HOIAB END PÕNEVIL: Triinu Meres peab kirjanikuelus oluliseks kindlat töörütmi, kuid lugude kirjapanek ise on kõike muud kui rutiinne – mis täpselt saama hakkab ja mis tegelased mängu tulevad, selgub alles asja käigus.Foto: Robin Roots
Kais Allkivi 25. august 2018 00:01
Ulmeautor Triinu Meres, kelle sulest on ilmunud kaks romaani ja ports lühijutte-novelle, peab rutiini heaks abimeheks. „Minu norm on „kirjuta 200 sõna päevas“. Seda on hästi vähe. Paar lõiku. Isegi mitte pool lehekülge. Aga kui sa pidevalt seda tempot hoiad, on sul aastaga romaan,“ täheldab ta. Lugude kirjapanek ise on samas kõike muud kui rutiinne – mis täpselt saama hakkab ja mis tegelased mängu tulevad, selgub alles asja käigus.

Ulmeautor Triinu Meres, kelle sulest on ilmunud kaks romaani ja ports lühijutte-novelle, peab rutiini heaks abimeheks. „Minu norm on „kirjuta 200 sõna päevas“. Seda on hästi vähe. Paar lõiku. Isegi mitte pool lehekülge. Aga kui sa pidevalt seda tempot hoiad, on sul aastaga romaan,“ täheldab ta. Lugude kirjapanek ise on samas kõike muud kui rutiinne – mis täpselt saama hakkab ja mis tegelased mängu tulevad, selgub alles asja käigus.

Aprillis ütles kirjastaja Krista Kaer Londoni raamatumessil, et Triinu Meres on kirjanik, kes võiks Eesti ulme maailma viia.

Tema esikromaan „Lihtsad valikud“, mis räägib tulevikus tundmatul planeedil suhte- ja võimumängude keerisesse sattuvast politseinikust Gertrud Omarast, jagas mullu Eesti kirjanike liidu romaanivõistlusel 2.–3. kohta. Raamat kandideeris ka kultuurkapitali kirjanduse aastapreemiale ja napsas läinud kuul Stalkeri ulmeauhinna.

Edasi lugemiseks: