Eesti muusikaettevõtluse auhinnad, Anna-Lisa HimmaFoto: Stanislav Moshkov
Inimesed
4. aprill 2018, 11:24

Aasta mänedžer Anna-Lisa Himma: ma ei ole kunagi mõelnud artistist kui tootest

Eesti Fonogrammitootjate Ühingu poolt korraldatud Eesti muusikaettevõtluse auhindade galal noppis aasta manageri tiitli Anna-Lisa Himma. Kuigi eestlaste jaoks on tegemist tundmatu nimega, on just tema see, kes aidanud sillutada räppar Tommy Cashi muusikakarjääri ning produtseerinud tema värvikaid videoid.

Anna-Lisa ja Tommy Cashi (kodanikunimega Tomas Tammemets) koostöö sai alguse 2014. aastal, kui Himma oli singli "Euroz Dollaz Yeniz" video loomise juures. "Sealt alates hakkasime koos videoid tegema." Oma põhitööks peabki Anna-Lisa pigem videote ja visuaalide loomist, kui rolli mänedžerina.

"Videod ongi üks suuri põhjuseid, miks Tommy nimi on nii kaugele jõudnud. Samas, Inimesed ei kujuta ette, kui palju ettevalmistusi ja tunde läheb ühe video tegemiseks – see on suur ja aeganõudev töö. Ühe video toimetamine võib võtta kuni pool aastat," lausub ta.

Eesti muusikaettevõtluse auhinnad, Anna-Lisa Himma Foto: Stanislav Moshkov

Kuigi Anna-Lisa naljalt end muusikamänedžeriks ei nimeta, on tal selge arusaam, kes peaks olema ühe hea artisti selja taga: "Kindlasti inimene, kellel on visioon artisti karjäärist ning kes oskab ette mõelda." Himma on arvamusel, et artist ei tohiks muutuda tooteks, keda lihtsalt levitada või müüa. "Minu jaoks on artisti ja mänedžeri eduka koostöö võtmeks teha asja loominguliselt, mitte ärilise taotlusega." Ta ütleb, et tema meeskonnas ei ole tekkinud tunnet, et tegevuse eesmärk on saada plaadileping. "Arvan, et selline lähenemine juba iseenesest oleks vale."

Kuidas saab mänedžer hoida oma artisti suunda nii selgena, et ta karjäär kestaks kauem kui vaid ühe hooaja? "Üheselt ei saa sellele küsimusele vastata, kuna iga artist on erinev. See tähendab, et igaüks vajab erinevat lähenemist  –kui ehitad artisti ümber tugeva vundamendi, leiad usaldusväärsed inimesed ning agentuurid, kellega koos töötatada, võib artisti karjäär kesta kaua."

Eile algas Tommy Cashi kontserttuur, mis käib läbi 15 Euroopa pealinna. "Kui alustasime rahvusvahelisi kontserttuure, tegelesin mina kõigega, kaasa arvatud kontsertide korraldamisega ja planeerimisega," räägib Anna-Lisa. "Nüüd olen selle kohustuse andnud agentuurile. Meiega teeb koostööd agentuur Primary Talent Agency. Tegemist on Euroopa suuruselt teise artistide vahendamisega tegeleva agentuuriga. Londonis asuvas ettevõttes on meie kontaktiks Chris, kes on muuseas ka Lana Del Rey agent," räägib Himma.

Kõige raskemaks väljakutseks peab Anna-Lisa oma töös pingelisi aegu, eriti mis puudutab inimsuhteid. "Kui kõik on hästi ja inimesed saavad omavahel suurepäraselt läbi, tundub kõik väga kerge. Kuigi meil on tekkinud juurde inimesi, kes meiega koos töötavad, oleme Eestis tegutsedes Tommyga põhiliselt kahekesi," räägib ta. "Teinekord vehime ka sabadega, aga ma arvan, et see on igasuguses partnerluses normaalne."

Kuigi Tommyle on pakutud võimalusi jätkata karjääri teises riigis, ei ole seda mõtet kaugemale arendatud. "See oleks nagu Hollywoodi klišee," arvab Anna-Lisa: "Mingi räppar saab suureks, läheb LA-sse elama ja siis kaotab oma "miski". Kui looming on sündinud siin Eestis, kus keskkond on meid inspireerinud, ei näe me mingit põhjust siit ära minna. Loomulikult ei ole siin sellist muusikatööstust, kunsti- ja moeilma, nagu mujal, kuid selle võrra ongi Eesti inspireerivam. Siin on puhas palett," leiab Himma.

"Põhjus, miks me oleme Tommyga teinud nii hullumeelseid videoid teinud, on võib-olla just selles, et kodumaal on kuidagi liiga lihtne – palju metsa ja loodust. Kõik on puhas ja ilus ning inspireerib looma uut maailma."