Jüri PihelFoto: MATI HIIS
Tele
24. oktoober 2018, 18:35

Jüri Pihel teeb lastele uue telekanali: „See on vastutustundlik televisioon.”

Teleprodutsent Jüri Pihel tunnistab, et kord elus võiks teha midagi sellist, mille üle sa saad uhke olla. Just sellise mõttega asus ta looma uut telekanalilt lastele, mis multikaid ja animatsioone aga ei näita.

Peagi ka Eestis laiema leviku saav kanal on Lätis ja Leedus juba töös. „Me ei ole seda veel Eestis lahti teinud, sellepärast, et see kõik võtab siin Eestis aega. Nädala lõpuks peaks teada olema. Ütlen ausalt, see on väga tore kanal,” lubab Pihel, lisades, et siiski Levikom juba kanalit näitab.

„Ta erineb väga palju, sest see ei ole üldse multikakanal, seal ei ole ühtegi multikat. See on lastele teadust, ajalugu, bioloogiat, loodust, katseid ja teadusvõistlusi õpetav,” kirjeldab mees.

Varasemalt lastele juba kaks kanalit teinud mees tunnistab, et süda ei andnud rahu ja hing ihkas midagi veel. „See on nii selge ja ihtne idee,” õhkab temast entusiasmi. „Kanali nimi on Smartzone, nagu targa lapse kanal. Ja kuna me teeme seda kolme Balti riiki korraga, on sellel võõrkeelne nimi Aga tänapäeva laps saab ju sellest aru,” paljastab ta ka nime.

„Smartzone mängib kella seitsmest hommikul õhtul 11-ni väga head ja väga korralikku, Inglise, Kanada, Austraalia, aga ka muude riikide kvaliteetset lasteprogrammi. Kidzone ja Kidzone+ teevad väga head tööd, on vägivallatud ja suuremalt jaolt Euroopa toodangust koosnevad. Kõige selle tasutal sa ikka otsid, et miks siis mitte teha ükskord elus midagi sellist, mille üle sa saad uhke ka olla.”

Pihel usub, et täna on selliseks kanaliks õige aeg. Ja mitte ainult Eestis, vaid ka rahvusvaheliselt. „Mulle tundub, et sellise asja tegemiseks on õige aeg. See on midagi enamat kui meelelahutus,” sõnab mees, lisades, et Leedus ja Lätis on kanal hästi vastu võetud. Kanalid on vastavalt riigile siis eesti-, läti- või leedu keelsed.

„See on kõige paremas mõttes vastutustundlik televisioon." Pihel ütleb, et uuest kanalist saab laps seda, mida võiks televisioonilt kogu aeg saada. "Selge on see, et suured kanalid peavad kõiki inimesi korraga rahuldama ja seda nad ei suuda. Siis me tegimegi Smartzone’i,” võtab mees jutu kokku.