KURAATOR: Konrad Mäge uurinud ja temast raamatu kirjutanud kunstiajaloolase Eero Epneri koduseinal ei ripu ühtegi meistri taiest. „Pean leppima reprodega,“ muigab Epner. „Ainus võimalus originaale näha on mul samasugune nagu igal teisel Eesti inimesel – näitustel. Vahel saab ka kunstimuuseumi hoidlasse minna, siis, kui on näituse tegemine.“Foto: Tiina Kõrtsini
Inimesed
25. august 2018, 00:01

Eero Epner: „Vaidleksin vastu, et Konrad Mägi on müüt ja temaga ei ole võimalik vaielda." (6)

„Konrad Mäest räägitakse tihti kui legendist ja müüdist,“ kõneles Eesti väljapaistvaima maalikunstniku Konrad Mäe näituse kuraator Eero Epner, kui ta KUMU kunstimuusemis meistri müstiliste maastikuvaatedete ekspositsiooni avas. „Mulle tundub, et kõige halvem asi, mis saab kunstnikuga juhtuda, on see, kui öeldakse, et ta on müüt.“ 

„Konrad Mäest räägitakse tihti kui legendist ja müüdist,“ kõneles Eesti väljapaistvaima maalikunstniku Konrad Mäe näituse kuraator Eero Epner, kui ta KUMU kunstimuusemis meistri müstiliste maastikuvaatedete ekspositsiooni avas. „Mulle tundub, et kõige halvem asi, mis saab kunstnikuga juhtuda, on see, kui öeldakse, et ta on müüt.“ 

Kunstiajaloolasest Epner, kes on kirjutanud raamatu „Konrad Mägi“, lisab, et müüt on miski, mida on võimalik ainult samade sõnadega edasi jutustada: „Müüdist on välja voolanud vereringe, on säilinud vaid üks fikseeritud keha, millega ei ole võimalik vaielda ja mida on võimalik üksnes vaadata. Ma hea meelega vaidleksin vastu sellele, et Konrad Mägi on müüt ja temaga ei ole võimalik vaielda. Ja eriti sellele, et tema tähendus on kuidagi fikseerunud. Tooksin ka statistilisi andmeid selle väite ümberlükkamiseks: viimane teaduslik monograafia, mis teaduslike meetoditega Mäe loomingut käsitles, ilmus 40 aastat tagasi. Ka see, et tema töid pole liiga tihti näidatud.“

Edasi lugemiseks:

Osta üks artikkel

Ühe artikli lugemisõigus
3.99