ET AEG PEATUKS: Kalle Randalu ütleb, et kui kontserdisaalis sünnib eriline õhkkond, aeg peatub ja inimesed on liigutatud, on kontsert korda läinud. „See annab palju jõudu juurde ja selle nime tasub töötada.“Foto: Robin Roots
Saund
13. aprill 2019, 00:01

Saksamaal elav pianist ütleb, et muusikas peab olema jumalik säde

IMELINE: Kalle Randalu võib peast mängida 60 klaverikontserti! (3)

Eksimatu orienteerumine tuhatkonnas leheküljes nootideahelas, vormis ja tehnikas meenutab pealtnäha teadlasest analüütiku unistuste tööprotsessi: selle kõik on aga Kalle Randalu suutnud panna imelisse muusikasse – kokku tervelt 60 klaverikontserdisse, mida ta suudab peast mängida.

Eksimatu orienteerumine tuhatkonnas leheküljes nootideahelas, vormis ja tehnikas meenutab pealtnäha teadlasest analüütiku unistuste tööprotsessi: selle kõik on aga Kalle Randalu suutnud panna imelisse muusikasse – kokku tervelt 60 klaverikontserdisse, mida ta suudab peast mängida.

Teisisõnu võiks mängida näiteks Wolfgang Amadeus Mozarti mõnest klaverikontserdist suvalised taktid ja maestro jätkab sealt, kus need pooleli jäid. Ja nii paljude kontsertide puhul. „60 ringis on neid klaverikontsere peas küll,“ ütleb pianist Kalle Randalu, kes esitas märtsi lõpus Estonia kontserdisaalis koos Orchestra della Svizzera Italianaga Beethoveni 3. klaverikontserdi c-moll.

Siiski, ettevalmistust läheb vaja, et esitus oleks võimalikult perfektne ja ka hingepuudutav. „Olenevalt helilooja kirjutamislaadist ja sellest, kuivõrd traditsiooniline või kuivõrd eripärane teos just parajasti on, läheks paarist päevast kuni kahe nädalani,“ hindab Randalu. „See oleneb helilooja stiilist ja käekirjast. Viini klassikute – Mozart, Beethoven, Haydn – teostes on tolle aja traditsioonilist kirjaviisi, see õnnestub päris kiiresti.“

Edasi lugemiseks: