AHNUS AJAB UPAKILE: Juutuuber Victoria Villigu sõnul on oluline jääda truuks oma vaatajaskonnale ning hoiduda suvaliste firmade reklaamimisestFoto: Victoria Villig
Eesti uudised
7. juuli 2018, 00:01

Juutuuber: mis tasuta hotellitoad? Pigem küsivad ettevõtted meilt tasuta reklaami (3)

Eestis tahab aina enam noori saada sotsiaalmeedia mõjutajateks (ingl influencer), et videovaatamiste ja promoürituste pealt teenida. Mitu ettevõtjat, peamiselt hotelliomanikud, aga arvavad, et näiline staatus on noortele pähe läinud, sest vaid tuhatkonna jälgijaga sisuloojad küsivad reklaami eest tasuta hotellitube. Juutuuber Victoria Villigu meelest on olukord aga hoopis vastupidine.

„Pigem on tavaline, et ettevõtted küsivad sisuloojatelt tasuta kajastust,“ räägib 2010. aastal Youtube'iga liitunud Victoria Villig. „Nad saadavad alailma oma tooteid proovimiseks ning sellele järgneb kiri sooviga saada tasuta kajastust. Seda tuleb iga kuu ette umbes kümme korda.“

Victoriat jälgib Youtube'is üle 30 000 inimese ja Instagramis peaaegu 35 000. Kaheksa aasta jooksul on ta tasustatud koostööd teinud muu hulgas Coca-Cola, Telia, Tallinki ja paljude teistega. „Mulle on saadetud toite, jooke, toadekoratsioone, märkmikke, kosmeetikat ja muid ilutooteid,“ loetleb Victoria. „Mina ei ole kunagi üheltki firmalt küsinud tasuta tooteid ega teenuseid.“

Firmadega suheldes pole Victora suuri erinevusi märganud, olgu Eesti või välismaa ettevõtetega. „Minu kogemuse põhjal ei ole vahet, mõlemas kategoorias leidub brände, kes on koostööst huvitatud. Mingit piirmäära koostöö tegemiseks pole olemas, kuigi kanalil võiks olla vähemalt 5000 kuni 10 000 jälgijat,“ selgitab ta ja arvab, et sisuloojate ainus eesmärk ei ole raha teha. „Olen mitmele brändile ära öelnud, sest nende väärtused ei ühti minu omadega. Samuti olen loobunud paljudest tasuta koostöödest.“

Meriton Hotels AS juhi Rasmus-Rai Kuuspu sõnul on väiksematel hotellidel keerulisem sisuloojatele vastu tulla, kui neilt tasuta hotellituba tahetakse. „Enne vastamist vaatame hotelli tubade saadavust sel perioodil ja üldist nõudlust. Kindlasti ei ole me majas paika pannud kriteeriume, mille alusel me kellelegi tasuta majutust pakume või siis ei paku. Kuna kõrghooaeg on meie jaoks kõige kiirem ja samas ka tulusam aeg, siis siiani pole me ühelegi blogijale tasuta majutust pakkunud,“ ütleb Kuuspu. Siiski nendib ta, et tuleb osata neile vastu tulla ja leida kompromiss. 

Eesti Ekspressis sõna võtnud Pädaste luksushotelli omanik Imre Sooäär ütles, et hotellile tuleb pidevalt nii-öelda koostööpakkumisi, kuid neisse suhtutakse jahedalt. „Pädaste Mõis ei tee koostööd sotsiaalmeedia mõjutajate ja juutuuberitega ega osta neilt ka reklaami,“ lisas asutus Õhtulehele.