"Terevisioon"Foto: Kairit Leibold/ ERR
Tele
12. oktoober 2018, 20:36

Hommikusaadete heitlus: ETV “Terevisioon” edestab siiski veel Kanal 2 uut saadet “Hommik!” (12)

Eelmisel nädalal avaldas Postimees uudise, milles väidetakse, et Kanal 2 sügisel alanud hommikusaade “Hommik!” edestas troonil istuvat “Terevisiooni”. See väide siiski tõele ei vasta. 

Uudises väidetakse, et “Hommik!” jõudis esimese eetrikuu lõpuks märgilise tähiseni ja 28. septembri otsesaatel oli rohkem vaatajaid (koos järelvaatamisega) kui ETV “Terevisioonil”.

Kantar Emori teleauditooriumi mõõdikuuringud aga paljastavad, et telekanalite hommikuprogrammide vaadatavust juhib jätkuvalt “Terevisioon”. Rääkides konkreetselt 28. septembri saatest, vaatas ka sel päeval rohkem inimesi “Terevisiooni” kui “Hommikut!”, “Terevisioonil” oli keskmiselt 32 000 vaatajat ning “Hommikul!” 12 000 vaatajat. 

“Hommik!” edastas tol päeval “Terevisiooni” vaid ühes vanuserühma (15-29 aastased). Järelvaatamisega lisas “Hommiku” vaatajanumbritele veel mõnituhat vaatajat, kuid üldises plaanis edastas “Terevisioon” tol päeval “Hommikut!”.

Oktoobri esimesel nädalal oli "Terevisiooni" otsesaatel keskmiselt 42 000 vaatajat, "Hommikul!" aga 13 000 vaatajat. Järelvaatamisest lisandus mõlemale tuhatkond vaatajat.

Vanuserühmade kaupa vaatajanumbreid jälgides, on näha, et otsesaate vaatajaskond on mõlemal hommikusaatel ühesuurune vanuserühmas 12-29, ulatudes 3000 inimeseni. Alla 12-aastaste, 20-49-aastaste ning 50-aastaste ja vanemate vanuserühmades oli "Terevisiooni" vaatajaskond "Hommiku!" omast suurem. 

Kõikide telekanalite peale kokku vaatas oktoobrikuu esimesel nädalal ühes tööpäevas kell 6.45-9.10 televiisorit vähemalt 15 minutit järjest reaalajas 19% üle nelja-aastaseid Eesti elanikke.