ETV popim debüütsaade sel sügisel on "Reis ümber Eesti", mida juhib Ivo Linna.Foto: Erki Pärnaku
Tele
19. oktoober 2018, 19:04

DEBÜÜTSAADETE HEITLUS: millised alanud telehooaja saated põrusid, millised võidutsesid?

Tänavune sügis on uskumatult viljakas, olenemata kuumast ja põuasest suvest, televaldkonnas. Uusi saateid ja sarju on eesti neljal põhikanalil eetris nagu seeni pärast vihma. Millised sügisel debüteerinud saated eriti televaatajatele meeldisid ning millised neist põrusid?

ETV ja ETV2: Ivo Linna juhitud televiktoriin lööb laineid

ETV popim debüütsaade sel sügisel on "Reis ümber Eesti", mida juhib Ivo Linna. Foto: Erki Pärnaku

ETV-s alustas sel sügisel mitmeid uusi saated. Populaarseimaks debüteerinud saateks ETV-s kujunes Ivo Linna poolt juhitud meelelahutuslik televiktoriin “Reis ümber Eesti”. Igas saates osalevad tuntud Eesti inimesed ning küsimused puudutavad kõiki Eesti maakondasid. Saates lööb kaasa ka näitlejanna Liisa Pulk, kes iga maakonna uuemaid ja vanemaid saavutusi tutvustab. Saadet on keskmiselt vaadanud 110 000 televaatajat. 

Korralikult vaatajaid on kogunud doksari “Trumpi müüri radadel”, milles kolm reisiselli, Väino Laisaar, Ivo Tšetõrkin ja Herbert Murd, võtavad ette 3000 km pikkuse teekonna, et näidata, mida seina ehitamine nii USA-le kui Mehhikole tähendab. Saadet on keskmiselt vaadanud 71 000 vaatajat. 

Andres Kuuse debatisaate “Foorum” koha võttis sel sügisel üle Anna Pihli, Johannes Tralla ning Andres Kuuse juhitud päevakajaline intervjuu- ja debatisaade “Esimene stuudio”. Saade on endale keskmiselt kogunud 71 000 vaatajat. 

Ken Saani saatesari sportlaste põnevast ja pingelisest elust, “Areeni varjus”, kus sportlased räägivad ausalt kõigest heast ja halvast, mis sportlaskarjääriga kaasneb, kogus keskmiselt 63 000 vaatajat. 

Sel sügisel laienes kultuurisaade “OP”, mis kannab nüüdsest nime “OP+”. Margit Kilumetsa kõrvale astus ka uus saatejuht, näitleja Margus Tabor. Saade on kogunud keskmiselt 56 000 vaatajat. 

ETV2 reisisaates “Eesti lipp ümber Albaania” rändavad kaks autotäit mehi Eestist Albaania poole ning läbivad teel sinna ja tagasi umbes 15 riiki. Saade on huvi pakkunud keskmiselt 29 000 televaatajale. 

ETV2 hakkas sel sügisel näitama Suurbritannia, USA, Itaalia, Prantsusmaa ja Hispaania teletegijate koostöös sündinud seriaali “Noor paavst”, mille peaosas on Jude Law. Seriaal on endale keskmiselt kogunud 12 000 vaatajat. 

TV3: huvi uue tõsielusarja vastu oli jahe

"Kuni mägi meid lahutab" Foto: TV3

TV3s debüteeris sel sügisel kaks täiesti uue formaadiga saadet. Esiteks reality-sari “Kuni mägi meid lahutab”, milles panid kolm tavalist paari proovile oma purunemas suhte Kilimanjaro mäel. Reality-sarja tegi produtsent Ken Saan, kes eelmise aasta lõpus sotsiaalmeedia vahendusel isegi teatas, et tema abielu oma lapse emaga sai lõpu. Saatesarja idee oli ju iseenesest vägagi huvitav ning põnev ning Ken Saangi on tuntud professionaal, kuid siiski jäi televaatajate huvi selle vastu pigem leigeks. Saadet vaatas keskmiselt 41 400 televaatajat. 

Teine lõbus telemäng tuntud Eesti paaridega, “Tunnnen sind läbi ja lõhki”, mille saatejuhiks on Karl-Erik Taukar, pakkus televaatajatele pisut rohkem huvi. Saade on keskmiselt kogunud endale 75 600 vaatajat. 

Kanal 2: Tuuli Roosma pere pakub endiselt televaatajatele huvi

"Meie suvi iraanlastega" on alanud telehooaja debüütsaadetest kõige populaarsem, keskmiselt vaatab saadet 137 000 vaatajat. Foto: Kanal 2

Sel sügisel tõi neljast ülalnimetatud telekanalist kõige enam uusi saateid ekraanile just Kanal 2. 

Tuuli Roosma pere seiklustele erinevates riikides on televaatajad kiivalt kaasa elanud juba mitmeid aastaid. Sel aastal ei läinud Roosma perega aga ise välismaale, vaid kutsus Eestisse saatest “Meie aasta Iraanis” tuntud moslemid Fatemehi ja Mojtaba, kelle jaoks Eesti on esimene välisreis. Saates saab näha, millist kultuurišokki Eesti iraanlastele pakub. Just see saade on selle sügise debüütsaadetest edukaim ning on kogunud endale keskmiselt 137 000 vaatajat. 

