Film

ÕL CANNES’IS | Sten-Kristjan Saluveer: Cannes’i festivali filmituru tehnoloogia on suuresti ehitatud Eestis 

Erlend Štaub, Cannes | Gerly Mägi, 27. mai 2019, 19:11
Sten-Kristjan SaluveerFoto: Erlend Štaub
Cannes’i filmifestivali üks tähtsamaid eestlasi on kindlasti Sten-Kristjan Saluveer, kes on osalenud maailma suurimal filmipeol juba pea kümme aastat ning nüüd on ise korraldusmeeskonna liige. “Mõnel hommikul ärkan üles, vaatan oma visiitkaarti ja ise ka ei usu, kuidas selline asi juhtus,” räägib Saluveer õhinaga. “Vastutus on suur, aga olen väga rahul.”

Ka tänavuse Cannes’i filmifestivali korraldamisele pani eestlane Sten-Kristjan Saluveer õla alla, töötades Cannes’i turu ehk Marché du Film’i uute tehnoloogiate ja innovatsiooni projektijuhina. Saluveer jäi korraldajatele silma juba ajast, mil ta töötas eestlaste Pimedate Ööde Filmifestivali meeskonnas. PÖFFi tegijad lõid voogedastusplatvormi BMO, mis võimaldas vaadata filme internetis.

Samal teemal

See jäi filmitööstuse inimestele silma ning Saluveer sai kirja Cannes’i filmituru direktorilt Jerome Paillard’ilt palvega minna koos lõunat sööma. “See oli nagu välk selgest taevast,” meenutab Saluveer koostöö algust.

“Minu üheks suureks kireks on ühendada filmi- ja tehnoloogiamaailm. Näeme seda, et kino – nii nagu teda viimased 100 aastat oleme kogenud – on väga suures muutuses. Meil on Netflix, Amazon, Apple jne. Euroopa filmitööstus vajab uusi lahendeid, ideid ja startup’e, et jõuda samale tasemele,” selgitab Saluveer, kuidas tema ja maailma suurima festivali korraldusmeeskond teineteist leidsid. Saluveeri ülesanne on arengu nimel ühendada Euroopa ja maailma parim filmitööstus investorite ja tehnoloogiaetevõtetega.

Sten-Kristjan SaluveerFoto: Erlend Štaub

Paillardi ja Saluveeri aastatepikkune koostöö päädis sellega, et sündis veebiplatvorm Cinando. See koondab kontaktid, filmid, projektid, arendusplaanid, aga ka filmituru ajakavad kokku ühte kohta, mistõttu on see filmitööstuse inimeste jaoks asendamatu tööriist. “Väga suur osa Cinando tehnoloogiast on tegelikult ehitatud Eestis,” toob Saluveer välja üllatava fakti. “Tänu sellele ma siin täna töötangi,” räägib Saluveer.

“Me töötame siin nagu üks hea spordimeeskond. Meil on nii kiire ja väljakutsed on nii suured, et meil pole aega kulutada asjatule. Meil on missioon aidata ja teenindada neid 12 000 inimest, kes Cannes’i filmiturul käivad,” selgitab Saluveer, kelle sõnul on otsekohesus üks tiimi toimimise edu võtmeks.

Vaata videost, kuidas teeb eestlane unistuste karjääri maailma suurimal festival ning mis ta seal täpsemalt teeb!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee