Inimesed

Keith Siilats sattus keset maailma suurimat festivalipettust: põhiline oli inimeste lollus (5)

Äripäev, 1. aprill 2019 13:07
Foto: Arno Saar
Eesti ettevõtja Keith Siilats sattus kampa maailma kõige suuremaks pettuseks osutunud muusikafestivali Fyre korraldajatega.

Siilats otsustas lõpuks Fyre festivali korraldamise juurest lahkuda, kui sai selgeks, et nii suurt festivali väikesel Bahama saarel ei saa siiski korraldada, ja ta taipas, et juhid on hakanud investoritele kindluse andmiseks dokumente võltsima, kirjutab Äripäev. 

Samal teemal

Selle kohta, kas festivali idee autor Billy McFarland oli lõpuks suur petis või tabas teda lihtsalt suurusehullustus, arvas Siilats, et McFarland sattus ka ise kohalike müügijutu õnge.

Refereeritud artikli täisteksti loe Äripäevast. 

Fyre festivali korraldajad, tehnoloogiaärimees Billy McFarland ja omaaegne staarräppar Ja Rule, kuulutasid 2017. aasta kevadel, et sama aasta aprillis ja mais on tulekul maailmakuulsa USA muusikafestivali Coachella glamuurversioon – seninägematu elamus, kaks vapustavat nädalavahetust troopilisel Bahama saarestiku erasaarel tulvil parimaid toite tippkokk Steven Starri tiimilt, „kunsti, muusikat ja seiklusi“.

McFarland värbas enda ja Ja Rule'i ühise mobiilirakenduse (Fyre Appiga pidi saama broneerida staarmuusikuid) reklaamiks plaanitud Fyre festivali promoma umbes 400 Instagrami influentserit, kelle seas olid seksikad supermodellid Kendall Jenner, Bella Hadid ja Emily Ratajkowsky. Eliitnoorsoole sihitud festivali päevapiletite hind algas 500 dollarist. 12 000 dollari eest pidi festivalilised Miamist lennukiga kohale sõidutatama. Kõmu oli pöörane. Suur hulk pileteid osteti ära juba enne, kui esinejate nimesidki oli välja hõigatud.

Määratu piletihinna välja ladunud koorekiht avastas glamuuripeo asemel eest täieliku „Kärbeste jumala“ saare: villade asemel olid ööbimiseks püsti löödud kipakad telgid, gurmeehõrgutiste asemel pakuti plastkarbi seest kuivanud juustusaia. Ei turvamehi, ei elektrit. WC-sid nappis ning superbändidest polnud kõssugi.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee