Laine RandjärvFoto: Mati Hiis
Üritused
13. mai 2018, 20:40

„Elina avas selle esitusega endale maailma!“ (14)

Laine Randjärv, riigikogulane, koorijuht, muusikapedagoog: „Elina Nechayeva vokaalne võimekus on fantastiline, us-ku-ma-tu! Toomas Voll, lauluõpetaja, kes on juhendanud laulustuudioid, viinud lapsi kõrgustesse, kirjutas Facebookis lihtsalt: „Elina – mida sa teed???? VÕIMAS!!“ Kui sa profina kuulad lugu kui niisugust, siis… kõik need kleidid ja asjad on tühi-tähi selle kõrval, mida Elina ise on. Ta laulab nii vabalt! Ma olen ju näinud igasuguseid punnitajaid, kes teevad nägusid juba oktav madalamaid noote püüdes. Ma väga kiidan ka heliloojaid, kes selle nutika loo talle valmis kirjutasid. Ma usun, et Elina avas selle esitusega endale maailma!

Võidulaul ja esikümnesse jõudnud Taani ja Itaalia lugu olid nii-öelda sõnumiga lood, millel oli kas poliitiline või ühiskondlik või sotsiaalne sõnum. Esikohalugu „Toy“ oli ehk vastandumine missindusele – naine saab olla selline, nagu ta on; ta on rahul sellisena, nagu ta on; ja ta saab otsustada, kellega ta tahab olla ja kellega mitte. Meil siin Eestis on võib-olla asjad paremad, aga laias maailmas on naiseks olemise ja partneriks olemise teema väga tõsiselt üleval. Lugu ise võis tunduda palaganina – tohutult värviline ja mingid nukud laval –, aga kui kuulata sõnumit: „Võtke mind sellisena, nagu ma olen, ma ei ole teie mänguasi“, siis ma usun, et see puudutas paljusid.

Teisele kohale tulnud Küprose lugu jättis mind täiesti külmaks, ma ei saanud isegi aru, miks teda favoriidiks peeti.

Samas meeldis mulle väga Austria laul, ja kes mulle veel tohutult meeldisid, olid taanlased – see viikingite lugu. Lõpuks nad veel lehvitasid valget lippu, öeldes: kui sõdalane langetab mõõga, pole see allaandmine, vaid kutsumine rahule. See oli ülivõimas sõnum ning mulle väga meeldis ka kogu laulu ülesehitus ja helikeel. See oli kõige terviklikum lugu, mina oleks pannud selle esimeseks.“