Üritused

Olavi Pihlamägi: „Kas „Eesti laulu“ korraldajad kukkusid kõik korraga libedal teel ja lõid pea ära?“ (121)

LISA KOMMENTAAR

vana ja tark18. veebruar 2019, 13:26
olen Pihlamäega abs nõus- nii olid ka minu lemmikud, samas järjestuses, va Inger- see lapseke pole minu põlvakonnale ... Victori laul on parim ja ta ise samuti, Saara võik sealt olemata olla jah, lihtsalt üks blond ei rikasta midagi...!
lugeja18. veebruar 2019, 11:19
Plikad valisid poisi,mitte laulu.USA kohtunikud valisid kõige viletsamad laulud,et EESTI kukuks kohe välja.Inger sobiks tänava lauljaks.
naanu18. veebruar 2019, 11:14
tere talv, kui need hääletajad plikakesed, vaid selle rootsi kuldkõri tegelikku "naistemaitset" teaksid ?
aga laul oli keffem18. veebruar 2019, 09:01
Kas oled kindel,18. veebruar 2019, 08:36
et oled ikka õiges kohas?
to Olen...18. veebruar 2019, 07:24
Muidu nõus sinuga, aga kooli võiks ikka ära lõpetada... Emakeelt pole ilus nii mõnitada...
Näädsa18. veebruar 2019, 07:21
Esimene troll juba ärkas? Mida EKRE siia puutub, kohe mitte ei saa palgatööd jätta?
to to kas18. veebruar 2019, 07:18
Pole veel kaineks saanudki?
to: kus18. veebruar 2019, 07:17
Igatsus tekkis? Pigem võiks need postitajad, so. trollid ära bännida...
Öölaps18. veebruar 2019, 07:12
18. veebruar 2019, 05:39
sama siin,nii igav et jäin magama
Küsi18. veebruar 2019, 01:38
Kodanik-le18. veebruar 2019, 00:23
Kuhu jõudnud oleme? No Lätti viina järele oleme jõudnud!
vana toriseja18. veebruar 2019, 00:03
Kordan ütlust mis kõlas juba finaali ajal, et Eesti laulu surnuaed on Tomi Rahula.
selgitage18. veebruar 2019, 00:02
Miks meie "geniaalne" Nublu ei osalenud konkursil, kui ta nii tasemel esineja on nagu üle eesti pasundatakse?
17. veebruar 2019, 22:16
10 laulu esitamiseks ja 1 valimiseks 3,5 tundi saadet!!! Kui sellel mansaftil lasta Eurovision korraldada, kuluks 3 tublit tööpäeva!
nali17. veebruar 2019, 22:08
Kus kohal see eesti laul siin ja mis on nüüd siis see eesti laul?
N3617. veebruar 2019, 21:23
Ma arvan, et meelega valitakse mõttetu ila võitjaks, sest Eestil ei ole raha Eurovisiooni korraldada. Iga aastaga järjest hullem saast. Ei vaata ega kuula. Huvi pärast kuulasin 30sekundit võidulugu, jäin igavusest magama😴😴😴
Äki 17. veebruar 2019, 20:56
hoiaks raha kokku ja ei osalekski eurovisioonil? See üritus on minu silmis kaotanud igasuguse näo ja väärikuse. Mõtetu palagan.Hitlerile kättemaksuks korraldatakse see veel see aasta Iisrealis,mis on eriti nõme .Lauluvõistlusega pole siin juba ammu mingit pistmist,tegemist on poliitilise propaganda üritusega,transseksuaalide,homode ja kunagi kannatama pidanud juutide toetuseks.Selle asemel,et Ukrainat hädas reaalselt aidata,korraldati nõme propagandistlik võit Ukrainale. Oli sellest siis mingit tolku?
Olerex Pahapoiss17. veebruar 2019, 18:33
Rootsi annab ja see on ka kõik. Ei pea olema eriline taibu, et aru saada, et Uku laulu 12-punkti geograafia läheks globaalseks ära. Paraku eestlased seda läbi ei närinud. Kaval-Antsud, minu ääss.
