, et BNS-i töötajad (pole nagu kõige lollim seltskond) nägid kapten Pihti videos ja mingil hetkel oli see koht välja lõigatud ja kadunud ta oligi...
"Jan 07:23
Kes olid jultunumad ..."
Mis jultumusest sa räägid? See oli pigem instinkt, et kukkuv inimene millestki kinni hoidis. Küll on hea kommenteerida ja süüdistada paanikas inimesi jultumuses.
usaldust see jutt, et seal käsipuu külhes rippudes kiskus veel kotist asju välja ja toppis siis vist taskusse või hoidis pihus, kui käsipuudest üles ronis? arusaamatu.
laev kreenis siis on kohati kergem otsida kotist asju, sul vist puudub reaalne taju ja ei oska fantaseerida.. kuidas küll nii lollid on inimesed, pole ime siis, et põhja vajud.
Kahju, et ei osata rõõmu tunda nendest pääsenutest....vaid otsitakse, mille kallal ilmuda. Kahju on neist, kes ei pääsenud, kuid võiks siiski olla sallivamad. Nagu öeldakse...eestlase parim toit on teine eestlane! Kahju. ..
et osad kommenteerijad oleksid siis rahul, kui kõik oleksid põhja läinud, sest südametunnistus ei lubanud kellelgi pääsemist üritada, sest oli ju selge, et osa inimesi ei pääse.
kui ukraina sensitiiv aitas tal mälust pühkida traumat, kuidas siis kindel olla, et mälestusjutt tõene on, päristraumade puhul, isegi iseenesest võib juhtuda et aju teeb omad korrektuurid ja kui üldse midagi mäletad, siis võib juhtuda, et lausa vastupidi kõike mäletad.. jms.
mida kõike me.edia ikkagi välja ei kougi! pahatahtlik! mitte vaadanutele soovitav saade ära vaadata,mitte keskenduda nendele välja nokitud "müüvatele" teradele!
Muinasjutt, elas kord jumal2. september 2019, 22:49
Kas jumal pidas seda ka siis õigeks, et kui tahad pääseda, siis ainult üle teiste laipade? Kui jumal oleks tõesti aidanud, siis poleks kedagi hukkunud.
Kui on aeg minna, siis on aeg minna. See aeg tuleb ka sinul, muinasjutuvestja. Ma soovitaks sul see "muinasjutt" väheke tõsisemalt üks kord läbi lugeda, saaksid oma küsimustele vastused.
Jumal andis valiku, valikuid teeme ise. Kui ei teeks, oleks robot. Räägid iseendale vastu, tahad et Jumal otsustaks, samas püüad ise otsustada, vaba nigu oled. Kumba soovid, kas ise või...
Seoses Estonia hukuga selgus, et on probleemiks on ka see, et puudusid korralikud nimekirjad laevas olnud inimestest, ilmselt, kui ta viimasena peale sai - unustati temast sadamasse teavitamast. Sellest oli siis ka juttu,.
Seega ei maksa mingit järjekordset müstikat leiutada. Ja seda, et plahvatust ei olnud - on rääkinud ka teised, kuigi sellise tormiga ja sellises olukorras on keeruline tähele panna.
kuulsin esimest korda elus granaadiplahvatust ja see oli nagu betooni kolakas kukuks vastu asfalti ehk siis mitte pauk vaid kolks kõlas see minu kõrvadele.
Kas kokkusattumus,et ta sattus samasse päästepaati Voronini ja mehhaanikutega(sillaste,linde,kadak..) kes kõik andsid erinevaid tunnistusi selle õnnetuse kohta.Rekkamees Kermet oli ka samas paadis.Nende päästepaat oli kõige esimene mis vett puudutas.Kas ehk silkasid otse autodekilt päästepaati?
Julm pääsemine kõigil, kel see õnnestus. Jutt ise oli aga kohati nagu suunatud kindlas suunas, et oli kindlasti metallikolksatus aga kindlasti mitte plahvatus ega kokkupõrge. Samuti mingi kummaline rõhutatud jutt, kuidas kõigil olid haiglates kohe telefonid ja said helistada ja tema ei olnud üldse algselt pääsenute nimekirjas. Toksige yuutuubi M/S Estonia - SMOKING GUN people who were rescued ja seal oli Raivo Tõnisson kenasti ette loetud koos näiteks Avo Pihti ja teistega.
KOMMENTAARID (200)