Inimesed

Kurikuulus maag arutleb, millist tüüpi inimesed eelistavad talveajale üleminekut ja kes eelistavad suveaega

HANNES VANAKÜLA: talveaega tahavad orjahinged (179)

LISA KOMMENTAAR

mis kell sul töö lõpeb ? 31. oktoober 2018, 18:35
kell keerati ja vana kella järgi ning uue ja veel uuema järgi oleks pragu igal juhul pime ja ongi:)kui sa tööpäeva lõpetad. Tööle lähed praegu veel valges.
ORJAHING ma küll ei ole28. oktoober 2018, 12:40
kui soovin nn. talveaega, vööndiaega ,vana eesti aega .Inimesed käivad tööl erinevate töögraafikutega ja juhivad oma AEGA !!TALVEAEG on kohane põhjamaalasele
Mees ära aja pada 26. oktoober 2018, 18:31
meil on vööndiaeg olnud sajandeid ja sina oled selle ütleja , et see olevat mingi talveaeg. Ei ole olemas muud aega - on tund edasi või tund tagasi. Õige nimi on Vööndiaeg ja see peakski olema arvestades ka floorat ja faunat.
Vanakülale 26. oktoober 2018, 18:32
sina võid olla suuvooder ja nende ori . Ära klähvi omaarvamusega eestimaalaste kohta või nimel.
25. oktoober 2018, 13:42
ainult ekre orjahinged soovivad suveaega.
Lugege siit mitteteadjad ekred:
nomaitea / 19:30, 24. okt 2018
mis mõttetu vaidlus siin küll käib? Talveaeg, suveaeg, suveaeg... talveaeg...vööndiaeg ja mittevööndiaeg...
Kas tõesti mõnedel siin nii natukestki mõistust peas ei ole, et aru saada, et iga suveaja kellakeeramisega varastati rahvalt üks tund lihtsalt ära. Kell keerati ETTE.
See varastatud tund anti sügisel jälle tagasi.
See tähendab seda, et suveaeg tekitati kunstlikult,
õige on ainult normaalne aeg - TALVEAEG!
kuule25. oktoober 2018, 16:37
sin on üks troll25. oktoober 2018, 20:11
põhimõtteliselt kõige vastu
see vana vassib25. oktoober 2018, 07:49
On valik kas Soome või Moskva aeg.
Avo24. oktoober 2018, 23:07
Mis nali see kell ja aeg õieti on? Mis iga mees ise ei tea mis kell ta midagi teeb, millegi ori jookseb niikuinii teiste kehtestatud aja peale õige ise enda peremees jõuab kohale siis kui jõuab.
Kui te ajas ja ruumis korralikult reisida ei saa siis mis see tund ees või taga tegelikult väärt on, kurat rahval on liiga palju vaba aega käes ja siit siis on ropp laadung maage, nõidu, ravitsejaid ning selgeltnägijaid. Teeks ehk tunni või paard miskit tööd mullitamise asemel ?
penskar 67+24. oktoober 2018, 21:15
Kindlasti suveaeg, näeb nii sügis-talvel kodus toimetada, suvel ei poe ju põhku, kui päike suures kõrges.
Jasssper24. oktoober 2018, 22:18
Õhtul peab valgem olema, see selge. Siis on suurem hulk inimesi töölt vaba, et loomulikku valgust nautida, kasutada.
mic24. oktoober 2018, 20:51
tavaline peavoolumeedia massiivne kampaania selle suveajaga.Sedasi pestakse meie ajusid muudeski asjades.Kõik vahendid on selleks head ja igasugune saast sobiv
ehee24. oktoober 2018, 20:37
Jah, need kupjad siin eestis on 50 aastat seda suveaega kasutanud ja selles elanud. neile on see sisse kodeeritud. nad ei oskagi enam muust mõelda. mida siin veel jahuda. saagu nad see tagasi. olgu õnnelikud. ärge solvake kuninglikke, ausaid ja harituid kultuurseid rahvaid. nemad tahavad ikka seda aega milles nemad on elanud oma elu ajal. on teile selge. mõnitage endid. nemad pole veneajas elanud ega hakka ka nüüd. õõvastav lugeda kubjaste solvanguid. kui ei tea midagi, siis pea mokk maas.
Teeline24. oktoober 2018, 19:27
Kus lõpevad argumendid, seal algavad solvangud ja sõim.
orjahingega hannes jt samasugused sogajad24. oktoober 2018, 19:07
Mille üle siin küll on vaja vaielda? Kas te tõesti seda ei mõika, et suveajale üleminnes nö"varastati“ inimestelt üks tund lihtsalt ära. Sügisel anti jälle see tagasi.
Sellega on igale koolilapselegi selge, et
NORMAALNE AEG ON TALVEAEG.
krutiks hoopis24. oktoober 2018, 19:01
kella nov. lõpus sügisel ja kevadel tagasi veebruari lõpus.
orjaaeg24. oktoober 2018, 18:47
see tähendaks seda, et tööd tuleb teha valgel ajal ja puhkeaeg on pimedal ajal- pagan, ma küll ei tahaks sellise graafiku alusel töötada.
Mis vahet seal on, millises ajavööndis me elame, peaasi, et saaks olemas oleval pimedal ajal ka magada ja et kellelgi ei tule pähe hommikul teatada, et nüüd on uus kellaaeg! Üks loll tegi mingeid arvestusi oma ajavööndis ja terve maailm jooksis nagu pöörased seda rakendama! Põhja soomes on pool aastat pimedat aega, ja pool aastat valget- kellaaja liigutamine tekitab ainult tervisehäireid!
ain24. oktoober 2018, 18:37
Ma arvan, et need kes vaidlevad siin absurdselt talveaja kasuks ja ei mõista suveaja eeliseid, on mingid 2-3 inimest, kes nähtavasti ka valitsuse palgal, et õigustada nende rahvast põlgavat otsust, mis tuleb novembri alguses
Moderaator!24. oktoober 2018, 18:24
Uuri oma vaimset tervist. Muidu tuleb Hannes!
Imelik see inimese mõistus!24. oktoober 2018, 18:23
Mõnel tõuseb päike kl.4:00, mõnel aga hoopis kl. 11:00. Ei tõuse päike sugugi mingil kellaajal! Sina, inimese tükk krutid kella ja arvad, et nii on õige. Võta teadmiseks, et päikesel on kama kaks, millal ja kuidas sa kelle keerad. Planeetide ringid käisid, käivad praegu ja hakkavad ka edaspidi käima nii nagu see miljoneid aastaid on olnud. Jäta, inimene, oma "mina tean" arvamus ja õpi loodust tundma. Usu, saad väga palju sulle kasulikku teada. Kasvõi juba seda, et Vanaküla on omaarust nõid, tegelikult üks soolapuhuja. Jaksu mõistuse teritamisel!
Eesti Nokia24. oktoober 2018, 17:56
Kruvigu kell nii paigast ära, et pimedaks üldse ei lähekski. Ei oska, orjahinged?
Mode juba keerab.24. oktoober 2018, 18:25
Ikka sinnapoole, kust kruvid logisevad.
Astronoom24. oktoober 2018, 16:34
Teate, et kellakeeramine võeti kunagi ette sellepärast, et energiat säästa. Nüüd aga mõni mees(naine) hämab, et lastel on halb üles tõusta, loodusega on vaja kooskõlas olla ja lõpuks Moskva ka veel. Lubage naerda. Nõme! eksju!
Kõik on nõme,24. oktoober 2018, 17:14
millega inimene arvab ennast loodusest üle olevat.
räägiti jah suurtest energia säästudest24. oktoober 2018, 18:52
aga kõigi teadlaste uuringud on nüüd näidanud, et kõik need kellakeeramiste aastad on hoopis igasugust energiat tohutult rohkem kulutatanud kui varemalt.
Peale selle veel nii laste kui ka täiskasvanud inimeste tervise kahjustused.
Kuna ekre pubekatel, ka "astronoomil" veel lapsi ei ole, siis ta ei tea imikute ja ka suuremate laste päevareziimi pidevatest muutmiskahjustustest ööd ega mütsi.
Vaevu saab laps sellega harjuda, juba keeratakse jälle kellad kas ette või taha ja kogu trall hakkab jälle otsast peale.
Mode on24. oktoober 2018, 16:26
vist sama rumal kui maag Hannes.
Ah, et24. oktoober 2018, 16:26
nüüd tuli veel üks kellakeeraja välja? Nimetab ennast isegi nõiaks. Vaata, nõid! Ei aita siin nõid ei maagid, looduse vastu ei saa inimene iial. Kus leiti nüüd põhjendus, looduse asjadesse segada! Olge parem üldse vait kui millestki aimu pole! Näete vähem rumalad välja.
Noh,25. oktoober 2018, 07:26
vaadake praegu aknast välja (meil on ju suveaeg momendil), väljas täitsa pime. Nende jaoks, kes pidid ja peavad kella 8 tööl olema.
Otsustajad muidugi veavad ennast kella 10 - 11 künkale, kui sedagi.
cz24. oktoober 2018, 15:24
Sellepärast Soomes ongi nii palju depressiooni, et neil talviti nii vähe valget aega on. Ja kui nad nüüd aastaringselt talveajale jäävad, siis läheb olukord üha hullemaks.
ja suvel24. oktoober 2018, 18:08
läheb siis kohe pimedamaks?
Ähh25. oktoober 2018, 07:30
Kes tahab õhtuti veel n-ö aiamaal kõpitseda võib ju alustada oma tööpäeva kell 6 vs 7, keegi ei keela, oletegi oma valguse õhtuks kätte saanud.
eestlane24. oktoober 2018, 13:40
talveaja pooldajad ongi ju pooletoobrised soomlased,Hannese arvamus on õige
hannes on sooda trummitaguja 24. oktoober 2018, 14:16
tahtis ka miskit paikka lükata, no ei lükka ika küll , tagugu trummi edasi
Talveaega24. oktoober 2018, 18:10
tahavad ikka peremehed, nemad võivad lõunani magada, aga ori peab varavalges orjama hakkama, olgu kell mis tahes.
e-maalt24. oktoober 2018, 19:43
pole mingit talveaega on vööndiaeg.
Eesti Nokia24. oktoober 2018, 13:09
Kui igal põhapäeval kalendrit päeva võtta tagasi keerata, saaks ühe puhkepäeva juurde nädalas.
Kellakeeraja24. oktoober 2018, 12:39
Mäletan, kui Moskva aeg ära kadus, tundsin
suurt kergendust.
moskval on mõnus olla oma vööndiajas24. oktoober 2018, 14:09
mis meil sinna asja, tegelik ajavahe moskvaga on tund ja kolmkümmend minutit
mis meil asja jah24. oktoober 2018, 18:55
aga nõuka ajal olime ka meie, eestlased, vene vööndis ehk Moskva ajas.
Ann24. oktoober 2018, 12:28
Tàitsa aktsepteeritav làhenemine kellakeeramisele...enda isikust làhtuvalt pooldan samuti suveaega....talveaeg las jààda pòhjamaalastele norrakatele, rootslastele jne.
vale kell24. oktoober 2018, 13:07
Mingit talveaega pole olemaski- on vööndiaeg ja valeks keeratud kell.
ehh24. oktoober 2018, 14:12
Ka vööndiaeg on ju tegelikult kokkuleppeline.
rrrr25. oktoober 2018, 07:44
Jah, ja üldine kokkulepe on, et kell 12 on südapäev ehk päike on oma kõrgeimas punktis. Suveajal seda pole ehk kell on vale.
Kellakeeraja24. oktoober 2018, 12:10
Keerame kella kaks tundi ette.
Siis tuleb valget aega veel rohkem juurde.
veel parem24. oktoober 2018, 12:38
24 tundi ette, siis võidame terve päeva.
ei saa aru24. oktoober 2018, 11:56
Tundub, et talveaja pooldajad on antidepressantide tootjate palgal. Tund valget aega pärast tööd augustis-septembris ja isegi oktoobris annab võimaluse värskes õhus liikuda, aias toimetada, lastega midagi ette võtta. Tund aega varem tõusta ja lastega jalutama minna hommikul kell 6 enne kooli algust kõlab ikka üsna absurdse päevarežiimina.
Talveajal elades peaks olema keskpäevaks - kella 12ks tehtud pool päeva tegemistest ja keskööks- kella 24ks magatud pool unest. Seega tuleks tõusta kell 4 ja minna magama kell 20.00, et olla loodusega kooskõlas. Kui paljud niimoodi elavad?