Miks?17. veebruar 2019, 18:27
Ta ei öelnud ju midagi valesti. Poisi moodi tüdruk, lühemalt poisstüdruk. Ära näe tonti seal, kus seda pole.
ain17. veebruar 2019, 18:21
köik sopp ameerikast!!!!!
to: Miks ÕL vihkab mind?17. veebruar 2019, 18:08
viisakad kommid ei ole huvitavad. Vaja provokatsiooni, see müüb.
to Luule17. veebruar 2019, 17:31
kuidas kellelegi! See rütm oli nii hoogne,et minu pea hakkas valutama!
Minu meelest parim17. veebruar 2019, 17:26
Muusikud ja lauljad tasemel. lugu kaasakiskuv. Eestlastele meeldib mingi soigumine. Kogu EESTI LAUL oli pigem algajate muusikute konkurss.
Pihlamägi ütleb:17. veebruar 2019, 17:24
"tal oleks tegelikult vaja oma ülemise registriga kõvasti tööd teha.“ Seda võiks enne suurt lauluvõistlust teha, tõesti oli väga punnitatud. Küll on kole, et peab muulastest lulja saatma, ... et äkki laulka kodumaa annab hääli :-)
Njahh17. veebruar 2019, 17:23
Seelenimelisi ei ela Rootsis.
17. veebruar 2019, 16:57
Aga nüüd ongi ju kõik ameerikalik moes, sealhulgas trummipõrina saatel Segaste sõnade rittaseadmine ja pärismaalaste kombel tammumine (nn räpp).
17. veebruar 2019, 16:45
Multikate expurt. Meil on Euro Tv.
luule17. veebruar 2019, 16:44
to 16.13, sa joriseja lauda taga, Swingersil oli ylienergiline ja löbus etteaste, aga tutkit ta hääli sai, hinnati keskpäraseks…
Teisitimotleja17. veebruar 2019, 16:41
Ega arvatavasti ukski teine riik ei lange nii madalale, et eelnevalt küsiks mõne eestlase käest kas meie laul ka Eurovisioonile kolbaks.
aruga17. veebruar 2019, 16:37
Mis siia kunst puutub?
Sirts17. veebruar 2019, 16:27
Mitte keegi ei keelanud teil eestlase eest hääletada!!!Miks nüüd kirute!!!!!!
17. veebruar 2019, 16:15
vähemalt hea veel et vene keelset ei olnud
stig pole eesti nimi17. veebruar 2019, 16:13
Krumm17. veebruar 2019, 16:11
Kelle sugulane,et õhtut juhtis.Eelvoorus oli veel jubedam.Nagu teismeline loobiks , kusagil kambas,kilde.
Juhhei! Ameeriklaste hääled tulevad!17. veebruar 2019, 15:49
Ja nüüd pole muud, kui otse edasi - Ameerika-visoonile.
Kus17. veebruar 2019, 15:14
küll on kommid keski,refi ja ekre kohta?Tavaliselt on ikka nende käsi ka mängus!
M.17. veebruar 2019, 14:55
Minu teada on Eurovisioon ise ka Euroopa lauluvõistlus,aga nüüd on juba muud maad ka sees,kes pole üldsegi Euroopas. Väga imelik...
Mis hinnaga17. veebruar 2019, 14:50
Vahe klipid tegid lauluvõistluse lamedaks.Nagu odav haltuura,mitte kunst. Mis see saali täis ka tulu tõi.Teada ju fakt ,et meelelahutus on suur äri.TV-s tasuta.
Miks ÕL vihkab mind?17. veebruar 2019, 14:40
Kirjutan täiesti viisakad kommid, ei sõima kedagi, algul ilmuvad, aga kui paari tunni pärast vaatan, on kõik kustunud?
Arutule17. veebruar 2019, 14:33
Sa pled ikka päris haige inimene! Mis siia poliitika puutub?
Pihlamäele(-mägile?)17. veebruar 2019, 14:32
Kuusik Kaasik17. veebruar 2019, 14:29
Saate kontseptsioon on vale. Kui teada on, et võitja lähetatakse eurovisioonile, siis olgu ka kogu ürituse nimi Eesti Eurolaul. Võitis eile, olgem ausam, kõige eurovisioonilikum lugu. Tõusta peale mingit arusaamatut žüriid lõpust esimeseks, oli tase omaette. Maitsed on erinevad
jah, 17. veebruar 2019, 14:23
siis valiksid võitjaks kõige nõrgema laulu, et oma esinejat paremale positsioonile upitada.
vaegnägijale17. veebruar 2019, 14:18
ma meespenskar ja ennustasin kolme esimese võidujärjekorra täpselt.
miks17. veebruar 2019, 14:15
silm kohe puhkas kena naise peal.
Melodjifestivaalen17. veebruar 2019, 14:14
Sinna rootsi finaalini on ikka veel paar nädalat aega. "Samal ajal" ehk siis eile oli kõigest kolmas poolfinaal kesk-Rootsis Leksandis.
17. veebruar 2019, 14:11
mida siin kogu aeg vinguda,noored laulsid ja tore oli vaadata ja kuulata,koigile ei saagi meeldida,kui ei meeldi on vöimalus telekas sulgeda vöi vaadata teist kanalit,vaatasin ja nautisin,parim laul vöitis,sest Stig Rästa on tasemel muusik.See laul sobis ka Viktorile.Köik oli ilus ja suurepärane.Pisivigade kallal pole mötet vinguda.Korraldajad tegid suure töö.Tänud köigile lauljatele ja laulude kirjutajatele.Igal juhul läheb parim laul eurovisioonile.
Mati17. veebruar 2019, 14:03
Pole juba ammu seda pe,depropaganda saadet vaadanud. Seega ei huvita, mitu korda on keegi pea ära löönud.
17. veebruar 2019, 14:00
voitjale , noormehele , peaks ikka nüüd selge olema , et ilma " pokaalita " ei tasu isrealist tagasi tulla ,see ju suur investeerimine eesti riigile . kogu see värk peab ennast ära tasuma!
to Meeli17. veebruar 2019, 13:57
Aga laulu pugejana igale poole kiidulaulu siis. Kes keelab pugeda kõigile.
Jah17. veebruar 2019, 13:54
Täpselt öeldud, vääris viimast kohta , kui sedagi.
Vaegnägija17. veebruar 2019, 13:52
Just nii oligi et see puberteetikute poolt valitud rootslase häälitsus oli kiukiukiu
kiku17. veebruar 2019, 13:50
Laulud jäid kuidagi tahaplaanile, Taukar oli õhtu täht.
juhuslik vaataja.17. veebruar 2019, 13:48
Palun enam seda Krummi saatejuhiks pange. See oli küll suur viga.
juhuslik vaataja17. veebruar 2019, 13:47
Vaatasin ka igavusest ja üllatas selline korraldus. Kõik ütlesid, et võidab rootslane ja võit oli ette teada. Me ju ei tea, kui palju oli tegelikult kelleki poolt helistatud. Väljamaa omad jätsid rootslased hoopis taha ja olid võidukad Sissi, Stefan, Inga (riietus andis väga soovida) ja Suviste. Kõige võimsam esineja oli Suviste ja siis Sissi. Rootslane oli kuidagi tuim ja tema esitus oli palju nigelam. Aga kuna meedia, raadiod jne. ainult temas jahusid ja teda soovisid siis pole ka ime, et võit on juba teada ette. Aga helistamine on müstika, kuna me ei tea kes tegelikult võitja on.
saatejuhist17. veebruar 2019, 13:36
Krumm on ikka väga vilets saatejuht. Ainult eestimeelseid eestlasi oskab sõimata, kust küll selline viha eestlaste vastu. Peaks ta ju ise ka eestlane olema.
Küla elanik17. veebruar 2019, 13:32
Külakultuurimajades on ikke vahvad lustakad õhtud. Külakultuurimajades ei tehta jõnkumistega viu-ving. Ehtsatel Eesti ja eestlaste pidudel on hoog, mõnus olemine ning südamest tulevad laulud. €uroviisudega võrreldamatu.
Tõnu Mandel17. veebruar 2019, 13:31
Mis see EKRE siia puutub!
Meeli17. veebruar 2019, 13:30
Ähh, virisege vähem, ära on tüüdanud see pidev kiukiukiu
Kiku17. veebruar 2019, 13:30
Laul eestlase kirjutatud. Stig, sa oled tubli! Hästi tehtud, hästi lauldud!
eestlus siis on?17. veebruar 2019, 13:28
Olen juba elu näinud 17. veebruar 2019, 13:27
Enam-vähem sarnased võnkumised need kõik. Laulul peab olema ilus, voogav meloodia, nii et kuulajate hinges emotsioonid tekiksid ja kaasa laulda tahaks. olen noor! >> nõustun. Üle aegade parim esitus €urovisioonil: Sandra "Rändaja". Ja-jah, muidugi, €uroviisudel on ka teisi vahvaid esitusi olnud, aga Sandra "Rändaja" oli nii tugeva südamest tulnud emotsiooniga, et heliseb siiani hinges.
liisa17. veebruar 2019, 13:27
Ma arvasin, et kuulsin valesti seda pooldumist. No et ei saa see olla võimalik. Aga tuleb välja, et oligi nii.
Keskealine naine17. veebruar 2019, 13:22
Miks me üldse sellel europalaganil osalema jälle peame ? Mõttetu. Rootslase võit on nagu pugemine. Vahet pole, kes autor.
to Ämbritäis...17. veebruar 2019, 13:21
Väga nõus Sinuga. Ma oleksin ainult tükk maad tigedamas toonis oma arvamust avaldanud. ja siis ei oleks see muidugi läbi läinud. Oehh, kui matslik plika!
to17. veebruar 2019, 13:20
no kui keegi ise tahab välja näha poiss ehkki on tüdruk, siis teda poisstüdrukuks nimetada on ju vaid tunnustada?
ns17. veebruar 2019, 13:17
Õige nimi oleks "Eesti eurolaulude võistlus".
to toredake17. veebruar 2019, 13:10
vaata,see kiitus tuleb kuidagi välja norida nagu ühel saatejuhil: sa oled kui Eesti bond,vastus: sina aga parim bonditüdruk! Sobib?
I-le17. veebruar 2019, 13:01
kolmest blondist Kerli oli väga armas,tagasihoidlik ja meeldiv laulja.Ei eputanud,ei ehtinud end kulinatega! Minu lemmik!
toredake17. veebruar 2019, 12:54
Aga miks mitte? Kui hinnatakse laule/muusikat, pole vahet, milline asjatundja seda teeb. Hullem oli vana variant, et Eestst žürii, kes tunneb ja teab kõiki osalejaid, kel on omad lemmikud isikutena. Mina olen vlaulu ja laulja valiku suhtes rehul ja soovin edaspidiseks ainult edu! Kuigi ette teades, et sel suurel laval hinnatakse JÄLLE maid ja riike, mitte laule.
Njaa17. veebruar 2019, 12:41
Minu arvates sai neiu saatejuhtimisega väga hästi hakkama. Huvitav otsus korraldajate poolt! :)
l17. veebruar 2019, 12:41
need vahepealsed klipid olid otse öeldult tüütud, õnneks lühikesed.
olen vana17. veebruar 2019, 12:39
aga üks laul, nimelt see Storm jäi pähe juba esimese kuulmise järel.
evele sul õigus17. veebruar 2019, 12:38
Mind häiris ka see Inga ja tema nõme riietus.
Kahupäine17. veebruar 2019, 12:29
küll ei meeldinud.Minu arvates nõrk hääl.
Pihlamägi julge vend.17. veebruar 2019, 12:20
Selle poisstüdruku eest võib ta veel sakkida saada.
Aga ongi ju17. veebruar 2019, 12:19
Eesti laul! Mitte Eesti laulja.
Ameeriklaste stiil17. veebruar 2019, 12:16
ja nagu näha läks neile peale ka.
Krumm saatejuhina17. veebruar 2019, 12:14
allpool igasugu arvestust! Piinlik lausa.
to arvan kah.......17. veebruar 2019, 11:54
sama siin,aga võrreldes eelmise korraga,sai tänu Taukarile peaaegu hakkama.Eks tal kogemusi ka rohkem s.t. et ta on vist varem pooldunud.
Mati tasku17. veebruar 2019, 11:15
Nõuka ajal oli eesti laul ikka eesti keeles,nüüd oleks veel võõrkeelseid vaheklippe ja saatejuhte ka vaja
toi17. veebruar 2019, 10:56
Esmalt vabandan, huviline 09:52, et sulle kogemata miinuse panin. Tarmole aga niipalju, et olgu meil arukust hoidumaks USA-st tulevate "tarkuste" eest. "This is America"ja selle ülekülvamine auhindadaga näitab nende taset. Meie Nublu on selle sa.asta kõrval lausa kompu. Ameerika-maa kohtulahenditest ei tasu rääkidagi, need on tihti täielik müstika. Kui laulul pole meloodiat ja esitust, pole tal midagi Ei aita siin laval tõmblemine, tulevärk ega poliit-korktsed sõnad.
Olen17. veebruar 2019, 10:48
ka vaadanud et Eesti on ikka rikas riik.Meeletu raha mis laheb selle peale.Mujal sellist jaburust ei ole.Voetakse uks laul ja see lahebki voistlema.
Naeruväärne palagan.....kahjuks Eesti riigi nime all, häbiks meie laulurahvale17. veebruar 2019, 10:28
Välismaine zürii, välismaised esinejad.....aga uhke ju korraldajatel sinna ikka "EESTI" laulu pealkiri panna......matsirahvas uhkeldab, nagu Pajusaar teatas, et aeg see kodumaine saata kuhugi...
Valve17. veebruar 2019, 10:27
Taukar sobis nagu rosin saia sisse. Väga tubli.
Sots17. veebruar 2019, 10:26
See ei ole enam mingi Eesti laul,kisub propagandaks ära pigem mis teha,oleme jälle liidus ju.
juku17. veebruar 2019, 10:25
Ei tohiks Eesti nime lörtsida, kas lauluvõistlusele muud nime panna ei oska, kui ei taheta eesti laulu võistlust korraldada, osalejad pole eestist vaid kõikjalt, keel pole eesti vaid suva, kohtunikud pole eesti vaid üle maailma tore, et vähemalt eestis korraldati. Mul pole sellise lauluvõistluse vastu midagi, kuid nimi võiks midagi muud olla, kui korraldus selline on.
Ly17. veebruar 2019, 10:15
Nojah, täitsa õige jutt. Oleks siis, et ainult 1 ameeriklane. Aga 4 oli selgelt liiast. Ameerika muusika on paras jobutus ja nende maitse meie omast ikka tunduvalt erinev. Aga noh, õnneks suutis rahvas seekord parima laulu ikkagi ära päästa. Ja võit tuli ära. Vastupidiselt varasematele aastatele, kui žürii juba eos potensiaalse võitja ära nullis. Ei teagi, kas hindamissõsteem oli siis teine?
E17. veebruar 2019, 10:13
See algusest välja ôeldud ju, et finaalis tuleb välismaalastest žürii ;)
arvan kah veidi17. veebruar 2019, 10:09
ei meeldinud Krumm, püüdis kedagi jäljendada ja noh, eieiieii, siis see kehaväristamine...
USA maitse on sama rumal17. veebruar 2019, 10:07
kui konnatiigi oma Eurolaulu valimisel.
Taukar oli jutuinimestest pikalt parim17. veebruar 2019, 10:06
Ei röökinud ja lollusi eriti suurt ei tulnud
tibu17. veebruar 2019, 10:05
jah, paraku on asi kujunenud millegipärast lausa madala tasemega palaganikls.. see EI OLE enam Eesti laul
Samal ajal...17. veebruar 2019, 10:03
.... Rootsis toimunud Melodjifestivaaleni finaali kõrval oli see Saku hallis toimunud nn show nagu külakultuurimaja küünlavalgusõhtu
seda17. veebruar 2019, 09:58
seda ma mõtlesingi, et mis ott sepaga juhtunud on, et nii taukari nägu läinud
Kahtleja17. veebruar 2019, 09:58
Enne on vaja aga finaali saada. 1. poolfinaalis on 14. mail üsna nadi seltskond meil võimaliku punktisaagi mõttes.
pesumasin17. veebruar 2019, 09:58
Pihlamägi on ise ka pea peale kukkunud. Ta nagu ei teaks kuidas ja mille eest Eurovisioonil hindeid antakse.
T17. veebruar 2019, 09:57
Olid ju Ungari ja Läti!
k.8, 41-le17. veebruar 2019, 09:55
saa ükskord sellest nutujutust üle , kaua sa heietad ... ikka nutt ja nutt
huviline17. veebruar 2019, 09:52
Kas see Jullar on Paldiskimaanteelt? Paistab nii!
Tarmo17. veebruar 2019, 09:46
Ameeriklased juhivad musa poptööstust koos brittidega. Kas Olavi tahab rohkem serblasi või türklasi?
Nojah17. veebruar 2019, 09:43
Tegelikult sobiks selle konkursi nimeks rohkem Danceclub Song Contest...
jah17. veebruar 2019, 09:42
kummardus hr. Victorile. Rootsi annab meile 12 punkti. aga tomi rahula on asjaga ja 4. ameerika hindajaga väga metsa läinud. kukkus jah vist.
Ellen17. veebruar 2019, 09:42
Toetan Sille arvamust! Uku oli kahtlemata parem.
hmm17. veebruar 2019, 09:37
Taukari osas olen nõus. väide, et tänu rootslasest lauljale paneme Skandinaavia punktid tasku.... no eks me näe :) minus tekitab see tunde, et Paadami arvates poleks laulul nagu üldse mingit tähtsust, peaasi et laulja "õigelt" maalt on, küll siis läheb hästi... Žüriiliikmete valikust arvan, et taheti saada pigem täiesti kõrvalseisjate hinnangut, et hindaja kasvõi alateadlikult ei hääletaks lähtudes sellest, et tegu on ikkagi konkurendiga :) aga võimalik, et on hoopis muu põhjus miks just selline valik tehti.
Vahur17. veebruar 2019, 09:36
See ameeriklaste kamba sissetoomine oli jabur küll! Kindlasti oleks sinna sobinud veel helilooja Indoneesiast ja produtsent Ethioopiast! Noh ikka, et rahvusvaheline žürii
Sille17. veebruar 2019, 09:35
Aga minu arvates oli Uku Suviste parem kui võitja Krohn, tal oli powerit rohkem, mida on just Eurolaulule vaja!
Jah,17. veebruar 2019, 09:21
Taukar oli väga meeldiv saatejuht.
Arvaja17. veebruar 2019, 09:17
Nõustun täiesti Pihlamäega.Viktor finaalis esines alla oma vòimeid,aga võidulauljana säras tavalises headuses.Žürii hinnangud olid seinast seina ja ebaühtlased,arusaamatud.
Identne!17. veebruar 2019, 09:12
Artikli kirjutaja tabas kümnesse vaatajate ja kuulajate arvamusega! Ja nii oligi:Taukar-SUPER! saade hoogne ja ilma veidrusteta (võrreldes poolfinaali-Krumm ja Sepp). Kui aga tutvustati seda nn.välismaist züriid,siis ametid kuulsad,aga nimed mitte midagi ütlevad. Laulu võitis just nimelt PARIM ! Soovin edu ja head tulemust eurovisioonil!
Tglt17. veebruar 2019, 08:59
paadam ja pihlamägi on vanad tegijad, noored pealetükkivad karjeristid on nüüd nende asemel!
Jullar Kerde17. veebruar 2019, 08:53
Pihlamägi on vana kibestunud päss. Sobib ilusti EKRE'sse
naine maalt17. veebruar 2019, 08:52
Ei ole rahul žürii otsusega
aaa17. veebruar 2019, 08:47
no paadam ja pihlamägi on minevik,nii lihtne see ongi
Juhan.17. veebruar 2019, 08:42
Ega ameeriklastest, rootslastest ja norralastest saa Eesti laulu lauljat.
Argo17. veebruar 2019, 08:33
Oleks pidanud Donaldilt ka arvamust küsima !
aga17. veebruar 2019, 07:07
kesse teine oleks viitsind zyriid mängida sealt ämeerikast..eks need omad isiklikud tuttavad olid...yks neist oli justkui magamast tõusnud. huvitud olid nad ise kyll. paduumaesh...minhi eesti laul...no ikka nii seinast seina....palja isikliku muusikaeelistuse pealt.jama.aga Pihelil oli õigus...taista olid puhtad hääled monteeritud...mis aga voistlusel otselauldes saab????
Oehjh17. veebruar 2019, 03:18
Mõtlesin sama, et jah, seda nägi, et oli palju ameeriklasi? Jah, olen nõus, et ei peaks üldselt sealt kandist olema, sest kultuurilised erinevused korralikud Euroopaga võrreldes, aga ole mees ja ära pigista siis kohe silmi kinni, täitsa oli olemas nii Norra, Läti kui ka Ungari.
Pime17. veebruar 2019, 01:41
Hr Pihlamägi ei näinud Ungari ja Läti žüriid? Või suur tahtmine ära panna teeb mälu tuimaks?