Öeldakse, et kui 30 aastaselt veel mõistust peas ei ole, ega siis seda enam ei tulegi. Aga eks kuulsuse ning rahanäljaseid ole ennegi auku sattunud. Levinumate Cessna väikelennukimarkide 170 või 172 startimise ´, s.o. õhus püsimise minimaalne kiirus on 25-30 meetrit sekundis. Lend aga toimub juba kiirusel 50-60 meetrit sekundis.Ja keegi seisab tiival? Esimene tuulekiirus võrdub tugeva tormi-iiliga, teine aga juba tugeva orkaaniga. ja eks katsu sellise tuule käes tiival püsida. Pealegi on ühempóotorilisel propellerlennukil külgõõtsiumine ńormaale. Sest vastavalt Newrtoni mõju ning vastumõju füüsikaseadusele kipub taoline lennuk küljele kalduma, propelleri pöörlemissuunale vastupidises suunas. Mistõttu piloot peab oma pedaalidega lennuki asendit taas horisontaalseks korrigeerima. Võimalik, et uutemate lennukitel teeb sedaehk ka autopiloot. Aga vanad ühepropellerilised mudelid öötsusid kogu aeg. Taoline ohtlik trikk nõuab ka vastavaid turvameetmeid.
KOMMENTAARID (8)