Ola Melzig 2016. aasta Eurovisionil Stockholmis. Foto: Mari Luud
Üritused
11. aprill 2018, 13:25

Vaata galeriist, kuidas kerkib Lissabonis Eurovisioni lava. 

FOTOD JA ÕL INTERVJUU | Eurovisioni produktsiooniboss Ola Melzig: tänavu ei kasutata laval LED-ekraane, nii on fookus artistil (6)

"Seni pole meil olnud mingeid suuri probleeme ja loodetavasti ei tule neid ka. Praegu lõpetame just valguse paigaldamist," paljastab juba 14. korda Eurovisioni tehnilise direktori ametit pidav produktsiooniboss Ola Melzig Õhtulehele, kui kaugel Lissabonis praegu võistluse ettevalmistused on.

Ola ütleb, et neil on Altice Arenal ettevalmistuste kümnes päev ja senimaani kulgeb kõik hästi. Praegu lõpetatakse valgustuse paigaldamist, heli on juba korras. "Green room'i ja kommentaatorite bokse veel ehitatakse ja oleme alustanud ka esimeste asjade lakke riputamist, seega on ettevalmistused igas nurgas täies hoos," sõnab Melzig. 

Eurovisioni ettevalmistused Lissabonis Foto: M & M Production Mgmt

Esimesed tehnilised proovid lähevad käima 23. aprillil ning Ola ütleb, et selleks ajaks peab Eurovisioni toimumiskohas kõik valmis olema. "Päev pärast seda hakkame tegema täisproduktsiooni proove kohatäitjatega." Kohatäitjad on ära õppinud kõik laulud ja nende koreograafiad, ning proovi tehakse täpselt nii, nagu on võistluse lavasõud mõeldud. Proovid salvestatakse ja saadetakse riikide delegatsioonidele vaatamiseks, et osalejad saaksid anda omapoolseid kommentaare ja täiendusi. 

Ola ütleb, et sel aastal on lava tõeliselt suur. "Meil on 2300 valgustit, palju automaatikat, 240 kõlarit, 80 pürotehnikapunkti, 19 kaamerat ja palju muud," paljastab ta. Ola paljastab ka ühe suurima erinevuse tänavuse ja varasemate lavade vahel. "Peamine erinevus on see, et me ei kasuta laval videot," ütleb ta, et muidu populaarseid LED-ekraane tänavu pole. "Fookus on seal, kus ta olema peab – artistil – selle asemel, et taustal lendaksid halva resolutsiooniga videoseinal totakad liblikad või banaanid," sõnab ta. "Me küll lubame artistidel oma raha eest videot kasutada, sest usume, et kui asi on tehtud spetsiifiliselt mingile kindlale esitusele, annab see esitusele väärtust juurde. Eesti esitus on selles osas suurepärane näide." 

Eurovisioni ettevalmistused Lissabonis Foto: M & M Production Mgmt

Ilmselt just seepärast lähebki Elina Nechayeva hiigelsuurele kleidile visuaali projitseerimine maksma 65 000 eurot.

Lava on disaininud Florian Wieder, kes on seda varemgi korduvalt teinud. Näiteks oli tema disainitud ka mullu Kiievis nähtud lava. „Portugali kui merendusrahva rikkalik ajalugu peegeldab kõiki väärtusi, mida Eurovisioni lauluvõistlus täna kannab,“ on Wieder kommenteerinud ning lisab, et Portugal ja Lissabon on ajalooline sulam, mida on rikastanud erinevad kultuurid, mille Portugali meremehed kodusadamasse tõid.

Eurovision 2018 lava Foto: eurovision.tv

Ola jaoks on tänavune võistlus juba 14. kord tehnilise direktori rollis olla. "Nad aina helistavad mulle," muigab Ola vastuseks küsimusele, mis teda igal aastal tagasi toob. "Tegelikult olen ma väga õnnistatud, et mind pidevalt tagasi kutsutakse. See on maailma suurim muusikaline telesõu ja selle tegemises osalemine on väga suur au. Mulle meeldib selliseid väljakutseid vastu võtta. Ja muidugi olen ma oma töös väga hea!"

Esimest korda lõi ta võistluse korralduses kaasa aastal 2000. "Ma arvan, et mul oli õnne ja osa selles on ka Eestil. Tallinnas aastal 2002 peetud võistlus oli minu esimene välismaine," rääkis Melzig Õhtulehele aastal 2016. "Meil oli seal väga mõnus. Te hoolitsesite meie tiimi eest hästi ja kindlustasite selle, et tunneksime end osana Eurovisioni perest. Kõik inimesed, kellega ma seal koostööd tegin, on mul endiselt head tuttavad ja enamikuga ma ka suhtlen."

Eurovisioni ettevalmistused Lissabonis Foto: M & M Production Mgmt

Kuidas meeldib mehele aga tänavune võistluspaik Altice Arena? "Mulle meeldib siin kõik – asukoht, mahutavus, ilus puitkatuse struktuur ja ümbrus. See on perfektne! Kui ainult vihm üle jääks," ütleb ta, et ilm Portugalis pole hetkel just kõige meeldivam.