Inimesed

VIDEO | Hanna-Liina Võsa muusikakooli roosa uks rokib sotsiaalmeedias, kuid rikub seadust (92)

LISA KOMMENTAAR

Maie6. aprill 2018, 14:55
Mulle väga meeldib,igatahes silmale palju rõõmu valmistav. Enne ukse ülevärvimist polnud sellel "nägu ega tegu".Seda ei pannud keegi tähelegi,et sellel hoonel ornamentidega uks oli. ÄRGE MUUTKE MIDAGI SELLE UKSE JUURES. Koerad hauguvad,kuid karavan liigub ikka edasi.
Arvan...6. aprill 2018, 09:31
Asja uba on ju selles,et nad kindlasti teadsid,et ei tohi ust roosaks värvida aga ikkagi tegid.See mis tavakodanikule on keelatud on neile lubatud või!Ülbus ja lollus ajab üle ääre.
Muuseas5. aprill 2018, 17:38
ROOSA on turvalisuse värv. Seda teavad lapsed ka. Siis tuleb teine LEMMIKvärv l LILLA. Seda iseloomustatakse kui tarkuse värvi.
Need SINISED uksed ja aknaraamid, mis mõnel pool on eriti " popid", on vanast Bütsansist ---- hoidvat KURJE vaime eemale.
Vaadake vanasid mõisaid, polnud nad nii värvivaesed uhti.
Ka meie rahvariided on ju värvilised -- isegi selle raske elu kiuste.
Sõdurite vorm oli ka erk, kui juba surra siis ilusti riides. Tegelikult mulle meeldis see prantsuse sõjaväelaste marss ühel meie paraadil, nii soliidne aeglane ja lauluga. Kuhu sa ikka tormad.
Tiit5. aprill 2018, 17:31
Rahvas maailmast käivad ja imetlevad seda ust, see ei ole oksendav kilpkonn ja ilma EASi rahadeta.. Selle ukse voiks juba ise väärtuseks nimetada ja kaitse alla votta.
sultsi pläkerdatud linnahall5. aprill 2018, 16:47
sots meedias ei rocki,lihtsalt rikub seadust.
muinsuskaitslane:5. aprill 2018, 14:25
ennem lagunegu ja mädanegu kui on valet värvi.
,,A,,5. aprill 2018, 13:28
Tüüpilised Eesti moderaatorid ja ametnikud, neil on lihtsalt võimalus sulle ära teha, tegemise pärast. Ja seda nad juba kasutamata ei jäta!
head Tallinlased5. aprill 2018, 13:25
Võtke kõik "koledad " ehitised Tallinna vanalinnas kaameratega üles ja siis koos nende fotodega võtke muinsuskaitse pihtide vahele. Seal ametnikel on soe koht.Keelamine on üks kergemaid ameteid Eestis Minu teada sai muisuskaitsesse ametisse mees, kes oli Ilvese kantseleiülem. nimi ei tule meelde, aga tema nägu on silma ees
,,A,,5. aprill 2018, 13:25
Kasutan sama mõtet, kuni modereerid seal! Senikaua ei huvitanud ühtegi ametnikku, kuni see uks tõeliselt inetu oli!?
,,A,,5. aprill 2018, 13:22
Seni ei kobisenud ükski ametnik, kuni see uks, tõeliselt silma riivas!?
Uks5. aprill 2018, 13:21
Kui Taavi Aas oleks taolise erksavärvilise ukse teinud, olnuks see kindlasti lubatud. Vaadake Linna- ja omavalitsuste ametite tegusid. Oma jope võib teha, mis tahab.
mõte5. aprill 2018, 13:00
sel ajal kui see ehitati, siis oli see kindlasti VÄRVIMATA!!!
täielik5. aprill 2018, 12:18
Mõtiskleb5. aprill 2018, 12:13
Jah, selle ukse värvimise ja värvitooni üle võib ju vaielda, aga... Mind paneb mõtlema teatud ametnike "tööstiil" (pigem mittetöötamise stiil) - lärmi hakatakse tegema siis, kui keegi midagi üritab teha! Need ametnikud võiksid ise rohkem reaalselt OMA KÄTEGA midagi ära teha, eeskuju näidata, aga seda on vist palju soovida, sest igatsorti bürokraatiaga tegelemisega nende oskused ka piirduvad...
Staarkommenteerija5. aprill 2018, 11:41
Kisa tühja koha pealt. Kuna vana uks oli samuti roosa põhjaga, tuleks nüüd vaid tumelillad randid ja valged ornamendid õiget värvi värvida ja asi oleks korras.
Nips5. aprill 2018, 14:30
Õige mõte! Vaadaku tähelepanelikult vana ukse foto üle ja tõmmaku need väikesed värvipiirjooned juurde. Aga ilmselt enne tuleb muinlastega läbi rääkida...
Barbi5. aprill 2018, 11:41
Mulle kül meeldib, mõni kiiksuga asi on enemgi mõnele linnale kuulsust ja turiste juurde toonud. Algul oli näiteks vaidlus Eifeli torni sobivuse üle ka.
urr5. aprill 2018, 11:27
Sellise jubeduse nimi on maitsetus ja mõõdutunde puudumine, lisaks meie vanalinna mitteaustamine.
paldejan5. aprill 2018, 12:31
aga5. aprill 2018, 14:07
kas see kordategemata uks oli austamine?
oi jummal!5. aprill 2018, 11:24
nii palju tühjast tüli, kaua see hele värv vastu peab, nagunii tuleb peagi üle värvida.
näidake mulle seda kes kuulaks muinsuskaitse ametnike5. aprill 2018, 11:20
nutetakse ühe ukse pärast aga, et terved korralikud majad mis kaitse all on lastakse maha lammutada, et sinna plekkkuut peale panna. Mis on pildil valesti? Kas ametnike või rahva suhtumine?
anne5. aprill 2018, 10:52
Ma ei saa aru,miks oli raha sellise hirmsa roosa värvi ostmiseks, aga sarnaselt endisele tagasihoidliku pastelse roosa värvi jaoks ei olnud. Minu arvates on spetsiaalselt tähelepanu saavutamiseks selline ämber tehtud. Muidugi on nüüd tasuta reklaam oma koolile kindlustatud.
5. aprill 2018, 11:01
Ja mis on selles halba, kui ettevõte teeb omale reklaami? Ära ole kade!
naine5. aprill 2018, 10:49
Ok, juhtumisi on tegemist vanalinnaga. Aga mujal sfäärides on samasuguseid totraid ettekirjutusi, norme, direktiive, seadusi, nõudeid ja mida kõike veel. Kes küll on nende tegijate taga? Tekkib küsimus. Et millega nemad mõtlevad, kui üldse mõtlevad? Need "seadustetegiajad" ei tea reaalsest olukorrast ööd ega mütsi. Neil on kõik paberile kirja pandud aga kas ka need tavaelus toimivad, see ei huvita neid absoluutselt!!! Tulge sealt paberite tagant maa peale!
Kui vanalinna võrrelda nooblis ja maitsekas5. aprill 2018, 10:29
ülikonnas soliidses eas härrasmehega,siis ei sobi ülikonna juurde põrsaroosa lapakas
näiteks püksiaugu kohale!Ega meil siin vanalinnas ei ole sama keskkond,mis kuskil
Malawi külaväljakul,ehkki seal näib kõik kirev ikka siiski omamoodi kooskõlas olevat.
Tuletab5. aprill 2018, 10:28
meelde ühe maakiriku altari väga iluseks ülevärvimist!
Paradoks!5. aprill 2018, 16:35
Vigala oli see koht,kus kisa tõusis taevani ja kaebajaks oli see nüüdse ukse värvija sugulane.
5. aprill 2018, 10:06
Võsa tahtis skandaali tekitada ja oma kooli kuulsaks teha, mis ka õnnestus nüüd.
Sass5. aprill 2018, 09:56
Meie ametnikud ei ole normaalsed inimesed ja oskavad väga hästi töö tegemist jäljendada.
neid kutsutakse5. aprill 2018, 11:22
5. aprill 2018, 09:42
värv on ju kõige väiksem asi mille kallal inguda seda võib iga üle päeva muuta
5. aprill 2018, 09:39
ja terve Kopli liinide peldikute jada -tehku Muinsuskaitse see korda ja see jube peldik Tallinna sadama ääres Linnahall-õhku lasta
vaataja5. aprill 2018, 09:23
no jah ilus roosa kull,kui vaadata ainult uhte maja,aga tervikpilt jäi imelik.Veidi pastelsem roosa ja pruunikaga need ornamendid ,siis vast läheks uldpildiga kokku.Armas Hanna-Liisa ära väga pöe,värvige ule ja asi korras,aga siiski värvi suhtes vötke nende ametnikega uhandust.Jöudu sulle.
Juurika Jorss5. aprill 2018, 09:07
Muinsuskaitse põhiprobleem : teab TÄPSELT, kuidas ei tohi, aga kuidas tohib, siis on mömm...
Tiit5. aprill 2018, 09:03
Keegi peab ikka virisema ja vastu olema. Ükskoik mille vastu aga vastu peab olema. Kas s..karva pruun ileks parem olnud.
Soovitus5. aprill 2018, 08:58
Kui ametnikjulkadele ei meeldi, tõstke see uks eest ära ja olgu ilma ukseta. Siis pole kobisemist?
5. aprill 2018, 08:53
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
oksele ajab5. aprill 2018, 09:45
Huvitav, et niikauga kui ilusad puuasjad mädanevad, ei häiri see kedagi, aga kui keegi midagi teeb, on muinsuskaitse kohe sabas! Võtku uksel värv maha ja jätku vihma ja tuule kätte hävinema nagu ennegi ja on kohe vastav spetsialist õnnelik!
Pealtnägija5. aprill 2018, 08:40
Aga see uks oli ju ka enne ROOSA - varasematel piltidel on selgesti näha.
Mis tooni roosa, selle üle võib ju vaielda.
Algne uks oli roosa põhjaga ja tumelillade kantidega - nagu värvija ütles, siis valiski ta selle alusel uksele uue värvi.
Kuna ust võib iga kell üle võõbata, siis ei näe ma probleemi, et see hetkel ei võiks seda värvi jääda (seda enam, et on niipalju meile positiivset tähelepanu tõmmanud). Ja muinsuskaitseametnik võiks ka millegi sisulisemaga tegeleda ausalt öeldes. Üsna piinlik on ühe ukse värvi pärast sellist lamenti lüüa.
5. aprill 2018, 09:24
Linnahalli maalingute pärast ka ju noriti. Lasti maha pesta. Praegused suguorganid sobivad küll muinsuskaitse inimestele.
Mõtlik5. aprill 2018, 08:17
Selline uks meenutab hirmuärataval kombel Barbie-maja.
5. aprill 2018, 08:02
ilus uks ju ,ennem oli nagu välipeldiku või nagu sealauda uks
Ei tea5. aprill 2018, 08:34
Kui seda kommentaariumi lugeda, siis jääb ainult imestada, kui palju on ikka siginenud sõna otseses mõttes pööblit, kellel ei ole ajalugu, maneere, viisakust, lihtsalt tarbijamentaliteet: õgida, lakkuda, nägu segi lüüa... Lõhkuge siis vanalinn üldse maha ja pange klaasist büroohooned asemele! Niisuguse mentaliteediga te saavutategi, et Oleviste tornist saab minarett.
5. aprill 2018, 12:33
Millisest klaasist on jutt? Uks on ainult üle värvitud, aga eks lagunenud oli ju parem
5. aprill 2018, 08:37
Roosa ei sobi kollasega,rääkimata sellest et toon ei sobi muinsuskaitse all oleva hoonega.
...5. aprill 2018, 09:46
Kui sa saadet vaatasid, siis oleks pidanud märkama, et uks oli ka ENNE ROOSA. Polegi midagi muud, kui paar lillat kanti peale ja mõned rohelised kujukesed ja ongi värvikoodile vastav.
Küsimus5. aprill 2018, 08:01
On see õige, et meite maal pidi tervelt 170000 ametnikujulka leiduma?
Vastab5. aprill 2018, 08:17
tõele, täpsemalt 171000 riigipalgalist ehk teisisõnu kes saavad oma nn. töötasu erasektori maksude arvelt.
Peale 5. aprill 2018, 08:22
selle veel hinnanguliselt 30000 MTÜ-d Juurdekasv igal aastal 1500 -2000 MTÜ -d. Reaalset kasu on nendest MTÜ kõige enam ainult poolesajast.
5. aprill 2018, 07:48
Eestis polegi seadusi on üks vana ja aegunud Põhiseadus
Eestis5. aprill 2018, 09:23
Seadused on, aga miks neid ei täideta? Põhiseadus on OK!
vana ja tark5. aprill 2018, 07:41
Paneb ikka vaga imestama,et uks taiskasvanu,kes on voimeline muusikalikooli vanalinnas pidama EI TEA MUINSUSKAITSEST midagi ja varvib ukse sellise porsaroosaga keset Tallinna vanalinna...
Loomulikult ongi see nii ehmatav kontrast, eks sellest ka selline turistide pildistamise populaarsus tekkinud!
Omanik vastutab maja eest tervikuna jah,aga rentnik vastutab ka enda tekitatud probleemide eest...
Et keegi julgeb varvi eemaldama pakkudes koos lastega seda tegevust,siis ikka nad uldse ei moista restaureerimise tahendust See muusikalikool voiks olla hoopis mujal..
vanale ja mittetargale5. aprill 2018, 09:47
Kui sama uks vihma käes ilma värvita mädanes, oli ilmselgelt parem, eks ju?
karnivoor5. aprill 2018, 07:40
Monmartre linnaosas peaaegu kohe Sacre-Coeuri kiriku taga jalutades tundus alguses ka igasugused värvilised uksed-aknad jube ägedad ja seinte graafika super. Hetke pärast enam nii lahe ei olnud. Näinud aga rahvast, kes majade-poekeste ustest sisse-välja voorisid, ei imestanud millegi üle. Roosa ukse kaitseks ütleks niipalju, et oskusliku ennistaja käe all saab selle puhtaks, pole ju tükke küljest ära raiutud. Asi seegi. Loodetavasti ei hakata ust omal käel kraapima.
Hoopis teine teema on kinnisvara (nii vana kui uue) omanikud, kes selle vastu huvi ei tunne ja kultuuriväärtustel laguneda lasevad.
????5. aprill 2018, 07:27
kummastav-ongi nii, et kui oleks siiani kõdunenud ja mädanenud,poleks kellelegi hambusse jäänud,aga nüüd....Rentniku kraesse ei tohiks küll hüpata! Kinnisvara eest vastutab siiski omanik
Millal5. aprill 2018, 07:25
ja kes on ära keelanud mingid värvid? Ja miks peab üks hone või uks olema must või valge või roheline? Tulge mõistusele, ega siis värv muuda hoonet ennast!
5. aprill 2018, 07:24
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Marta5. aprill 2018, 07:58
Seal asub mitte muusikakool, vaid muusiKALi kool, ilmselt õpetatakse näitlejaid.
igatahes väga hästi5. aprill 2018, 07:23
ja rõõmsalt mõjus see roosa, kogu aeg üks kopitanud pruunakas värv ja selline elu ka.
Jürka5. aprill 2018, 08:00
Häiriv ja ebasobiv vaatepilt meie elegantse vanalinna muude soliidsete ajalooliste hoonete kõrval, kahjuks on nii. Mujale võiks sobida, vanalinna aga mitte.
Kõige targem mõte ei olnud5. aprill 2018, 07:14
Paari aasta eest sai üks kirikuennistaja nüplit kui altari üle võõpas.Sults sodis linnahalli ära ja hall on senimaani soditud ja midagi pole juhtunud.Seega võib ka see roosa uks inimesi edaspidi rõõmustada ja kuuskemaid vihastada.
tibu5. aprill 2018, 06:54
kui hoone kuulub omanikule ja omanik selle ukse värviga nõus on, siis ei tohiks mingil muinsuskaitsel midagi ültelmist olla...sest omanikke kaitseb põhiseadus( omand on puutumatu) - ametnikud! saage ükskord juba sellest aru
Jürka5. aprill 2018, 07:15
Oh Tibuke, kas oled eile sündinud või? Tallinna vanalinnas on kindlad ettekirjutused, et säiliks linna normaalne ilme.
Milline 5. aprill 2018, 08:14
see normaalne ilme on ? Selgita. Millised värvid, seinad, aknad, teed jne rikuvad linna normaalset ilmet ?
Majadega on samuti nagu riietega5. aprill 2018, 08:23
Kui ma olen mees, siis näiteks presidendi vastuvõtule ma ei lähe roosas öösärgis. Niisamuti vanemad inimesed üldiselt ikka ei käi gothide või emode stiilis soengute, näomaalingute ja riietega.
Niipalju5. aprill 2018, 08:51
siis vabast valikust ja demokraatiast. Tuleb siis seadusesse sisse kirjutada mis värvi öösargis mees võib presidendi vastuvõtule minna.
Jah5. aprill 2018, 11:56
Trellid on tegelikult vajalikud ainult loomaaias. Inimesed peaksid ise aru saama ja kui ei saa, siis pole parata, peavad olema trellid.
Eesti 5. aprill 2018, 06:46
inimene ei jõua elada ametnike ettekirjutiste järgi. Iga kodanik hoiab oma kodu, äri või mis iganes korras vastavalt oma võimalustele. Põhiseaduse järgi peaksid ametnikud ikka kodaniku teenima mitte vastupidi.
Jah5. aprill 2018, 08:24
ja Eesti Vabariigi aastapäeval panevad üles Venemaa lipu näiteks. Igaüks teeb mis tahab ja ametnik muudkui teenigu.
Rumalad teevad 5. aprill 2018, 08:40
seadusi ja veel rumalamad koogutajatest ametnikud kiidavad takka ja täidavad neid seadusi. Suu lahti teha ametnikud ei julge kuna siis lihtsalt kaotatakse "soe koht".
Eesti lipu seadus reguleerib sinimustvalge lipu heiskamist. Teiste lippude kasutamist, olgu nendeks siis firma lipp või mõne teise riigi lipp, eraldi reguleeritud ei ole. Eesti põhiseaduse järgi on igaühel õigus vabalt levitada oma ideid, arvamusi, veendumust ja muud informatsiooni sõnas, trükis, pildis või muul viisil.
Põhiseadus võimaldab seda õigust seadusega piirata näiteks avaliku korra, kõlbluse, teiste inimeste õiguste ja vabaduste, tervise, au ning hea nime kaitseks ning siin ei erine lipu heiskamine kuidagi muudest väljendusvormidest.
https://tarbija24.postimees.ee/1149402/lugeja-kusib-kas-igauks-tohib-kodus-vene-lippu-heisata
Nii5. aprill 2018, 09:00
palju miinuseid. Tuleb välja, et meil on ikka kodanik ametniku huvide teenimiseks.
5. aprill 2018, 04:37
kui oleks samamoodi teinud mõni nn ärimees oma vanalinna restorani või öökubiuksega siis praegu oleks kogu delfi kommentaarium kisa ja mõnitust täis, kuna tegemist on "kultuuriinimesega" on "nii vahva idee".... Üks vastuolu on aga tõesti, Muinsuskaitse nõuab palju, kuid kahjuks toetab vähe. Üheloolt oled omanikuna vastutav selle säilimise eest, kuna kultuurimälestis on justkõik kõigi oma - kuid kulud katad ise, siis on see sinu oma. See pool võiks paremaks minna. p.s. kui selline uks tehtaks selliseks nagu ta algupäraselt mõeldud on ta kindlasti veelgi ägedam.
Paul5. aprill 2018, 09:51
Nõustun Teiega, et igasugu ametid KEELAVAD palju, kuid ise toeks ei ole ja selle tõttu mädanebki palju ilusat kinnisvara.
Minu teada on meie naabreriigil Soomel selline asi, et kui sul on kinnisvara miljööväärtuslikul kohal siis riik paneb taetud protsendi ulatuses õla alla.
ehh5. aprill 2018, 03:19
las olla üks roosa uks. Ärge olge rõõmurikkujad. Selliseid roosasid uksi kuluks Eestile praegusel ajal olema palju. Kui ajad normaalseks muutuvad ja ametnikud, valitsus, , president, riigikogu, erakonnad normaalseks muutuvad,tööle hakkavad, eks siis võib inimestele rõõmu valmistada pruunide ustega.
