"Ajujahi" kümne parima äriidee autoridFoto: Johan-Paul Hion
Tele
18. märts 2019, 11:11

Vaata, millised äriideed hakkavad võistlema telesaates „Ajujaht“

Eile õhtul valiti SEB innovatsioonikeskuses välja Eesti suurima äriideede konkursi “Ajujaht” kümme parimat äriideed, kes liiguvad konkursi järgmisesse vooru, teatatakse pressiteates.

Kümne parima äriidee hulka pääsesid söödavaid toidutarvikuid arendav Edible, hambakaitsegeel Frenzy, koduürituste äpp GoInvite, kleebitavaid puitpaneele tootev Groveneer, laste sõiduplatvorm HopKid, droonide positsioneerimis- ja navigeerimisplatvorm HIVE, vaegnägijatele mõeldud lauamäng ALU, üürituru taustakontrolli teenus SecureBadger, kleebitav „parim enne“ indikaator Timey ja nõustamisteenus Võõras Sõber.

Ajujahi ellukutsuja, EASi nõukogu esimehe Erki Mölderi sõnul näitavad Ajujahi kümme parimat tiimi kõige ehedamalt seda, et eestlastes on ettevõtlikku vaimu. „Järgmisesse vooru pääsenud tiimide seas oli mitmeid pangandus- ja kindlustussektori töökogemusega inimesi, kes on otsustanud võtta ette muutuse enda karjääris, mida Ajujaht ka tegema soosib. See paistis välja ka nende äriideedes, mis tegi tiimi ja idee kui terviku oluliselt küpsemaks,“ rääkis Mölder.

SEB innovatsioonijuht Mart Maasik ütles, et edasipääsu tagamisel sai määravaks tiimide veenvus. „Varasemate aastatega võrreldes nägime tänavu Ajujahi arenguprogrammi läbinud meeskondade puhul vähem lihtsalt kõlavaid ideid ning rohkem reaalseid, juba toimivaid lahendusi. Edasi pääsenud tiimidel oli paigas ettevõtluses läbi löömiseks vajalik tasakaal ambitsioonikuse ning äririskide tajumise vahel,“ rääkis Maasik ja lisas, et sõltumata konkursi kulgemisest on tõenäosus neid tooteid ja teenuseid turul näha väga suur.

Elisa tegevjuht Sami Seppänen soovib kõigil tiimidel tegeleda äriidee lihtsustamise ja prioriteetide seadmisega. „Esmajoones tuleb tiimidel leida vastused nendele küsimustele, mida žürii neile esitas. Seejärel tuleb kõigil seada prioriteete. Mida lihtsamaks ja konkreetsemaks nende selgitused ja nägemus äriideest lähevad, seda suurem tõenäosus on neil nii Ajujahil kui ka väljaspool seda edukas olla,“ rääkis Seppänen.

Parimad äriideed valisid välja žürii koosseisus Erki Mölder (EAS), Mart Maasik (SEB), Sami Seppänen (Elisa), Heidi Kakko (BaltCap Growth Fund), Kaidi Ruusalepp ja Monika Tooming-Varblane (Funderbeam), Ott Jalakas (Lingvist).

Ajujahi telesaade on TV3 eetris alates 4. aprillist neljapäeviti kell 20.00. Hooaja võitja selgub 23. mail toimuvas TV3 otsesaates.