Inimesed

Maailmarändurid Juhani Särglep ja Katri Palm: raha ei ole elus kõige olulisem – õnn soosib julgeid (42)

Jaanika Vilipo, 15. jaanuar 2019 18:00
Juhani Särglep ja Katri PalmFoto: www.instagram.com/juhanisarglep/
„Igasugune tunnustus ja eriti tunnustus oma valdkonnas tehtud töö eest on väga positiivne motivaator edaspidi jõudsamalt jätkama,“ ütlevad maailmarändurid ja sotsiaalmeedia sisuloojad Juhani Särglep (28) ja Katri Palm (26), keda möödunud aasta lõpus tunnustati MyHits Awards galal aasta influenceri (mõjutaja - ingl. k. - toim.) tiitliga.

Kuigi noored end influenceriks ei armasta nimetada, tunnevad nad heameelt, et nende julged reisimised ja vaba elustiil on inimesi inspireerinud. „Tean, et oleme julgustanud inimesi nii Eestis kui ka välismaal rohkem oma unistuste poole pürgima,“ lausub Särglep. „Oma elu peab naudinguga elama! Kindlasti oli Aasta Influenceri tiitel meie jaoks suur tunnustus ja meil on selle üle väga hea meel.“

Samal teemal

Noorte tutvus sai alguse 2009. aasta juulis. Juhani sõnul oli Katri armastus esimesest silmapilgust. „Sellist tunnet ei ole mul kunagi rohkem olnud. Läks neli kuud, kui ma Katri südame võitsin," naerab ta.

Sotsiaalmeedia sisuloomine sai alguse sõpradele reisipiltide jagamisest 

Helesinised laguunid, eksootiline loodus, kirevad metropolid ning unikaalsed ja luksuslikud hotellid on vaid mõned märksõnad, millega Eestist pärit maailmarändurite sotsiaalmeedia kanaleid kirjeldada. Lisaks värvikad, tehniliselt viimse kui detailini lihvitud videod, mis annavad edasi emotsioone - vahetult ja eredalt. Juhani sõnul sai reisipiltide jagamine alguse 2015. aasta aprillis, kui võeti ette esimene ühine eksootilisem reis Dominikaani Vabariiki. Juba siis tegeles Juhani aktiivselt video- ja fotograafiaga ning ka Katril oli selle multimeedia kunsti vastu huvi tekkinud. Reisil olles jagasid noored pilte ja videoid ka sõpradega ning tagasiside oli vaid positiivne. Juhani sõnul said esimesed reisivideod tegelikult talletatud juba 2011. aastal. „Kuid siis, olles veel väga noored, ei mõelnud me sellele, kus ja kuidas neid jagada.“

Kui mingisugusest stabiilsusest siinkohal rääkida, siis rutiini loovad „arvutipäevad“, mille Juhani ja Katri on enda jaoks paika pannud. Samas ei kurda kumbki, et rutiinitus on halb. „Meile meeldib seiklus ja uued olukorrad. Elu peab põnev ja lahe olema. Kontor on meil seal kus laptopi avame ja telefon e-mailidega on meil alati taskus. Internet ei maga,“ naerab ta. „Loomulikult me naudime oma tööd väga.“


Juhani sõnul ei saa pildi või video ülespaneku osas kindlast teostusprotsessist rääkida. „See kõik on väga suhteline ja oleneb projektist - mõni kord läheb selleks kolm-neli tundi, teinekord jälle mitmeid päevi.“ 

Koos reisimine on suhet tugevdanud

Katri ja Juhani viibivad suure osa aastast reisides ja on praktiliselt kogu aeg ninapidi koos. Juhani sõnul ei ole see nende suhtele kuidagi laastavalt mõjunud. Noored jagavad enda õnneliku suhte saladust, et alati on vaja asjad läbi rääkida. „Kui ka mõni konflikt või arusaamatus ette tuleb, siis räägitakse need kohe lahti. See ongi kõige parem lahendus probleemidele,“ lausuvad nad. „Loomulikult oleme ka aeg-ajalt omaette, aga mitte vajadusest, vaid see on loomulik, et mehed teevad vahepeal meeste asju ja naised naiste asju. Mõeldes kõikidele meie koos oldud aastatele, siis mõnikord me ikka imestame, kui hästi meil on läinud: et leidsime üksteist nii noorelt ja kuhu see meid viinud on. Loomulikult nõuab taoline suhe kannatlikkust, järjepidevust ja pühendumist,“ räägivad noored.

