Inimesed

HOMMIKUSÖÖK STAARIGA | Café Lyoni perenaine: kohvik või restoran pole koht, kus oma halba tuju maandada (11)

Anu Saagim | Video: Tatjana Iljina, 14. jaanuar 2019, 15:45
"Hommikusöök staariga" - Epp Kärsin; Elviira; Anu Saagim; Teet Margna; Reet HärmatFoto: Tatjana Iljina
Kui kliendil on kehv tuju või närune päev ja see kogemata või parema puudumisel klienditeenindaja peal välja elatakse, kas siis piisab ebaviisakuse kompenseerimiseks kopsakast jootrahast või hoopis siirast vabandusest? Uurisin seda Café Lyoni kohvikute perenaiselt Iivi Saarelt. 

Iivi, millist teenindajat sina oma kohvikutesse otsid? Kas punane kontsaking, võrksukad ja miniseelik on kohustuslikud?

Samal teemal

Kontsaking on kindlasti teisejärguline. Eelkõige otsin teenindajat, kes oskab jätta mured kohviku ukse taha ja särada. Teenindaja töö pole kergete killast. Teenindajal peab olema võib-olla isegi kaasasündinud teenindaja geen. Särada tuleb mitte ainult tunnike või kaks, vaid ikka terve päev. 

Mida sina, kui tööandja hea teenindaja hoidmiseks oma asutuses teed? Ega nende palgad ilmselt üüratult suured pole? Kas ettekandja elab ikkagi kliendilt saadud tipi peal?

Loomulikult saab teenindaja hea teenistuse väljateenimiseks palju ka ise ära teha. See kes oskab kliendile nõu anda, särada ja lõpetuseks ka klienti head tuju terveks päevaks süstida, selle tipitops on kindlasti kopsakam, kui sellel, kes lihtsalt oma töö kuidagiviisi ära teeb. 

Ka töökeskkond peab mõnus olema, siis peab ettekandja kindlasti ühes kohas vastu rohkem, kui kaks-kolm kuud, nagu paljudes kohtades viimasel ajal kipub tavaks olema.   

Kas Eestis käitutakse teenindajatega viisakalt? Kas mõni ettekandja on sinu kohvikus ka kliendi halva käitumise tõttu nutma puhkenud?

On ja päris palju. Mõni klient tuleb juba hommikul vara kohvikust kehva tujuga läbi ja arvab, et siin on parim koht oma halba meeleolu maandada. Teenindajale öeldakse kohe väga halvasti. Tegelikult tihtipeale ei osata isegi "tere" öelda, muudest viisakustest rääkimata. 

Foto: Tiit Motus

Ettekandja on ju ka inimene. Kui tal läheb tellimusega pisut nihu või toidu ooteaeg on liialt pikk, kuidas seda siis kliendile kompenseerida?

Mida klient võiks kõrva taha panna, kui ta kohvikusse tuleb? Mis teeb teenindajal meele rõõmsaks?

Üks tore "tere" on alati teretulnud. Ja ärge unustage öelda lahkudes ka "nägemist" või "head aega". 

Mul on endal üsna kehv komme ettekandjat või kelnerit jooksutada – valge veini või šampanja juurde tahan ohtralt jääd, kohvi juurde just teatud sorti pruuni suhkrut, salati peale värsket pipart, naksuvat balsamicot ja neitsilikku oliiviõli, vesi ei tohi olla liiga külm või soe, supp liiga tuline, pasta ilma parmesanita, saiavaagna käsin kohe silme alt ära koristada, supis või salatis ei tohi olla krutoone, veini tuleb kallata vaba käega ja enne lõplikku valikut tahan neid kindlasti ka degusteerida jne. Olen ma teenindaja jaoks väga õudne klient?

Ei ole, kui seda kõike viisakalt teha. "Palun" ja "aitäh" oleksid omal kohal.  

Kuidas selle tipiga ikkagi lood on? Oleme harjunud viimasel ajal ainult pangakaardiga maksma ja tihtipeale pole rahakotis peenikest raha. Kui ma lisan tipi oma kaardimaksele, kas teenindaja saab selle ikka kätte?

See o suht keeruline. Sealt tuleks ka veel maksud maha arvestada ja... Soovitan siiski hoida pisut sularaha rahakotis, mida siis hea teeninduse eest oleks võimalik jätta.  

Hommikusöök staariga - Anu Saagim; Cafe Lyon`i perenaine Iivi SaarFoto: Erki Parnaku

Viimsi Café Lyon on Prantsuse stiilis kohvik ja pagariäri, mis avati Viimsi Äritares detsembris 2017. Kohvikus on 60 kohta ja selle eripäraks on oma pagarikoda.

Küpsetatakse ka ehtsa juuretisega rukkileiba nii puhtal kujul, kui ka eri lisanditega nagu seemned, kuivatatud puuviljad, spinat jms. Kooke, torte, kringleid ja quiche`e saab peolauale ka ette tellida. 

Lisaks küpsetistele saab hommikukohvi kõrvale nautida erinevaid munaroogi, putru, võileibu, pannkooke ja salateid. Tervislikkust hindavatele külalistele pakutakse erinevaid smuutisid ja värskelt pressitud mahlu.

Igal argipäeval kell 12:00 on viimsilased oodatud Café Lyoni lõunat sööma, valikus on nii päevasupp, kui ka -praad. Pealelõunasest menüüst leiab avastamisrõõmu klassikalise Prantsuse köögi austaja, kellele soovitatakse linnumaksa- pâté`d, confit de canard`i, täidetud brioche`e, kui ka modernse toidu eelistaja, keda ei jäta külmaks „Õ ja Q“ ehk õuna ja kinoaga külm puder, pardisalat põnevate lisanditega, Piiluaugu vichyssoise, jpm. Roogade juurde pakutakse parimaid Prantsuse ja naabermaade veine ning muid napse. 

Magustoiduks soovitatakse oma pagarikojas valmivaid hõrgutisi nagu firmatort Doux Lyon, karamelli või šokolaadi mille-feuille`d, šokolaadi- või porganditorti jt. Café Lyoni kookidele on oma hinnangu andnud ka Prantsuse suursaadik, kes valib igal aastal toimuva frankofooniakuu raames oma lemmiku, sel aastal eelistas ta karamelli-vaarika-flan`i, eelmise suursaadiku lemmik oli šokolaadi-mousse`i tort.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee