Film

Vaata galeriist pilte võitjatest ning Cannes'i filmifestivali lõputseremoonia punasest vaibast!

GALERII | ÕHTULEHT CANNES'IS: Üllatuspomm – festivali peavõit ei läinudki naisele! (8)

Gerly Mägi ja Erlend Štaub, Cannes, 19. mai 2018 23:08
Foto: Erlend Štaub
Cannes'i filmifestival lõpetati pidulikult punase vaiba tseremoonia ja auhinnagalaga. Kuldse palmioksa võitis üllatuslikult Hirokazu Kore-eda film "Shoplifters" (tlk. "Poevargad").

Cannes'is on festivali esimestest päevadest alates arutletud, milline põhiprogrammi 21 filmist on kõige parem. Filmijärjekordades sahistatud juttudest võis kõige rohkem kuulda seda, et võitjaks kuulutatakse kindlasti naisrežissööri film.

Žürii tegi aga kõiketeadvale publikule ninanipsu. Ehkki Cannes'i teatrimaja koridorides räägiti kõige enam Liibanoni režissööri Nadine Labaki filmi "Capharnaüm" võidust, viis kuldse palmioksa koju hoopis Jaapani linateos "Shoplifters".

Foto: Hirokazu Kore-eda ja Palme d'Or (Erlend Štaub)

"Shopliftersi" järel sai žürii grand prix auhinna Spike Lee film "BlacKkKlansman", mis põhineb samanimelisel raamatul. Filmis infiltreerub afroameeriklasest politseinik Ku Klux Klani, kogu tegevus toimub 70ndatel. Ent kuna film on täis viiteid praegusele USA presidendile, on seda nimetatud ka anti-Trumpi komöödiaks.

Kolmas auhind läks aga favoriidiks peetud Nadine Labakile filmi "Capharnaüm" eest. Nii filmi esilinastusel kui ka auhinnatseremoonial saatsid Labakit lõpmatu pikad ovatsioonid.

Parima režissööri auhind läks imeilusa armastuslooga Poola filmi "Cold War" eest Pawel Pawlikowskile. 

Parima näitleja auhinna sai vähetuntud itaallane Marcello Fonte rolli eest filmis "Dogman", kus ta kehastus haletsusväärseks kokaiinidiileriks, kes teenib igapäevast leiba koerte salongi pidades.

Foto: Marcello Fonte ja Samal Yeslyamova (Erlend Štaub)

Parima naisnäitleja auhind läks Samal Yeslyamovale, kes mängis filmis "Ayka".

Camera d'Or auhinnaga pärjati Lukas Dhont'i film "Girl".

Parima stsenaariumi auhinnad kuulusid Alice Rohrwacheri filmile "Happy As Lazzaro" ning Jafar Panahi ja Nader Saeivari filmile "Three Faces".

Esimest korda anti välja ka kuldse palmioksa eriauhind. Selle pälvis Prantsuse-Šveitsi režissöör Jean-Luc Godard avangardliku filmi "Image Book" eest.

 

Laps jääb aga abivajajate juurde pikemaks. Suisa nii kauaks, et politsei kuulutab tüdruku tagaotsitavaks. Siis aga pööratakse kogu seni nähtu pea peale. Enne ütlemata jäänud detailid muudavad kogu vaadet abistava perekonna loole. Selgub, et perekond ei olegi päriselt perekond. Vaataja viiakse hetkeks segadusse ning senised hoiakud muutuvad. Headest saavad pahad, pahadest head. Või kas ikka on kõik nii must-valge?

Filmis on jäetud mitmed otsad lahti nii, et igal vaatajal on lõpuks kogu loost erinev arusaam ja arvamus. Nii juhtus ka esilinastuse järel Cannes’is, kui saalist lahkunud publik ühel filmi järelpidudest sisulistele küsimustele kaaslaste abiga ikka vastuseid otsis. Igaühel oma versioon, mis siis tüdrukule tegelikult kõige parem oleks.