JuSS24. oktoober 2018, 11:37
Nii et me olmegi juba kunstlikult 3 tundi ajanihkes? Aga kas see on ikka normaalne? Kaaluv agument? Ja miks sunnime me väikeseid lapsi sedasama tegema? Talvel neid poole öö pealt neid äratama. Nende bioloogiilist sisemist kellla vägistama. Seda, mis käsib neid veel magada ja normaalset und nautida. Aga nende vanemad peavad meil jõudma enne kella 8-ks tööle minekut veel lapse lasteaeda viia. Kus need siis poolunes esimesed tunnid konutavad. Ja veidi suuremad lapse kella 8 kooli. Esimesse tundi. Ise mäletan, kui raske see oli. Ning mitte kõik ei ela koolimaja kõrval. Seoses majanduslikel kaalutustel väikekoolide sulgemisega peab mõni laps juba kell kuus (suveaja kehtima jäädes tegelikult koguni kell 5 hommikul) ärkama, et bussidega õigeks ajaks kooli jõuda. Kuid päike tõuseb aasta lõpus alles peale kell 11-st! Normaalne või?
24. oktoober 2018, 11:28
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
24. oktoober 2018, 11:42
ma ei saa üldse aru, kuidas käib kemplemine mingi inimeste väljamõeldud asja ümber. aega ei ole olemas.
???24. oktoober 2018, 11:25
Nii et hakkaame muudkui oponente sildistama ning häbistama? Neid, kes tahavad meie tegelikku vööndiaega. Aga kuidas sel juhul võiks ristida siis neid, kes eelstavad vööndiajast varasemat, seega võõra vööndi aega? Ega ometigi Moskva aja tagaigatsejateks? Mis hinged nemad siis oleksid? Keegi meie kõrgelt pärjatud ning premeeritud poeet vaimustus oma 1949.a. poeemis "Stalinile" sellest Moskva ajast. Kas peaksime sildikleepimise maaniaga kaasa minma ning nüüd põhjendamatu, loomulikust varasema suveaja igatsejaid kellegagi võrdsustama hakkama või?
Vahest oleks mõistlik siiski sildikleepimisega mitte kaasa minna ja vaid mõistlikke, loogilisi argumente kasutada.
!!!24. oktoober 2018, 19:21
Raudtee ja lennu transport käiski Moskva aja järgi.Aga kogu kohalik elu, tööl ning koolis käidi ikkagi oma tegeliku vööndiaja järgi. Kui Moskva oli kell 8.00. siis Verhojanskis oli kell juba 15.00, Magadanis 16.00 ning Anadõris 18.00.
Ainlult meie kohalikud pugejad siin tahtsid Moskvaga täpselt ühte aega sammuda, kuigi meie tegelik võõndiaeg erines Moskva omast enam kui tunni. Me pidanuks seega Soomega ühte aega olema. Just samuti nagu Anadõtil, Vladivostokil, Irkutskil ning Omskil olid omad. Moskvast erinevad ajavõõndid.
24. oktoober 2018, 11:06
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Doorale24. oktoober 2018, 13:29
Mõttega olen nõus, paneks plussi, aga ei suuda. Kas sa kunagi õigekirja ka oled õppinud? Kui ei, siis nüüd on viimane aeg.
sass24. oktoober 2018, 10:59
Tere aruma ei saa miks peab kella keerama,võib ju töö aega muuta täpselt naagu vaja.Minugi pärast kas või kell kuus võib alustada ja minge õhtule millal sobib!
tohoh24. oktoober 2018, 11:08
mismoodi tööaja muutmine 2x aastas erineb kellakeeramisest? pealegi on enamikel firmadest kliendid ja kööstööpartnerid, keda pidevad muutused lahtiolekuaegades pigem eksitavad
24. oktoober 2018, 12:57
11.08, miks 2x aastas?... tuletaevasappi!
maagidel pole kodus elektrit24. oktoober 2018, 11:13
samas kui türgimaale sõidavad siis seal elektrit küll, kõik hinna sees viinad ja õhtused elektrid ja seda oktoobrikuus
njah24. oktoober 2018, 18:58
Alustame siis sinust! Homme tuled tööle kell 05;00! edasise tööaja saad tööpäeva lõpus, kui ma teatan, et su tööaeg on lõppenud ja ööpäeva jooksul oled kohustatud 8 h tööd tegema tööandja graafiku alusel! Meeldib?
Nii on24. oktoober 2018, 10:54
Ainult toslemid tahavadki talveaega
tegelt nii ei ole24. oktoober 2018, 11:16
maagilised mehed ei leia tikke üles et küünlaid süüdata, tuba nagu seapesa no muidugi eileia
kalew24. oktoober 2018, 10:38
suur nõid nagu mitšurin ei vaja looduselt armuande vaid otsuatab ise mis on ajavöönd ja millal päike on seniidis. need kes tema korraldatud päikesetõusu ei usalda on tagurlasest orjahing. ainult need kes üldse kella ei tunne on vabad.
saame näha kes on ori ja kes mitte24. oktoober 2018, 11:22
eestlastel on raha küll, aga et omal ühte lambikest süüdata, seda ei ole , istuvad pimedas, raha valitseb nende üle ja eesti on neil ka vales maakera punktis
ei vööndiajale24. oktoober 2018, 10:25
Imelikud inimesed need vööndiaja pooldajad. Kas koolis pole üldse käidud. Ega siis vööndiaeg pimedust juurde ei tekita ega muuda päeva lühemaks ega pikemaks. Imelik arusaam vööndiaja pooldajatel. Seega saate pimedat täpselt sama kaua nautida ka suveajaga. Keerake seda kella kuidas tahate aga päikese teekonda te ei mõjuta. Tuleb elada loodusega ühes rütmis. Kui läheb pimedaks, lähete magama. Kui tahate varem pimedat, tõmbate kardina ette. Lihtne. Suveajaga on lisapluss see, et tööinimesed saavad peale tööd 1h pikemat õhtut nautida. Valgust on vaja vabal ajal. Suveajaga ei kaota keegi mitte midagi. Talveajaga kaotab enamuse väärtuslikust valgest ajast. Ega kõik linnas tehisvalguse käes ela. Maainimestele, kel vaja pärast tööpäeva aias toimetada, on talveaeg kohutav. Seega vööndiaja pooldajad õppiga matat, siis saate aru, et teie soovitud pime aeg ei jää suveajal lühemaks. Issand, kas tõesti on meil nii palju piiratud mõttega inimesi?
