Inimesed

Ilmar Taska: miks mitte saada lapsi pensionieas, jääbki neile rohkem aega!

Kroonika, 27. juuli 2018 08:03

65 KOMMENTAARI

b
Britt/ 31. detsember 2018 23:50
Õudne!! Lapsel on ikka vaja ema ja isa , aga mitte vanaema ja vanaisa. Kindlasti tahab laps ka pikemalt vanematega koosolemist tunda. Vanas eas lapsesaamine on vastutustundetu!
p
pull/ 28. juuli 2018 07:44
on asja juures see, et arvab, et lapsed võivad tulla šoksivahust. aga muidu, kui raha jätkub, lasku käia.
n
naine/ 27. juuli 2018 19:45
Tore, kui lapsi saadakse. Mina jäin ühest vanemast ilma, kui olin 11 aastane ja ei saa õelda, et oleksin väga õnnelik olnud nende koosoldud väheste aastate eest. Lapsele on vanemat ka siis vaja, kui ta on 13-15-17jne. aastane. Mul olid head vanavanemad, aga see lähedane inimene oli puudu ja seda ei asendanud ei raha ega teised inimesed. Üks vanatoi ei peaks küll enam lapsi saama, see tuleks ikka noortele jätta.
j
ja ja/ 27. juuli 2018 19:43
palju meil soomes töötavad papad oma lastega tegelevad ?
t
to ja ja/ 29. juuli 2018 16:22
Meie Soomes töötavad papad on seal selleks, et lastel oleks leib laual. Kui neil oleks raha jalaga segada, võiksid ka nemad lausa pensionipõlves lapsi treida ja nendega kodus aega veeta.
j
juga/ 27. juuli 2018 17:19
Ei tee keegi enam selles vanuses ka tippsporti. Igal asjal on siiski oma aeg, ja see on selles vanuses paraku möödas. Raha ei kasvata väikest last, selleks on ikka vajalikud reaalselt elus olevad ning teovõimelised vanemad.
a
27. juuli 2018 16:00
aga kui ära sured varem(ja ülima tõenäosusega nii lähebki),jäävad lapsed orbudeks.
a
aux / 27. juuli 2018 15:52
ainuke viga on et laps saab oma vanemaga koos olla vähe aega kui just 100 seks ei ela
j
just/ 27. juuli 2018 15:07
see on nende valik ja see,et te 57aastasena olete väsinud ja ei suuda kaua lapselapsi hoida,on teie elu ja eripära.

m
Miks/ 27. juuli 2018 14:37
Tüüpilised eestlased, ainult virisevad, vinguvad.....mis see teie asi on, kes ja kuna lapsi saavad! Tean omast käest, et pole ka lihtne noore ema ja isa laps olla. Minul ei käinud keegi lastevanemate koosolekul, kasvasin ise, keegi ei tegelenud. See on iga inimese oma valik, millal, kus ja kellega lapsi saab.
m
murueit/ 27. juuli 2018 12:30
Igale ühele oma nagu öeldakse. Hardi Tiidusel oli ka "sent enne surma" laps, kes praegu teda vägagi mäletab ja kiidab. Aga mulle meeldib rohkem Sepo Seemani arvamus mingis ajakirjas, kus ta täiesti adekvaatselt lahti seletab, miks ta ei tahaks vanas eas isaks enam saada. Midagi sellist, et pealetuleva titearmastuse saab nüüd vanaisana ära realiseerida ja kui vaim väsib, tulevad lapsevanemad järele põnnidele.
m
Maarika/ 27. juuli 2018 12:03
Vähemalt on ta rikas! Rikkad võivad teha kõike,ka lapsi pensionieas, erinevalt NÄLJAROTTIDEST!
n
nõustuja/ 27. juuli 2018 12:26
Jah, sest "näljarotid" teenivad laste pealt, aga rikkad/haritud teenivad lastele...
s
Solei/ 27. juuli 2018 13:29
Kes garanteerib,et rikkurist ei või ükspäev näljarotti saada?
m
naine/ 27. juuli 2018 11:40
ma ütlen nii- isa võib elada su kõrval aastakümneid andmata sulle midagi (ma ei mõtle rahalisi väärtusi),siis ta lahkub. siit ilmast ja tegelikult polegi midagi, nagu teda poleks eriti olnudki.Ja on olukordi,kus isa elab lapsega kahjuks vaid väga lühikest aega jättes lapse südamesse unustamatu
mälestuse koos veedetud aastatest
v
Vahva võrdlus/ 27. juuli 2018 11:25
e
Eksole ju./ 27. juuli 2018 11:17
Tore kpll kui 50 aastane naine ja 65 aastane mees saavad lapse. Ega mõistus ei ole enda teha. Võtnud siis parem mõni laps lastekodust ja pakkunud talle kodu , aga ei ... kahel pensionäril on vaja hakata lolli mängima .
m
maalt ja obesega/ 27. juuli 2018 11:12
Armastus nagu teada ei küsivat vanust. Üldiselt on isad emadest vanemad, ja pole häda midagi. Kõige tähtsam, et tervis oleks korras.
t
tigekala/ 27. juuli 2018 11:56
ka meestel on parim enne. kui kõrges vanuses isaks saad, on ka noore naisega suurem risk saada puudega või haige laps. ei ole ainult naistel bioloogilist kella, on ka meestel, aga neil on seda lihtsam ignoreerida.
m
meie ajal/ 27. juuli 2018 12:07
Risk on alati ja mitte ainult vanadel
n
27. juuli 2018 12:08
nt aspegerite ja autsitide põlvkond küll ei ole eakate vanemate probleem
s
Solei/ 27. juuli 2018 12:59
No selles vanuses o see tervise küsimus juba omaette teema.Kas emme ja issi ikka jõuavad lastega sammu pidada, nii,et hingeldama ei võta?
b
BlueBull/ 27. juuli 2018 11:10
Pensionieas ei peaks lapsi saama sellepärast, et su DNA on juba piisavalt katki.
Kas emotsionaalselt sobilik ollakse, sõltub inimesest.
k
küsimus/ 27. juuli 2018 11:23
Kas sa oled joonud juba hapuks läinud äsja lüpstud piima?
s
saab remontida/ 27. juuli 2018 12:02
on olemas vaimuinimesed kes remondivad korpuse ja lisavad väge.

h
hoppa/ 27. juuli 2018 11:09
Kui suur on tõenäosus et pensionärist värske lapsevanem näeb oma lapse täiskasvanukssaamist?
Olles ise kaks korda noorem kui Taska ja väikeste laste isa võin öelda, et olin rumal et selle lapsetegemise nii hilja peale jätsin. Nüüd on energiat ja jaksu palju vähem kui seda oli 25-30selt. Kõik see tähelepanu ja magamata ööd ei ole nalja asi. Aga müts maha Taska ees.
v
27. juuli 2018 11:26
Võttes arvesse avariide, tööõnnetuste, tulekahju ja alkoholi liigtarbimise tõttu surnute statistikat, vahet teistega ei näe
5
27. juuli 2018 11:34
57 aastase vanaemana, olen ise kasvatanud kolm last õiges eas, võin öelda et sobin praegu vaid vanaemaks, kes hoiab lapselapsi no tihti, kuid väsin ja ootan nende äraviimist.
j
Ja/ 27. juuli 2018 11:47
palju näevad noored vanemad oma lapsi ? Ja kui väsinud nemad peale oma lapse lasteaiast kättesaamist on ? Taska on minu teada piisavalt heal majanduslikul järjel, et omale abilist palgata , kui selleks peaks vajadus olema. Ka on tema naine (naised elavad teadupärast kauem kui mehed ) oluliselt noorem kui tulevane isa ise . Ja intelligentsete vanematena õpetavad nad ehk last ka tulevikus ette tulevates situatsioonides hakkama saama . Ja kas nende laps tavakooliski käima hakkab ?
5
57 aastasele vanaemale/ 27. juuli 2018 12:10
kui sobid siis sobid, milles probleem, tean isegi 30-d, kes ennast tunnevad nagu oleks ühe jalaga hauas
r
rumalad/ 27. juuli 2018 10:44
vanamehed. Oma arust tõestavad, et on ikka veel kõvad mehed, aga nende lapsed küll ei rõõmusta. Ja noored naised tahavad ättidega lapsi saada?
r
rumala vanema lapsele/ 27. juuli 2018 10:59
Vaseke, tunnen sul kaasa, kui sul oli selline olukord ja sa sellepärast olid kurb. Kõrvaltvaatajana mina isiklikult probleemi ei näe, aga eks see õnnetuse tunne ongi inimeste välja mõeldud probleem.
n
no/ 27. juuli 2018 12:20
aga ema on ju ka 50 minu teada st väga küpses eas
o
oeh/ 27. juuli 2018 10:30
mis toimub selliste naiste peas küll, kes sigivad säilivusaja ületanud isenditega.
r
reaalne elu/ 27. juuli 2018 11:00
meie ajal meeste säilivus lõpeb juba kuskil 25a piiris, need, kes on nüüd 60+, on palju kobedamad
r
Riho / 27. juuli 2018 10:28
t
To Riho/ 27. juuli 2018 11:03
Ja jah, sina päästad maailma sellega et keelad eakatele meestele isaks saada, irw Aga mida peavad tegema lapsed, kel isa nagu on olemas, aga tegelikult ei ole olemas, oma silmaga polegi näinud ja neid on terve armee.
t
to to riho/ 27. juuli 2018 11:38
mismoodi see, et osadel polegi isa, õigustab seda, et vanad ätid lapsi saavad? sul ikka kõik korras selle soojaga?
1
11.38 on muidugi/ 27. juuli 2018 11:41
noore isa laps ? Sellest see iseteadvus ja ülbus ?
õ
õigustamine/ 27. juuli 2018 12:18
Lapsepõlves isaga veetud aeg on asendamatu ja väärtuslik kogemus terveks eluks, olgu kas või lühike see aeg. Mina samuti nn orb, isa juba surnud, aga mälestused on jäänud. Aga kas selle "soojaga" on kõik korras või mitte, ei oska vastata, sest ei tea mis asi see on, ju mingisugune re't'side kõnepruuk.
h
Heli/ 27. juuli 2018 09:43
Mõistus tule koju! Vastutustundetu vanamees.
n
nõus/ 27. juuli 2018 10:28
sama nagu thi ja soome presidentki, vanad kortsus ätid ja isaks, õudne, vaesed lapsed küll.
t
to nõus/ 27. juuli 2018 11:03
Miks lapsed on vaesed, ehki seltad lähemalt.
s
seletangi/ 27. juuli 2018 11:39
elada lapsena kogu aeg haige ätiga on jube. lisaks see piinlikkustunne, mida lapsed tunnevad, kui isa on nagu vanaisa ja peab igal pool seletama, et ei ole mu vanaisa, on mu isa. kusjuures olen seda pealt näinud, seega tean hästi.
P
@ seletangi/ 27. juuli 2018 11:58
Piinlikkust võib tunda ka teise kasvatamtuse ja rumala küsimuse peale . Ma olen oi kui palju teiste lolluse pärast häbi tundnud.
t
to seletangi/ 27. juuli 2018 12:21
Eks meie noored kõik terved nagu purikad jah, ainult millegipärast paljud invaliidsusepaberitega, eriti mis puudutab vaimset tervist. Ah jaa, muidu, mis sel Soome presidendil tervisega, ei ole nagu midagi kuulnud.
L
11:39/ 27. juuli 2018 12:32
Laps peab seletama siis kui sinusugused küsivad, aga miks sina pead lapse käest küsima, aru ma ei saa. Ja üldse, naljakas see meie aeg, sohilaps võid olla ja mitte keegi ei küsi, kus küla peale ema sind on hankinud, aga eakas isa on häbiasi.
j
Jürka/ 27. juuli 2018 12:48
Jah, nii see on. Ja on sellepärast, et tohutu vanusevahe paistab silma. Täiskasvanud jätavad ehk oma arvamuse enda teada, aga lasteiaias ja koolis võib narrimise osaks saada küll. Vanainimestel tekib ka raskuisi oma lapse üritustes kaasalöömisega, vaimsest liiga suurest erinevustest ja uute suundadega kaasaminekust rääkimata. Ja laps kannatab selle all.
k
kah seletan/ 29. juuli 2018 16:28
Mina olen jälle pealt näinud, kuidas laps tunneb piinlikkust oma suhteliselt noore isa käitumise ja kõnemaneeri pärast... samal ajal oli kõrval laps oma eaka intelligentse isaga, kelle vaimukused ja erudeeritus kõiki kohalolijaid võlus.
ü
üksikema/ 27. juuli 2018 11:03
k
Kas sellise mõtteviisiga/ 27. juuli 2018 09:13
inimene sobiks last kasvatama? Kindlasti mitte.
Laps pole mitte mingi statistiline ühik laoriiulil. Teda peavad kasvatama inimesed kes on tema eale lähedased. Vanaisa võib ainult abistada.
Eelnevates kommentaarides on peamine juba öeldud.
k
Kas hirm nahavahel ?/ 27. juuli 2018 10:58
Nu jaa , elukogenud mees õpetab oma lastele hoopis teisi tõdesid, kui noor eluvõõras inimene . Üks ja sama inimene kasvatab hoopis teistmoodi enda lapsi ja lapselapsi
n
nu nu/ 27. juuli 2018 11:06
Millise mõtteviisiga? Kas igapäevased mõtted Läti alkoholist on need õiged mõtted? Laps kaenla all ja aidaa piiri taha lemmikjoogi järgi.
t
to nu nu/ 27. juuli 2018 11:41
sinu jaoks on elus kaks valikut, kas vana ja haigena lapsi saada või olla viinalembeline? vinge elu sul, ausalt, ei kadesta sellise inimese mõistust.
t
to nu nu / 11:41,/ 27. juuli 2018 12:23
Noh siis on vähemalt üks inimene Eestis, kes ei teisi ei kadesta, õnnelik oled.
e
Ei noh/ 27. juuli 2018 08:49
r
risk / 27. juuli 2018 08:47
ja nii need puudega ja dawnid sünnivadki ..
t
trisoomia/ 27. juuli 2018 11:09
Downi lapsed on õnnelikud lapsed erinevalt nendest, kel kõik on olemas, muud kui neelavad antidepresante,markootikume ja valivad enesetapu.

l
läheb aega/ 27. juuli 2018 08:41
ja mõistus tuleb koju. Valusalt. Lapsel on vaja paarkümmend aastat tuge. Teismeline ei peaks hakkama vanurit hooldama. Kahju lapsest.
s
statistik/ 27. juuli 2018 11:15
Huvitav mõtte, aga millegipärast Eestis mehed selle peale veel ei ole tulnud, jätavad lapsi maha, elatist ei maksa, väärkohtlevad neid.
Eestis on ca 31 690 üksikvanema leibkonda ja 93% üksikvanematest on naised.
2015. aasta lõpu seisuga käis täitemenetlus enam kui 8000 elatisvõlgnikust vanema suhtes, kes olid oma lastele võlgu 14,5 miljonit eurot.
s
Statistikule/ 27. juuli 2018 12:00
Loen ja imestan, küll see eesti mees on ikka kohutav olend, tundub, et kohe 99% on laussead 😁 Alustame algusest. Naisele hirmsasti meeldis üks mees, tore, asjalik, lõbus ja hoolitsev. Ja siis algas kiirustamine, koliti kokku ja jäädi rasedaks. Kas ka kahepoolsel nõusolekul või "oh, ups ma olen rase" moel? Pigem see ups variant, eksju. Edasi algasid nõudmised, pahameel, süüdistamine. Lapsega polegi lihtne ja mees kogu aeg ära. Naise silmis lullilöömas, reaalsuses aga tööl. No ja naine ei jõua ju lapse kõrvalt kodu ega mehe eest hoolitseda: kes tahab, leiab külmkapi ise üles, onju! Nüüd tulevad appi sõbrannad, koli välja selle sea juurest! Edasi ongi üksikema hala, selleasemel, et laps lasteaeda panna, tööle minna ja lapse isaga rahulikult kokkulepped sõlmida, näidatakse hambaid ja esitatakse ebareaalseid nõudmisi. Siin on aeg naistel peeglisse vaadata ja küsida endalt, et mida tegin mina valesti, et sellest toredast mehest tõ.br.as sai? See eesti meeste sarjamine on juba piirid ületanud, kui peres on probleem, on see kahepoolne. Paljude noorte naiste kodud on räpased, lõunat perele ei viitsita valmistada, rääkimata mehele hella tähelepanu osutamisest ja siis kui mees minema kõnnib, sarjatakse kogu maailma.Peeglike, peeglike, naised.
k
kahemõttelisus/ 27. juuli 2018 08:31
Ehk ühe päeva jooksul jääbki lapse jaoks palju aega - toimetad lapsukesega rahulikult nagu vanaisake. Aastate lõikes jääb aga aega üha vähemaks. Vaid paduoptimist võib mõelda, et 65aastaeslt last saades on ta ka 85aastaselt sama kõbus, et lapsele koolilõpuaktusel
kätt suruda ja pidutseda. Pigem peab laps vanemale hooldajaid palkama.
j
Ja-jah/ 27. juuli 2018 08:22
Tore jah,kui lapsel isa polegi,on vaid ainult vanaisa?
k
kuulen/ 27. juuli 2018 12:33
Sinu vanemad küll on õnnelikud, selline tore laps välja kukkunud, irw
k
27. juuli 2018 12:24
Kas vanaisa nüüd on sõimusõna?
j
Jürka / 27. juuli 2018 12:52
Igal eal ja põlvkonnal olgu oma õige koht elus ja järgnevate põlvkondade kasvatamisel. Seda esiteks. Ning kahju on muidugi ka sellest, kui lapsel polegi vanaisa.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee