Inimesed

Leelo Tungal: „Endisi aegu ei anna praegustega võrreldagi, aga me ei ole ikka rahul!“ (161)

LISA KOMMENTAAR

Nii oligi31. detsember 2018, 11:02
Mis korterist rääkida, lootust ei olnud isegi telefoni saada, kuigi pereliige oli krooniline haige ja arstiabi sageli vajalik.
veneaja kiitjad - kõigil oli õigus elamispinnale... aga kellel ja milline elamispind?31. detsember 2018, 10:56
meie perel - 2 last ja ema-isa - oli ka nõukaajal õigus elamispinnale elasime keldrikorrusel vanaema-vanaisaga 24m2-lises köök-toas, 14 aastat! oli 10-15 aastat ooteaega, ja siis jäid ka veel paljud eelisjärjekorras ootajad korterist ilma, selle aja jooksul said aga tuhanded, ei kümnedtuhanded sisserännanud venelased kõigemugavustega kortereid, parimad näited ju toonased Mustamäe ja Lasnamäe uusrajoonid, mis on tänapäevani venelasi punnis täis.
kell 16,00-le 31. detsember 2018, 10:38
Jah , korterimaksud olid , ka elekter sisse arvatud ja 5,50 kuu , kõigi mugavustega kaks tuba ja palk oli 90 rubla kuu raamatupidajal , muidugi igasugused preemiad , mis maal oli võimalik saada pluss veel niinimetatud 13-es palk ,kui puhkuselt tulid ja vat kunagi ei olnud rahapuudust ,aga nüüd pension nii napp ,et teisel nädalal juba otsas ,kui ravimid ostetud ja kom. maksud makstud !?
Siiri31. detsember 2018, 09:29
Imelik kuidas Leelol kiirelt màlu kaob.
taat30. detsember 2018, 21:35
kui palju maksis vene ajal toit,kommunaalid,autokütus jne.jne.jne. igal töökal kolhoosnikul olid lehmad,sead.kasvatati köögivilju jpm. mis viidi leningradi turule ja tagasi sõideti isikliku autoga .töölised ja pensionärid elasid vene ajal tunduvalt paremini kui praegu
.30. detsember 2018, 19:19
No oli ikka - võõrad tungisid siis ka peale, eesti keel oli samuti harulduseks saamas, teisi loetletud nähtusi tõesti märkimisväärselt silma ei hakanud.
.30. detsember 2018, 19:04
Kriminullides, ajaloolistes ja sõjafilmides ikka oli, aga peaksid isegi aru saama, et jutt pole sellest. Sellist üledoosi, nagu praegu, polnud võimalik saada ja selle näitamine polnud eesmärk omaette.
Häid lastekirjanikke30. detsember 2018, 17:11
oli nõuk. ajal Eestis tohutult ja palju paremaid kui pr. Tungal. Meie peres näiteks loeti Eno Rauda, Aino Pervikut, Heljo Mändi, Heino Väli, Rannamaa ja väga paljude teiste häid lasteraamatuid. Loomulikult Oskar Lutsu kogu loomingut lisaks suurepärasele "Kevadele" . Loeti ka täiskasvanute jutte lastele juba maast-madalast, hiljem lugesime ise - Vildet ja paljusid teisi. Keda nagu pole meeleski on pr. Tungal - ju ta polnud nii meeldejääv ega huvitav. Võibolla oli ta rohkem keegi muu kui kirjanik?
eestlase nõukaaja õigus korterile 30. detsember 2018, 16:47
oli 10-15 aastat ooteaega, ja siis jäid ka veel paljud eelisjärjekorras ootajad korterist ilma, selle aja jooksul said aga tuhanded, ei kümnedtuhanded sisserännanud venelased kõigemugavustega kortereid, parimad näited ju toonased Mustamäe ja Lasnamäe uusrajoonid.
Riiklik näljapajuk=Eesti pension30. detsember 2018, 16:13
Soomes on riiklik tagatispension (takuueläke) igaühele (ka neile, kes pole tööl käinud) 770 eurot. Suureneb tööpensioni võrra.
Riigikorter 30. detsember 2018, 16:00
Anti korteriorder eluaegse elamisõigusega kogu perele. Üüri ei olnud ,ainult üliväiksed kommunaalmaksed (paar rubla kuus).
Võrreldamatut ei saa võrrelda 30. detsember 2018, 15:38
Muudkui lähed 60+ vanuses? Vanuselisest diskrimineerimisest pole kuulnudki? Tööpuudus on kogu Euroopas, ainult Eestis tööjõupuudus, aga millegipärast Euroopa Liidu rikkide töötute hulgast kedagi ei leia? Ainult Idariikidest veetakse alampalgaga orjatöölisi. Euroopa riigid ei võrdle end 70 aastat hiljem sõja-ajaga. Võiks veel pärisorjuse ajaga võrrelda või Põhjasõjaga (kui Eestis jäi sõja ja katku tõttu ellu vaid 100 000 in.).
süsimust iroonia30. detsember 2018, 15:37
kes on rahul ja kes ei ole. kui kasvõi nõukaaja kaubandusvõrgu eripära meenutada, siis midagi nomaalset küll meelde ei tule. häid kaupu ju muuhulgas toodeti, aga poes oli neid leti peal harva :DD
Tasuta saadud elamispind?30. detsember 2018, 15:24
Soe tuba on tohutu materiaalne väärtus, mis puudub paljudel või ollakse selle nimel eluaegne pangaori. Isegi hooldekodus peab maksma vähemalt kaks pensioni
veneaegne30. detsember 2018, 15:21
Vale.no ei olnud nii.Pidi ikka aastaid ootama kui said koperatiivkorteri ,kui oli raha.Korterid läksid kõik venerahvuset inimestele.Kui täpselt ei tea siis ei tasuks vait olla. Praegu on inimesed nii mugavad ,et kõik peab lihtsalt kätte tulema.Pead enne aastaid töötama ,et üldse midagi nõuda ja tahta.Minu lapsed kooliajal ei käinud kuskil huviringis aga on praegu edukad ja tublid.Ise peab lihtsalt palju töötama ja vaeva nägema.Praegused noored ei oskagi tööd teha.
Jaanus30. detsember 2018, 14:54
mis puutub siia EKRE???????
tõsi30. detsember 2018, 14:48
võimudele pugejad on ikka ja alati rahul, olgu mis aeg tahes, nemad istuvad ikka esireas ja mõnitavad nõrgemaid
räägite ajast peale sõda30. detsember 2018, 14:47
aga praegused keskealised mäletavad teist aega kui igaühel oli õigus korterile ja tööle ja lapsel haridusele.
kuni30. detsember 2018, 14:45
Laar otsustas, et Eesti ei vaja põllumaandust, parem on toit Poolast sisse vedada.Las poolakad elavad jõukalt, eestlastele ei ole seda vaja.
vale30. detsember 2018, 14:42
nõukogude ajal oli igal inimesel õigus elamispinnale vastupidiselt praegusele.Joodikud saadeti riigi kulul viinaravile ning loodrid aeti vägisi tööle.
näiteks kodututel30. detsember 2018, 14:41
nõuka ajal30. detsember 2018, 14:39
oli tapmisi vähem, ja tapmine shokeeris pikaks ajaks .Nt.tapeti rakveres raamatupoe müüja röövimise eesmärgil, see oli midagi jubedat.Kuid tänapäeval ei liigutata tapmise peale enam kulmugi, sest tapmine on igapäevane ja kui see ei puuduta sinu perekonda, ongi kõik OK.
kui teed pidevalt30. detsember 2018, 14:37
24 tunniseid vahetusi, haiglates või hooldekodudes, siis ei maga üldse.
tänapäeval30. detsember 2018, 14:35
viib aus töö vaesusse, mullipuhujad aga elavad mõnusalt maksumaksja kulul.Nõukaajal teenis tubli töömees rohkem kui direktor.
ka hoolealuste30. detsember 2018, 14:33
elu ei ole meelakkumine.Võetaks etänavalt hooldaja, antakse süstal kätte a saadetakse süstima.Hoolealune aga maksab koos sugulastega selle eest 3 pensioni suuruse summa koha eest.
Kas vatt30. detsember 2018, 14:31
on tähtsam kui vaimsus? Eestlaste vaim oli nõuka ajal suurem, nüüd rügatakse hambad ristis raha teenida ja vaimsuseks pole aega.
Eestlaste probleem30. detsember 2018, 14:29
ongi see, et nende hulgas on palju reetureid.Ikka leidub keegi, kes kuulab pealt ja ette kannab, et ise ülemate soosingusse saada.Oma nahk on kõige lähem.
ei saagi teada30. detsember 2018, 14:27
Eu pension annab hea elu
vaata vanu multikaid30. detsember 2018, 14:26
kasvõi Kolm sõpra Prostikvashinost.Näed vägivalda?
jah30. detsember 2018, 14:25
49 kopika eest sai osta 1 dollari.
vaevalt30. detsember 2018, 14:24
et 100 perekonna kohta 1 auto.Autot segas ostmast vaid see, et autosid sai vaid ostuloaga.Kuid paljud ostsid auto Leningradi turult, kus auto maksis rohkem kui poes.Aga raha ju eestlastel oli.Praegu on autod kättesaadavad, kuid raha pole ja enamus autosid kuuluvad pangale ehk siis on ostetud laenuga.
17:09 sonid või? Mitte ühegil üliõpilastel polnud veneajal mitte auto lõhnagi!30. detsember 2018, 13:30
Nõukaajal oli Eestis iga 100 p e r e k o n n a kohta ÜKS auto. Eesti Vabariigis on igal teisel Eesti elanikul a u t o, lapsed ja vanurid kaasaarvatud, st enamus peredes on 2 või 3 autot õues.
ÕL rohkem ei avalda30. detsember 2018, 13:22
pikemalt saab L. Tungali töödest ülevaate https://et.wikipedia.org/wiki/Leelo_Tungal
17.15 harimatule ekretolgusele, kes ei tea mitte ühtki Luule Tungali teost30. detsember 2018, 13:19
Leelo Tungal om kirjutanud ja avaldatud 35 proosateost ning 44 luuleraamatut. Luuleraamatud "Karune lugu" (Kunst, 1975) "Koera elu" (Eesti Raamat, 1976) "Mooni avastamine" (Eesti Raamat, 1978) "Hundi lugemine" (Eesti Raamat, 1978) "Väike ranits" (Eesti Raamat, 1982) "Tere-tere" (Eesti Raamat, 1985) "Sul on teha mehetöö" (Eesti Raamat, 1987) "Vana vahva lasteaed" (Eesti Raamat, 1988, valikkogu) "Minu kodu" (Printest, 1991) "Ema abilised" (Eesti Raamat, 1991) "Aastaring" (Printest ; Koolibri 1992) "Tondu" (Tiritamm, 1993) "Põrsas Pamp"(Monok)
Raha eest saab kõike?30. detsember 2018, 11:44
Oleneb rahast.Nõukogude rubla eest sai seda,mida hetkel saada oli.Muud midagi.
Ja nõukogude filmides?30. detsember 2018, 11:41
Küsimus sulle.30. detsember 2018, 11:40
Mis allikatest sa tead,milline oli ENSV ministri palk?Mul ega mu tutvusringkonnal ei olnud sellest õrna aimugi.Minu tutvusringkonnas kedagi ENSV ülikute seas ei olnud.Ja kui olekski olnud-vaevalt nad seda rääkinud oleks
Mul ei ole ülisuuri sissetulekuid.30. detsember 2018, 11:36
Aga külmas,näljas ja paljas ma ei ole.
@Hei!30. detsember 2018, 11:30
Olen pikki aastaid välismaal töötanud.Mitte põhjusel,et Eestis tööd ei leiaks.Leiaksin iga kell nii sel ajal kui praegu.Aga ei taha.Mulle siinsed töötingimused ei meeldi.
Krr30. detsember 2018, 10:48
Aiamaa lapp oli nl ajal tõesti nii hädavajalik,et lapsed ja pensionärid jätsid vähemalt meie suguvõsas suveks linnaelu ja olimegi maal ning rügasime,et hiljem poe piiratud pakkumiste kõrval midagi lisa võtta oleks.soovita tänapäeval mõnele vaesele et kuule sul on ju aiamaa olemas....oh seda nägu ja solvunud pilku siis.tean mõndagi vaesuses inimest, kes oma maja juures ÜHTKI peenart ei hari,et oleks endale ja lastele lisatoitu.
Tõsi ta on.30. detsember 2018, 10:45
Ega kapitalismi sotsialismiga võrrelda ei saa küll.Kes on mõlemal ajal elanud,see teab ja saab võrrelda.Igal ajal on oma head ja vead. Aga kui pead 8 tundi päevas miljonäridele raha teenima ja ise saad sandikopikaid,siis ei ole võimalik kiita . Kapitalism on ühe inimese orjastamine teise poolt. Ega seal,Talinas,ei teata,et Eestimaa on vähe suurem,kui Tallinn ja neid see ei huvitagi.Proua pani vähe mööda ja tundub,et ei tea enamike eestlaste praegusest ,tegelikust, elujärjest mitte midagi.
Nooo30. detsember 2018, 10:43
Islandil on teine elutempo ja normaalsed inimesed,kes hoolimata megakõrgetest hindadest hüsteeriliselt kisendades jooksu ei pannud vaid igaüks andis oma panuse.ja valitsus on ka kindlasti etem:eelarvest edendab ka selle pisikese rahva elu,mitte ei täida vaid omi taskuid:)
to:Krrr30. detsember 2018, 10:40
Sulle on tähtis sinu heaolu, aga kas kodutuid ja prügikastist toitu otsijaid märkad? Märkad üldse kogu hingest madala palga eest tööd rabavaid ja siiski alandavas vaesuses elavaid lastega peresid? Tööotsingutel kodumaalt lahkuma pidanud tuhandeid eestlasi? Kui sa näed ainult seda, et sinul on k6ht täis ja WC-paber olemas, siis oled küll hale, empaatia-võime ja kaastundeta vennike. Häbi, sinu-suguste pärast Eesti elu ongi nii madalal järjel.
?!30. detsember 2018, 10:24
Ma ei tea,me lastena küll irvitasime küll võimutseva vene keele ja meele üle,kaklesime vene eakaaslastega ja ega see vene keel ka külge jäänud.tavalisel täiskasvanul oli aga niipalju tegemist,et ellu jääda,tal aega laste kõrvalt kuskile meelt avaldama ja sealt edasi vangi minna.
Krrr30. detsember 2018, 10:20
Ära kirise,inimene on lihtsalt tugev ja suudab iga valitsuse ja riigikorra ajal eluga edasi minna.mis ta nt.NL ajal tegema oleks pidanud?rämedalt hambaid kiristama,vihapisaraid valama,lasteraamatuid mitte kirjutama vaid sellepärast,et näidata viha ja vastumeelsust riigikorra ja süsteemi vastu?keda see kottinud oleks?mitte kedagi,ainult eesti lapsed hallil nõukaajal poleks toredate raamatutega üles kasvanud.ka minu meelest oli NL nõme ja alandav aeg:kle 80ndatelgi polnud wc paber nt.elementaarne nähtud,naistele ei jagunud vatti,õhtusel ajal oli raske elementaarseid toiduaineid kätte saada jne
Leelo-leelo!30. detsember 2018, 08:50
Nõukogude ajal oli proua kehtinud korraga rahul, oli ka igati esile tõstetud-tunnustatud laste-ja luuleraamatud avaldatud. Pr. oli siis igati riigikorra poolt. Nüüd samuti on proua väga rahul,pooldab ja kiidab kapitalismi, kuigi suur hulk rahvast vaesusse paisatud...Kas pr.ei näe meie riigis ebaõiglust ja karjuvat ebavõrdsust,tähtis on ainult isiklik heaolu? Järeldus: pr.Leelo on kahjuks lihtsalt põhimõteteta konformist ja seega põlastusväärne.
sallija29. detsember 2018, 23:41
k e s räägib ? Ei usu, et eestlasi keegi meelde tuletab,
sallija29. detsember 2018, 23:41
peale Põhjasõda olid samuti.Aga nüüd on vanadel kommunistidel vaja siinsed hävitada viimseni, neile on naasmas haritud akadeemikud ja taharrush gamea koolitatud spetsialistid. Miks siinses osariigis peaks aborigeenid ellu jääma , emamaal neil ju pole.
imelugu29. detsember 2018, 23:36
küll nüüd on neid nõukogude -vastaseid kut seeni peale sooja vihma.ENSV ajal polnud neist kuulda ega näha. olid tavalised nõukogude inimesed
Kollavest29. detsember 2018, 21:42
Väljavalitute juhtide ja eliidi vastane võitlus on maailmas hoogustumas. Muutuste ootamiseks on vaja väheke kannatust!
äkki vaataksid ise, kas nimi on ikka LUULE29. detsember 2018, 21:14
Leelo Tungla teostega olen tuttav. Kihvt naine ja suurepärane looming.
Hooliv K-erakond29. detsember 2018, 21:04
Aga nii hoolitaksegi omadest. Kui oled EKRE mees , siis raba minimumi eest !
ära päri29. detsember 2018, 19:17
vaata vikipeediast teoseid. Tal enamus lasteraamatud.
NAINE29. detsember 2018, 18:22
Tead MEES.Kas siin pole orjaelu,kui hooldekodus on 40 hoolealust vaja hooldada.Ja palk on nagu aamen kirikus miinimumpalk. Ainult see tekitab vastikust,kui vaatad kuidas hooldekodude juhatajad elavad.Lustivad peredega pidevalt soojal maal.
äkki paned pr. Luule Tungla mõne teose nimetuse kah kirja29. detsember 2018, 18:15
70 pluss oli TPI ümbrus autosi täis29. detsember 2018, 18:09
ja kõikide omanikud olid kolhoosnike lapsed. Õppejõududel selleks raha polnud. Vaeselt elasime jah.
29. detsember 2018, 18:07
Mis selles halba on,pigem vastupidi,olgem positiivsed.
29. detsember 2018, 18:04
Need on tänapäeva küüditatud.
29. detsember 2018, 17:57
Meil oli 2-3 lehma ja 5 pulli sai suureks kasvatatud.Pullid viisime lihakombinaati ja sealt saadud raha eest Moskva turult uus 07 ostetud ja seda umbes pooleteise aastaga.Katsu nüüd ausa tööga uus auto osta(mitte panga orjana liisida).
Z29. detsember 2018, 17:46
Jälle keegi,kes elab omas mullis.
29. detsember 2018, 17:46
Telkus üks kodutute ja vaestega tegelev mees rääkis,et pealinna ümbruse metsad on näljaseid kodutuid täis.Sellist hirmust olukorda pole Maarjamaal varem olnud ja see on ennekuulmatu inimõigudte rikkumine.
29. detsember 2018, 17:36
Kuidas saab rahul olla,kui mitukümmend a. on eluolu aina hullemaks läinud.Sellest hakatakse alles hiljem ausalt rääkima.
To l29. detsember 2018, 16:59
Jah,Kui ainult ülisuur sissetulek ja rikkus sind rahuldaks,siis on su olukord tôesti lootusetu.
MEES NAISELE29. detsember 2018, 16:55
Orjaelu siis, kui ainult 4 tundi magada lastakse. Kui tervis läbi, ei aita miski. Rahakott võib paks olla, aga kirstule taskuid ei tehta.
tõesti29. detsember 2018, 16:06
ei anna võrrelda, siis sellist lollust igal sammul ei konanud ja hirmu kui palju praegu külvatakse, iga päev peaaegu euroopas rammimised ja muud verised möllud,,,õudne
Hei!29. detsember 2018, 15:54
Kohutavalt kahju, et eestlased on sunnitud oma kodumaalt parema teenistuse nimel lahkuma. Ja samas, meie riigis on ca umbes paarsada tuhat venekeelset, kes on hallipassiga või Vene kodakondsed. Oli ka statistika, vist oli 80 ooo ühtesid ja 119 ooo teisi >>>> need peaksid oma Rossijamaal olema/töötama. Ja need eestlased, kes on välismaale tööle läinud (kuna EEstis pole lihtsalt tööd), need eestlased peaksid ikka OMA kodumaal Eestis olema ja nende tööd peab ka vastavalt normaalse töötasuga töötasustama!
Hei!29. detsember 2018, 15:47
"Vasjaok Trubatšov ja tema sõbrad" oli ka tollel ajal üks tore, huvitav raamat.Koosnes mitmest raamatust, kuidas noored timurlased huutoris (maa-talus) abistamas käisid. Toredad ettevõtmised, muidugi tollel ajal oli kõik puna-propaganda eesmärgil. Idee, et abistada ja õigluse eest võidelda, oli muidugi hea. kahju, et puna-viisnurgad panid kõik kommunismi ideoloogia teenistusse.
Hei!29. detsember 2018, 15:34
Sul on õigus. Veel vastikum on see, et tolleaegsest nõukogude-mentaliteedist on paljudel raske lahti saada. Andke, andke korter, andke toetusi jne. Tolleaegne ajupesu oli juuubbbeee
ei29. detsember 2018, 15:17
ole õnnestunud "mingil moel rikkaks saada", pole ka ülisuurt sissetulekut aga külmas, näljas ja paljas küll ei ole. Ei maksa liialdada ja suuri sõnu pilduda.
to : kurb29. detsember 2018, 15:17
just. suhtelise vaesuse piir 600 €. alampalk 500 € . teha tööd. et elada suhtelises vaesuses ?! absoluutse vaesuse piir on 207 €. aga toimetulekutoetus on 140 € . millest me üldse räägime ?
aga29. detsember 2018, 15:11
kas sa arvad, et selline on riiklik pension ja inimesed pole ise elu jooksul pensionifondi kogunud? Ole nüüd.minu tütar, kes elab ja töötab Belgias, maksab igas kuus ligi 300 eurot pensionifondi
29. detsember 2018, 15:09
10 aastat pärast sõda oli Euroopas ka probleeme. Iglismaal olid toidutalongid näiteks.29. detsember 2018, 15:09
29. detsember 2018, 15:09
Se oli ikkagi üürikorter. Anti võimalus korter üürida.
nestor29. detsember 2018, 15:01
Lambuke29. detsember 2018, 14:46
Austet luuletaja! Mina isiklikult kùll ei kurda, et elu oli nòuka ajal hull, aga praegu kùll, sest meie rahvusloomakski on hunt- homo homini lupus est!
Eks ta ole29. detsember 2018, 14:41
Vanaproua nõuka ajal väga puudust ei tundnud ja ka tunnustust jagus, seega tema peaks liigituma kõigusoojaste perekonda.
kurb29. detsember 2018, 14:07
ebavõrdsus, meeletud palgavahed rikastuvate riigiametnike ja vaesuva rahva vahel viivad paljusid meeleheitele.
:-S29. detsember 2018, 14:07
„Endisi aegu ei anna praegustega võrreldagi, aga me ei ole ikka rahul!“ https://www.youtube.com/watch?v=F8y3c_zwCPg
Leelo, leelo!29. detsember 2018, 14:05
Tore,et Teil hästi läheb aga ei teeks paha kui vaataksite ühiskonda laiema pilguga.Kahju samuti,et meie loomeinimestel on kadunud empaatiavõime.
Rändtirtsude Selts29. detsember 2018, 13:49
Teie armastate TÄISKõHU ja kindlustustundega tuleviku suhtes targutada jõukusest ja kujutada ette, et pudelikorjamisest on ühel inimesel võimalik end ära elatada. Teie rumalus ehk elu mittetundmine on pärit kogemuse puudumisest, vähesest empaatiast ja unistamist õhutavatest juturaamatutest pärit äratinistatusest.
A29. detsember 2018, 13:31
Mäs sa jaurad -mina pole rahul ainult sinuga ,et sa juues hapukurki peale ei hammusta
kukuu29. detsember 2018, 13:30
Vaeseid pole avalikus pildis eriti näha, eriti suuremates linnades (sest mida suurem on varanduslik ebavõrdsus, seda vähem on vaeseid näha avalikult, valgel ajal). Ma olen pimedas ja kõrvalistes kohtades näinud välimuselt mittevaeseid inimesi, kes on agressiivselt looma moodi taarat prügikastidest rabanud (sest konkurents on meeletu). Eriti on meelde jäänud üks mees, kes kandis pikka soliidset mantlit ning kelle juures võis täheledada varasemat jõukust. Kõik nad hiilivad ööhämaruses, neid pole valgel näha, sest aega ei raisata - ellujäämiseks on nad sunnitud tegutsema.
aga veneajal29. detsember 2018, 13:24
ei olnudki prügikastidest midagi leida, tänapäeva jõukad eestlased viskavad tonnide viisi toiduaineid prügikastidesse, sellepärast joomamehed ja n a r k a ri d neid sealt leiavadki. Ja r ä pa.s eid kodutuid nägid inimesed linnades ja maapoodide taga iga päev kusagil põõsa alla lamamas, talvel olid siis põõsate all külmund l a i b a d, keda m i i i t s a d pidi kiiruga minema vedama.
ikka mõni umma ei jaga29. detsember 2018, 13:21
et ei Soome, ei Luxemburg ega ükski teine lääneriik, kus nad oli ja on praegu kõrgema elatustasemega kui endised NL liiduvabariigid, ei virelenud 50 aastat selle lagastava ja läbustava vene ok u p at si oo ni all. Selleks, et Eesti lääneriikide tasemeni jõuaks, kulub veel 25-30 aastat!
Dupelvare29. detsember 2018, 13:20
Oot oot.Ei saa võrrelda sellega ,et anti töökohast korter või. Nüüd korterit ei saa ja ikka rahul ei ole.Tõesti imelik rahvas.
A29. detsember 2018, 13:15
Elu on nagu lill ja seekordne valimislubadus saab Keskerakonnal 1000 eurose miinimumpalga asemel olema 1500 euri -Aitäh ,sulle Jüri Ratas ja ära väsi uuel aastal ikka lubamast !
aga vaesel veneajal29. detsember 2018, 13:14
ei olnudki prügikastidest midagi leida, tänapäeva jõukad eestlased viskavad tonnide viisi toiduaineid prügikastidesse, sellepärast joomamehed ja narkarid neid sealt leiavadki. Ja räpaseid kodutuid nägid inimesed iga päev kusagil põõsa alla lamamas, talvel olid siis põõsate all külmund laibad, keda miilitsad pidi kiiruga minema vedama.
A29. detsember 2018, 13:12
Elu oli hoopis juuuubeee - näiteks Kirovi Kalurikolhoosisis nõuti hea palga ja korteri eest seda ,et töötaja laps pidi koolis ka hästi õppima ,vastasel juhul ei antud töötajale preemiat -missugune ebainimlik süsteem küll oli !
Objektiiv29. detsember 2018, 13:09
Kulla lapselaps, sina räägid pärastsõjaaegadest, 5-ndatest, mis erinevad nagu öö ja päev 60-ndatest ja 70-ndatest.Siis olid maamajandid juba jõukad, inimesed olid jõukad, elu maal kees.Püüa ka sina olla objektiivne, mitte nagu kirjanikuproua.
lapselaps29. detsember 2018, 13:06
kulla 12:01 mina edastan ainult vanaisa mälestusi Vanaisa sooviks sinuga isiklikult vestelda, teata palun koht ja aeg
Küsimus29. detsember 2018, 13:03
...on olnud eriti hullud...?Nii et kui prügikastiinimesi on iga nurga taga, kodutuid sigineb nagu sipelgaid, Toidupank ei jõua näljaseid ära toita, 300 000 vaest, pensionäride enamik kuulub vaeste hulka, homse suhtes kindlust pole, võõrad tungivad peale, pealinnas on eesti keel jäänud peaaegu harulduseks jne...Kas neil mineviku "hirmsatel" aegadel oli midagi taolist?Kas oli, Sm.kindlustatud pensionär, kirjanik Tungal?Palun püüdke olla objektiivne.
Küsimus29. detsember 2018, 13:03
...on olnud eriti hullud...?Nii et kui prügikastiinimesi on iga nurga taga, kodutuid sigineb nagu sipelgaid, Toidupank ei jõua näljaseid ära toita, 300 000 vaest, pensionäride enamik kuulub vaeste hulka, homse suhtes kindlust pole, võõrad tungivad peale, pealinnas on eesti keel jäänud peaaegu harulduseks jne...Kas neil mineviku "hirmsatel" aegadel oli midagi taolist?Kas oli, Sm.kindlustatud pensionär, kirjanik Tungal?Palun püüdke olla objektiivne.
vanaisa järge29. detsember 2018, 13:02
ei avaldata, tänane mode paistab veneaja lemmik olema
Tol ajal29. detsember 2018, 13:01
Kulla lapselaps, see, millest räägid, oli pärast sõda, 50-ndatel.Tead ka, mis oli juba 60-ndatel, 70-ndatel?Olid jõukad majandid ja jõukad kolhoosnikud-sovhoosnikud.
Küsimus29. detsember 2018, 13:00
...on olnud eriti hullud...?Nii et kui prügikastiinimesi on iga nurga taga, kodutuid sigineb nagu sipelgaid, Toidupank ei jõua näljaseid ära toita, 300 000 vaest, pensionäride enamik kuulub vaeste hulka, homse suhtes kindlust pole, võõrad tungivad peale, pealinnas on eesti keel jäänud peaaegu harulduseks jne...Kas neil mineviku "hirmsatel" aegadel oli midagi taolist?Kas oli, Sm.kindlustatud pensionär, kirjanik Tungal?Palun püüdke olla objektiivne.
Võrdlused29. detsember 2018, 13:00
Euroopas on keskmised pensionid Soomes 1500, Rootsis 1700, Luxemburgis kust saabus presidentinna) 3000! Kreekas ja Prantsusmaal natuke üle tuhande aga seal ka kõvasti protestitakse. Kui Eesti EL-i astus, pankrotistus Island. Nüüd on seal elatustase meist 4x kõrgem.
püüan uuesti29. detsember 2018, 13:00
nii jäi juurvilja-kartulite kasvatamiseks, olenevalt õue suurusest ja hoonete rohkusest, umbes 200-300 ruutmeetrit maad juurviljade ja kartulite kasvatamiseks, olenemata sellest ka see pere koosnes kahest või kaheksast või rohkemast inimesest. Peale selle ei suutnud riigi poolt lubatud ainult üks lehm ei väikest, ammugi mitte suuremat perekonda mitte iialgi piima-võiga varustada. Talvel 3-4 kuud, kui lehm oli „kinni“ st tiine, olid kõik, ka lapsed ilma piimata ja ilma võiterata.
Võrdlused29. detsember 2018, 13:00
Euroopas on keskmised pensionid Soomes 1500, Rootsis 1700, Luxemburgis kust saabus presidentinna) 3000! Kreekas ja Prantsusmaal natuke üle tuhande aga seal ka kõvasti protestitakse. Kui Eesti EL-i astus, pankrotistus Island. Nüüd on seal elatustase meist 4x kõrgem.
Küsimus29. detsember 2018, 12:59
...on olnud eriti hullud...?Nii et kui prügikastiinimesi on iga nurga taga, kodutuid sigineb nagu sipelgaid, Toidupank ei jõua näljaseid ära toita, 300 000 vaest, pensionäride enamik kuulub vaeste hulka, homse suhtes kindlust pole, võõrad tungivad peale, pealinnas on eesti keel jäänud peaaegu harulduseks jne...Kas neil mineviku "hirmsatel" aegadel oli midagi taolist?Kas oli, Sm.kindlustatud pensionär, kirjanik Tungal?Palun püüdke olla objektiivne.
Küsimus29. detsember 2018, 12:58
...on olnud eriti hullud...?Nii et kui prügikastiinimesi on iga nurga taga, kodutuid sigineb nagu sipelgaid, Toidupank ei jõua näljaseid ära toita, 300 000 vaest, pensionäride enamik kuulub vaeste hulka, homse suhtes kindlust pole, võõrad tungivad peale, pealinnas on eesti keel jäänud peaaegu harulduseks jne...Kas neil mineviku "hirmsatel" aegadel oli midagi taolist?Kas oli, Sm.kindlustatud pensionär, kirjanik Tungal?Palun püüdke olla objektiivne.
kulla, proua Tungal29. detsember 2018, 12:56
``meie ei ole ikka rahul`` Päris nii see ikka ei ole. Tublid, töökad ja visad eestlased on oma saavutuste ja eluga VÄGA, isegi VÄGA RAHUL! Need ``meie`´, kes ei ole, /peale iseenda/ mitte millegiga ja mitte kellegiga MITTE KUNAGI rahul, need viha-ja vaenuõhutajad, on ainult ekrejuhid, nende ihukaitjad odinlased ja ekretrollid.
Luule Tungal 29. detsember 2018, 12:48
on meie Eesti kirjanduse pärl ja korüfee! Edasiseks ikka edu ja tugevat tervist! Aitäh! Olen Teie loomingu suurim ausataja ja fänn!
Vasallriigis29. detsember 2018, 12:47
Praegused ajad ei ole sugugi head, sest keskmise kodaniku elatustase on väga niru. Lihtsalt eelmised ajad on olnud eriti hullud!
pensionärid on rahaliselt kindlustatud29. detsember 2018, 12:43
"kahju sinust/ täna, 10:43". Päriselt ka? Teie kommentaarist järeldub, et te tea ega saagi teada, mida tähendab tegelik vaesus Eestis. Tegelik vaesus Eestis tähendab seda, kui sul ei jätku raha isegi toiduks; kus sa pead elatise hankimiseks taarat korjama, kõndima mööda teeääri, vajadusest leida kasvõi mõnigi kaotatud sent, väärisese vms. Seda esiteks. Teiseks. Pensionäride kindlustatuse all pidasin ma silmas mingigi sissetuleku garanteeritust. Täna inimesele, kes pensioniealiseks saanud veel pole, pole sissetulek garanteeritud. Neil kahel olukorral on suur vahe.
halloo, Õhtuleht29. detsember 2018, 12:39
kas nüüd on teiepoolselt lubatud ainult teatud sõnade arv avaldada, et siin kommentaari poolitate?
vabaisa järg229. detsember 2018, 12:37
Okupatsiooni algaastatel (kuni ca 1955-58 aastani) polnud ju maapoodides suhkruteragi saada, et siis oleks saanud moosigi keeta. Nii olid enamus pered talvel ilma puuviljadeta, ilma moosideta. Liha ei olnud, sest polnud niipalju kartuleid ega ka jahu, et siga toita. Kartuleid ei jätkunud oma perelegi kuni värskete saamiseni. Meie naabri pereisa poolt istutatud 100 õunapuuga õunaaed rööviti vene valitsuse poolt ja anti kolhoosi käsutusse.
vanaisa järg129. detsember 2018, 12:36
olenevalt õue suurusest ja hoonete rohkusest, umbes 200-300 ruutmeetrit maad juurviljade ja kartulite kasvatamiseks, olenemata sellest ka see pere koosnes kahest või kaheksast või rohkemast inimesest. Peale selle ei suutnud riigi poolt lubatud ainult üks lehm ei väikest, ammugi mitte suuremat perekonda mitte iialgi piima-võiga varustada. Talvel 3-4 kuud, kui lehm oli „kinni“ st tiine, olid kõik, ka lapsed ilma piimata ja ilma võiterata. Okupatsiooni algaastatel (kuni ca 1955-58 aastani) polnud ju maapoodides suhkruteragi saada, et siis oleks saanud moosigi keeta. //järgneb
"kahju sinust/ täna, 10:43". Päriselt ka? Te ilmselt ei tea, mida tähendab tegelik vaesus Eestis.29. detsember 2018, 12:35
Pensionärid on rahaliselt kindlustatud
meie vanaisa29. detsember 2018, 12:34
pajatas, kes kasvas vene okupatsiooni aastatel. Nõukaaja tõsielu oli väga, väga raske, eriti aga maarahval, nendel veneaja kolhoosi pärisorjadel. Ülivaestes kolhoosides oli lihtpõllutöölise palk peaaegu olematu. Normid olid kõrged, tavaliselt pidi 3-4 päeva töötama näit. peedipõllul kitkudes, alles siis said ÜHE normipäeva kirja.Meie kolhoos maksis 0,3 kopikat ühe normipäeva eest. Ja need sandikopikad maksti välja ainult iga aastalõpus. Kolhoosiperedel oli ainult üks õueaiamaa -0,6 ha, millel asusid ka kõik taluhooned koos õuega - nii jäi juurvilja-kartulite kasvatamiseks, (rohkem ei avaldata
Seltsimees laps toob Eestile rohkem sisse kui kõik vingujad kokku..29. detsember 2018, 12:31
Töö kiidab tegijat.. Kui kirjanik on enda lapse- põlve ausalt kirja pannud ja see liigutab kogu ilma,siis vingujaid mina küll ei oska lohutada.
l29. detsember 2018, 12:20
eks need on muidugi rahul, kel on õnnestunud mingil moel rikkaks saada, ülejäänutel pole küll põhjust hõisata, kui pole ülisuurt sissetulekut, siis ole külmas, näljas ja paljas, kõik eluks elementaarsed vajadused on ülikõrgelt maksustatud.
näss29. detsember 2018, 12:13
Õige jutt ja loomulikult tuleb ka vanad naised uuemate ja ilusamate vastu vahetada. Siis läheb elu edasi.
NAINE29. detsember 2018, 12:06
See ,et rahul ei olda,viibki elu edasi. Kui ma oleks rahul näiteks oma vana aukliku kampsuniga,no annab ju kah sooja,aga selline suhtumine ei vii elu edasi.Ikka tuleb vana rämps välja vahetada uuema,ilusama vastu.Kui näiteks ikka Eestis ei maksta noorele palka,mis laseks ka korteriüüri maksta ja peale selle ka inimväärselt elada,tuleb siit riigist jalga lasta. Mu poeg töötab Austraalias,magab öösel 4 tundi ja korjab vilja farmis.Palka makstakse korralikult,nii ,et saab Bali saarel selga sirutada.Ta ei saa aru miks peab siin riigis ainult leivapätsi eest nii palju vaeva nägema ja virelema.
labek29. detsember 2018, 11:57
Loetakse vaid pealkirju ja hakatakse selle põhjal kommenteerima. Ajakirjanik võtab pr Tungla mingimlause konteksist välja ja paneb suurelt pealkirjaks. Kogu jutt võis ju tasuta loetav olla, aga ei. See ongi kapitalism, mis on väga tore, nagu näikse autorilegi meelivat
Qwert29. detsember 2018, 11:45
Inimene on noor kuniks ta on rahulolematu. Kui inimene on rahul, järelikult on ta vana.
ööt29. detsember 2018, 11:45
Otsima peab alati,leidmine on juba iseasi..
@hea cest la vie29. detsember 2018, 11:41
70-ndatel sai Venemaal rännatud.Mulje jäi,et mida mahajäänum kolgas,seda rublarikkamad elanikud olid.Miks?Raha oli seal paljas paber.
@hea teema29. detsember 2018, 11:32
Eks nõukogude aeg oli omamoodi heaks elukooliks.Õpetas olude sunnil leidlikkust.
majonees29. detsember 2018, 11:29
nüüd on nii palju head sööki saada, vetsupaberit ja üldse kõike. Hea on elada. Ärge virisege.
Kahjuks29. detsember 2018, 11:29
Pennile29. detsember 2018, 11:27
Nõukogude ajal ei olnud puudus sõprusest ja ühtehoidmisest,söögist ei olnud samuti puudust,lauda kutsuti nii omad lapsed kui nende mängukaaslased.Koerad jooksid vabalt ringi,mängisidlastega ega hammustanud kedagi.
kuule, penn 29. detsember 2018, 11:26
Jah, ma isegi unistasin kosmonaudiks saamisest. Lugesin Pavlik Morozovist ja Zoja Kosmedemjaskajast. Lemmikrama oli "Neljas kõrgus". Ja mis siis? Kas oleksin pidanud Miki-Hiire koomuskit lugema? Ainus, mida praegu eluslt sooviksin, on rahu (mitte raha)
hea cést la vie29. detsember 2018, 11:23
Nalja sai siis tõega palju. Kujutad sa täna ette, et ministri palk oleks väiksem kui seatalitaja või lüpsja oma. Et pensionit saaks minister vaid paarkümmend rubla rohkem kui koristaja. Olid ikka naljad ,sai ikka naerda !
hea teema 29. detsember 2018, 11:20
Aitäh pr. Tunglale, et ta selle teema algatas. Ta pole mingi tibi, kes ei tea nõukaajast midagi, tal on elukogemus. Tema kirjanikuelu algas ju selsamal koledal süngel nõuka-ajal? Ju polnud see nii sünge ühtigi, sai ikka raamatuid avaldada ja lapsi üles kasvatada. Pampersite asemel olid küll marlilapid ja ise tuli olla leidlik. et lastele toitu teha, aga leidlikkus oligi tolle aja märksõna. Praegu, kui vahitakse aina arvutit ja nutitelefoni, on vahel päris hirm, et kuhu me suundume. Igal vaesel on mobla. Auto. Mida veel? Pole sularaha? Paha lugu. Ostke Bingo loto pileteid.
to penn29. detsember 2018, 11:19
Tänapäevalgi on umbes 80 000 inimest majanduspõgenikena Eestist lahkunud.
Ilus elu29. detsember 2018, 11:19
Ei vii meid keegi kusagile. Oleme õnnelikud, rikkamad kui kunagi eales ja meie homne taevas on selge ja pilvitu!
ehh29. detsember 2018, 11:18
tuttav töötab ühes suures eesti asutuses, kus töökäsi on vaja just kevad- suvi, ehk aiandid. oma inimesi tööle ei võeta, vaid aastaid juba ukrainlasi, sest need on nõus pisku eest töötama ja pea- jalad koos elama. ja me räägime tööjõupuudusest. muide, see on AS.
cést la vie29. detsember 2018, 11:14
Sotsialism on mõnele nagu punane rätik härjale. Sots, süsteem kuulutas kõik võrdseiks. Tol ajal sai ikka palju nalja. Tekkisid "tutvused", "nomenklatuur".
Õrn daam29. detsember 2018, 11:11
Teate, minus on säilnud nii palju renessanssi. ma ei kohandu praeguse eluga. Aga õnnelikud on vaid need, kes oskavad kohanduda. Ükskõik millega.
Astel29. detsember 2018, 11:08
No mis vasakpoolne punavalitus siia puutub. Kas tõsti su rhulolu eluga sõltub valitsusest?
tead mis vanake29. detsember 2018, 10:59
Vaata ringi meie kultuuri rikastatakse, parandatakse, täiendatakse. Genofondi uuendatakse, usku homsesse lausa tsementeeritakse ja elu on kui orhidee ,kümnete õitega õitsele löönud .
RS229. detsember 2018, 10:53
Võinuks ju rahul olla, kuid vasakpoolsed punavalitsuses viivad meid vägisi sinna endiste aegade poole.
Ameerika kultuuri invasioon29. detsember 2018, 10:52
Mäletan elu maakohas siis kui tulid ameerika filmid ja satellit-televisioon. Inimesed läksid peast täiesti segi. Vägivald ja vandalism eskaleerus just laste ja teismeliste seas.
kahju sinust29. detsember 2018, 10:43
Kui sa pole just riigikogulane või riigiametnik , küll siis ka sinu silmad avanevad kui pensiikka saad ja 1/10 riigikogulase palgaga pead ära elama, oma lapsi vahetevahel aitama ja suure pingutuse korral saad ka kuus korra teatris käia.
194429. detsember 2018, 10:32
Vaesus see onnõukaaja taak, millest peame üle saama visa, pühendunud ja viljaka tööga elu peremeeste heaks.
manni29. detsember 2018, 10:30
see on sõnakõlks , mis ilustab olukorda ja sunnib kõigega leppima.
penn29. detsember 2018, 10:27
1959, oled ikka veel naiivne. Aastal 1979, kui Leonid Ilitš parteikongressil mikrofon ees mälus ja rögastas, olid juba suur inimene taipamaks, et mäda on see sotsialismus. Mida õnne saab olla vangimajas, kus tänapäeva seljakotirändurid oleks otsteed plate peale saadetud. Kes aga sellest "õndsusest" jooksu tahtis panna, oli automaatselt kodumaa reetur ja 10-15 vuota. Oled selline inimene, kes ise hakkama ei saa, ja lepib pisukese igapäevase pajukiga, nii nagu on ka täna veel mõnes jubedas riigis
kukuu29. detsember 2018, 10:19
_Praegu tööjõupuudus._ Mul ei ole võimalik olla kindel selles, et te ka tegelikult teaks, mida tähendab Eesti kontekstis täna ütelus "Praegu on tööjõupuudus". Võimalusel täpsustage.
sünd. 1944.a. 29. detsember 2018, 10:18
Vaatamata sõjajärgsele ajale ja sellele, et isa viidi Siberisse, oli mul ilus lapsepõlv. Mul on head mälestused ja allesolevate eakaaslastega sõbralikud suhted. Polnud tollal seda viha ja kadedust inimestes, seda, mis tänapäeval hävitab inimsuhteid. Käisin vanaemaga kirikus, keegi ei karistanud meid selle eest nagu praegu väidetakse, käisin kõik koolivaheajad kolhoosipõllul tööl kuid pole sugugi tänasel päeval nii vilets ja haige kui need noorepoolsed puuetega mehemürakad kes kogu EV aja on joonud ja looderdanud. Miks on täna Eestis nii palju vaeseid, sõjast on möödas üle 73 aasta?
Helle29. detsember 2018, 10:18
No, ei saa aru, mis siis praegu parem on, minu kui endise aja inimesele tundub ikka et palju halvem, kõik halb mis siis oli olematu, on nüüd õitsval järjel ja aina tuleb lahtisest maailmast juurde
Pensionärid on rahaliselt kindlustatud29. detsember 2018, 10:14
Tänased pensionärid, sh töövõimetuspensionärid ja need, kellele on ametlikult omistatud puue ja hinnatud töövõime puudumine, on täna kohe kindlasti palju paremate majandusliku ja vaimse olukorra eeldustega, kui seda on täna 50+ (mõnikord veelgi nooremad) tööealised inimesed, kelle ülalpidamisel ja kasvatamisel on kooliharidust omandavaid lapsi ja kelle igakuiseks sissetulekuks on üksnes miinimumtöötasule/kuni 800-le vastava suurusega töötasu/sissetulek FIE-na (selliseid on Eestis ca 2/3 tööealisest elanikkonnast). Pensionärid on rahaliselt kindlustatud.
kas raha on õnne alus ?29. detsember 2018, 10:12
Jah on ! Ilma rahata ei ole ei õnne ega armastust. Raha eest on see aga teatud juhtudel võimalik. Tõdemus on aga selline : Kui raha väljub tasahilju ukse kaudu, siis seda märgates hüppab õnn kasvõi pilvelõhkuja viimaselt korruselt aknast välja. Just selline on raha maailm.
Kindel Kalju29. detsember 2018, 10:09
Täna oleme juba nii kaugele jõudnud, et homse ees hirmu enam ei tunta. Meie valitsus on tark, on majanduse tõusujoonele viinud, hoolib igati oma rahvast ja kindlustab meile stabiilse ja turvalise tuleviku. Seda ei anna vene aja vaesuse ja hirmuga homse ees, kuidagi võrrelda.
S Häda29. detsember 2018, 10:03
Siis lähed uuee töökohta. Praegu tööjõupuudus. Aga võrreldes sõjaajaga on elu lill. Hädaldajatel pole kunagi hea
kukuu29. detsember 2018, 09:49
Mina olen HIRMUL, sest ma ei tea, mis saab siis, kui peab jääma töötuks, kodutuks, kõike otsast alustama (sõna otseses tähenduses), kui ei tea, kas sissetuleku teenimise võimalusega üldse pensini välja veab, ja samas kui surm ei tule et see hirm võtta, kõik lõpetada....Kui suur osa eesti elanikkonnast tunneb hirmu tulevase võimaliku majadusliku ebakindluse või lausa vaesuse ja sellest tekkida võiva isiksuse väärikust alandava olukorra ees?
9:12-le29. detsember 2018, 09:46
Siinsed võõrpangad peaksid oma kasumid mitte välja vedama vaid siinsetele laiali jagama nagu Araabias.
Suurimad kokkukraapijad29. detsember 2018, 09:43
...on paraku olnud meie "reformistid". Oh poleks neid olnud, oleks tavakodanikud kordades jõukamad ja rahulolevamad. Meil oleksid oma ettevõtted, pangad ja valitsus.
sünniaasta 195929. detsember 2018, 09:16
Õnnelik lapsepõlv. Vanemad ei rääkinud mulle, et elame okupeeritud maal. Ei kippunud ka Saaremaale või läände. Lemmiklinna Leningradi võisin sõita nii tihti kui soovisin. Kanada-sugulane käis Eestis, rääkis vaba maailma elust, mis tundus väga rahakeskne. Kui hakkasin viimaks taipama, kuidas ajalooõpikud valetavad ja mis tegelikult toimub, siis oli muidugi nadi tunne, aga suhtusin kapitalismi negatiivselt. Raha eest saab kõike. Kas ikka saab? Ja kui saab, kas see on õnne alus?
29. detsember 2018, 09:12
ma võin sul öelda, et kui sa nii lihtne peast oled ja rahas õnne leiad, siis ei tee sind ka kogu maailma raha õnnelikuks.
29. detsember 2018, 09:11
sa tahad öelda, et rikkad pole kunagi haiged? nii haiget juttu annab ajada. maailma üks rikkamaid läks vähiroaks. eks. polnud tal oma rahahunnikust midagi kasu. tervist sa ei osta. saatuse eest ei põgene.
to: OK!29. detsember 2018, 09:10
OK vist on ehk vaevalt poolteise aastakümne eest sündinud, pole ajaloolehekülgi lugema ega veelvähem analüüsima jõudnudki, aga juba arvustab. Noore inimesena tal kindlasti elus veel paljud sugulased, kes elanud noil aegadel, võiks vestelda ja end arendada. Mida ise oled valmis tegema tänapäevaelu paremaks muutmiseks? Paku ja vii ellu! Virisemine ja näpuga näitamine ning nõukaaegse korra ülistamine ei vii küll edasi. Üleüldse on vingumine, virisemine ja halvustamine moes. Kui aga küsida, mida pakud elu parandamiseks, siis oh mis mina nüüd...mis minust ikka oleneb...ikka need teised peaksid...
29. detsember 2018, 09:10
Mina pole midagi kokku kraapinud ja olen ka rahul. Ma lihtsalt ei vaja materiaalseid väärtusi enda ümber. Ma vajan hingerahu ja armastust. See on see, mis mind elus hoiab. Kõhutäis, soe tuba ja mõni riidehilp seljas, selle jõuab pisku eest ka osta. Selleks pole palju vaja.
eks ta ole29. detsember 2018, 09:10
Mul ka tervis läinud. Aga mitte rahapuudusest, kuigi see tekitab rõhutust ja lahendamatuid probleeme. Tervis läks vanemaid hooldades. Jah, olnuks palju raha , palganuks neile head hooldajad, viinuks nad heasse hooldekodusse... siiski olen tagantjärele rahul, et sain selle saatuseülesandega hakkama. Aga tervise hinnaga.
Aran nii29. detsember 2018, 09:06
Rahul on need kes kellegi arvelt kokku kraapinud !!!!!!!!!!!!
Jonnile29. detsember 2018, 09:02
Aga tervis kaobki kui raha pole ja murekoormysed ōlgadel!!! Muredest tulevad haigused ja süvenevad kiiremini!!! Hakkavad kōik hädad siiski probleemidest
häh29. detsember 2018, 08:58
veneaeg aga mitte nõukaaeg. Isegi saartele sa ei pääsenud ori.
johnny29. detsember 2018, 08:24
Mitte raha, vaid tervis on õnne alus.
Hommikune kukeke29. detsember 2018, 08:23
Igal ajal on oma head ja vead. Inimenegi on pooleldi hea, pooleldi halb. Noorus võib paljudel raske olla, aga hiljem meenutatakse seda ikka heledates toonides jne.
M29. detsember 2018, 07:48
Rahul oleks kōik kui eurosid rohkem taskus oleks!!!!
Arvaja29. detsember 2018, 07:47
Tere! Millega rahul olla? Tekib küsimus? Kōigil eri arvamused ja rahul olla ehk see tähendus vōi sōna on nii laia mōistmisega et rohkem rahul olla ei saagi olla kuna elu muutub minutidega mitte enam tundidega ja rahutus kiirem kui rahul olek tulemas😂