24. oktoober 2018, 10:40
kas tooaja algus ja l6pp on kivisse raiutud, et seda muuta ei saa
loomulikult võib muuta24. oktoober 2018, 10:52
kell 9 alustada oleks ju hea. Seega on ongi suveaeg õige. Kui tööpäev algaks kell 7.00, siis lasteaiad peavad alustama kell 6.00. Maal olevad inimesed peavad 2h varem tõusma, seega 4.00. Mida see lastele teeb? Lapsed tahavad öösiti magada. Ärge mängige laste tervisega.
Siinses24. oktoober 2018, 10:53
poolearulises ühiskonnas suvatsetakse üldse hommikul kell 9 või koguni kell 10 tööpäeva alustada. Vahitakse kogu aeg kael õieli Skandinaavia poole aga tööpäeva alustatakse ikka nagu ivan ahjupeal.
itimees24. oktoober 2018, 10:55
lasteaed, kool ning palju teisi avalike teenuse pakkujaid alustavad tööd kell 8:00 seega töötavad vanemad ei saa lapsi enne 7-t "ära saata" ja seejärel 7-ks tööle minna... seega võiks/peaks talveajale jäädes kõik töö alustusajad tunnijagu varajasemaks nihutama... mis selle mõte siis on? - teeb ikkagi sama välja, mis suveajale jäädes... ja soomet ei maksa siinkohal näiteks tuua - hääletustulemused jagunesid suhtkoht võrdselt ja talveaja pooldajaid oli väga napilt enam!
e. 24. oktoober 2018, 10:59
Hullem veel! Mitte kivisse, vaid ajusse on tööpäva algus ja lõpp, lisaks ka tv prime time (ja sellest johtuv magamamineku) aeg inimestel raiutud. Okupatsiooni ajal sissejuurdunud kellaajataju ei lase mõistusest enam lahti. Soomlastel okupatsiooni (Kremli dekreediaega) polnud ja sprst on nende seas ka rohkem terve talupojamõistuse pooldajaid. Kuuldavasti algavadki soomlastel tööpäevad tihti tunni võrra varem kui meil.
24. oktoober 2018, 11:01
Tundub, et osadele inimestele on eluliselt t2htis kellaaega t2histav number, mitte looduslik ajarytm.
Mimi24. oktoober 2018, 14:04
Aga kuidas on parem alustada tööpäeva varem mitte keerata see kellaaeg nüüd sobivaks. Tahame mingit kilplaste eriauhinda või? Jätame kella vööndiajale, aga et rohkem valget aega saada, siis alustame varem tööpäeva?
24. oktoober 2018, 18:27
näita mulle mõni firma, kus ülemus ütleb, et tulge tund aega hiljem tööle kui tahate? :) su argument on ikka täiesti lambist võetud, su lollus on jahmatav
mic24. oktoober 2018, 20:27
sa oled ikka omadega täitsa sassis.Just suveaja puhul peab talveajaga võrreldes päikesetõusu suhtes tund aega varem alustama. Seda te ju kõik tahategi.Seda ka, et suveja ja taveja erinevus ei ole 2 tundi nagu sinu jutust järeldub
magama minnakse õhtul kell 10 24. oktoober 2018, 11:31
siis ei olda kogu päeva unised ja ohtlikud liikluses, maagilised vennad ei pea viimse valguskiireni trummi taguma ja nende noorsugu ei pea viimse valguskiireni vanal lennuväljal mootorratta kräunutamisega elanikkonda häirima
ei moskva ajale24. oktoober 2018, 13:40
Loe oma üllitis veelkord üle ja vaata peeglisse! Kõik, milles teisi süüdistad, kehtib sinu enda kohta. Ja ei ole talve- ja suveaeg, on vööndiaeg ja moskva aeg. Vööndiaeg ongi loodusega ühes rütmis. Aga tigetsevad ajamuutjad seda ei tunnista.
Mimi24. oktoober 2018, 14:06
Mis Moskva trauma siis nii paljudel on? See vööndiaeg, mis sellest "kohutavast Moskva ajast" nii palju parem on paistab meeldivat ainult vanematele inimestele (nemad mäletavad mingit müstilist Moskva aega) ja kes soovivad hommikul kell neli juba ringi koperdada.
Kuidas 24. oktoober 2018, 14:39
see väärtuslik valge aeg siis enamus kaob. Kella keeramise vahe ju vaid tund. Samamoodi saab suveaja pooldaja magada varase päiksetõusuga - tõmbab kardina ette - lihtne ju. Palju on tänapäeval maainimestel tööd, enamasti ongi see maaharimine
mic24. oktoober 2018, 20:15
Ei taha varem pimedat - tahan varem valgust.Kui viime suveaja talvesse,siis on lõunani pime ja me ise oleme ka unised.Nii vara küll suvel pimedaks ei lähe,et peale tööd enam aias midagi teha ei jõua.Pealegi on suvel puhkuste aeg ja koolivaheaeg, siis maga ja ärka millal tahad
kõige24. oktoober 2018, 10:25
parem aeg on traditsiooniline vööndiaeg, kõik muu on tühi jahumine. Inimese organism on seotud looduskeskkonnaga ja looduse poolt antud aeg on ka inimesele õige aeg. Pole vaja neid kella pidevalt siia sinna keeramisi või dekreediga (nagu NSVLs, kus partei määras õige aja) õige aja kehtestamist. See on lihtsalt tühi tõmblemine ja tegutsemise matkimine.
ehh24. oktoober 2018, 14:21
Enamus ei ela ju ammu enam loodusega ühes rütmis. Pole lihtsalt vajadust. Me ei tõuse koos päikesega ja ei lähe koos sellega magama. See "traditsiooniline vööndiaeg" on ju ka kokkuleppeline mõiste lihtsalt, mitte midagi ülimuslikku.
24. oktoober 2018, 10:22
Looduse poolt loodut ei saa ümber muuta. Kellaosutite edasi-tagasi lükkamine ei anna ööpäevale tundi lisaks. Muuta saab ainult seda, mis on inimese võimuses - lasteaedade, koolide, töö alguse, sõidugraafikute aegasid.
ahah24. oktoober 2018, 11:04
Looduse poolt on antud öö ja päev, inimestele on antud mõistus see kellaga paika sättida, et pimedas rohkem magada ja valget aega normilt kasutada. Ses mõttes on vööndiaeg kinnisidee ja pole mõtet sellega lolliks kätte minna.
...24. oktoober 2018, 10:16
24. oktoober 2018, 10:15
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
vaat siis24. oktoober 2018, 10:18
Seega lapsed peaks sinu arust minema kooli pimedas.
aga24. oktoober 2018, 10:37
pimedas lähevad nii või naa aga vähemalt peale kooli saavad veidi päevavalgustki.
24. oktoober 2018, 11:46
nad lähevad ju nagunii pimedas kooli. ei ole mina veel näinud, et talvel valges kooli minnakse. juba praegu on pool videvik, kui minnakse. ja seda kuni märtsi lõpuni. seega, me viis kuud oleme selles haiges pimedas hommikus nagunii. aga õhtul koolist tulles, oleks see tund aega valget ikka suur lisa. kasvõi väljas olemisegi mõttes.
Mimi24. oktoober 2018, 14:08
Mõnel on matemaatikaga ikka väga hullusti.
24. oktoober 2018, 09:58
Ma ei saa aru, kas need talveaja pooldajad on nii lühikese mäluga, et ei mäleta, kui Tarand peaminister oli ja selle kella keeramise lõpetasime. Need pimedad suveõhtud, see oli kohutav. Tõesti jube. Ei saa nii. Me eilame selles suveajas seitse kuud, paneme veel viis kuud juurde ja ongi hästi.
suvi on üldse kohutav nähtus.24. oktoober 2018, 10:10
kui ei keera kella, siis mõni ei saa psüühikale litakat .
Ja see on lausa surmapatt , et orjahinged, need kapjade ja sõrgadega tarakanid elaksid vööndiajas.
24. oktoober 2018, 10:15
On sul pillid võetud?
Madist.24. oktoober 2018, 10:19
Osutite asend kella numbrilaual ei kohusta mitte - kedagi ja mitte - millekski. See, millal keegi tööle läheb, näiteks, on Tema ja tööandja vahelise lepingu küsimus.
Vööndiaeg on oluline näiteks maastikul orjenteerumisel. Siis on päike lõunakaares täpselt kl. 12.00. Eriti siis kui juhtub, et keegi on eksinud metsa. Suurem või väikesem paanika ju ka sees. Võib olla saatuslik, kui 1/6 täisringist vale suuna võtad.
24. oktoober 2018, 11:47
jah. ja koolis võin ma tööandjale öelda, et ok, kuule ma tahan töötada iga päev 10-st 14-ni, sest siis on valge. muul ajal ei taha. tee tunniplaan nii. ja siis ülejäänud 20+ inimest on sama sooviga. ja kuidas see siis sinu meelest toimima saadakse?
Madist.24. oktoober 2018, 18:28
Aga kõik ju kirjutavad praegu ka töölepingutele alla, ja toimb kenasti. Ei mingit paanikat. Ja igas töölepingus on töötamise aeg kenasti kokku lepitud. Arvan, et koolis on tundide alguse aeg seatud vastavusse Valla elurütmiga, Nii et kohaliku elu korraldamise küsimus. Ma ei usu, et küsija mõistliku ettepaneku tagasi lükkaks, on - ju nii.
Madist.24. oktoober 2018, 18:40
Eks me ju praegu ka kirjutame töölepingutele alla, kus on tööaeg kenasti kirjas. Pole küll kuulnud, et selles asjas suuri vaidlusi oleks tõusnud?
e. 24. oktoober 2018, 10:50
Tarand oli oma suurest haritusest hoolimata sama rumal nagu Vanaküla. Mulle ei meenu aastaringse vööndiaja kehtestamise eel ja ajal ühtki üleskutset alustada asutuste tööpäeva varem. Piisanuks tunniajasest nihkest ja saanuksimegi sisuliselt aastaringse 'suveaja'. Kui kõik riigid elaks selle loogika järgi, saaks maailma jagatus 24 ajavööndiks tagasi oma algse mõtte - lihtsustada eri riikides kehtivate kellaaegade loogikat. Ja me ei peaks siin täna vaidlema, kas nihestuda tunni võrra Soome või Lätiga. Taolised mõttetud vaidlused ja meelevaldsed kellanäidud olid määratud kaduma juba 0-meridiaani kehtestamisega.
vist24. oktoober 2018, 11:00
trollikompanii käima tõmmatud, mõnele kohe meeldib, kui riigis piisavalt segadust ja rahvas tülis
24. oktoober 2018, 19:00
see ju tüüpiline ekre trollivabriku trollidekompanii tegevus.
24. oktoober 2018, 09:40
Püsiv talveaeg teeb suvel hommikud eriti valgeks, kl 4 juba päike paistaks
24. oktoober 2018, 09:59
selle kohta nad ütlevad sulle, et tõuse siis varem üles, mis sind segab ja mine varem magama. et nagunii on valget aega mingi 16 tundi. et ole see kõik aeg üleval ja naudi valgust. nad ei saa üldse aru, et see ei ole loogiline argumet.
cz24. oktoober 2018, 09:35
Ma mäletan seda, kui aastatel 2000-2001 elasime aastaringselt talveajas. Oli ikka jabur küll, kui suvel päike tõusis natuke peale kella kolme öösel ja kelle poole kolme ajal oli juba tegelikult valge. Pimedad suveõhtud pakkusid samuti unustamatu elamuse. Nii et aastaringne talveaeg kohe kuidagi ei sobi.
24. oktoober 2018, 09:50
kui me 5 kuud oleme talveajas ja 7 kuud suveajas,... siis miks ei võiks me 12 kuud suveajas olla. olekski lihtne.
e. 24. oktoober 2018, 10:40
Riik jättis kella suveajale keeramata, kuid ei jätkunud mõistust muuta strateegiliste (riigi)asutuste/ettevõtete töö algusaegu. Need tulnuks nihutada tunni võrra varasemaks. Aga inimesed on ju traditsioonide orjad! Nagu Moskva ajas elades õpiti kl 8-9-ks tööle minema kl 17-ks naasma, tehti ka aastaringses vööndiajas. Õigesse ajavööndisse ja piisavalt õhtust valget aega tagavasse elurütmi naasemine nõuab kodanikelt (ühekordset) suuremat pingutust kui kellanupu keeramine või keeramata jätmine.
Pime Laari aeg24. oktoober 2018, 10:41
Mul tuleb ka see pime Laari aeg meelde. Kell kolm linnud suvel röökisid akna taga ja augusti teises pooles oli õhtul kell 8 väljas juba pime.
24. oktoober 2018, 11:49
see ei olnud laari aeg. see oli tarandi aeg.
tokkroos24. oktoober 2018, 09:34
maag...kus seda õppida saab? krt, vanasti oli selliste koht hullaris
hea roos24. oktoober 2018, 10:12
sinusugusel pole mõtet kooligi minna. Kõik mis seal õpetatakse jookseb sinul kõrvadest läbi ja pidama ei jää sinna miskit.
mulle isiklikult tundub24. oktoober 2018, 09:28
et on meeldiv, kui õhtul on veidi kauem valge (s.t. suveaeg). See, et talvel läheks veidi varem valgeks, (et oleks (parem tööle-kooli jõuda), pole mulle oluline. Olen karastunud nõukaaegse Moskva ajaga, kui talvel hakkas valgenema kl 10.30, seega istusime koolis kolm õppetundi lambivalgel ning ärkasime praeguses mõistes kl 5. Kes ma nüüd siis Vanaküla meelest olen? Talle meeldib inimesi lahterdada ja paika panna...
mõtlik24. oktoober 2018, 09:40
milleks vaielda. Ootame ära, missugune direktiiv või isegi soovitus Brüsselist tuleb ja selle kinnitab vastuvaidlematult ka riigikogu. Nii lihtne see otsus ju ongi.
matsu24. oktoober 2018, 09:26
Maag laskub sõimu ja solvangutesse mingi tühise kellakeeramise pärast, et on inimesi, kellele meeldib vööndiaeg.
Tule taevas appi!
ta ju ve ne24. oktoober 2018, 10:11
la ne , see Putini pojapoeg vanaküla.
Ta teab ja otsustab.
naine24. oktoober 2018, 09:20
Mina leian ka, et õige oleks ikka oma maa vööndiajas elada, ju ma ka siis orjahing...
küllap vist24. oktoober 2018, 09:37
sest orja eluunistuseks on saada orjapidajaks.
Tiit Kirss24. oktoober 2018, 10:15
Loomulikult- sul ei meeldi Kremli ajas elada. Sa oled rahapesuerakonna ja keskremli erakonna ideoloogilise liini vastu- sa oled seltsimees Ligi arvamuse vastu- see on pühaduse teotamine
Sa naine24. oktoober 2018, 10:56
loe enne artikkel läbi ja kui aru ei saanud ja vahet millegil ei tee siis tuleb kooli taas minna.
mina24. oktoober 2018, 16:20
olen väga mugav inimeme ja pooldan ainult TALVEAEGA
***24. oktoober 2018, 09:18
Kes nüüd siis agressiivne on, kas mitte "maag" ise?
Mis tähtsust sellel on?24. oktoober 2018, 09:14
Iga asutus võib alustada tööpäeva millal soovib. Niigi algab tööpäev põhiliselt hommikul kell 6.00 kuni 10.00. Seega mõnel suveaeg, teisel talveaeg. Mõnel pole nimegi. Probleeme on ehk transpordi aegadega.
Penskaritel ei peaks olema mingeid probleeme. Neil nagunii aastaaeg!
24. oktoober 2018, 09:51
sa oleks nõus, kui su laps peaks kella 7-st kooli minema?
Mõistus????24. oktoober 2018, 11:00
Kes keelab koolil tööd alustada kell 8?
24. oktoober 2018, 11:50
kell 8 algab praegu. aga et saaks suveajas nagu edasi elada, siis peaks ikka kell 7 minema ju. siis on peale kooli natukenegi valget aega.
Eestis peab kehtima vööndiaeg!24. oktoober 2018, 12:16
kell 11.50 kirjutas: peale kooli natukenegi valget aega.
Vastan: lapsed peavad ärkama hommikul varavalges, uni pole veel täis magatud, unistena loivavad kuidagimoodi kooli ja kuidagimoodi ikka veel poolenisti unistena saavad ka koolitunnid läbi. Peale kooli see tund valget aega kulub neil siiski lihtsalt niisama puhkamiseks. Kuna ööuni jäi väheseks, siis ei suuda keegi unisena ka selle ´´tund valget aega´´ga midagi eriti tarka teha. Ja nõnnamoodu selle poolest ööst varasema ärkamisega te toodategi zzzommbisid!
kilu24. oktoober 2018, 12:51
See jääb nii ka siis, kui talveaega jäädakse. Magamamineku aeg jääb ju samaks ja lapsed istuvad öösiti oma nutitelefonides. Hommikul ikka unised.
24. oktoober 2018, 18:32
kas töötaja saab ise otsustada millal tööpäev algab? kas ta saab tööle minna tund hiljem kui ise nii arvab? see diskussioon otsustab siin kuidas tavainimene elab, mitte firmajuhid
damn tule alla oma püramiidi otsast
Eesti Nokia24. oktoober 2018, 08:49
See mees leiab, et kella kruvimisega tekib tal aega juurde. Aga teisi sõimama on mihkel.
24. oktoober 2018, 09:51
saad aru, asi on selles, kas ma magan oma valge aja maha või mitte. suvel ju magan. päike paistab, mina magan, õhtul läheb päike looja, aga kell alles 9.
aga24. oktoober 2018, 09:57
imelik põhjendus tegelikult, suveaja tahtjad arvavad, et saavad ööpäevale 1 tunni lisaks
arvaja24. oktoober 2018, 10:43
valesti saate aru, mitte ei taheta tundi ööpäeva juurde vaid sellist ajaplaneeringut, et peale kooli ja tööd oleks pimedal ajal natukegi võimalik päevavalgust näha.
24. oktoober 2018, 11:51
ei arva ju. kuidas sa sellest aru ei saa. nad ei arva nii. nad saavad aru, et õhtul peale tööpäeva on valget aega tunni jagu rohkem, kui talveajas. saad aru? talvel pole nagunii peale tööd ja enne tööd seda valget aega. pole vahet.
No ei saa aru...24. oktoober 2018, 13:01
Ja selles on süüdi number kellal, et sina magad?
põrunutele24. oktoober 2018, 14:35
Kui sa tahad valgel ajal poodi minna, siis minegi kui valge on- kella keeramine ei tee aega juurde ega anna ka valgust. Kui tahad tööd teha valges, siis teegi valgel ajal. Mis see kell siia puutub?
ain24. oktoober 2018, 18:34
sa ei üldse aru jutu mõttest
nuv24. oktoober 2018, 11:07
Kella keeramisega saad lihtsalt valged suveõhtud ja valged talvehommikud. Nii lihtne see ongi, et loogiline kellaaeg ja valgus langevad kokku.
Tõnn24. oktoober 2018, 13:05
Kella keeramisega ei muutu MITTE MIDAGI MUUD KUI NUMBER KELLAL! Teile on seda muidugi mõttetu selgitada- ikka küll tekib valgust juurde ja küll jääb aega üle jne...
suvel on õhtud nagunii24. oktoober 2018, 16:37
valged, issandmaivõi!
24. oktoober 2018, 08:48
Arengumaag on nüüd lõpuni arenenud, edasi pole enam kuhugi areneda., seega stagnatsioon. Vanarahvas on ikka keskpäeva oluliseks tähiseks pidanud nagu ka ööpäeva, mitte aga päevööd.
vööndiaeg24. oktoober 2018, 08:44
Hannesel on jumala õigus, nii ta kahjuks on. Kõik aktiivsed ja tegusad inimesed soovivad suveaega. Talveaja pooldajatel on see kell peas kinni. Ega neil ühtegi tõsiselt võetavat argumenti ei ole, miks me peame pimedas elama. Iga elav organism vajab päikesevalgust. Lihtne. Suveaeg ja jutul lõpp.
24. oktoober 2018, 09:01
jälle24. oktoober 2018, 09:32
üks udupea, kes arvab et kella keeramisega tuleb valget aega juurde.
Aktiivsed ja tegusad inimesed alustavad oma päeva lihtsalt varem. Suveaja pooldajad rahustavad oma südametunnistust sellega et keeravad kella ja siis ütlevad Vaata kui vara ma tõusin.
24. oktoober 2018, 09:53
tulebki juurde. saa ei saa aru, me ei maga valget aega maha. kui sa väidad, et kella keeramisega midagi ei muutu, ehk siis valgeta aega juurde ei tule, siis ... elamegi rõõmsalt suveajas edasi, midagi ju ei muutu. sinu jaoks. minu jaoks küll.
just24. oktoober 2018, 09:58
paremini ei saagi öelda
?24. oktoober 2018, 12:49
Sina ära lihtsalt maga oma valget aega maha!
Kell peab näitama vööndi aega ja see kes soovib valges tegutseda tõusebki siis kui läheb valgeks ja läheb pimedas magama.
24. oktoober 2018, 09:52
on ikka. üks ütles, et talle pimedad hommikud ei meeldi. talvaejal ei pidavat pimedaid hommikuid olema. minu meelest on kuritegevus pimedatel õhtutel ja öödel suurem, kui hommikul kella 7 ja 8 ajal.
kuumadel etnilistel eesti akadeemikutel ka24. oktoober 2018, 10:13
kergem ,neil pidev suveaeg olemas.
Miks nad siis koju tulles peaksid kella vahtima.
loogiz24. oktoober 2018, 11:28
kinnises peas on ikka kinnised ideed, idee fix`id
Hannes 24. oktoober 2018, 16:23
ei tea tuhkagi, Minu tutvusringkonnas ihkavad kõik talveaega
24. oktoober 2018, 08:39
e-maalt24. oktoober 2018, 08:23
0n suur vahe kas detsembri lõpp või jaanuari lõpp, pange iga kuu oma aeg.
Võtaks24. oktoober 2018, 08:22
vast selle aja mis lastele kõige tervislikum on ,mitte mis nõidadele meeldib.
köhh24. oktoober 2018, 11:10
vööndiaeg ise ongi see kõige suurem maagia ja idee fix. Vanaküla ei saa siin löögilegi
leiti arvamusliider24. oktoober 2018, 08:15
Tokrodaks nimetav Vanaküla inimestega manipuleerib ja naiste tervendamiseks nendega seksida tavatseb.
Aegade reguleerija24. oktoober 2018, 08:10
Teeme uue ajavööndi - Vanaküla ajavöönd. No lihtsalt selleks, et tal oleks aega enesega tegeleda ja mõelda.
Hei, Vanaküla!24. oktoober 2018, 07:59
Kui oled kuskilt poolt ennast nõiaks või maagiks nimetanud, ei tähenda, et oled astroloog. Tea, et pole veel ükski nõid maailma ega loodust oma tahtsi keerata suutnud, ega suudagi. Arvad, et kui luiskad rahvale, jäävad kõik uskuma, et oledki mingite võimetega nõid? Näri muru!
Õpetajad!24. oktoober 2018, 07:56
Mul on teile, õpetajad, ettepanek. Pange rohkem rõhku, et õpilased õpiksid juba maast madalast, kuidas tekkisid ajavööndid. Ja miks just peab kell mingis ilmakaares teatud ajal olema. Minule tehti omal ajal koolis selgeks ilmakaared ja kellaajad. Kallid õpetajad! Muidu tuleb inimestes palju erinevaid arusaamu, erinevuste pärast paksu pahandust. Näiteks see, ostame kõik poest "vahukoort", kodus pakki avades selgub, et ostsime hoopis rõõska koort. Õpsid, kallid! Õpetage lastele. Sest juba on osa "teadjamaid" riigikokkugi pääsenud.
24. oktoober 2018, 09:55
inimene ikka ise mõtles selle aja endale välja. mingit ajavööndit pole tekkinud. kellaaega pole maailmaruumis olemas. selle mõtlesid välja inimesed. kui kaovad inimesed, kaob ka kellaaeg. loomadel on oma elurütm.
aeg kui seesugune on24. oktoober 2018, 10:16
e. 24. oktoober 2018, 10:29
Keskpäev ja südaöö eksisteerivad inimeste loodud märgisüsteemist tõesti sõltumatult. Samas on homo sapiensile iseloomulik korrastatud märgisüsteemide loomine ja kasutamine. Arukad inimesed on jaganud Maa 24-ks meridiaaniks, igaüks oma ajavööndiga. On sul midagi targemat välja pakkuda või tahad lihtsalt kiusu pärast kaost genereerida? Huvitav, et paljudest erimeelsustest hoolimata esimese EW ajal vööndiaja üle ei vaieldud.
24. oktoober 2018, 11:55
jah. aga 24 ajavööndit võiks ju ka 78 või 60 olla. miks mitte?
mine ela eelmises eesti vabariigis edasi, aeg on edasi arenenud ja vaidlus näitab, et inimesed ikka suudavad mõelda ja enda eest seista. mite ei ole mütsi näpus mõisniku ukse taga, et mida härra ütleb, nii ka teen. ei ole nii. rahvas seisab ise enda eest.
munk ( μοναχός ) 24. oktoober 2018, 07:54
24. oktoober 2018, 09:02
munk ( μοναχός ) 24. oktoober 2018, 09:52
Mis loom see veel on??
Toslem24. oktoober 2018, 07:54
Arengumaag võiks mõisted selgeks teha. Ei ole talveaeg, on vööndiaeg. Ei ole suveaeg, on dekreetaeg. Edasi võiks maag mõelda, kuidas ajavööndid on tekkinud. Seda arutelu vaadates saab aru, miks okupatsioonimuuseumist sai vabamu.
24. oktoober 2018, 09:55
sa toslem oled ikka tõesti toslem.
ahah24. oktoober 2018, 11:13
Toslem on suurem maag, kui Vanaküla ja vööndiaeg on tema maagiline pastoraal uskumus ja tootem. Inimene, kes vööndiaega ei tunnista on ketser ja mässaja.
saarlane24. oktoober 2018, 07:43
noh soomlaste järgi ei saa vaadata, sest neil on suvel niikui nii pidevalt valge ja talvel on jälle köiksee aeg pime, seega teeme nii nagu meile sobib !
24. oktoober 2018, 11:56
sommide järgi ei vaata midagi.
kell 12 on päike lõunas,24. oktoober 2018, 07:27
seda ei keera ka kõige vägevam maag ümber.
24. oktoober 2018, 09:56
kell 12... on inimeste leiutis. eks.
e. 24. oktoober 2018, 10:14
Pole oluline kas Maakera on jagatud 12 või 24-ks ajavööndiks, keskpäeval peab ikka olema päike taevakaare kõrgeimas asendis. Kuidas osadel vaimuhiiglastel on sellest raske aru saada? Ja keegi ei hammusta teil õhtust aega lühemaks, kui muudate eelnevalt valest vööndiajast (Moskvaga samast ajavööndist) johtunud kellaajaharjumusi. Minge hommikuti kasvõi 2 tundi varem tööle ning saategi 2 tundi varem koju pikka õhtuvalgust nautima nii suvel kui talvel. PS. Šamaanid peaks elama isegi mitte vööndiaja vaid kohaliku aja järgi. Oleks veelgi looduslähedasem ja coolim.
Tiit Kirss24. oktoober 2018, 10:32
Kell kaksteist on keskpäev. Teeme õõpäeva 26 tunniseks ( tunnis 55,38... minutit), siis on keskpäev selle süsteemi järgi kell 13.
Inimestel, kes päikese liikumist ei jälgi, vaid ainult kella sihverplaati on siis vist parem elada ja tuju parem.
Kool, kool , kool- õpetage parteiajalugu vähem ja loodusteaduseid rohkem.
täitsa pekkis24. oktoober 2018, 11:34
minge kella kuueks tööle kui tööpäev algab kell kaheksa?
24. oktoober 2018, 11:57
ehk siis, kui päike on kell 12 kõrgeimas asendis, siis tuleks teha ka tööpäevaga nii, et selleks ajaks on pool tehtud. ehk siis kell 7.30 peaks alustama, tund aega lõunat vahele ja siis kella 16.30-ni välja. normaalne?
ee...24. oktoober 2018, 16:32
Aga miks seda lõunat keskpäeval just pidada tuleb? Mida päikese kõrgeimas asendis olemine tänapäeva inimesele üldse tähendab?
just24. oktoober 2018, 11:15
päike on lõunas ja mõistus vööndiajas
Vööndiaeg Eestis on õige!24. oktoober 2018, 12:26
Kui alalist varasemat aega tahetakse, siis nende kella järgi hakkab keskpäev kell 11.oo olema ja Päike taevakaarel kah kell 11.oo lõunas > see ajab kõik segi.
Varajast aega tahtjad peavad siis kell 11.oo lõunat?
ära soga,24. oktoober 2018, 07:16
e-maalt24. oktoober 2018, 07:05
no kui oma vööndiaeg kohe mitte ei kõlba,siis see tund on ju ka nali, pange kolm tundi suve kasuks. siin see möla on olulisem kui tulemus ise..
meeta kanapea24. oktoober 2018, 06:52
vaiksed hullud pole ohtlikud
Looduselaps24. oktoober 2018, 06:47
Jah, looduse orjad mõtlevad, et päikese maksimum võiks olla ka ajaliselt päeva keskel.
no on teema kistud24. oktoober 2018, 07:00
Ei saa kuidagi üle 24 tunni ööpäevas ,keera seda kella kuidas tahad. Ainus jama
on siin keeramine ise.
...24. oktoober 2018, 11:34
See on täiesti jabur väide. Keegi ei proovi kella keerates arga juurde vüluda, vaid muuta kasuliku aja osakaalu. Valge on vabaks ajaks parem kui kottpimedus. Ma näen nii palju tehisintellekti laadseid elukaid, kes seda fraasi jauravad, et juurde ei võida.
oma24. oktoober 2018, 11:53
viga ,kui ei oska enda tegemisi seada ja elada
24. oktoober 2018, 11:59
sellest nad aru ei saa.
eriti nõme on see, kui öeldakse, et suveaeg on siis nüüd moskvaaeg. jumala eest, milleks seda moskvaga siduda?