TÖÖHOOS: Operaator Madis Reimund (keskel) „Merivälja“ võtetel.Foto: EFTA
Film
24. märts 2018, 00:01

EFTA-le nomineeritud tele- ja filmitegijad selgitavad: kuidas erineb filmide ja telesarjade valmimise köögipool? (1)

Täna tunnustatakse kodumaised tele- ja filmitegijaid Eesti Oscaritega, ehk teist korda jagatakse välja EFTAd. Eesti on teatavasti niivõrd väike maa, et siin peavad tele- ja filmiinimesed tööd rügama mõlemal alal. Televisiooni ja filmimaailma eristavad nende sõnul peamiselt raha- ja ajavaru.

Täna tunnustatakse kodumaised tele- ja filmitegijaid Eesti Oscaritega, ehk teist korda jagatakse välja EFTAd. Eesti on teatavasti niivõrd väike maa, et siin peavad tele- ja filmiinimesed tööd rügama mõlemal alal. Televisiooni ja filmimaailma eristavad nende sõnul peamiselt raha- ja ajavaru.

„Sarja puhtalt toodetakse. Võib-olla teen kellelegi liiga, aga minu arust ei ole sarja puhul kunstiline väärtus nii suur. Oluline on pigem see, et kiirelt saaks võimalikult palju toodetud. Vähemalt mina tunnen enda töö põhjal nii,“ lausub kostüümikunstnik Eve Gutmann-Valme, kes on üles seatud filmiauhinnale „Minu näoga onu“ kostüümide eest. Peale selle on ta töötanud EV100 lastefilmi „Eia jõulud Tondikakul“ meeskonnas ja hoolitsenud seriaali „Padjaklubi“ kostüümide eest.

Gutmann-Valme sõnul pühendutakse filmi tehes korraga vaid ühele projektile ja paika on pandud ühine kindel nägemus. „Filmis teevad kõik osakonnad koostööd ja süvenevad sellesse ühte asja. Sarja puhul tuleb igaüks hommikul kohale, võtted tehakse ära ja minnakse laiali,“ võrdleb ta.

Edasi lugemiseks:

Osta üks artikkel

Ühe artikli lugemisõigus
3.99