Inimesed

AUTOKULTUS: Alari Kivisaar kurdab, et maasturi vahetamine elektriauto vastu tõi kaasa palju pilkeid (100)

Ohtuleht.ee, 24. juuli 2019, 12:31
Alari KivisaarFoto: Martin Ahven
Raadiosaatejuht Alari Kivisaar kurtis tänases SkyPlus hommikuprogrammis, et otsus sõita keskkonnasõbraliku autoga on kaasa toonud ühiskondliku surve ja pahameele.

Varasemalt uhkemaid ja suurema mootoriga autosid eelistanud Kivisaar müüs hiljuti maha Porsche maasturi ning sõidab nüüd Nissan Leafi elektriautoga. Mees rääkis raadioeetris, mida selline suur muutus endaga kaasa tõi.

“Mul on jäänud mulje, et selle suure autokultusega kaasneb tugev ühiskondlik surve, mis langeb inimesele ja tema õlgadele. Iseenesest võiks sõita ju millega iganes, aga ühiskondlik surve on nii suur, et sa tunned end halvasti iga päev. Keegi ei taha end ju halvasti tunda, vaid ikka hästi. Hästi tunned siis, kui sul on aga ägedam auto!” nentis Kivisaar.

“Ma pean tunnistama, et olen oma viimase autovahetusega tundnud väga ühiskondlikku survet, nii lähedalt kui kaugelt. Kui veel varem sõitsin päris kabedate autodega ja kui nüüd veeresin koju oma Nissan Leafiga, mis sa arvad, mis pihta hakkas?” rääkis Kivisaar kaassaatejuhile Kristjan Hirmole.

“Naabrimees tuli ja kiikas üle aia ja ütles, et nalja teed või, kaua sõita kavatsed selle Nissaniga? Naaber, kellel on Mustang, Harley ja bemm ja sellised asjad, ütles, et küll ma tulen ikka päris meeste sekka varsti tagasi, kaua ma ikka tilu-lilutan,” sõnas ta.

Kivisaare sõnul on ta tuttavate käest veel kuulnud, kuidas nendele on imestunult öeldud, et kuidas Kivisaar küll sellise autoga sõidab.

Hirmo sõnul tuleneb see sellest, et inimesed üllatunud, kuna Kivisaar on varem sõitnud vägevate sportautodega. “Sama võrdlus käib Tanel Padari kohta, kes hakkas tegema sporti ja ei joo alkoholi, nagu isegi ütlesid, et kammoon, mis rokkar ta nüüd siis on?” arvas ta.

Kivisaar rääkis veel juhtumistest, mis Nissani elektriautoga sõitmine kaasa on toonud. “Eile seisin autoga tänava ääres, mööda kõndis mingi tüüp ja nägi mind autos istuma ja ütles, et “Oo, Kivisaar, uskumatu, et sa sellise autoga sõidad!”. Eks seda on tulnud veelgi, mina elan üle, aga nõrgemad…”

Kivisaare sõnul on sellise “auto diskrimineerimise” osaks saanud ka tema pereliikmed, kelle jaoks selline asi meeldiv ei ole.

“Ise võid olla kui kõva vend tahes, rääkida, et polegi vaja mul Porschega sõita ja planeeti hävitada ja Nissaniga on ka tegelikult äge. Aga lõpuks ikkagi ei ole meeldiv ja nõrgem inimene murdub selles ühiskondliku surve all, kraabib oma raha kokku ja siis ta läheb ja ostabki selle suure vägeva maasturi, mis maksab tegelikult poole vähem kui minu Nissan,” selgitas ta.

Kivisaare sõnul on eestlaste seas suur autokultus ning kui mõni inimene tahakski tegelikult väiksema ja ökonoomsena autoga sõita, näiteks Fiat Pandaga, siis saab talle siiski osaks surve nii kodust, naabrilt, tänavalt kui kommentaariumitest.

“Meil ei olnud 50 aastat võimalust osta suurt autot ja nüüd tahavadki inimesed saada asju, mida varem ei olnud võimalust osta,” selgitas Hirmo, millest selline käitumine võib tulla.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee