Autoriõiguse seadus eristab kahte tüüpi õigusi - varalised õigused ja autori isiklikud õigused. Varaliste õigustega annab autor lepingus loa materjali põhjal film/sari tootmiseks ja selle näitamiseks. Õigus autorsusele ja õigus teose puutumatusele on autori isiklikud õigused, mis ei ole üle antavad. Kui keegi soovib materjali sisuliselt muuta, peab ta autorilt luba küsima. Jah, autor võib selle loa anda. Probleem on siis, kui materjali muudetakse autori teadmata.
Need seriaalid on tõesti käpardlik saast. Taolist diletantliku roppust ei ole vaja toota. Vaatavad ainult väljaarenemata teismelised, et ise samastuda nende seriaali tegelaskujudega. Taolised nn. seriaalid tuleks keelata.
Kas, meie näidendeid, filme ei ilmesta põhiliselt labasus, roppused, matslikus jne.. Dekoratsioonid lihtlabased, sageli sobimatud ja kaugelt näha odav kui mitte öelda, et vaene ning veidi vaataja solvav, et "nagu nii nad midagi ei taipa"?
olen vaadanud seda Silda, otsast lõpuni ja meeldis, ausalt. eesti seriaalid..... Midagi peab ilmselt tegema, kui raha antakse ja see tuleb ära kulutada. No comments.
tõi mingi paralleeli selle sketšiga mingist "Tujurikkujast" Sepa ja Avandiga, kus see Ott viibutas suundmikrofoni ja passis stoiliselt kaamera taga. Vahelduva eduga. FILMITI "KEVADET" ! No nii need asjad käivadki ja tulemused on, nagu nad on.
Sild on Taani-Rootsi krimiseriaal. Kuritegu on Taani sama pingeline krimiseriaal. Mingil põhjusel ei suudeta Eestis sama head krimiseriaali teha. Vaevalt kirjutajate taha asi jääb. Raha taha ka vaevalt ."Silla" ühe hooaja hind ei ole oluliselt kõrgem kui "Pangal", mis kahju küll oli ebaõnnestumine. Peab olema hea lugu, ülipingeline lugu ja huvitavad tegelased.
Aga mis loomingulist väärtust te tahate saada kunstnikult, kelle taies juba ette kinni makstakse. Tal on savi, mida kokku plätserdada.
Vaatasin Kultuurkapitali ja Eesti filmi instituudi jagatavaid toetusi ja preemiaid - see on uskumatu kuidas tööinimestelt kogutud maksuraha laiali jagatakse.
Mingi nädal-kaks tagasi oli artikkel, kus Malmsteen teatas, et teda absoluutselt ei koti kriitika filmi kohta (vist oli Klassikokkutulek 3).
Meie lavastajaid ei huvita lõpp-produkt vaid projekt, mille eest pappi saadakse.
kõige hullem fimimoodustis oli see teles, Lõks. olid nad kõik laksu all? kiideti üht väherääkivat naist , kes ainult vaatas kaugusesse, tema ilu ja oskusi - hoidis jalga motika pedaalil ja vehkis veidi poksikinnastega, miks? jube, tühi, rumal, idiootlik, nõme, kaks osa vaatasin, siis oli aru saada, mis toimub. teine see Normanni film ...kinos, oieiiiiiii,
Tegelikult pole ju küsimus ainult sarjades vsid ka filmides. TV ees ssi veefetud aega, vaadates "Svingerid" ja "Luuraja ja luuletaja" - samuti aja rsiskamine ja nö poolkõva meelelahutus.
Muidugi tehakse/toodetakse siin mail seriaale üli odavalt ja see paistab ka ekraanilt silma. Kiirustatv ja läbi mõtlemata pildiline rezii, lamedalt valgustatud pilt, teatraalsed/ebaorgaanilised osatäitmised. See kõik on üpris tavaline meie seriaalides. Kui aga undama hakkavad stenaristid siis ... Vabandust aga stenaariumid ongi kõige viletsamad selles asjas. Kui ikka enamus nn. "stsenaristidest" ei tea ja ei saa aru mis asi on dramaturgia ja mille kaudu käib audiovisuaalse loo jutustamine siis võib seda imeasja lavastama kutsuda kasvõi Felini, tulemus on ette määratud.
Ei tea täselt kelle oma see Sild on, aga sellist jama annab ikka kokku soperdada. Olen näinud Taani samanimelst filmi, vähemalt räägivad omas keeles ja film muidu ka hea
M_klubi vaataks veel,ETV võiks seda ju ometigi näidata,nii palju peaks ikka austust olema kadunud Krjukovi ja Baskini vastu.Väga hea seriaal oli,noorem põlvkond pole seda ju näinudki,võiks vaadataf
enamjaolt kõik mitte midagi ütlevad. Üks leierdamine ja arvamis mäng käib. On pikad mõtlemised, sõnadega targutamised. Üldiselt, "sina ole hea ja püüa meie kõrgkunstist aru saada"! Selle kohta öeldakse boheemlaslikud.
Kehvast ja hõredast stsenaariumist tasemel filmi ei saa. Kui idee on hea, jääb dialoog igavaks. "Panga" asjaosalised võivad ju kiita oma meeskonda, aga stsenaarium on väga mannetu, mida planeeritud mahuks tuli režissööridel lihtsalt välja venitada. Ometi oli stsenariste lausa kaks, ilmselgelt pigem algajad kui tipptegijad. Ei tasu loota, et "Panka" väljaspoole Eestit väga õnnestuks müüa. Jälle üks Eesti asi, kus siseringis üksteist kiidetakse ja kõik suububki omaenese mullis.
Iga sent arvel, edasi ei lugenud, sestap jäi arusaamatuks, et mida need stsenaristid siis müünud on, et kas stsenaariumi või selle järgi filmimisõiguse? Minu arusaamise järgi on stsenaarium nagu ehitise projekt, mitte iseseisev teos. Sellega on võimalus, et kas ostan (tellin) projekti või selle projekti järgi ehitusõiguse? Viimasel juhul (ehitusõigus, filmimisõigus) peab jätma stsenaristile autoriõiguse. Kui aga stsenaarium, projekt on koos "naha ja karvadega" müüdud, siis võib ostja sellega tegutseda oma äranägemise järgi. Ühesõnaga - ostan projekti ja võin lasta seda muuta.
Enam-vähem normaalselt saadakse hakkama sisseostetud formaatidega, aga kahjuks puuduvad stsenaristid, kes suudaksid normaalse ja huvitava originaalstsenaariumi valmis kirjutada. Eks filmitegijad püüavad siis sust saia teha, aga tavaliselt ei õnnestu. See Pank oli ju parim näide, et raha ei tee seriaali...
Sul on õigus üks õhtu sättisin ka ennast vaatama ja mingi uus jama samade näitlejatega , puhas voodielu ja seks käis kogu aeg ,andke andeks no mida vaadata, keerasin magama ja mees pani teleka kinni ! No mis tase, mis toimub ???
Eesti seebikate olematu tase2. veebruar 2019, 11:32
Eesti seriaalid----roppusi, labasusi, rõvedusi täis, mõttetu ja sisutühi plära lisaks.
Ainult üks viina-ja õllepudeli ümber lällamine. Nüüd on isegi selle Õnne 13 suutnud viinalällamisega siduda.
Viga on visiiri puudumises. Selle jublaka, mis vanasti filmilindi aegu igal operaatoril taskus oli. Video on odav ja saad duubeldada sadu kordi. Filmiga käis kaasas looming. Täna seda enam ei ole. Käib üks jura ajamine.
ei vaatagi, juba pikemat aega. pole elutruud, enamasti mõttetu teema, ebareaalsed dialoogid - päriselus keegi ei räägi ju raamatu tekstina! lühidalt - viletsad tegijad
KOMMENTAARID (50)