Inimesed

Puugihaigustest toibunud Jaan Tätte paneb inimestele südamele: kes liiguvad looduses, tehke need vaktsiinid ära! (95)

LISA KOMMENTAAR

JUHAN30. aprill 2018, 09:00
40-50 aastat tagasi oli entsefaliit meil midagi eksootilist, mid sai vaid kirjandusest loetud. Ja borellioosist ei olnud me üldes kuulnudki. Meile jõudsid puukhaigused tänu metsaveole. Kui ida poolt veeti rongidega palke läände. Toorainet puidu ning paberitööstusele ning sadamatesse ekspordiks. Tänu priiküüdile liikuid haiguskandjad kiirseti idast läände.
Tehke asi selgeks29. aprill 2018, 23:43
https://www.puugid.ee/ on kirjutatud põhjalikult.
Ja mingi hirmallis veretest ei ole - ise makstes pole arsti saatekirja vaja, puukborrelioosi pakett Synlabis maksab 43€.
29. aprill 2018, 21:07
Sööge küüslauku ja ükski puuk ei taha teid .
Ajaloo huviline30. aprill 2018, 08:45
XIV saj Euroopat laastanud katkust pääsesid suhteliselt kergelt nii tallimehed ka sageli ka noored aadlimehed. Põhjus oli lihtne - hobusehigi ha.is. Mida kirp, katkubakterite kandja pelgas ning põlgas. Ei hüpanud sellisele haisukotile külge. Tallipoisid elasidki suurema osa päevast tallides. Noored aadlikud käisid aga pea iga päev ratsutamas. Nii ratsa jahil või ka niisaa, vormi hoidmiseks. Pesemine ning riiete vahetamin ei kuulunud aga igapäevste toimingute hulka.
Teadmiseks!29. aprill 2018, 19:10
Puukborrelioosi vastu vaktsiin puudub,on olemas ainult puukentsefaliidi puhul!
29. aprill 2018, 21:37
See eest borreleioosi ei saa nii kiiresti ja kergelt. Kui puugid samal õhtul kokku korjata, siis ei jõua haigustekitaja mõjuma hakata.
jaa29. aprill 2018, 18:43
Pole siiamaani seda hirmsat(väidetavalt) haigust saanud, kuigi iga suvi olen looduses liikudes puuke saanud, juba lapsest peale, vb. olen juba immuunne?
jaa29. aprill 2018, 20:52
Hobustele ka ei tule.
18:43-le29. aprill 2018, 20:53
Mul sama lugu. Traavin korra Aegviidus kuskil padrikust läbi ja puugid tilpnevad küljes.Ei tea,mis puugid need nüüdsel a'al ometi on, mis kedagi haigeks teevad?
!!!30. aprill 2018, 08:49
Internatsionaalsed. Puukhaiguste levik algas Siberi aladelt ning on järjekindlalt läände liikunud.
to jaa30. aprill 2018, 08:47
Ilmselt kuuluvad nemadki siis nnde kategooriate hulka, keda jumal hoiab.
jaa30. aprill 2018, 09:01
Kas nii, et joodikut kirbud ei pure, ehk jäävad samuti purju?
jaa30. aprill 2018, 09:03
Tsensor on minu võtnud "erilise" hoole alla, lõpetan selleks korraks.
Mart29. aprill 2018, 18:32
netis29. aprill 2018, 17:37
on video siberi mehe puugitõrjest otsige vene keeles
Vana29. aprill 2018, 20:34
On jah. Puutuhka paneb kummikusse. Puutuhk tapab puugid - siputas natuke puutuhka puugile peale, mõne minutiga puuk surnud. Arvatavasti on põlevkivituhk veel effektiivsem. Puugitõrje tuha tootmine olekski Eesti Nokia.
päris saarlane29. aprill 2018, 17:35
olen tättu 1, sellist jama oskan ma paremini- linna tänaval jalutan ma ja ei saa aru ma, selles linnas olen mina ja jalutan mina jne edasi, täitsa jabur, et mingi inimene on lihtsalt üles puhutud, selle lood on ju jamad
17:35, -le29. aprill 2018, 21:53
Oled tõesti tättu, mine parem tuttu!
Maamees29. aprill 2018, 17:31
Nautisime hommikul perega siirast ja mõnusat Jaan Tätte juttu! Aitäh hea saate eest ja parimad soovid Jaanile!
Katrin29. aprill 2018, 17:12
Ega nende puukidega nalja pole, aga ehk siiski saadi piir panna sellele karmile tõvele. Külastan kindlasti Su kontserte ja head tervist!
Matu29. aprill 2018, 17:02
Väga mõnus ja hea oli üle hulga aja Tättet näha, edu ja tervist meie pere poolt.;
Vaataja29. aprill 2018, 17:00
Väga meeldiv oli Jaani juttu kuulata,kuhjaga tervist talle!
29. aprill 2018, 16:45
30-40 aastat tagasi Eestis puukentsefaliiti sisuliselt polnud. Nakatunud puugid toodi koos metsamaterjaliga Eestise Venemaalt. Kui sealt idast rongide palke meile veeti. Sadamatesse ja puidutöötlemise ettevõtetele.
Mart29. aprill 2018, 17:14
Venemaale olevat puugid tulnud Kanadast talvel üle jää koos metsloomadega, lugesin selle kohta üht ingliskeelset kirjatükki. Muide, Nõukogude ajal kuulus surm puukentsefaliidi tagajärjel nende surmade hulka, mille eest maksti elukindlustust. Meie siin Eestis mõistatasime 1960. aastatel, mis imehaigus see küll olla võiks, kui lugesime seda nime kindlustuspoliisist. Aga 70. - 80. aastatel oli meil juba raskeid juhtumeid, kuigi sellest avalikult ei räägitud. Borrelioos ehk Lyme'i tõbi hakkas meil sagedaseks muutuma 90. aastatel. Minagi haigestusin sellesse ja põdesin umbes 10 aastat, enne kui haigus diagnoositi ja sain antibiootikumiravi, aga tagajätjed annavad siiani tunda.
....29. aprill 2018, 19:03
varasemad borrelioosijuhud diagnoostiti millekski muuks, erinevateks liigesepõletikeks, näiteks (ja siis imestati, et kuidas küll ravi ei mõju, teadmata, et hormoonravimid ei mõjugi bakterinakkustele, pigem toetavad bakterite head elukes). Borreliatest osati maailmas rääkida alles kaheksakümnendate keskelt. Jäämees Ötzi oli borrelioosis. Borreliad on vana häda ja nakatanud inimesi väga ammu, teadus jõudis nendeni alles hiljuti ja veel ei teata kõike nendest, näiteks seda, mismoodi ja kuidas muutub nakkus krooniliseks ehk siis kus need bakterid end peidavad, kui kord nahavahele on tikkunud. Ega sedagi, missugused elukad kõik neid võivad levitada.
Mats29. aprill 2018, 16:20
Vâga huvitav oli kuulata just tema haigusest, sest endal ka sama tõbi kallal Palju tervist Jaanile!
Loen29. aprill 2018, 15:50
keegi29. aprill 2018, 13:10
Nende juttu Anu saates oli ikka väga meeldiv kuulata,oskavad rääkida ja ka nalja teha. Edu kontsertidel!
Borrelioos29. aprill 2018, 13:06
kipub minema krooniliseks, kui õigel ajal, nii kuu aja jooksul peale nakatumist antibiootikumi ravi ei saa. Sellel juhul on tal juba Laimi haiguse tunnused.
drdr29. aprill 2018, 17:08
Tegemist on ikka Lyme tõve mitte Laimi haigusega:D
29. aprill 2018, 21:40
Kuidas siis seda hääldatakse? Lime või lüme?
Avastamise koha järgi ilmselt29. aprill 2018, 23:33
Old Lyme, Connecticut
mnjah29. aprill 2018, 12:42
kas tal olid nii entsefaliit kui ka borrelioos? Sel juhul - sai ikka väga kiiresti arstiabi ja kõva tervis, et vastu pidas! Viirusele - entsefaliidile - on toimiv vaktsiin olemas, kuid immuunsus ei tule esimese süstiga. Borrelioosiga on niru, sest tegu bakteriga (tegelikult neid samas borrelia-perekonnas erinevaidki, kuid mitte kõik ei tekita inimesele vaevusi) ja bakterite vastu tõhusaid vaktsiine teha ei osata. Sandistavad mõlemad nakkused.
Kui Tore29. aprill 2018, 12:56
"Viirusele - entsefaliidile - on toimiv vaktsiin olemas" - tõesti ka või?
Äkki tuleks teha igaks juhuks ka need ülejäänud 67 vaktsiini, kas sa siis saad soojamaareisile rav imifirma kulul?
Ja nüüd veel üks uus raske nakkus avastatud, millest varem ei teatud29. aprill 2018, 23:20
Puuk29. aprill 2018, 12:36
ei ole ainuke levitaja, seda võib saada ka teiste putukate hammustuse korral, nii et kui ei leia puuki, ei maksa kohe arvata, et minul seda haigust olla ei saa.
Lihtne29. aprill 2018, 12:31
Ei saa kommenteerida. No ma sIIs ei kommentaari.Minge arstile.
Isegi29. aprill 2018, 12:13
lõdvema pük sikummiga paja tsid tõmmatakse vakt siinidekampaaniasse.
Palju nadmaksavad?
Täis29. aprill 2018, 12:13
Paksult29. aprill 2018, 12:12
Koik 29. aprill 2018, 12:12
Talus 29. aprill 2018, 12:12
Siin29. aprill 2018, 12:12
täi juustes29. aprill 2018, 12:24
täide vastu vaktsineerimist ei ole, apteegis müüakse juuksepesemise vahendit, hind 18 euor, ja täid on likvideeritud
jah29. aprill 2018, 16:19
ei saa tõesti, isegi kõige tavalisemad levinud väljendid tõmmatakse maha.
Moderaator on I.D.I.O.O.T!
+29. aprill 2018, 20:29
on, tugev nihe kohe. Rav imitsunft möl lab.
....29. aprill 2018, 12:11
Meil talus olid lehmad ja koerad puuke paksult täis. Puutumine loomadega iga paev kokku. Isa noppis puuke loomadelt ära
Eino Taruk29. aprill 2018, 12:11
Borrelioosi vastu vaktsiini pole ja sellesse haigestumine on kõige tõenäolisem. Samas on borre hullem kui entsefaliit, sest sellesse saab surra. Mitte kohe, kümne või nii aasta pärast tekkib südamepuudulikkus.
Eino Taruk29. aprill 2018, 12:13
Peale selle EI OSKA arstid pahatihti borret lihtsalt diagnoosida, Kui sul hammustus märkamata jäi, siis jäädki simulandina arstide vahet jooksma. Paljud, väga paljud, saadetakse psühhiaatri juurde ja kirjutatakse välja ravimid...;)
Jürka29. aprill 2018, 12:25
Borrelioosi pole võimalik diagnoosida sümptomite järgi, sest absoluutlest kindlaid ja kõikidel ühesuguseid sümptome polegi. Seepärast on vajalik üks vereanalüüs, mis näitab veres borrelioosi antikehade olemasolu või puudumise. See analüüs on raudkindel, aga väga kallis ja perearstid seda seepärast määrata ei taha. Mina käisin eraarsti juures, maksin analüüsi kinni ning tänu sellele sain kindla ja usutava diagnoosi.
nii ongi,29. aprill 2018, 16:21
nõus Eino Tarukiga, mul on samad kogemused.
jah Jürka,29. aprill 2018, 16:26
minu perearst ei taha ühtegi analüüsi ega suunamist teha, ma olen oma tervise eest pidanud võitlema teiste arstide kaudu ja maksma. Kas see on normaalne riiklik Perearstisüsteem? Eestis on perearst otseselt huvitatud pearaha kokkuhoiust, et oma sissetulekut dividendide näol suurendada. Kutsun kõiki inimesi üles selle teema puhul sõna võtma ja selle süsteemi vastu võitlema!!!
Vaat aga vaat29. aprill 2018, 12:10
Eurohitti kirjutada, et meil talus olid lehmad ja koerad puhke paksult täis, keegi polnud haige
Mis siin modereerida29. aprill 2018, 12:09
Ennem polnud selliseid haigusi, kuigi talu lehmad ja koerad olid puuke paksult täis.
Jälle modereerimisele29. aprill 2018, 12:08
Kirjutasin, et 40-50 a tagasi polnud keegi sellistes haigustes , aga lehmad ja koerad talus olid täis puuke.
No29. aprill 2018, 12:07
mina teadsin Jaani kui laulumeest, millal ta arstiks õppis?
to No29. aprill 2018, 16:27
L...l jutt suhu tagasi!
Naine 4829. aprill 2018, 12:07
Imelik, et viimastel aastatel on hakatud mingeid imelikke haigusi välja mõtlema, kuigi põhjus võib olla hoopis midagi muud. Eluaeg olid lehmadel ja koertel puugid ( ikka kümneid ) inimene puutus kokku loomadega ja lamas rahulikult muru peal. Lapsed ajasid kõrge rohu sees lehmi. Iga päev leidsid endalt püügi, mõni oli juba end tugevalt naha sisse pugenud, pandi äädikat peale ja võeti naha küljest ära. Polnud keegi surmavalt haige. Arstid ei oska muud öelda, kui puuk oli. Vähiga on sama lugu. Kõik surevad vähki, lapsed ka. Ei. On ikka muud hädad
vkr29. aprill 2018, 12:03
Hea saade oli! Nende kontserti lähen kuulama, kui saan. Tervitusi mõlemale!
mu koer29. aprill 2018, 11:51
ostsin kutsa jaoks turjatilgad. Kuigielame linna sja jalutame peamiselt asfaldil ja haljasalal, võib mõni puudiramp ikka juhust kasutada. küsimus zooloogidele: miks neid puuke üldse vaja on?
to mu koer29. aprill 2018, 13:14
Aga kas inimesi on millekski vaja? Kui sind-mind ei eksisteeriks, kas maailm kaotaks sellest midagi? Ilmselgelt mitte. Inimesi pole siia planeedile üldse vaja, aga ometi me eksisteerime. Nii et peaksid oma küsimuse vist pigem jumalale esitama.
totu mu koer29. aprill 2018, 13:44
kui sul on Jumal,esita talle need tähtsad küsimused (milleks puugid? milleks inimesed?) , ennem mõtle,mida ohvriks tuua,et ta vastaks.Kui sul aga jumalat pole,oled siin planeedil puugiga võrdses seisus
koeratädi29. aprill 2018, 15:26
Kui kõik on Jumala kätes, siis ei tohiks inimene ka puukide elutegevusse sekkuda. Las loomakesed olla, kõik vaktsiinid ja ärahoidmisvahendid on kurjast. Kui tuleb letaalne lõpe, siis oli see Jumalast niimoodi määratud.
nõutu29. aprill 2018, 17:41
ei saanud ikka targemaks, et miks neid puuke vaja on, kuigi küsisin jumalalt. Sestap tahakski teada zooloogidelt, kas puugid on mõnele loomale toiduahelas oluline toit? Lindudele? Sääsed söövad kah inimese verd, aga neid söövad omakorda linnud. Kes söövad puuke? Eks ma olen vist jah rumalam kui "viies b klass",
ei29. aprill 2018, 19:06
ei ole ühegi looduse-eluka põhitoiduseks ei puugid ega ka verd imevad sääsed (sääski, kelle elutsüklis verd ei ole vaja, on väga palju). Nii et kui need elukad maailmas täielikult välja sureksid, ei juhtuks suures pildis mitte midagi.
29. aprill 2018, 15:22
Minu kass, kes käib ka õues, mida teha ei tohiks, korjas endale möödunud hooajal pea 30 puuki. iga kord kui väljast tuli kammisime ja katsusime läbi. Sel aastal panime turjale puugi ja kirpudevastase täpilahuse ja oleme tema küljest 2 puuki leidnud aga need on surnud olnud ja hästi väikesed. Mina arvasin, et puuk ei ime ennast üldse looma külge kui rohi pandud aga ei.
mina29. aprill 2018, 17:35
turjatilgad ei aita, vähemalt minu rohkem kui 15-aastane kogemus näitab. Iga hooaja algul panen ikkagi koerale-kassile puugirihmad kaela. Nendega on olukord veidikegi kontrolli all.
....29. aprill 2018, 19:14
Venemaal (ja paljudes muudeski maailma paikades) ohustab koeri puukide levitatav babesioos. Ja seal soovitatakse kasutada teatud täpilahuseid ning neid uuendada üsnagi sageli, lisaks puugiohu piirkondades-aladel kasutatakse iga koertega väljaminekuga spreisid, millega lastakse üle jalad, kõhualused jms. Levimas on kergest õhku läbilaskvast materjalist kombinesoonide kasutamine. Moskvas paljud ei julge puukide tippajal koertega pargiteedelt kõrvale astudagi. Ja kuuldavasti on ka seal asutud juba puuke mürgitamistega hävitama, seda teevad ka mitmed lääneriigid linnaparkides. Babesioos on veres tegutsev algloom ja temast vabanemiseks on väga tugevad ravimid, mida väga paljudel idanaabritel, kel koerad ohus, koduses ravimikapis. Sest raviga tuleb alustada väga kiiresti, sageli enne, kui vereanalüüsini jõuab.
ha-haa29. aprill 2018, 16:30
miks neid puuke vaja on? Eriti hea küsimus. Kas arvad tõesti et Eestis keegi spetsiaalselt aretab ja levitab puuke -naiivsus kuubis. Kogu maailma looduslik kooslus on muutumises. Sama võib küsida, et miks neid šaakaleid Eestile vaja on?
arvamus29. aprill 2018, 11:47
Eestis varsti sama ohtlik kui mõnes malaariapiirkonnas ja mis sest vaktsiinist kasu, kui raskemale haigusele täiesti puudub. Mürkmadu või ämblikku on vähemalt näha, aga puuki viletsama silmanägemisega isik ei näegi, eriti kui veel üksi elab.
ei saa mitte vaikki olla29. aprill 2018, 12:11
kas loodus on nii mürgine, asi on vist inimeses, kes liigub valedes kohtades, õige hõlma ei hakka keegi
kkl29. aprill 2018, 13:03
vägak allis, maksab 7 eur ot. Pe rearst ei määrase llepärastana lüüse, sest borr elioosei lähera videskro oniliseks ja siisei tekir avimi sõltu vust. Ehk - ei ole kas umlik.
Jürka29. aprill 2018, 17:20
1995. aastal oli borrelioosi antikehade leidmise analüüs tolleaegse mõiste järgi küll väga kallis ja võttis kaua aega. Minu teadmise järgi on ta kallis ka praegu ja see sinu kahtlane ja veidralt kirjutatud jutt küll usaldust ei ärata. Aga eks igaüks usub seda, mida tahab uskuda,
tegelikult29. aprill 2018, 18:04
Ohmoonika29. aprill 2018, 21:47
Puukborrelioosi pakett Synlabis 43€
Lihtsalt tähelepanek!29. aprill 2018, 11:47
Sügisel ikka metsa ja seenele.
Mida olen aga teinud!
Valanud riietele õlut, määrinud ka kaelale.!
Ja uskuge! puugid ei tule ligi!!!
Sõber naeris selle lolluse üle-- kuid kui metsast tulles leidis endalt pea alati 1-3 puuki---siis enam ei naernud!
shirashikkur29. aprill 2018, 12:36
sidrunheina essentsõli on palju tõhusam ja ilmselt ka meeldivama hõnguga kui päikses nahal liisunud õllelebra.
maali29. aprill 2018, 11:43
miks pidi Anu nii põhjalikult pärima Jaani haiguse kohta, mina olen Markoga nõus, ka mulle ei meeldi kui seltskonnas hakatakse haigustest ja vanaduse teemadel rääkima, need on siiski isiklikud üleelamised ja miks seda peab iga kord heietama
isiklik üleelemine29. aprill 2018, 11:48
Praegu on puugioht aktuaalne teema. Just on vaja, et ka tuntud inimene oma kogemust jagab. Tean naist, kes sui borrelioosi tüsistusse ära. Närvissteem lakkas toimimast.
Lihtne29. aprill 2018, 12:26
Suri alles peale arstile minekut. Metsad peaks laipu täis olema ja linnad nIIsamuti aga ei ole. Tuleb häda peale lähvad arstile, paberit ka kasutavad ja ongi pyhitud.
Peter29. aprill 2018, 13:21
Vaata, "isiklik üleelamine". Inimesed surevad absoluutselt kõigesse. Inimene lihtsalt sureb niikuinii. Kui mitte borrelioosi, siis infarkti, trombi, insulti, vähki jne jne. Ei ole võimalik ennast vaktsineerida 1000 haiguse vastu. Mäletate SARS-i? Hullulehmatõve? Linnugrippi? Seagrippi? Mitu inimest nendesse reaalselt suri? Aga kui palju paanikat. Hüpohondria ja paanikahäire on samuti tegelikult haigused ja tundub, et nii mõnigi peaks hoopis seda ravima. Vastik oli lugeda neid igapäevaseid artikleid, et kohe-kohe sureb kogu inimkond seagrippi maha..
Mida vähem sa muretsed, seda tugevam su immuunsüsteem on. Sa ei jõua ennast niikuinii kõige vastu kindlustada - ela parem rahulikult oma elu edasi ja ära muretse. Tätte tundub küll olevat mees, kes vähe muretseb - ja ta elas ka need haigused üle. Polnud lihtsalt veel aeg minna.
To: Peter29. aprill 2018, 18:21
Ilmselgelt pole sa borrelioosi põdenud. Kui ükskord selle haiguse saad siis usu mind, muudad kardinaalselt oma arvamust.
Ei ole Peter29. aprill 2018, 23:30
Kuid borrelioosi mitu korda põdenud. Kui tekib kehale paari cm läbimõõduga punane ring, siis tuleb kiirelt antibiootika kuur läbi teha.
to To Peter1. mai 2018, 12:56
Olen seesama Peter, 13.21. Olen jah, põdenud. Tekkis suur punane laik puugihammustuse kohale, olin siis noor ja ei pööranud tähelepanu, arvasin, et lihtsalt mürgine putukas see puuk.. Kui seda kunagi arstile teise haigusega seoses mainisin (borrelioosi tüsistus, muuseas), tegi ta veretesti ka borrelioosile ja leidiski verest borrelioosi antikehade jälgi.
Nii et ma väga ei panustaks su "ilmselge" kindlameelsuse peale. Ja mida ma oma arvamuses kardinaalselt muutma peaksin? Et lasen teha endale 101 vaktsiini ja loodan igavesti elada ja mitte kunagi haigestuda?
Võid kindel olla, et kui su aeg kätte jõuab, siis ei poe sa surma ega/ja haiguste eest peitu mitte ühegi vaktsiini, ravimi ega tipptasemel arstiabiga. Pigem hoolitse oma immuunsüsteemi eest ise - püsi kaine, ära suitseta, toitu tervislikult, liigu, seksi ja puhka. Tunne lihtsalt elust rõõmu, ära kiru ega kurda ja naudi iga päeva, mis sulle on kingitud! See on parim vaktsiin, mis eales loodud.
P.S. Teatud mõttes toovad sellised haigused inimese "maa peale" tagasi - inimene mõistab, et ta on haavatav. Ja sellised inimesed hakkavad elu hindama palju rohkem, tundma rõõmu pisiasjadest. Mina olen üle elanud borrelioosi, kaks kopsu trombembooliat, koljuluumurru, veremürgituse. Ja just need haigusseisundid on mind pannud elule teise pilguga vaatama - ma reisin nüüd palju rohkem, ma tunnen rõõmu igapäevastest pisiasjadest. Ma ei kiru valitsust, riiki ega alkoholipoliitikat, sest see on kõik tühine olmemure. Ma olen palju reisinud ja näinud elu maailmas - Eesti probleemid on ikka väga väikesed. Eesti Inimeste suurim probleem tundub olevat Lätti viina järele sõita..
Elu on tegelikult ilus, kui sa oskad seda hinnata. Ja seda õigesti kasutada.
dr.Laulujoru29. aprill 2018, 11:32
Puukidel on 5 haigust korraga - millise vastu soovitate ennast tänavu suvel vaktsineerida?
Jaan29. aprill 2018, 11:31
Mine tee ka ülejäänud 74 vaktsiini ära, kui sa nii kõva arstju ba meil oled.
kahjuks29. aprill 2018, 11:30
Vak tsiinidel puudub toime peale ter vise jäädavarikkumise ja puugi vaktsiini pole olemas dr.Tätte.
Aa29. aprill 2018, 20:31
Meelde tuli - vak tsiinidel on ikkagitoi me olemas - ars tid rikas tuvad ja saavadpree miareise.
usun,29. aprill 2018, 11:30
aga ikka loodan, et äkki õnnestub see suvi ilma hakkama saada. Aitäh hoiatamast ja palju tervist Jaanile.
29. aprill 2018, 11:25
Borrelioosi vastu pole vaktsiini ja entsefaliiti Tättel kirjelduse järgi küll polnud.
Nii et antud juhul poleks vaktsiin raasugi aidanud. Pigem võiks soovitada puugitõrjevahendite kasutamist!
Frei29. aprill 2018, 11:41
Kõige kindlam on NASA skafander.
//29. aprill 2018, 12:03
"kirjelduse järgi" ei olnud!!! entsefaliiti testitakse ja kui test on positiivne, siis oli!!!!
d29. aprill 2018, 15:52
Q tagant29. aprill 2018, 17:38
Ravieeter aitab, vanast ajast teada. Puhastab verd ja surub mürki alla.