Gruusia pätt võib Eestis teha mida tahab. Müüks selle ukse temale. Ja vaatame, kas oleks seadust, mis teda sunniks ust üle värvima.
Marta5. aprill 2018, 07:16
Vanalinnas sellist värvi uks igatahes ilus ei ole, see on selge.
irw5. aprill 2018, 02:21
Pole midagi. Kraapigu värv maha ja taastagu esialgne seis. Las uks mädaneb ametnike rõõmuks.
Enot4. aprill 2018, 23:14
Ukse värvija on liigselt aus - kõigile küsimustele ainus õige vastus on, et mina olen vaid rentnik ega tea hoone remondist midagi. Las siis suured maailmapärandi kaitsjad otsivad Venemaalt omaniku üles ja võitlevad temaga, nii et kraevahe Venemaal resideeruva omaniku pissist märg. Ametnikukaagiga ei tasu kunagi aus ega usaldav olla.
üks uks4. aprill 2018, 22:51
Kas asjad on asjade endi pärast või on nad inimestele loodud?
Võsavana4. aprill 2018, 22:50
Mis vahet seal on, kas on mädanenud või roosa.
Harimatus4. aprill 2018, 22:47
Kas ta värvis lapse auks selle beebiroosaks? Kui vaatata, millised detailid on uksel, siis on loogiline, et need peaks teistsuguse värviga värvima. Mitte nii, et kõik ühte värvi võõbates.
Uks5. aprill 2018, 00:12
oli puu värvi ,siis hakkasid kõik teda värvima.See ju väga lõbus värv ja see on kõigest uks.Vaadake millised ilusad fassaadid ja uksed mujal maailmas on.Terve Eesti on plastik uksi ja aknaid täis.Nüüd tegusad inimesed võtsid ning värvisid uksekese üle.Värv kaitsebki puitu,et ta päris ära ei mädaneks.
5. aprill 2018, 00:32
kas 4. aprill 2018, 22:47
need on täiskasvanud inimesed? Kas nad on midagi Unescost kuulnud või muinsuskaitsest? Kui nüüd seda ust kraapima hakata, ja veel lastega, kahjustatakse kaitse all ust veel rohkem. Kuidas saab ERR sellist jama õigustada?
5. aprill 2018, 00:33
Kad UNESCO roosa värvi on ära keelanud?
See4. aprill 2018, 22:41
on ju väga ilus uks.See on laste muusikakool,lastele kindlasti meeldib natuke lõbusam värv.
To see5. aprill 2018, 00:34
Jah selline uks oleks väga tore ja lõbus, kuid vanalinna see ei sobi.
jusss4. aprill 2018, 22:21
Kui laikidega perverssusi õigustada, võiks raekoja ka roosaks värvida.
mmm4. aprill 2018, 22:51
kas raekoda ei või siis roosa olla?
nõus Jussiga,5. aprill 2018, 00:22
kogu vanalinna ajaloolised majad peaks laste ja beebimeeleteks värvima, aga....see va muinsuskaitse ei luba?
on5. aprill 2018, 02:13
see muinsus kaitse võtnud aluseks aasta 1992, nagu enne seda maja poleks olnudki...parem on värvitud uks kui värvimata ja parem kui keegi midagi teeb, mitte nagu muinsuskaitse ainult nöögib- küll linnahalli kallal, küll ukse kallal...hm, kahju lastest kui ukselt värv maha võetakse ja must puidupind paljastub, pealegi on see omaniku asi, mitte rentniku.
roosa5. aprill 2018, 12:35
see uks enne juba OLI beebimeelne
Natuke jaloost.5. aprill 2018, 14:28
Kui keegi teaks ajalooliselt majade värve siis teaks ta ka seda, et vanalinn originaalis oligi väga väga erksaks värvitud. Ajnult lollid arvavad, et ENSV aegne värvikaart on ajalooline ja vanalinn on hall. Tegelikult oli see väga väga ergas.