Heidy PurgaFoto: Krõõt Tarkmeel
Üritused
15. veebruar 2019, 00:30

Kuidas sündis "Eesti laul", mida vaatavad üksmeelselt nii raske roki sõbrad kui indie-popi fännid

Heidy Purga: „Eesti laulu" tegemine oli mulle missiooni küsimus (4)

Aastal 2008, kui Eurovisioni lauluvõistluse rahvusliku eelvooru peaprodutsent Heidy Purga (43) teiste Euroopa riikide kolleegidega Moskvas kohtus, vaatasid need teda samal ilmel kui kitsed kinokuulutust. Jahmunult. „Ilmusin esimesele delegatsioonijuhtide koosolekule ning paar inimest, kes teretama tulid, ütlesid: „Väga meeldiv, teie olete siis see Eesti laulja, aga lauljad meil siin täna ei kogune – meil on siin delegatsioonijuhtide koosolek!“,“ naerab Heidy, kes oli „Eesti laulu“ peaprodutsent esimesed seitse aastat jutti.

Aastal 2008, kui Eurovisioni lauluvõistluse rahvusliku eelvooru peaprodutsent Heidy Purga (43) teiste Euroopa riikide kolleegidega Moskvas kohtus, vaatasid need teda samal ilmel kui kitsed kinokuulutust. Jahmunult. „Ilmusin esimesele delegatsioonijuhtide koosolekule ning paar inimest, kes teretama tulid, ütlesid: „Väga meeldiv, teie olete siis see Eesti laulja, aga lauljad meil siin täna ei kogune – meil on siin delegatsioonijuhtide koosolek!“,“ naerab Heidy, kes oli „Eesti laulu“ peaprodutsent esimesed seitse aastat jutti.

Põhjus, et „Eurolaulust“ üle kümne aasta tagasi justkui üleöö „Eesti laul“ sai, tuli telemajast. Pärast seda, kui Kreisiraadio „Leto Svet“ 2008. aastal Eurovisioni lauluvõistlusel Serbias pidulikult hävis. Heidy oli toona Raadio 2 peatoimetaja ning jõudnud kasvatada oma kanali Aastahiti sündmuse publikumenukiks. ERRi juhtkond pöördus Heidy poole küsimusega: „Meil on „Eurolaul“, kuid meil on tunne, et seda võiks muuta – kas sul on mõtteid?“ Küsitud-mõeldud. „Mulle anti aega, panin need mõtted paberile, käisin neid esitamas ja need mõtted sobisid,“ kirjeldab Heidy. „Ega tollel hetkel juhatus andnud mulle piiranguid ette ega selgitanud ka põhjust, miks on vaja „Eurolaulu“ muuta. Samas ütlesid nad piisavalt – saade peab edasi liikuma ja sellele on vaja värskendust.“

Heidy möönab, et eks iga saade peagi oma orgaanilist elu elama ning ajas muutuma. „Isegi „Õnne 13“ pole ju samaks jäänud, vaid sealgi on stsenaristid vahetunud,“ toob ta näite. „Muutused on asjade loomulik käik ja osa. Olin „Eurolauluga“ kokku puutunud, olnud seal žüriis ja teadsin, millistel printsiipidel see saade oli üles ehitatud, mida seal otsiti ning mida hinnati. See andis võimaluse saadet teistsuguse pilguga vaadata ning kindlasti mõjutas mind keskkond, milles iga päev viibisin – Raadio 2, selliste raadiote muusikamaastik ning artistid, kes meil Eestis on ja millised võimalused meie muusikal on.“

Edasi lugemiseks:

Osta üks artikkel

Ühe artikli lugemisõigus
3.99