Suure hitina alustas ka Eesti esimene mokumentaalseriaal “Alo”, mis räägib Škoda müügimehest, keda kehastab Tõnis Niinemets. Seriaal on kogunud endale keskmiselt 110 000 vaatajat. 

Väga korraliku vaatajaskonna on kogunud endale ka telesaade “Intriigikogu”, mis kolis Youtube’st televiisorisse. Saadet veavad kaks noort eesti noormeest, Sander Valge ja Siim Taba. Saates võetakse ette teemad, mis päevakajalised ning selgitatakse ja arendatakse neid läbi huumorinoodi. Saadet on võrreldud ka Mart Juure ja Peeter Oja hittsaate “Ärapanijaga”. Tundub, et samasuguseks hitiks on kujunemas ka “Intriigikogu”, kuna juba avasaatel oli igal minutil keskmiselt 103 000 vaatajat. 

Telemagasin "Radar" läks sel sügisel eetrisse uue saatejuhi Kärt Anveltiga ning saate meeskonnaga liitusid Eeva Esse, Ege Tamm ja Jekaterina Minkova. Ka uus hooaeg on populaarne ning igat episoodi vaatab keskmiselt 100 000 vaatajat. 

12-osaline seiklussari “Mürka: viimane lahing”, milles käib saatejuht Marko Kaljuveer koos Eesti aegade edukaima korvpalluri Martin Müürsepaga läbi mehe endised mängupaigad ning kutsub sügisel toimuvale tähtede mängule oma kuulsaid sportlassõpru, on keskmiselt kogunud 83 000 vaatajat.

Tubli alguse tegi ka Kanal 2 uus komöödiasari “Teine võimalus”, mis sündis “Tulnuka” filmi tegija Rasmus Merivoo ja “Õnne 13” stsenaristi Andra Teede koostöös. Tegu on ka Eesti esimese “reklaamseriaaliga”, mille tellis Eesti täiskasvanute koolitajate assosatsioon, et innustada tuhandeid eestimaalasi, kel haridustee pooleli jäänud, uuesti õppima asuma. Seriaali avaosa vaatas  78 500 vaatajat. “Sari kasutas vaatajate südamete võitmiseks kohe oma esimest võimalust. Sarja esimesel episoodil oli rohkem vaatajaid kui samal ajal konkurentskanalites, muuhulgas edastas sari ka TV3 “Padjaklubi”,” kommenteeris Kanal 2 produktsioonijuht Mari-Liis Veskus.

Saatesari “100 erilist eestlast”, mis pühendatud Eesti 100. juubeliaastale, võtab luubi alla Maarjamaa talendikate ning erakordsete inimeste tegemised. Saates on seni tutvustatud näiteks kaardijagamistrikkide meistrit, trikijalgpallurit ning bussiootepaviljonide kogujat. Saade on kogunud keskmiselt 75 000 vaatajat. 

Sellest sügisest veteranhommikusaatele “Terevisioon” konkurentsi pakkuma hakanud “Hommik!” ei ole küll ETV konkurenti edastanud, kuid tubli tulemuse on saade teinud sellest olenemata. “Hommik! on saavutanud suure populaarsuse just noorte televaatajate hulgas, kes on teleturu reklaamiklientide seas ihaldatuimad ning keda on muidu keerulisem tabada. 18-49 aastaste vaatajate arvestuses jõuab saade igapäevaselt juba rohkem kui 7%-ni kogu sihtgrupist. ETV ja Kanal 2 hommikuse heitluse tulemusena on TV3 vaadatavus hommikustel tundidel aga enim kannatada saanud, tihtipeale pole Kanal 2 tulisemale konkurendile sel ajal enam üldse vaatajaid jagunud,” kommenteerib Veskus. 

Suvel oli Kanal 2 eetris Eesti arvatavasti tuntuima blogija Mariann Treimanni ehk Malluka pereelust rääkiv saade “Malluka suvi”. Sel sügisel jätkas Kanal 2 Treimanniga koostööd ning sellest sündis saade “Malluka sügis”. Kuigi naise blogi loeb üle 100 000 inimese, on fännidel saate vastu huvi hulga vähem: saadet vaatab keskmisel 64 000 vaatajat. 

Septembrist on laupäevahommikud Kanal 2s täidetud saatega “Meie kaunid kodud”. Saatesari tutvustab ilusaid ja erilisi Eestimaa kodusid, näiteks tutvustatake maja, mis maksis üle miljoni euro ning veetorni ja veskisse rajatud elamuid. Saade on keskmiselt kogunud 12 000 vaatajat.

---

Seega on alanud telehooaja debüütsaadetest kõige populaarsem "Meie suvi iraanlastega" (Kanal 2), mida vaatab keskmiselt 137 000 televaatajat. Populaarsuselt järgmised on komöödiasari "Alo" (Kanal 2) ja "Reis ümber Eesti" (ETV) 110 000 vaatajaga. Kolmandale kohale vaadatavuselt platseerub "Intriigikogu" (Kanal 2) 103 000 vaatajaga.