Siiski on neil aega ja võimalust suhelda ka sõpradega ning püüda uusi tutvusi. Juhani ja Katri peavad end väga sotsiaalseteks ning on enda ümber korraliku suhtlusvõrgustiku loonud. „Meil on Eestis oma grupp sõpru ja meil on ka üle maailma sõbrad laiali, sõpradest meil kindlasti puudust ei ole.“ Ühendust Eestis elavate sõpradega hoitakse sotsiaalmeedia teel. „Loomulikult teeme ka videokõnesid. Kas just iga päev, aga paar korda kuus kindlasti.“

Juhani ja Katri elu sotsiaalmeedia vahendusel jälgides võiks arvata, et elu on vaid üks suur seiklus ja piltide-videote jagamine vaid üks suur rõõm ja lillepidu „See võib piltide ja videote põhjal tunduda lihtne, kuid ka selles töös on pidevalt probleeme,“ lausub Juhani. „Mitte ükski amet ei ole kerge. Sisuloome peab olema alati olema loominguline ja uudne. Ei ole vahet, kas tegu on reklaami jaoks toodetud sisuga või visuaalidega oma kanali jaoks, uut materjali peab alati juurde tootma. Hea sisulooja tunneb ära tema järjepideva mitmekesiste materjalide järgi,“ lausub Särglep.

Oma kõige ustavamad ja paremad kliendid on Särglep ja Palm leidnud ise. „Meie eesmärk on alati toota maksimaalselt ilusat ja kvaliteetset pildikeelt. Tänu edukatele projektidele ja märkimisväärsele pildikeelele oleme kliente leidnud ka välismaal. Osad meie videod on levinud sadade miljonite vaatajateni. Just nende samade videote kaudu meid leitaksegi.“

 

Kõige meeldejäävamaks peavad eestlased koostööd Ameerikas, Coachella muusikafestivali raames. „Meid palgati sotsiaalmeedia videot tootma. Kohtusime seal näost näkku paljude kuulsate artistidega nagu näiteks Snoop Dogg, Rihanna, Chance the Rapper, ASAP Rocky ja teised. “

Eestisse kolimise plaane ei ole Juhani ja Katri veel mõelnud. „Oleme noored ja vabad hinged. Üritame õppida, kogeda ja tutvuda võimalikult paljude erinevate kultuuridega. Reisimine arendab.“

Reisimine on kallis ja noored on ka investeerinud oma elustiili ja -kutsesse palju raha. „Pidev reisimine on kallis ja kunagi ei tea, kas see investeering tasub ennast ära või mitte. Aga usume, et raha ei ole elus kõige olulisem ning õnn soosib julgeid.“

Pidev liikumine ja reisimine on avardanud noorte maailmapilti ja ükski reis ei tekita kuidagi kultuurišokki. „Kultuurišokk oli kindlasti esimestel reisidel. Nüüd peab tõdema, et oleme tõesti juba kõike näinud ja teinud. Kui tuled Euroopast ja oled harjunud korrapärase elurütmiga, siis Aasia võib esialgu kindlasti šokeeriv tunduda.“

Kõige eredamaks sihtpunktiks on Katri ja Juhani sõnul siiani olnud Tokyo ja Jaapan, mis paistis eestlaste jaoks silma ainulaadse kultuuriga ja väga sallivate ja külalislahkete inimestega. „Tokyo iseenesest lihtsalt inspireeris linnana meid väga.“

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee