Tele

"Kuuuurija" paljastas kohutava kogemuse hooldekoduga: "Nahk oli katki ja veritsev. Konkreetselt sõrmejäljed." (294)

LISA KOMMENTAAR

Riina22. märts 2018, 19:40
Helle Lempu vist mõtleb,et kui kaitsetutel vanakestel pole toetavat tuge kes nende kaitseks välja astuks,et siis tütar Laura oleks pidanud Lempu meelest ka vaikides pealt vaatama kuidas ema terroriseeritakse.Tubli tegu Laura poolt.Sellistele Lempudele tuleb koht kätte näidata.
22. märts 2018, 00:42
Juhataja täiesti sobimatu oma kohale.Keerutab,vassib ja valetab.Paha lihtsalt kuulata.
Vaatasin21. märts 2018, 17:17
saadet ja imestan et asutusejuhataja teatab et ainult siis on nous midagi raakima kui seda naist juures ei ole.Kogu see personaal oli Laura vastu aga mida ta siis valesti tegi? Koik oli ju oige ja juhataja peab koigiga suhtlema ja probleeme lahendama mitte valima kellega raagib.Ministrid vahetuvad pea igal aastal ja isegi valitsus vahetus aga hooldekodude probleem on ikka algusest peale sama.Ei ole inimlikkust ega hoolitsust.Rahast raakimata.
Habe/15:26,21.märts 201821. märts 2018, 16:51
Habe21. märts 2018, 15:26
Õu Laura Leon Alvarez!! Viljandis on sinusugusele üks raviasutus!!! võiksid sealt läbi käia!!. Minu ema ka seal ja juba 2 aastat ja pole mingeid probleeme olnud!
Asta.21. märts 2018, 12:28
Kõik inimesed ei sobigi hooldajateks,aga võetakse kõik,kahjuks.
jubee20. märts 2018, 22:40
Mida te kuulate seda haiget inimest Laurat- dementia on päritav- süüdistab ja kahtlustab kôiki- mingit miinikat näeos ei ole... Selle leiva vôis ta ise emale suhu pista.... jne...
jubeeeeeeeeee21. märts 2018, 07:34
Vaata et sina dementseks ei jää.
20. märts 2018, 20:18
lgp Mare!Asi ei ole mitte oskamises vaid tahtmises."hooldajad"antud hooldekodus ei viitsi midagi teha, sest nii on mugavam.Panid tähele kui juhataja ütles,et" nad toitu püreestama ei hakka",juua ulatada ei viitsi,sest siis peab pampersit vahetama aga vahetada ei viitsi.Katastroof tekib siis kui on vaja tööle hakata.
Mare20. märts 2018, 19:37
Miks meie hooldekodud ei oska dementsete patsientidega toime tulla.Sellise diagnoosiga vanureid on meie riigis väga palju.Kodus meie peame hakkama saama.Pean loobuma tööst,ööpäev valves olema ja ainult 19 euri hooldusraha saama.Hooldekodu juhataja lihtsalt ütleb,et nemad ei tule toime.Tuleb siis kõik koolitusele saata.Jääb tunne,et dementsus on imehaigus,millega hooldekodud ei tegele.See kehtib üle riigi kõigi hooldekodude kohta.Sõna,dementne patsient on nende jaoks katastroof.
Anne20. märts 2018, 19:21
Kust küll sellised südametud, kohusetundetud ja hoolimatud inimesed tulevad?Häbiraasugi neil ei ole.Ehk vallavanem lööb korra majja.
Mädanik21. märts 2018, 19:29
Palk paneb asjad paika.kui te ei raatsi vanade hooldamise eest maksta siis on tulemus ka näha.Hea palga korral saab karmimad reeglid kehtestada ka töötajatele.Kuidas palk nõnda moraal.
20. märts 2018, 17:37
Ei need lähe sealt kuhugi.Vedelevad oma päeva niisama õhtusse.Jube räpane paistis olema.Eriti köök.Kas sanitaarkontrolli pole enam?
20. märts 2018, 16:57
seletus/16:20-le Pange siis uksed kinni kui raha ei ole.Ebainimlikule käitumisele ei ole õigustust.Kui te oma tööga hakkama ei saa siis kaduge minema!Abitute ja kaitsetute vanainimestega ei tohi jõhkralt käituda.See on kriminaalkuridegu. Juhataja meelest 500 eurot on nii väike raha,et sellest muuks ei jagugi kui ainult jõhkrutsemiseks.Hea veel ,et hing sisse jäetakse. Tundub,et juhataja on poolemeelne kes ei saa arugi,et midagi valesti tegi.
s20. märts 2018, 16:27
Kuidas vöib juhataja öelda, et kui ei meeldi hooldekodus, siis vii minema oma ema. Selle asemel et me parandame olukorda, lahedame probleeme jne. Uskumatu et selline juhataja. Isegi telekaamerate ees oli öudne, siis kujutan ette kuidas ta veel Lauraga kahekesi olles rääkis.
Tamphinnad20. märts 2018, 15:58
Kui enamus tööinimesi teenib vaid 600-700 eurot ja peavad selle rahaga end elatama, lapsed kasvatama ja tasuma kõik maksud. Siis hooldekodu, kes pakub kõige odavamat sööki (+ voodikoht, hooldus ja soe tuba, ei suuda majandada inimlikult 550-ne eurose kuumaksega. Ja siis räägitakse mingist hästi toimivast riigist.
seletus20. märts 2018, 16:20
Tööinimesel ei ole vaja teenijat, kes talle kolm korda päevas söögi valmis teeks ja ette paneks, hiljem nõud ära koristaks, põrandale ja voodisse aetu ära koristaks, kaks korda päevas mähkmeid vahetaks jne. jne. Kas selle mõistmiseks peab olema Nobeli preemia laureaat?
Ettepanek kõigile hoolduses liikuvatest gigakasumitest jahujatele - tehke oma hooldekodu, rahulduge gigakasumi asemel ainult megakasumiga, määrake hinnaks näiteks 200 eurot kuus ja makske personalile sellist palka, mille puhul kaadrit hoolikalt valida saab. On huvilisi?
seletus20. märts 2018, 16:31
Ajaviiteks võivad kõik kommentaatorid välja arvutada, millised kullakoormad kogunevad sellest kui 19 kliendilt 550 eurot kuus koguda. Ja selle eest on vaja hoida tööl 4 inimest päeval ja 1 inimene öösel. Kui arvestada 40 tunnise töönädalaga teeb see muidugi rohkem kui 5 inimest.
P.S. Aga milline hind see oleks, mida keskmine õhtulehe kommentaator oleks nõus maksma? 100 eurot? 50 eurot? Ärge häbenege.
Ronja20. märts 2018, 19:52
Kui töö on tegemata mis palgast me siis räägime ?
to: Tamphinnad20. märts 2018, 19:01
Tõesti arusaamatu. Toas 4 inimest, toa makse kuus 2200...aga tube on ju palju
Mädanik20. märts 2018, 21:53
Viige oma vanad koju ja tehke seal see kõik mis vaja.Võtke keegi palgale selle suure raha eest.
helle20. märts 2018, 15:34
mis see iva oma toolil istub milleks teda vaja kui oma alluvaid ei kontrolli jälk ja veelkord jälk
vanaema20. märts 2018, 14:37
Kui ettevõtmine on alarahastatud,töötajad seda jubedat tööd(nii nad ise väitsid) teha ei taha, siis pange uksed kinni.Loodetavasti juhtum jõuab Kaia Iva kõrvu kes annab tekkinud olukorrale hinnangu.Ega vanadekodu ei eksisteeri ju juhataja ja personali pärast,kes siis vanakeste kulul mittemidagi tegematta elavad.Käputäis laiskvorste parasiteerib.Häbi,häbi teile!
ema20. märts 2018, 15:35
Asi ei ole kindlasti selles, et tootajad on "pahad" ja lohakad, neid lihtsalt ei ole (alarahastamise tottu!) piisavalt. Yksi ikka ei joua 10+ inimese eest korraga hoolitseda! See ei ole prbleemiks ainult Eestis. Aga omaksed peavadki leidma inimesele tema vajadustele sobivaima hooldevormi.
to: ema20. märts 2018, 16:22
seletus20. märts 2018, 16:32
Täitsa õige. Omaksed oleksid ülirõõmsad kui neile sugulased tagasi saadetaks. Kohe kindlasti.
hea et keegi julgeb20. märts 2018, 14:11
suu lahti teha. Eestlased on suuremas osas lambakari, vinguvad ja öelutsevad aga kui vaja mingi töelise vea/puuduse pärast korda nöuda siis ollakse nagu kuum kartul suus "ei noh mis nyyd mina". Me köik jääme vanaks ja selge on see et tulevaid pölvkondi ei pea enam keegi yleval niigi hästi. Riik PEAB oma inimeste eest hoolitsema ja kui lapsed hoolitsevad see on suur boonus aga ei peaks kohustuslik olema, pole ka kuskil möjal maailmas väljaarvatud arengumaades kus inimesed peavad lihtsalt oma lähedaste eest ise hoolitsema ja sealgi pole see kohustuslik. Lapsed ei pea olema meie arstid ja hooldajad.
olen nõus20. märts 2018, 13:47
et töötajad on alamakstud, teades veel kui kuutasu tõuseb korraga 100 eurot ja hooldajale pandi 30-40 senti palgale juurde, kuid seal hooldekodus kus minu ema , on ka väga toredaid hoodajaid. Ainult üks pool venelasest töötaja ei oska käituda ja rääkida. Ka seal on olnud juhtumeid kus üks töötaja jätab õhtul mähkmed vahetamata , et järgmine, kes hommikul tuleb, teeks seda. Võitlesin ka söögi teemal kuna ema ei saa hapusid ega teravaid toite süüa, mis oli ka kohe alguses paika pandud, siis vahepeal kadus see ära ja juhtajaga sai küllalt teravaid kirju vahetatud, sekkus ka ema arst ja õnneks nüüd (momendil) on sellega korras.
Veel kord panen lähedastel hinge peale(peale selle, et te kohamaksu maksate), palun minge ja tundke huvi kuidas neil seal on, kas kõik korras, kuidas on voodihaigetel naha olukord jne. kui ei käi ja ei uuri ega ei vaata, siis ärge imestage kui pärast tuleb hulle asju ilmsiks.
aino20. märts 2018, 13:42
Räägitakse siin,et tütar oleks võinud ise voodi ümber pöörata ja nii ja naa. Ka minul lähedane lamaja
hooldekodus. Käin kaks korda kuus vaatamas .Ega nad seal ei tahagi, et üldse külastataks ja neid segataks. Näen, et haiget ei pöörata piisavalt, tekkinud on mõned lamatised. Kui helistan, öeldakse, et kõik on korras muretseda pole vaja. Ei julge midagi öeldagi ega oma arvamust ravi suhtes välja pakkuda. Aga siiski ma pean seda tegema enne kui on hilja.
asi20. märts 2018, 13:39
on selles,et laura elas lähedal ja käis tihti ema vaatamas.ta muretses oma ema pärast.aga kuidas suhtus juhataja sellesse,et voodi oli vildak.ei saanud parandada,häbi olgu.voodihaige inimene öö ja päev pea alaspidi peab lamama.ma paneks selle juhataja sinna ööpäevaks pikali.mida siin arutada muid möödalaskmisi,sellest voodist saab aru,kuidas vanuritesse suhtutakse. vallas ei olnud ühtegi meest,kes oleks voodi ära parandanud.kas see kokatädi oli ikka kokk,mul jäi küll kuri kahtlus tema oskuses.hea küll hooldekodu,aga erariietus peaks ikka olema.
jah õige kui tegu20. märts 2018, 15:41
söögiga , siis on tegemist toidukäitlemiega. Vaadates mis kokal seljas, peakate puudus´mine ning kogu seda olukorda ja ümbrust, siis seal oli ikka väga suuri rikkumisi
kas moderaatoritele ka mingid reeglid kehtivad?20. märts 2018, 13:38
kuhu kadus kommentaar? all oli kriitiline kommentaar saate 2. osa kohta. õhtul oli see olemas. nüüd enam pole ja mingit jälge kustutamise kohta ka pole.
Mina20. märts 2018, 13:22
Ka minu ema oli hooldekodus lamava voodihaigena. Tihti oli ta suures janus, kuna ei ulatanud ise laualt vett võtma. Söögi ajal pandi toit lauale, kuid ka seda ei saanud ta iseseisvalt süüa, vaid oli sunnitud ootama millal jõuab hooldaja ringiga tema juurde. Selleks ajaks oli toit ammu jahtunud ja söögikõlbmatu. Tihti viisin köögi külmkappi tema lemmiktoitu, kuid see unustati talle tuua . Mingil ajal oli see kapist kadunud.
kah tuttav teema20. märts 2018, 14:27
kas unustati või20. märts 2018, 15:42
Valli20. märts 2018, 13:16
Ema käevarred on veriseks kraabitud,kusised pampersid ripuvad otsapidi püksisäärest välja,ema oli 1,5 kuud voodis pea alaspidi.No mis fakte te veel soovite? Juhataja oma kambaga mõtleb,et temale tuleks veel tänulik olla,umbes nii,et:"Me kingime sulle,memm , elu aga sina julged veel piiksuda ja inimlikkust nõuda"
helle i20. märts 2018, 12:52
jube lugu kui kui sa niisugusesse kohta tööle lähed ,,siis pead mõtlema kas sobid või ei väga vaga räpase välimusega oli kokk kas see juhataja ise sööb niisugust toitu ,
eks kliendid saavad20. märts 2018, 14:14
seda toitu mis neil endast üle jääb. kes seal kontrollib palju süüakse, suured on portsjonid, mida see sisaldab jne. tavaliselt on nii, et kui kokk tahab nn. hästi elada, siis tuleb ka ülemust määrida.
No jah20. märts 2018, 12:47
Inimlikust võiks ikka näidata.
no jaa20. märts 2018, 13:23
Priidule/10:15-le20. märts 2018, 12:46
Ütled oma kommentaaris,et kes siis töö ära teeb kui"kupatuse"puhkusele saadaks./Selles ju kogu probleem seisnebki,et need laiskvorstid ei viitsi midagi teha.Ei viitsi mähkmeid vahetada,ei viitsi patsiente toita,ei viitsi voodit õiget pidi keerata,ei viitsi janusele patsiendile juua anda,mitte midagi ei viitsi teha ainult õigustada ennast viitsivad.Vastutustundlike töötegijaid on küll.Töötan isegi praegu Soomes hooldekodus hooldajana.Vaatasime hetk tagasi kolleegidega seda saadet.Minu töökaaslased hakkasid nutma.Mina töötan juba peaaegu 10 aastat siin.Kuus korra käib juuksur,pediküür,maniküür.Igal hommikul nii kuidas patsient ärkab nii temaga tegelema hakatakse.Esimene asi on viia patsient pesema kas ratastoolis või läheb omal jalal,siis puhtad riided selga ja sööma.Ühist söömaaega hommikul ei ole,sest hommiku tegevus toimub ärkamise järjekorras.Peaaegu iga päev viiakse patsiendid õue kas ratastoolis või jalutavad saatjaga.Tööõhkkond on siin väga hea ja juba hommikul enne tööpäeva algust, hommikune vahetus otsustab kes mida ja kellega koos teeb.Sellist Sääse vanadekodu taolist olukorda Soomes tekkida ei saaks.Vastutustundetu juhataja ja töötajad saavad töökeelu.
Meil kahjuks20. märts 2018, 13:03
elab kogu see personal koos oma vahmiilidega nende vanakeste ARVELT ÕNDSALT ÄRA!
Mitte ainult sööki ja wc-paberit ei tassita koju vaid isegi rohud, pesupulbrid jne. jne.
Minge tehke mõni kontrollkäik töölt lahkujatele, aga veidi maad hooldekodust eemal, pidage nende varganägude autod kinni, sest käe otsas nad ei jõua ära kanda! Laske teha ka nende kodudes läbiotsimist. Hea palga peal ju , kui autod jaksavad osta ja ennast nii rasva õgida!
Vaata aga!20. märts 2018, 13:05
Kui kirjeldasin nende töötajate "tööd", siis modele kohe ei meeldinudki! Kas mode ja tema vanemad ei saa iialgi vanaks ja haigeks?
Kas20. märts 2018, 13:09
...kõik sinu poolt loetletud faktid said saates kinnitust? Kas praegu ei tehta liiga nendele hooldajatele, kes korralikult oma tööd teevad? Miks ei räägitud sama hooldekodu teiste klientide probleemidest?
paljudel polegi kedagi kes 20. märts 2018, 13:26
sõna võtaks ega hoolealune ise ei kutsu ju endale Kuuuurijat külla.
Imelik20. märts 2018, 13:43
Kui ei ole omakseid, kes sellest siis rääkima pidi?
Kas pidi teatama, et Kuuuurija tuleb?
Paljudel20. märts 2018, 13:48
... ei ole, aga paljudel on, aga olukorda ei kommenteerinud mitte ükski. Miks?
kuuuurija läks kindla 20. märts 2018, 14:17
inimese pärast sinna ja kes raasa rääkis oligi toakaaslane. kes tahab et pärast küüned sisse lüüakase. Vanad ei julge rääkida, kardavad kättemaksu. Ka minu ema(kes on ka hooldekodus) on öelnud, et ära küsi ega taha neilt midagi.
katrin21. märts 2018, 17:47
jah,aga see sama toakaaslane utles parast,et ta pole midagi sellest raaginud
naine120. märts 2018, 13:38
otsustavad juba hommul, mida keegi teeb, aga keegi ei teegi midagi, mis vajalik
kurb21. märts 2018, 09:21
Ja mitu klient teil ühele hooldajale hooldada on?
Siin20. märts 2018, 12:33
ainult klatsimine käibki ja mitte ühtegi fakti, kogu lugu põhineb ainult Laura sõnadel.
.20. märts 2018, 15:31
ja Sinu sõnadel, millel ei ole mingit põhja
Siin pole20. märts 2018, 20:08
Laura sõnu vajagi,pilt rääkis ise. Juhataja ja kokk olid tõelised kirsid tordil. Nähtu oli ebainimlik. Kuidas keegi ametnikest midagi ei näinud-kuulnud ? Ma laseks ka vallavanema lahti.
loen ja vaatan20. märts 2018, 12:32
kuidas mõni kurjustab, et miks tütar ise ei hoolitse jne. Paistab, et rohkem kui pooled siin rääkijatest pole ise sellises olukorras olnud. Minu ema on liikumispuudega invaliid, aastaid sai ta ise hakkama , siis koos sots. abilisega , siis tõin ta kolmeks aastaks enda juurde. Kuid ärge unustage, et ka mina , kes olin siis 50 pidin veel tööl käima. Emal tekkisid hirmud, ta kartis üksi jääda jne. kartis kukkumist jne. kuigi mõistus on selge siiani. Pärnu linnas ei saanud hooldaja siis mitte midagi, nüüd on vist ca 20 eurot. Ma ei ütle midagi kui vana inimene saab ise WC ja muud sellised tavalised protsetuurid tehtud. kuid voodihaiget inimest hooldada on ikka väga raske, pealegi kui ise käid tööl ja ka veel perekond kes vajab samuti abi ja tuge.
Me ei saanud teda enam pesema ega potile, kuna jalgu alla ei võtnud enam. Korteris tekkis kõigi jaoks raske olukord. Vana inimestel on tihti ka tujutsemishood. ei sobi söök, see on soolane või mis iganes. Mul on ka kaks last ja abikaasa, tekkis ka endal stressi olukord. Ema ise ammu tahtis minna hooldekodusse kuid mul oli just koondamise olnud ja polnud raha maksta koha eest ning igakuine maks oleks minul olnud(siis, 5 a. tagasi) 250 eurot juurde maksta.
Mare20. märts 2018, 12:15
Kõik,kes te siin kirjutate halvustavalt Laura kohta või kaitsete hooldekodu personali,palun mõelge hetk.Ei te keegi iial ette,millal teie ise või teie lähedane vajab hooldekodu teenuseid.Kas te siis tõesti tahate saada ebainimlikku teenindust kalli raha eest.
Marele20. märts 2018, 12:48
Ma ei teeks ainult ühe juhtumi põhjal järeldust, et kõik on nii halvasti. Miks ei olnud saates ühegi teise inimese lähedasi olukorda kommenteerimas? Ainus, mis selle saate põhjal kinnitust leidis, oli mähe ja seda viga töötaja tunnistas, kätt võis dementne ise vigastada jne Minu jaoks ei ole ainult üks juhtum veenev. Kui neid oleks olnud rohkem ja erinevatel inimestel, siis näitaks see paremini tegelikku olukorda.
12.4820. märts 2018, 13:06
Minu jutu mõte oli ikka see,et ei tasu vaikselt kiita seda olukorda seal.Keegi ei tea ju,millal ise hooldekodude abi vajab.Ja selle raha eest ikka inimväärset hooldust soovime saada.Aga kui te aru ei saa,siis pole mõtet ka kirjutada.Eks minge siis sinna hooldekodusse elama.Ja meil siin riigis on ka teisi ebainimlikke hooldekodusid küllalt.Nendest on ka varem juttu olnud.Kus juhata omastab patsiendi raha ja vara enda nimele.
13:0620. märts 2018, 13:17
Ei maksa ka ainult kritiseerida. Ja kui sa mingis anonüümses kommentaariumis juba ärritud, siis tekib küsimus, kui hea hooldaja sinust saaks? Igatahes sinu hooldatav ei tahaks küll olla.
vastuseks sinule20. märts 2018, 13:50
hooldasin oma ema eest 7 aastat,sellest 1,5 aastat oli voodihaige,Nii,et tean täielikult,mis on hooldus ja eriti voodihaige inimese eest.
iga selline juhtum on tõend20. märts 2018, 14:20
ja tuleb uurida, juhataja on oma jope ja loomulikult valetab ja vassib koos töötajatega., sest tema pea on ka pakul: kuhu sa maal ikka tööle lähed, kus asutuses elu hea. Söök ja muud tarbed ka priid. Päris huvitav oleks vaadata kui suurte kottidega sealt koju minnakse.
Õigustus20. märts 2018, 15:28
Ja see, et sa pidid oma ema ise hooldama, annab sulle õiguse kõiki teisi hooldajaid kritiseerida? Mina arvan endiselt, et ühe inimese jutt ei ole piisav, et üldistada.
to: Marele20. märts 2018, 16:29
juhataja tunnistas ka toiru kurgus, mis oli küll imeväikeseks tükikeseks muutunud, tunnistas ka mähet, tunnistas temaga mitte hakkamsaamist jne.
16:29-le20. märts 2018, 17:47
Miks ei olnud tehtud pilti paistes põsest ja sellest poolest võileivast, mis väidetavalt põses oli? Ja kui sinu arvates see tükk ise imeväikeseks muutus, siis kuhu see ülejäänu kadus? Klient ju neelata ei osanud.
721. märts 2018, 17:51
aga milles asi on ,tule ja vaata
Noh20. märts 2018, 12:04
Seekord oli kuuuurija ikka väga võsa petsi stiilis
ahoi20. märts 2018, 11:58
Kuulge need Mannid ja teised kohalikud.Selle saate teema oli olukord hooldekodus,mitte Laura pereelu.Jääge ometi teema juurde.Kui klatsida tahate,siis minge turule.
naisuke20. märts 2018, 12:23
Seda vaib leht, ärgu lasku valet teemat läbi!
Antsu meelest 20. märts 2018, 11:55
oleks võinud tütar voodi ise teistpidi keerata ja üleüldse kuidagi ise hakkama saada oma emaga.Milleks häirida personali kelle elu on niigi raske ja elamine käib endalgi üle jõu ja kes peavad tegema seda jubedat tööd.Oh te vaesed õnnetukesed. Kui te hakkama oma tööga ei saa siis minge minema.
20. märts 2018, 12:18
ma mõtlesin sama, selmet ema pildistada, oleks võinud probleeme lahendada.
tore ju et te mötelda oskate20. märts 2018, 14:14
aga Antsul vist ammu juba emad/isad surnud, pole tähelegi pannud vist
Selmet20. märts 2018, 15:10
et siin l olli juttu ajada, oleksid võinud raamatut lugeda
l20. märts 2018, 11:47
see teema läheb inimestele väga korda ning peab saama õiglase lahenduse, jääme ootama.
Lea20. märts 2018, 12:12
Sest vanadus tuleb enamikul
Valdek20. märts 2018, 11:37
Mis tütre välimus siia puutub?Püsige ikka teemas.Probleem on ju ebainimlikust ja jõhkrast käitumisest mis Sääse vanadekodus aastaid on aset leidnud ja mis juhataja vaikival nõusolekul ja kaasabil toime on pandud.Hooldekodud kaotavad oma mõtte kui hooldamise asmel personal käib tööl ainult selleks ,et patsientide peal oma viha välja elada.
naisuke20. märts 2018, 11:53
Just. Ja tütre pilt lehes nagu süüdlase oma. Parem võinud olla juhataja pilt.
juhataja 20. märts 2018, 12:12
on nii kole et se ehmataks lugejad ära
20. märts 2018, 11:11
Kohutavalt räpane ja ebahügieeniline köök.Seal pole vist mingit kalkulatsiooni ega arvepidamist.Mis solk personalist järgi jääb selle saavad patsiendid kes ju nagunii ei ole võimelised neelama.Kui lõpetada söötmine siis si...mine kaob iseenesest.
nende20. märts 2018, 11:10
hooldekodude hinnad ikka meie pool üle 700 euro.Kui eakas ei taha minna,ei saa teda vägisi viia.Lamaja,alakeha halvatusega haige kodus hooldamine raske.Ja ikka teeme.Seda oskavad hinnata ainult need inimesed,kes seda teevad.Mitte keegi ei tea,missugune on meie elu juba eakana.Hinnakem ka omastehooldajaid,tulgem ka nendele natuke appi.Raske on,aga miskit targemat ka välja ei mõtle...
irw20. märts 2018, 11:54
20. märts 2018, 12:03
Kui20. märts 2018, 12:25
nii tark oled, siis ütle, mis on nende:
to: /20. märts 2018, 12:25
ka parim oskaja ei saa aru, mis tähendab: nende.
Peale Sinu!
Keegi20. märts 2018, 10:56
Minni Merilo, Laura Pikksaar, Laura Leon...viimane abielunimi aga milleks injmene oma eesnime muudab, muudab ka oma teismelise tùtre nime? Tehke omad jàreldused. Sirje Merilo on tore kuntstiòpetaja Kuristiku koolist aga see tùtar on nagu loodusònnetus
ants20. märts 2018, 10:50
voodi oleks võinud küll ise teistpidi toas keerata mitte ohkida et pea alaspidi,ja kui kiuslik dementne mutt peidab leivatüki põske...mõttetu jura
antsule20. märts 2018, 11:14
Kas ikka Oleks VÕINUD?
naljakas oli see koht, kus20. märts 2018, 10:48
Katrin küsis, kas te ise ka seda sööki sööte?:DD Hakkasid maigutama, et kuidas sa ütled, et jah, me sööme vanadele tehtud toitu ja samas ei saa ka öelda, et ei söö.:DDD
Tead 20. märts 2018, 11:15
selles saates ei olnud mitte miski naljakas!
see on eluterve suhtumine20. märts 2018, 11:33
kui ka halvas huumorit näed.Muidu pole lootustki.
20. märts 2018, 10:46
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
mees20. märts 2018, 11:14
aga mina ei söögi õhtul, et kõht ei kasvaks.
Mann20. märts 2018, 10:45
Laura lapsel pole midagi viga. Taas vale!
Mann20. märts 2018, 10:44
See Laura valetab mis hirmus.Kogu raha laristati maha Peruus kahe kuuga, reisiti ja laristati. Kaks kuud ja siis sai raha otsa.Laura istub kodus 6 aastase, 4 aastase ja 16 aastase lapsega, inimene ei viitsi tòòd teha. Làhikokkupuutel Lauraga vòin julgelt òelda, et ta haiseb mustuse jàrele. Olude sunnil tean, kuna vàga làhedane sòber suhtleb mehe endise abikaasaga. Tööl haiglas oli Laura nii ebameeldiv, et teda sinna tagasi ei oodata enam.
Mannikene20. märts 2018, 11:00
No mida siin modereerida.Haige moderaator.
Kuule Mann20. märts 2018, 11:17
Tee Laurast uus saade. Siin see ei puuduta eelmist teemat. Said pihta?
mannile20. märts 2018, 11:35
praegu räägitakse kindlast hooldekodus ja sealsest olukorrast, mitte hoolealuse tütrest. Väga hea kui kusagilt hakkab miski ka päevavalguse kätte jõudma. Minu ema on ka hooldekodus ja ausalt olin ka sunnitud kohta vahetama, sest eelmises kohas kus kõik hinnas, muutus asi ikka väga hulluks. Voodis oli lauavakstu ja nähti , et tal läheb päevas vahel rohkem kui 2 mähet, siis taheti kateeter põide viia, mähkmed pandi number väiksem alla, et oleks lekkimiskindel , toas kapi otsas oli jubeda haisuga lõhnastaja, et poleks haisu tunda mis naabri pärast tekkis jne.
Jah koht on kallis, kuid igatahes parem ja inimväärsem kui eelmine.
laura 220. märts 2018, 12:14
Kui20. märts 2018, 10:36
Kui südant sees ei ole, ei saa need töötajad ka suure raha eest paremat hooldustööd teha. Nende mõistus sinnani lihtsalt ei küüni. Nõrgemate alandamist ja halvasti kohtlemist õpitakse teiste eeskujul juba varakult, ükskõik mis tasandil - maailm, riik, perekond, kool, töö. Õnneks on ka erandeid. Keegi ei ole igavesti tugev ja kunagi tuleb ka neil tugevatel nõrk olles sarnast kohtlemist taluda.
nii kaua ühel töökohal20. märts 2018, 10:35
olnud inimene nagu see juhataja, ei muuda eluilmas oma töökorraldust, anna neile raha, palju tahad, pika aja peale on nad oma töö endale mugavaks teinud ja vastutust karta pole.
?20. märts 2018, 10:24
Miks käsitleti saates vaid ühe inimese ebaväärikat kohtlemist? Kas tõesti ei leidunud rohkem vanadekodus olevate inimeste sugulasi, kes oleks halba olukorda kinnitanud?
20. märts 2018, 13:13
kehal kyynej6ljed on juba suur m6rk sellest.
Küünejälgede20. märts 2018, 13:56
...tekkimise põhjust ju ei leitud. Äkki tegi ise?
Vikat20. märts 2018, 10:23
See juhtum pole küll enam mitte juhataja isiklik asi vaid siin peaks ministeerium ja karistusorganid sekkuma.Häbi ei ole juhatajal ennast veel õigustada.Aga noh,kurjategijale omane,enese õigustust jääb veel ülegi.
mul ema20. märts 2018, 11:20
kukkus insuldiga maha, kogu käsivars oli halliks muutunud, nagu keegi oleks peksnud, aga ta elas üksi, seega igasugustest vigastustest ei saa teha kohe järeldust vägivallaks.
aga mul ema20. märts 2018, 11:40
kas su ema voodi ikka oli või on siiani peatsiga allapoole ja mähkmed püksis, mida ta ise ega Sina ärea ei võta?
Siis, jah...
Tunnen20. märts 2018, 10:19
südamest kaasa vanuritele, kes pole võimelised enda eest seisma. Õudne, kui sa ei saa liikuda ega rääkida, sinuga käitutakse julmalt, sest sa nagunii ei saa kaevata kuhugi, söödetakse mingit jubedat lobi, lastakse olla mustades mähkmetes...Saan ka sellest aru, et hooldaja töö on väga raske. Asja parandaks nende inimväärne palk (mida praegu ei ole), et saaks valida töötajaid, kes oleksid südamlikud ja inimlikud. Kuidas need hooldekodu kulud nii suured on, kui kohatasu on 600€ ja enamasti palju rohkemgi? Kodus peab vanur 300-400-ga hakkama saama, aga seal, kus eluasemekulud jm. ühised, ei jätku. Miks ei jätku normaalseteks palkadeks?
Olen20. märts 2018, 11:13
täitsa kindel, et enamuses omaksed, kes tekitavad probleeme, ongi ülimalt probleemsed inimesed. Ma ei usu, et Laura jutt tõsi on. Sellised inimesed pole kuskil millegiga rahul. Ja tegelikult kahju peaks olema mitte vanadekodus elavatest vanuritest, vaid kõige kehvemas olukorras võivad olla ja osaliselt ongi kodus olevad vanurid. Nad on tihti nii täbaras olukorras, lamatisi täis ja ilma korraliku söögita. Lihtsalt silm sinna ei ulatugi. olen ise näinud, kuidas kodus hooldatud vanurid haigla tuuakse ja vot see on õudne. Muidugi ei käi see kõigi kodus elavate voodihaigete vanurite kohta, aga neid on olemas.
Ja muideks ma arvangi, et hooldekodudes töötavad keskmiselt empaatsemad inimesed ( kalk ja külm inimene ei lähegi sinna tööle), lihtsalt see töö ise on selline, mis muudab inimest natukenegi. Kui ühel hooldajal on 20-30 hooldatavat, siis ta muutubki robotiks, sest töö on vaja ju ära teha. Selleks et üldse midagi muutuks, peaks muidugi palku tõstma ja juurde lisa töötajaid palkama. Aga see kulu tuleb tööandjale juba ulme. Seepärast on väga alatu kogu viha vaese, töörügaja hooldaja peale panna. Minge tööandjate juurde, nõudke rohkem töölisi, makske suuremat kohatasu ja selliseid muresid ei ole.
Nõus20. märts 2018, 11:43
See on üks vähestest arvamustest, mis näeb laiemalt ja ei nüpelda ühe inimese põhjal kõiki hooldajaid.
ka nõus20. märts 2018, 13:50
Paljud ei saa kodus ühe vanuriga hakkama, aga siin tambitakse ühe näite najal kõik töötajad mutta, kes peavad hakkama saama 10-20. vanuriga.
20. märts 2018, 10:08
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
Saade ise oli niru20. märts 2018, 10:16
Puudus terav ja selge süüdistus ja samuti kavastaspoole kahetsus.
Jäi kõlama, nii see pole!
Kui asja ei saa, pole vaja si--tta saadet teha.
Ka too uluva naise asi pole midagi ekraaniväärt. Segasoga, eimuud.
Mm20. märts 2018, 10:02
Aga see kôik ongi ju vàljaûtlemata tôde, töötajad ei rààgi sellest ja need, kes seda kannatavad, neil pole kellelegi rààkida. Juua ei anta, sest muidu pissivad rohkem ja kulub rohkem màhkmeid. Patsient ise oli vàhihaige ja juba nii nôrk, et kàsi ise tôsta ei saa, kuulsin, kuidas kûsis “juua, juua”, umbkeelne koristaja vôi sanitar, see ei teinud vàljagi, astusin koridorist palatisse ja andsin sellele naisele juua. Tal pidi olema suur janu, sest pidin nokaga tassi hoidma kaua. Nutma ajab selline asi. Mina viibisin seal maksimum pool tundi ja hoopis muis asjus, aga see, mida selle poole tunniga nàgin, oli masendav. Lihtsalt masendav.
kes peaks neis asutustes järelvalvet tegema?20. märts 2018, 11:29
Õiguskantsler? Võrdõigusvolinik? Kas inimõiguslased ei tunne, et siin on nende tööpõld? Kui palju kulutab riik vangidele, kui palju pagulase kohta, kuipalju oma väetitele?
20. märts 2018, 13:22
selleks on ju sotsiaaltootajad valdades kes peaksid l6bi viima pistelist kontrolli.
Kas,20. märts 2018, 11:46
need mähkmed varastatakse ära, mis ette nähtud?Kus on inimesed,kes vatutavad nende vanade eest, miks nad oma tööd ei tee?Minister tagasi kutsuda ja kohe.
Valige Putin/08:22-le20. märts 2018, 09:59
Putinit pole vaja valida,Aitab sellest kui lgp vallavanem personalile ja juhatajale koha kätte näitab.Ega siis tublid ja head inimesed ilmast kadunud pole.Seltskond sadiste tuleb lihtsalt normaalsete inimeste vastu välja vahetada.
ei tea,20. märts 2018, 11:22
kes niisugusesse kohta tööle tahaks minna, tean erahooldekodusid, kus ka ei püsi kaader. Ränk töö ja kehv palk.
aga20. märts 2018, 09:49
Kui juba selle mammiga niimoodi käituti, teades, et tal elab tütar siinsamas ja käib ema kogu aeg vaatamas, siis mis võtted nende vanainimestega käiku lähevad, kellel omakseid pole? Ma lihtsalt ei kujuta ette.
Ja sellised töötajad, kes saatest vastu vaatasid ei sobi kindlasti oma ametikohale. Fakt.
aga mine20. märts 2018, 11:23
siis ise sinna tööle.
mõtlemisainet20. märts 2018, 09:46
Kui on kadunud perekondlik kogukond, kui lapsi ei viida vanavanemate juurde hoiule(sest nood peavad töötama), kui vaid sünnipäevakaart meelde tuleb, kui ei käida koos näiteks surnuaial haudu hooldamas, mererannas või kus tahes,kus ei räägita ega suhelda ajuti üle "akadeemilise tunni", siis NO MIDA TAHTA VANUIGI!
mees20. märts 2018, 09:44
Kui raha ei ole ega siis see ei õigusta patsientide julma kohtlemist.Milles vanakesed süüdi on?Siis pange oma piinakambrid kinni.Sääse hooldekodus hullem olukord kui gulaagi vangilaagris.
iutt jumala õige.20. märts 2018, 09:39
olen ise kuulnud kui hooldaja sõimab patsienti ja ei anna juua kätte kuna ku..vad ja pa...avad liiga palju. omal kogemus kahe hooldekoduga.
Priit20. märts 2018, 09:24
Kui ebainimlik vanurite kohtlemine nüüd ilmsiks tuli siis lgp vallavanem võiks oma seisukoha anda. Personal tuleks välja vahetada.Olukord on ju hullem kui Kulaagis.Juhataja oleks nagu süüdimatu ja ei saa ise arugi,et midagi valesti tegi.Personali poolt on toimunud inimõiguste jäme rikkumine.Paras oleks kogu see kupatus (personal) mõneks ajaks" puhkusele" saata, ruudulist päikest vaatama,vee ja leiva peale ,aukudega kausist sööma,pea alaspid magama ,vaadaku kui hea siis on.
Priidule20. märts 2018, 10:15
Kui kogu see "kupatus" mõneks ajaks "puhkusele" läheks, kes siis sellel ajal nende töö ära teeks? Kas need, kes siin kommenteerides õiglust jalule seavad? Naiivne on arvata, et sellele tööle kandideerijate järjekord on ukse taga.
aga20. märts 2018, 10:29
aga-le20. märts 2018, 11:40
ei ole see üksnes ühe valla probleem - 20. märts 2018, 11:33
siin peaks sekkuma riigi tasemel ametnik, olgu see siis õiguskantsler, võrdõigusvolinik või -kus on inimõiguslaste silmad. Kui palju kulutab riik ühele vangile, ühele pagulasele, ühele vanurile?
Oilme20. märts 2018, 09:21
Ei see alarahastus mängi rolli. Tulin ära ühest hooldekodu töölt, sest töötavad suhtlemist mitteoskavad inimesed, karjuvad haigete peale. Muide nõukaajal tehti veelgi hullemalt. Nõudmisi on vähe töötajatele KOVi poolt ja nii on tööl kohalikud mitte kõik) joodikud. On ka väga tublisid hooldekodusid, näiteks Viiratsi oma, kõik oleneb juhtkonnast ja tema võimetest organiseerida ning korda hoida. KOVide meeskond peab ikka raha raiskama häirenuppude ja kaamerate jaoks, võtke eeskuju erahooldekodudest.
tuul..20. märts 2018, 09:20
dementne või mitte aga vägivalda ei õigusta miski.Sama hooldekodu kogemused aastate tagant ,läksin etteteatamata mehe vanaema vaatama.Hakka või kurbusest karjuma seda ei kannata edasi rääkida.Alguses ei lubatud isegi külastust aga kui helistasin ämmale see omakorda juhatajale lubati lõpuks.Kelle peale seal nii hirmsasti röögiti kui saabusin sellele vastust ei saanudki ,Polevat minu asi ,inimestega rääkida nad ei mõista ehk tuleks midagi ümber korraldada.
Mare20. märts 2018, 09:04
Kui hooldekodu on alarahastatud siis ta ei saagi paremat teenust pakkuda. Siin peab pöörduma kohaliku valla poole, mitte sarjama hooldekodu töötajaid. Pealegi ei saa kõike võtta kullana, mida saates räägiti, kindlasti osa juhtumeid võimendati tütre poolt.
Mareke20. märts 2018, 09:33
Alarahastus ei ole vabandus.Ka vanurid on inimesed ja nad väärivad väärikat suhtumist ja hooldamist.Kui hooldaja on julm,egas siis see raha teda paremaks tee.Mina usun küll,et see kõik on tõde,mida saates nägime.See on ju ammu teada,et juhatajatele ei meeldi need inimesed,kes julgevad selgitusi saada olukorra kohta.Neil tekib kohe kaitserünnak,mida sa uurid,mida sa pärid.Kõik on korras,sina ainult ajad mulli suuremaks jne.On ju palju räägitud,kuidas juhatajad omandavad hoolealuste raha ja varandust. Nii et hooldekodudes on ikka täielikult kord käest.
to Mare20. märts 2018, 09:38
ok ei võta kogu juttu kullana ja saan aru et hooldekodul pole eriti raha...aga kuidas sellist asja välja vabandada...või siin on ka raha probleemid....// Ma ei saa aru, kuidas saab pampersit nii vahetada, et sa ei pane tähele, et sul on vana ära võtmata." //.... sa võid sinna ükskõik kui palju raha panna aga sellest ei muutuks vanainimestele mitte midagi PUNKT
vunts20. märts 2018, 09:42
Olukord palju hullem kui osati või viitsiti näidata. Lust tahab aga ei julge või tõenäoliselt lihtsalt ei oska ülekohut dokumenteerivat ja sotsiaalselt ühiskonda äratavat-sekkuvat saadet üles ehitada. Kahjuks ajakirjanduslikult palju mannetum isegi Võsa Petsist aga las teeb- kuni uute tegijateni.
Ei tohi olla nii sinisilmne- ülevõimenduse ohust pole selles valdkonnas juttugi ja eriti veel nende üksikute inimesteosas, kes on kaotanud perekonna toe.
pole seal 20. märts 2018, 09:47
mingit alarahastust te vaadake millega juhtkond sõidab ja mida sööb. kõik on ikkagi vanuritesse suhtumises. raha tuleb neil nagu muda, patsiendi pension+ teist sama sugulastelt see on 680 ja mingi osa veel vallast. pea 700 patsiendilt kuus ja juua ka ei anta on natuke kusagil nihu.
to: Mareke20. märts 2018, 10:17
Kui raha ei ole, kas siis peab peksma? Sul on raha või peksad kõiki naabreidki?
masendav20. märts 2018, 09:03
kas töesti on hooldekodudes selline suhtumine,olen ka juba aastates ja mötlen kaua hakkama saan,plaanisin hakata kohta otsima kuhu minna,sest töesti ei taha lastele koormaks jääda,sest koduhoolduse eest ju ei maksta ja lapsed pole nii rikkad ,et ilma tööta elada.Kohe oleks vaja riigikogul vötta sastu suitsiidiseadus,ainuke öige lahendus.Aga sellised hooldajad saavad ka kunagi vanaks ja ei tea millised nad siis on,öeldakse ,et köik tuleb omale tagasi mis oled kellegile teinud.
Tiit20. märts 2018, 08:55
Kuidas küll see mõrtsuk personal öösel magada saab kui südametunnistus on must.Lugesin kommentaare ja selgelt eristuvad juhataja kommentaarid mis õigustavad julmust. Juhataja meelest kõik teised ,kaasa arvatud patsiendid ja nende lähedased on ise selles olukorras süüdi.Kui kaua juba neid kaitsetuid vanakesi on piinatud?Sadistid tuleks vangi panna.
Tiit-le20. märts 2018, 09:35
Väga hästi saab magada,kuni ise pole sama vanaks või abituks saanud/jäänud.
Maimu20. märts 2018, 08:46
Tegelikult on ikka hooldekodude olukord halb.Kui saaks vaid üheks õõpäevaks kõikidesse hooldekodudesse kaamerad paigaldada ette teatamata ja salaja.Siis selguks tõeline tõde.Ja ma usun ,et see oleks katastroof.
Elmu20. märts 2018, 08:54
Tõde on arvatavasti nii valus, et seda ei tahaks keegi vaadata.
kurb lugeda20. märts 2018, 08:27
Kas Sirje perenimi on Merilo....Kui nii, siis ta oli minu kunagine väga väga hea kunstiõpetaja. Uskumatu, ja südamest kahju, et sellised väärikad inimesed nii inetut kohtlemist peavad taluma.
...20. märts 2018, 09:55
On küll see perekonna nimi tal. Oli ka minu õpetaja kunagi. Kurb olukord.
Vaatasin saadet...20. märts 2018, 11:29
Kuristiku Gümnaasiumi kunstiõpetaja Sirje Merilo. Usun et ta kolleegid ja endised õpilased nutavad praegu....
Siret28. märts 2018, 10:31
jah just. Kuristikus oli kunstiõpetaja. meil on isegi tema tehtud maal kodus seinal. väga hea kunstnik oli ka, väga ilusasti joonistas. väga väga head mälestused on temast. väga hea õpetaja ja tore, sõbralik. õudne ehk kurb on vaadata nüüdset seisu. jaksu Laurale!
Lee20. märts 2018, 08:26
Mina olen küll oma lastele öelnud, et kui jään abivajajaks, siis ainus koht on hooldekodu, ei taha, et mu lapsed peavad oma elu ja laste arvelt minuga tegelema, Eks jah rahakoti suurus määrab paju! See, et lapsed vanemad hooldkodusse panevad, pole mingi häbiasi! Ja olen ise hooldaja olnud ja tean väga hästi milline raske ja tänamatu töö see on ja alamakstud!
leelota edasi20. märts 2018, 08:56
olen seda tööd teinud ja tean, et elupäevad oma kodus elanud inimene ei suuda hoolimatu karja keskel kuigi kaua vastu pidada.
no20. märts 2018, 10:37
Alamakstud on meil pajud tööd, ega see pole õigustus klientidele küünte sisselöömiseks.
mina20. märts 2018, 08:26
See kõik oli jäämäe tipp,mida Sääsel näidati.Tõesti ei anta vanuritele juua ja ega eriti söötmas ka ei käida.Töölised räägivad,et palju tööd,aga nad ei teegi seal eriti midagi. Juhataja on selles kõiges süüdi.
Valige Putin20. märts 2018, 08:22
Ah soo20. märts 2018, 08:57
arvad , et siinmail pole see muidu võimalik (?)
20. märts 2018, 09:39
meil on buratiino ja ei mingit stabiisust
20. märts 2018, 08:10
nii ja naa20. märts 2018, 08:01
Ma ei kujuta ette, kuidas käitutakse nende vanuritega, keda keegi vaatamas ei käi ja kellel lühedaste pilk peal ei ole. Samas on ka see ebainimlik, et nii vähe hooldajaid, inimene lihtsalt väsib nii rasket tööd tehes füüsiliselt ja moraalselt. Meie riigis tahetakse olukorda parandada, aga kahjuks ainult sõnades, kui kõrgepalgalised poliitikud ja ametnikud suure suuga ainult arutavad, et ikka pildil püsida, tulemus null.
inimene 20. märts 2018, 07:49
Soovitan sellel naisterahval panna oma ema Kunda Hooldekodusse Kasemäe tn meeldiv personal hoolitsetakse su ema eest hästi ja korralikult hind on ka soodne uuri palun
20. märts 2018, 07:26
Senikaua kui on Eesti riigis lohakus ja üks kõiksus lokkab poliitikas senikaua ei muutu Eesti riik inimväärikaks. Soomel kulus inimväärikuse elutase 15 aastat, Eestis on 21 aastat ja ikka on politsei kes põhiseadust ei järgi. Lõpetab uurimise, kuna ta ei tööta! Rahad viiakse Eestist maksumaksjal välja toidetakse mõrtsukaid ja vägistajaid. Nüüd kus inimene kes on koguomaaja tööteinud kunstiõpetajana leitakse et ta ei ole väärt kui see kes tartuvanglas istub või viruvanglas ja hoitakse maksumaksja kulul, vangi 2130 eurot kuus! Kui inimene muutub haigeks on tema väärtus langenud Eesti riigis, aga kui läheb kägistab kellegi ja vägistab on tema väärt 2130 eurot kuus! Saab priitoidule, puhtad riided voodilinad soe koht ja muud lauatennisest kuni TV video vaatamisest!
senikaua kui käid valimas20. märts 2018, 09:00
ei muutu midagi , sest sellega lihtsalt toetad antud olukorda. Tänane riigikogu valimisseadus ja sellest lähtuvad valimistulemused ei võimaldagi mingeid muutusi teha. Otsustab raha aga raha võim on murdumatu.
mhmh20. märts 2018, 07:16
Kaastunne Sääse hooldekodu juhatajale, sellsieid rahulolematuid sugulasi on raske pieteeditundega vaadatagi, nad ei saa aru muust,kui et oma sugulased kuhugi kodust ära panna, dementne hoolelaune on traagika eriti kui ta veel on probleemne. Kaastunne üldse hooldajatele, kes veel töötavad hooldekodudes, see on loomatöö.
Teadja20. märts 2018, 07:41
Siin pole miskit kaastunnet Sääse hooldekodu juhatajale ega ka teistele töötajatele.Kas oled töesti nii eluvööras vöi pole sinul olnud selle probleemiga kokkupuudet.Minul on olnud ema ja tädi,mölemad hooldekodus,Eesti erinevates paikades,Ma vöin kyll selliseid jutte rääkida,et kohutav.Mida köike ma olen nendes majades näinud .Kokkuvötteks on nendes kohtades töötajatel inimlikkust vähe.Sellele töökohale kandideerides peaks ka olema konkurss.kuhu kyll igayks ei sobiks.
naisuke20. märts 2018, 08:22
Juhataja ja kokk vist sugulased, naa sarnase jutu- ja ja suhtumisega teised,et lausa vaata ja kuku pikali!
ehh20. märts 2018, 08:42
kokk oli nagu ikka, aga juhataja suust ei kostnud küll ühtegi konkreetset lauset. mingi häma. istunud maha ja rääkinud asjad selgeks.
juhataja nägugi selline ebameeldiv.
ka teadja 20. märts 2018, 09:04
olen nõus, et hooldekodude äris on väga palju varjatud räpaseid saladusi. Ent mingit konkursist hooldaja kohale ei saa rääkida enne kui nende palgad on konkureerimisvõimelised. Selle töötasu juures tuleb olla rahul, et üldse keegi on nõus seal seda rasket tööd tegema. Siinkohal tahan tänada Põltsamaa valla Lustivere hooldekodu inimlikke töötajaid.
Teadjale20. märts 2018, 09:27
Ja kui palju sinu arust konkursi korras väikese palgaga raskele tööle kandideerijaid oleks?
tglt20. märts 2018, 10:20
nägija20. märts 2018, 10:21
on jah. Tassis jokk käärib, keegi ära ei viska, inimesel pea valutab, karjub appi, keegi ei tule. Palatis ükski ei liigu, aga häirenuppu ka ei ole. Jne, jne.
parandus20. märts 2018, 10:37
No näe20. märts 2018, 11:21
juhataja ja kokk jagavad nüüd miinuseid
:D
ühes on loomatöö, aga20. märts 2018, 07:48
teises on kõik korras ja klient rahul.Asi ikka inimeses kinni.Nii juhataja kui ka kokk on nõukaajas kinni. Juhataja ei julge vallas end kehtestada ja kokk on tavaline nõukaaja koolitusega, lobi ette ja olge rahul.
07:48-le20. märts 2018, 09:39
Mis inimeses! Rahas ikka, räägitagu,mis tahes! Aga sellist raha,mis hambaid kiristades ikka naerunägu peas hoiaks (sest palju meil neid t õ e l i s i empaatiavõimelisi maailmas on) pole Eesti hooldekodudes võtta!
sina 07.1620. märts 2018, 08:13
nii nõmedat juttu poleks sul siin üldse vaja rääkida, see näitab et sa ei saa aru milles probleem ja kui sul endal pole sellist olukorda olnud, siis ole parem vait.
to: 07: 1620. märts 2018, 08:21
peaksid välja puhkama! Jutt nii imelik, pane oma ema sinna, kus teda pekstake ja pigistatakse! Vaata seda juhatajat juba käitumise ja jutu põhjal!
Ei20. märts 2018, 10:20
ole siin mingit kaastunnet. oma tööd tuleb teha korralikult ja suhtugu pieteeditundega oma eluõhtusse jõudnud inimestesse, kes nende hoolde on antud. just nimelt - dementne hoolealune on traagika ja need sugulased pannakse "kodust ära", et ise oma eluga hakkama saada.
to: mhmh20. märts 2018, 11:20
Defineeri: Mitteprobleemne dementne!
siim20. märts 2018, 07:02
probleem on kindlasti olemas.550 euriga dementset vanurit hooldada on problemaatiline.selle vanuri tütar oli samuti üks suur probleem ja intrigant.kohalik vald ja kogukond on sellest perest kindlasti tüdinud.
naisuke siimule20. märts 2018, 11:22
Et kui rajha ei ole, siisl ööd küüned sisse?
Aga kui raha on, lööd vastu pead v?
20. märts 2018, 06:42
lempu peaks ise need hooldekodu mugavused ära proovima,kas meeldib või ei meeldi
20. märts 2018, 06:41
lemup peaks ise need hooldekodu mugavused ära proovima,kas meeldib või ei meeldi,ta ka juba vanamutt
SASS20. märts 2018, 06:40
no arvan,et see vana lempu peaks ise sinna voodisse aheldama paariks nädalaks,las proovib,kas meeldib või ei meeldi,vast siis lööb hooldekodus korra majja,aga vaevalt!!
Hooldekodudes20. märts 2018, 06:25
On järjekorrad ...muudkui aga paneb.. Ootan juba aastaid ei midagi
et muudkui20. märts 2018, 11:24
ootad kohta, kus küüned kätte saaksid?
Parem ära enam oota.
selge see ,et20. märts 2018, 06:24
et meie valitsus on viletsas elus süüdi,pole kahtlustki,need miljonite kokkukraapijad,kes on valitsuses
,neile ei lähegi tavainimese elu korda,vahetame valitsuse inimlikumate inimeste vastu välja.
20. märts 2018, 06:18
see lempu ja kogu ta personal tuleks minema lüüa,milleks sellistele veel palka maksta
m20. märts 2018, 06:54
sellise palga eest tulevad uued samasugused.
20. märts 2018, 06:09
kahjuks peab ja tuleb selliseid asju teleekraanil rahvale näidata muidu mõtlemegi ,et elu on Eestimaal nagu paradiisis nagu meie ajuvabad poliitikud seda meile igati püüavad maalida,sotsiaalministeerium on meil 0-NULL ja inimene Eesti riigis teisejärguline ja paraku on see nii egas me muidu alles 67 -kohal ei oleks -jube elu siin Eestimaal
inimõigused20. märts 2018, 01:12
kas keegi selle peale ei ole mõelnud, et on absoluutselt ebaeetiline endist õpetajat sellisena eksponeerida? Laural näib olevat tung teleekraanile pääseda, kui ta juba mitmendas saates on. huvitav, kuidas talle meeldiks perspektiiv, et kunagi on ta isegi vb samas seisus, ja kogu Eesti rahvale demonstreeritakse temaga juhtunud piinlikke seiku?
no20. märts 2018, 10:44
Ebaeetilised (ja inimõiguste rikkumine) on need "piinlikud seigad" - justnimelt tuleb selliseid juhtumeid avalikustada.
20. märts 2018, 00:40
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
20. märts 2018, 06:11
Niisama plärada ka ei maksaks.
Hooldaja20. märts 2018, 00:34
Milline 6udus kuubis.Julgen v6ita,et selline tase on yle Eesti mitte ainult selle hooldekoduga,Kuna puudub igasugune kontroll hooldajate yle .Hooldaja t66 ei ole mitte ainult pampersite vahetamine siia kuulub koik,et hooldatav saaks tunda end inimlikult.Selleks ikka peavad olema inimesed kes on saanud vastavad v6lja 6ppet.Hooldajal peab olema hoolivust, sallivust teise inimese suhtes ja muidugi peab oskama teha paberit66d kus on koik fikseeritud kellajaselt k6ik toimingud,jne.
seletus20. märts 2018, 05:52
Eriti andekatele kordame saatest seda osa, et hiljem leidis saate peategelane siiski raha ema viimiseks kallimasse erahooldekodusse, kus hooldaja kohta on vähem hooldatavaid ja rohkem aega pabereid määrida. Eesti inimeste suhtumine hooldekodudesse ongi selline huvitav. Kui nad reisile lähevad siis ei nõua nad reeglina kahe tärniga hotellis tenniseväljakut ega erabasseini. See eest kutsuvad nad kohale ajakirjanduse kui nende poolt otsitud kõige odavamas hooldekodus ei ole lõunaks foie gras lavendlimeega.
kes ei tea,ärgu kirjutagu20. märts 2018, 08:28
äärmiselt naljakas väide.Peab olema paberil kirjas!PABER KANNATAB KÕIKE!Minu lähedane oli Pärnu Haiglas,kus ongi "paber,kuhu märgitakse ,et kõik korras.Sattusin täiesti olukorrale peale,kus söök viidi patsiendi poolt puutumatult ära,sest ta polnud ise võimeline sööma,ja abistajat polnud.Viidi toit lihtsalt minema ja kirjutati südamerahuga,et sõi kõik ära.Nii pidevalt.Kui küsisisin selgitust,sõimas hooldaja kui voorimees ja väitis,et ma sain asjast valesti aru.
20. märts 2018, 12:57
selgituseks:teen seda t66d 14 aastat ja m6istan teie pahameelt.Teie olukorras oleksin kohe l6inud juhataja juurde koos selle paberiga kuna tehakse iga kuu haige kaalumist kui kehamass langeb on selgepilt,et seda dokumenti on v6ltsitud ja selline hooldaja ei peaks seal tootama see t66 ei ole tema jaoks.
Juuli20. märts 2018, 09:55
Ja-ja- kõik olgu paberil kirjas. Kord haiget lähedast külastades küsisin ka paberil olevate tegevuste kohta ja öeldi, et see pole mulle uurida, et see on vaid mustand ja üldse pole see minu asi, mis kl nad inimest voodis pööravad, toidavad jne. Prouake oli ülitige, sest segasin tal fb-s tsättimist ja nõudsin, et haigega tegeldaks.
Niiet, tõsi ta on, et paber kannatab kõike.
Inimlikkuse kohapealt on aga asjad väga kehvasti. Vilets palk, raske töö, nii vaimselt kui füüsiliselt, kurnab töötajaid ja ka omaste tihti üleolev ja eelarvamuslik suhtumine tekitab trotsi ja käegalöömist.
20. märts 2018, 13:10
to Juulile
Tegelikult see hooldaja k6itus teie suhtes v6ga valesti,see paber just on m6eldud sellejaoks,et oleks t6ielik ylevaade tegevusest.N6iteks:mis kell 6rkas ,millal tehti personal hooldust ,kui palju j6i vedelikku mida s6i ja kui palju.Kui on tegemist voodihaigega siis keeratakse selliseid haigeid iga 2-3 j6rel.Kui haige on olnud rohkem samas asendis siis see r6huv kehaosa muutub punaseks ja selgepilt,et pole tehtud p66ramist.K6ik on kontrollitav.
Sünged perspektiivid20. märts 2018, 00:33
Et ei olnudki raha Tallinna korterit osta? Jääb mulje nagu Tallinn olekski ainus inimväärne lukoht. Mina pole kusagil ringi jooksnud ega õnne otsinud. Rabasin eluaeg rasket tööd Virumaal. Peaaegu 40 aastat. Aga vanaduspensionini välja jõudnud, tervis ei pidanud seal nii pikalt vastu ja minust sai mitmeid tõbesid, ka liikumispuuet põdev invaliid. Kunagised ENSV aegsed panka kogutud säästud sõi üsna kiiresti vahepealne 90-ndate hüperinflatsioon, nii et tuli taas nullist alustada. Mitmekümne aastase korterijärjekorras seismisega jõudsin ka oma kahetoalise keskküttega korterigi ära oodata. Aga ińvaliidina ei suutnud seda enam pidada ega treppidest käia. Tuli kopikate eest maha müüa, sest Kohtla-Järve korterite hinnad on veelgi märksa madalamad kui isegi Tamsalus. Praegu elan veelgi odavamas paigas. endise kolhoosikeskuse ahjuküttega ühtoalises. Perspektiiv? Eks vist ka "soodsaima hinnaga" vanadekodu, kui ise enam hakkama ei saa. Sest meil on teatavasti suured käärid. Äriettevõteteks muudetud hooldekoditeenuste hindade ja madalate pensionite vahel. Ilma selleta, et vald peale ei maksaks, suudavad koha eest maksta vaid väga vähesed. Ja vald teadagii on kokkuhoidlik ning valib kah "soodsaima hinnaga" koha. Nagu öeldud, on hooldekoduteenus äriettevõte, mis peab omanikule hea kasumit tootma. Lisaks üleskruvitud teenusehindadele on teine hoob madalale viidud tootmiskulud. Seega ka personali palgad ja patsientide mugavusekulud. Aga odava palgaga on raske head töötajat leida. Mõnel pool kipuvad olema ikka sellised, kes on hoolimatud ning toorutsevad (aga eks töökoormus ole ühe hooldaja kohta tõesti suureks aetud) ja isegi sellised, kes patsientide eest toitu va ras tavad ja mannergutega omale koju tassivad. Lisasissetulekuks oma nigelale palgale. sünged tulevikuperspektiivid.
20. märts 2018, 00:27
Kuule (ann) seal Sääse hooldekodus te muidugi ei hakka söötma.Selles me kõik veendusime.Aga ma töötasin Soomes tementsetega ja seal küll keegi nälga ei surnud.
to/20. märts 2018, 00:35
Ära võrdle Sóomet ja meie banaaniat. Ka mina olen Soome hooldekodusid külastanud ja vahe on päev ning öö.
Kõik...20. märts 2018, 08:16
..on inimese suhtumises vanurite vastu.Mõni töötaja aina toriseb tööl olles pidevalt,eriti hea vanurite kallal näägutada,sest nad ei julge vastu hakata.Vanurid peavad leppima,mis on ja kas söödetaks evajadusel või ei.
Ääretult kurb,et ikka veel selliseid hooldekodusid on.ei saa inimesi süüdistada,kes oma vana ema-isa sinna panevad,kui raha ei jätku.Meie pensionäride pensionid,on sandi sendid,et ei saa ise oma rahaga olla hooldekodus.Vanurid ei taha kuidagi oma lapsi koormata.Ei ole kõigil Eesti keskmist palka,vaid head elu saavad lubada ainult toompealased ja ükskõik kui kallisse hooldekodu minna.
Pigem arvan,et sellised hooldekodud tuleb sulgeda,kui ei suudeta vanurile tagada inimväärne elu.
matsalka20. märts 2018, 08:30
Sul seal Soomes on ka palk kuskil 3 tonni ümber , siin on palgad nii nirud ,et kaob igasugune tahtmine nende sandikopikate eest tööd rügada. Sellest tekivadki need vanuritesse ebainimlikud suhtumised.
suhtumine oleneb rahast???20. märts 2018, 10:35
isegi kui raha vähe makstaks ei suudaks ma nendega niimoodi käituda, teha liiga või jätta jootmata või lasta pea alaspidi magada. Et kui saan 3 tonni siis hakkan paremini suhtlema ja ei tee haiget???
üha20. märts 2018, 00:19
hullemaks läheb, riik loodab, et õudused hooldekodudes suurendavad suitsiidide arvu ja nii vabaneda tülikast kohustustest. raha, mis vabaneb saab ju palgalisaks ja preemiaks maksta enneolematult suurte töösaavutuste eest.
!!!20. märts 2018, 00:43
Samas mängivad meie variserlikud ja valevagad poliitikud suuri kristlasi ja on kahe käega kergendust ja vabanemist toova eutanaasia seadustamise vastu. Vigast ja haiget looma meil asjatult piinata ja vaevata ei või, seda ei luba meie seadused. Inimest seevastu aga küll. Humaansusest ja inimelu pühaduse printsiibist lähtudes. Ilmselt lähtuvad nad keskaja teoloogide teesist, mis vastandas inimese´füüsilise keha ning tema väideavalt surematu hinge. Nii et keha vaevamine ja rasked maised kannatused pidid hinge puhastama ning garanteerima auväärse koha paradiisis.
kohutav20. märts 2018, 00:19
....kui nägin seda oksendavat ,või rögastavat täissöönud kokka ...siis sellest piisas
JuSS20. märts 2018, 01:27
Rudolf Rimmelil oli nõuka ajal mingi satiiriline luuletus. Seda seoses mingi tollase kaebusega mingi meditsiiniasutuse nigela toitlustsamise kohta. Kahjuks olen suurema osa salmidest juba unustanud, mäletan veel vaid jupiti. Püüan midagi meenutada.
Kodanik (nime olen kahjuks unustanud) vaenu
medpühamus ära sa õhuta,
Vaata kuis samast toidust
kokad on kõhukad!
20. märts 2018, 08:37
see sama kokk oli alevi sööklas ja ka kooli sööklas-ei ole midagi muutunud
ann20. märts 2018, 00:17
Mingi aeg on püreestatud toidust abi, aga dementne unustabki neelamise ja nii nad sõna otseses mõttes nälga surevad. Ei hakka hooldekodus keegi sondiga söötma.
20. märts 2018, 00:12
Aadu 22:59-le/ Kes keelab sul igavesele unele jäämist?Mis seadust sul selleks vaja on?Olekski sinusugustest õhk puhtam.
20. märts 2018, 00:08
Hooldekodu juhataja peab olema kompententne omal erialal,korrektne,hea suhtlemisoskusega,oskama lahendada probleeme,aga see juhataja oli kõigest kauge,eluvõhik,ei sobi vägesid juhtima.
vägesid ei juhata20. märts 2018, 00:14
aga pappi rullib täie rinnaga.
to/20. märts 2018, 00:46
Hooldekodu on äriettevõte, bisness, mis peab omanikule võimalikult palju kasumit teenima. Nii et kulutusi tuleb kokku hoida. Kustkohastsa miinimumpalkade eest neid õppinud spetsialiste ja hoolivaid hooldajaid leiad? Pigem ikka neid kõige võhiklikumaid, saamatumaid ning hooletumaid.
see hooldekas pole 20. märts 2018, 07:54
eraettevõte vaid vallale kuuluv.Eraettevõttes, kus kasumit teenitakse on veidi kallim, aga seeeest asjad korras.Sääse juhataja on lihtsalt väga saamatu nii oma töötajate kui ka vallaga suhtlemises.
Mitte veidi kallim, vaid palju kallim20. märts 2018, 14:57
Vanuritehooldus on muudetud parajaks äriks. Ega ilmaaegu pole Rosimannusel hulgim hooldekodusid kokku kraabitud. Sama ka Viru Haigla (mis pole mingi haigla, vaid äri, kus soome aktsionärid on viimasel ajal ka Euroopa rahadele läbi perearstikeskuse väljarentimise küüned taha saanud)
siss 23:09-le20. märts 2018, 00:00
Hooldekodu töötajad üritavad kommentaariumis enda käitumist õigustada ja nimetavad Katrin Lusti poolt avalikustatud korralagedust tsirkuseks ja personal tahab jätta muljet endast kui suurtest heategijatest.Tegelikult on hooldekodu olukord hullem kui koonduslaagris.Juhatajale oleks kriminaalkaristust vaja.
!!!20. märts 2018, 00:48
Ühe näidiskaristamine ei muuda suurt midagi. Muutmist vajab kogusee j´hooldekodude süsteem.
19. märts 2018, 23:38
Kuuuurija on saade "naised saunas rääkisid". Kus on faktid, mitte uhtegi, ainult uhepoolsed suudistused. Ainult Laura jutt, kularahvas rääkis, toakaaslane rääkis, jne. Dementne inimene vöib ka endale vigastusi teha ja siis öelda, et Lible tegi. Ta vöib öelda, et pole terve päeva suua saanud, kuigi ta sai suua 5 mint tagasi.
20. märts 2018, 09:57
Olen ka pigem nõus eelpool ütlejaga! Dementne inimene võib kokku rääkida uskumatu loo ja tavaliselt omaksed võtavadki seda puhta kullana. See aga, millises kohas (voodis!) peavad inimesed oma elulõpu veetma, oli küll kole vaadata. Sellised urkad tuleks sulgeda. Ja tõesti, teles näidatud koka käest ei võtaks mina vastu isegi pakendis toitu!
Toivo19. märts 2018, 23:33
Tööl olid ainult juhataja sugulased, tuttavad.+ Aga paks kokk vallandage kohe ja söök paraneb.
Riigi nägu19. märts 2018, 23:20
Mulle tundus, et seal hooldekeskuses töötasid üldse mingid koolitamata tegelased tänavalt! Sellistes hooldekodudes peaks olema ka järelkontroll! See 550 eurot on küllaltki suur summa, mille eest eeldaks inimlikkumat hoolitsust.
!!!20. märts 2018, 01:03
Eks katsu ise sealse palga eest lahedalt ning inimväärselt ära elada. Lahke soovitus oleks, et - eks mine siis ise sinna tööle ja näita teistele eeskuju. Hooldajaid on liialt vähe ja seetõttu ka tõõd palju (peremees hoiab tööjõult kokku), et seda südamega, vastutustundlikult ja hoolsalt teha. See tekitab paratamatult hoolimatu töösse suhtumise et kergemalt läbi ajada. Kannatajaks pooleks on aga patsiendid. Ja väikese raha eest saab tööle mitte püüdlikke ning korralikke spetsialiste, vaid pigem hoolimatuid jõhkardeid, kes mujale ei kõlba. Suur töökoormus ja nigel palk ahvatleb aga omamoodi "õiglust" juurutama ning töölt võimalikult palju va.rastama. Lisasissetuleuks. Näiteks mannergutega patsientidele ette nähtud toitu. Aga kui mõni hakkab kehva toidu üle irisema ja virisema? Siis jõhkard paneb tal lihtsalt suu kinni. kui vaja, siis ka toorutsemisega.
Õde19. märts 2018, 23:12
Töötan põhjanaabrite juures 10 aastat hooldekodus, kus käitumishäiretega dementsed. See, mida Eesti hooldekodudest aina loen on uskumatu! Mitte mingit standardit ei ole selles riigis. Ei hoolduspersonalile ei teenusele, rääkimata hooldtava inimõigustest. Vaatamata sellele, et inimene on dementne, ei saa talt võtta ära inimväärikust ja inimõigusi. Ja vahemärkuseks, kui hooldlatav on neelmisraskustega, siis muidugi ei söödeta teda leivaga! Ja dementsele ei maksa korrata, et neela-neela, ta niikuinii ei saa aru.
meil20. märts 2018, 00:26
hakatakse vanuritest varsti seepi keetma.
MATSI20. märts 2018, 01:17
Kunagi 90-ndatl käisin läbi nii Soome kui Rootsi vastavaid hooldusasutusi. Ühiskondlikus korras. Kirikliku abi ning hoolekande entusiastina, et sealt eesrindlikke kogemusi omandada. Ja seal nähtu ja meie siinne olukord ei anna võrrelda. Kuigi meil vahepeal on möödunud ligi veerand sajandit. Paranenud pole suurt midagi. Meie praegune hoolduse süsteem on üles ehitatud erakapitalile ning bisnesile. Kapitalistlikule kasumisaamisele. Põhimõttel et võimalikult vähe kulutades ise võimalikult palju kasumit teenida. Seega ei saagi asjad paremuse poole pöörduda, Kuniks hoolduse aluseid kuidagi teisiti ümber ei korraldata.
kas siin ei peaks sekkuma õiguskantsler 20. märts 2018, 08:06
ja võrdõigusvolinik ja igasugused inimõiguslased? Võrrelge olukorda meie vanglates ja meie hooldekodudes (ka kõige odavamates) - palju kulutatakse vangile, palju vanurile. Kas hooldekodud ikka peavad olema "ärimeestele" kõrge kasumi allikaks? Ja peamine - iga vanur peab saama normaalset hooldust sõltumata tema pensionist - kui pension on ebanormaalselt väike (1 pensioniaasta 3 tööaasta eest), peaks RIIK vahe kinni maksma. Siis ehk oleks riigiametnikud ka huvitatud, et ärimehed liiga palju oma kaukasse ei kühveldaks.
Enn20. märts 2018, 10:29
Õiguskantsler! - Selle talumine on rumaluse mõõt.
Tegelikult20. märts 2018, 12:15
Soomes on suuremad rahad ja on psühhiliste probleemidega patsientidele, käitumishäiretega, eraldi osakonnad/ hooldekodud. Eestis ei tohigi enamusse vanadekodudesse vastu võtta sellise diagnoosiga patsiente. Personali puudus, eraldi väljaõpe, ruumid ei vasta nõudlustele. Ja tegelikult polegi kohta, kuhu selliseid viia. See on lisakoormus personalile.
siss19. märts 2018, 23:09
Jälle sõna sõna vastu , ei mingeid fakte. Mis mõte on sellisel "šedöövril" ? Kas tõesti kehtib ka siin ütlus - andke rahvale tsirkust , see toidab.
Aadu19. märts 2018, 22:59
Hooldekodu. Kurvastuseks Tartu Raja tn järelravis tublid mähkmetevahetajad murravad äsja õlavöötme kildmurru kirurgide poolt kokkupandu uuesti puru. Kõrvalseisjana asjale tähelepanu juhtides palutakse suu kinni hoida. Juhuslikult hoolealune oli endine tegija kuid selle murdmise peale sealt enam elavana välja ei tulnudki. See valu mida tagasihoidlik härra pidi elu lõpus tundma oli jube. Eutanaasia on ainuke väljapääs siit elulõpu põrgust.
N19. märts 2018, 22:49
Sääse hooldekogu juhataja ja kokk oleksid nagu õudusfilmist välja karanud!
jah20. märts 2018, 09:52
Mul oli ka sama tunne.
19. märts 2018, 22:42
soovin sellele hujempule veel hullemaid tingimusi peatses tulevikus , patsiendina . Karma on olemas !
R.19. märts 2018, 22:40
Mu ema töötas hooldajana haiglas. Ta rääkis ikka jubedaid lugusid, kuidas käituti dementsetega ja nendega, kel polnud tähtsaid omakseid. See Sääse hooldekodu juhataja tundub väga ebameeldiv inimene olevat. Ja muidugi see jube kokk!!!
televaataja19. märts 2018, 22:59
Sääse hooldekodu juhataja tundus palju sümpaatsem kui Laura.Kokale ei oska küll midagi ette eita-alati leidub vingujaid.Las Kersti Kaljulaid saadab oma koka sinna hooldekodusse kokkama- ilmselt leiduks siis ka virisejaid
Nii on.19. märts 2018, 23:51
Kui tahate näha inimese hinge, siis vaadakem tema silmadesse. Jaa, nendes simades oli midagi...tühjus ja viha . Hooldekodus töötaja peab olema väga suure südamega inimene.
suure20. märts 2018, 00:30
südamega on välja selle 30 aastaga surnud, jäänud on ärimehed. oodake kuni roosamanna need kodud üle võtab, siis alles saate teada, mis on tegelikult õudne.
21:58 /kokkuhoid19. märts 2018, 22:39
pole õigustus.Kui personal oma tegematuse,tahtmatuse ja oskamatusega seab patsientide elu ohtu siis nad ei sobi seda tööd tegema.
kodanik19. märts 2018, 22:43
Laura oleks võinud ju sinna Sääse hooldekodusse ja muuhulgas ka oma ema eest hoolitseda.Las proovib, milline on hooldekodu töötaja elu.
19. märts 2018, 22:28
lempu ja teised tuleks töölt lahti lasta kuna nad ei tee korralikult tööd, milleks neile maksta, kui teevad veel teistele patsientidele sama. külmaverelised südametunnistuseta. laura oli vapper.
Arne19. märts 2018, 22:26
Tõenäoliselt tuleb õiguskantsleri alluvuses sisse viia sõltumatu omaste usaldusisik (järelvalve), kellel on juriidiline, med. ja sotsialatöö pädevus, no piltlikult nagu ehitusjärelvalve. Usun, et 3-4 sellist töötajat Eestis kataks hooldekodud ära, vähemalt probleemsed hooldekodud. Vot nende pädevuses oleks järjepidevalt, sõltumata ajast kontrollida hooldekodu elanikke, töötajaid ja kes omavad volitust koheselt olukorda sekkuda, kuni nõuda vastutusele võtmist, vallandamist mittepädevad/vägivaldsed töötajad. Olen kindel, et poole aastaga oleks kord majas. Samas oleks kindlus lähedastel ja vajadusel pädev isik, kes aitab konfliktseid olukordi lahendada sõltumatu ametniku poolt. Muud lahendust ma kujunenud olukorras ei näe ja leht või planeediuurijad jäävadki neid olukordi kajastama aga tegelikuses ei muutu midagi.
19. märts 2018, 23:06
Seal on vaja EMO poolt tervisliku seisundi akti politseile, et mingit krim asja algatada, lihtsalt amatöörfotodest ei piisa. Vanurite väärkohtlemine on siiani tabuteema, seadused nagu oleks, aga reaalselt kinni kurjategijaid ei panda, näljutamist ja januse jätmist ei tuvastata ja miskipärast ei soovita neid käsitleda kui inimese tervise ja elu otsest ohustamist, kui need on ka väärkohtlemise tunnused.
Arne20. märts 2018, 00:18
23:06 jagad matsu, olen ka sellest teadlik, sellepärast on vaja usaldusisikut. Samas on usaldusisikust kasu ka personaalile, kes peavad toime tulema probleemsete ja tõsiselt ebaadekvaatsete klientidega (erivahendite kasutamine, rahustid ja nende otstarbekus j.n.e). Samas teistele ohtlikud ja täielikult ebaadekvaatsed kliendid peaks suunama psühikahärietega vanadekodusse (erihooldekodud), et adekvaatsed vanurid saaks normaalselt elada. Siin on uued probleemid:
Kes seda teeb? Arstid ei ole sellest huvitatud ja riik (haiglad ja haigekassa) ei ole sellest huvitatud, sest sellised hooldekodud on patsiendile tasuta - riigi ülalpidamisel pensionist. Pigem vastupidi erihooldekodust saadetakse erihooldust vajavad haiged tavahooldusesse ja siis saab lähedase maksma panna. Et arusaadavam oleks, peaksid psühikahäiretega vanurid, keda ei saa kodus hooldada olema erihooldekodus ja seal ei maksa lähedased.
mina ka hoolitsesin19. märts 2018, 22:09
10 aastat ema eest. Aga mis hinnaga tegelikult, enda elu ei olnud lihtsalt olemas. Kannatasid ka mu lapsed, kes tundsid puudust, et ma ei saa nendega piisavalt tegeleda. !0 aastat endal elamata aeg. 5 aastat hiljem saan aru millises depressioonis ma pidevalt olin. Minu ema poleks ise sellist kannatust mulle soovinud. Ja 2 kuud 10-st aastatst hooldekodus olid ka ikka jubedad.
Laura on tubli, et julges asjast teatada. Hooldekodu juhataja peaks teadma, et kui on neelamisraskused, tuleb hoolealusele püreestatud toitu anda. Kuidas sellises asutuses nii elementaarset asja ei teata? Ise tegin ka seda oma emale.
?????19. märts 2018, 22:58
Sellise rumala arvamuse oleks võinud endale hoida! Mis ühiskonna kohusest sa räägid? Ühiskonna kohus oleks see sel juhul kui hooldekodu oleks tasuta . Mina ju maksan 500 eurot on veel väga vähe , tavaliselt alla 1000 suurt välja ei mängi . Kui sa kunagi peaksid ise lapsed saama ( loodan, et ei saa ) siis ükski vanem ei soovi , et lapsed ja lapselapsed jääksid nälga sest peavad riigile maksma hoolduhaigla kulusid. Mul on 5 last ja nad saaksid hakkama aga mina sellega küll nõus ei ole. Ennem õudne lõpp kui lõputu õudus.
arvamus19. märts 2018, 23:05
Rumalad isendid sigivadki kõige intensiivsemalt.Kahju sinu viiest lapsest- kindlasti on selle tõttu ka Eesti keskmine IQ oluliselt langenud.Ära muretse, mina rohkem lapsi ei muretse.Need, kes on,on saanud korraliku hariduse
Tubli !20. märts 2018, 09:30
See otsus ainult rõõmustab! Oleme võimaldanud oma lastele kõigile kõrghariduse ja tänu sellele on nad ka heal järjel. isegi kui ma saaksin vireleda külakorda iga lapse juures mingi aja , no see poleks ju elu . IQ on kummaline asi ja küsitav. Sinu kirjatükist paistab, et on kinganumbriga võrdne.
sina häbene20. märts 2018, 11:37
enda lolli jutu peale.
miralda19. märts 2018, 22:02
Marta/21:28,19.märts 2018-le Küsimus ei ole selles kas tütar saab laste kõrvalt ema hooldamisega hakkama või ei saa, vaid probleem on selles,et hoolealustega ei tohi hooldekodus nii käituda.Jõhkrat käitumist ei tohi õigustada.Kui sa tead,et ema rahulik oli, miks siis ebainimlikult koheldi hooldekodus?Paistab,et juhataja ei saa oma tööga hakkama.
Katrin Lustile19. märts 2018, 22:01
kiitus selliste saadete eest. Need hooldekodu töötajad ja antud juhul ka juhataja jätsid õudse
mulje,nagu oleks tegu sadistidest nürimeelsete põrgu tegelastega ja selliseid on palju,muide.
Mh.19. märts 2018, 23:56
Mis imestada, see on ju Sääse!
Hooldaja19. märts 2018, 21:58
Kokkuhoid19. märts 2018, 21:58
Üheksateistkümne patsiendi kohta päeval neli ja öösel vaid üks hooldaja? Jube töö, au selle raske töö tegijatele!
20. märts 2018, 07:45
Teate, Soomeski on öösel vaid 1 avustaja 20 avustetava kohta tööl. Tõsi!
uskumatu20. märts 2018, 10:43
ei jõuaks ju tõstagi ühte patsienti kui peaks vajadus olema...ja kui töötajal midagi juhtuks (minestaks) siis oleks kogu maja tunde järelvalveta?
katrin21. märts 2018, 18:35
tegelikult paeval on vaid 2 hooldajad mitte 4,lihtsalt koristaja ja nii nimetatud med.ode on millegi parast hooldaja nime all
fuuuuuuuu19. märts 2018, 21:46
jube on vaadata neid kohutavaid nägusid, kes vastutavad teiste inimeste elu ja tervise eest. Ja lugeda seda soppa, mis nad suust välja ajavad...Kas tõepoolest ei ole võimalik hooldekodude juhatajaks panna vähegi normaalseid ja empaatilisi ja natuke tarku inimesi?
eika19. märts 2018, 21:35
Kui kuuurija minestab lamatiste nägemisel või teab, et dementsete käitumise eest vastutab hooldaja (haige peidab roojaseid mähkmeid, topib rooja suhu ja määrib kõike kokku) , siis ta ise ei ole võimeline olema meedik, hoolitsema väga raskete haigete eest ja on lihtsalt rumal ja jõhker haigete inimeste ja nende omaste suhtes. Kuidas muu haridusega, kuid südameharidusest on ta küll ilma jäetud. Nagu see Lauragi, kes ei saa ilmselt hakkama ei laste ega voodihaigega ja käib kaebamas hooldekodu peale.
mille eest siis Laura maksab?20. märts 2018, 08:01
Korruta 19 x 550-ga iga kuu, kas tõesti tulda välja, et natuke rohkem pingutada?
19. märts 2018, 21:33
Tuleb panna videovalve sellistesse asutustesse,et näidata kuidas tegelikult vanureid koheldakse.
Marta19. märts 2018, 21:28
Kui Laura on lastega kodune, siis peaks ta saama ka hakkama ema hooldamisega. Ema oli rahulik, mitte agressiivne - sõi , istus rahulikult, ei tunginud korterist välja. Paljudel on lamajad hooldada, see on juba raske...
E19. märts 2018, 21:39
Et laste eest hoolitsemine on nii lihtne, selle korvalt voiks kohe veel hoolitseda saja inimese eest?
to E19. märts 2018, 21:42
Ei ole vaja 100 inimese eest hooliseda- piisaks sellest, kui hoolitseks oma ema eest, mitte ei lükkaks seda ülesannet teiste kukile
E19. märts 2018, 22:01
ahah, et siis laste eest hoolitsemine ei ole töö? Sa ei ole ilmselgelt üksi liikumisvõimetu ja dementse vanainimese eest hoolitsenud. Kui oleks, siis sa teaksid, et see iseenesest on juba täiskohaga töö. Rääkimata sealt kõrvalt laste, mehe ja kodu eest hoolitsemisest.
Kristiina20. märts 2018, 00:14
Ühel lapsel on puue ja jalg haige. Kuuurijas on täisintervjuud ning Laura jutt tundus aus..
Seletage:20. märts 2018, 10:56
Ma ei saa aru üldse naistest, kes peavad täisjõus terve mehe eest HOOLITSEMA ?? Miks on eesti naised nii lollid-mees on täiskasvanud inimene, miks peab tema eest hoolitsema kangesti ja kõik talle ette-taha ära tegema? Tean naisi, kes tõusevad hommikul vara üles, et mehele süüa teha ja võileivad valmis vorpida, et meheke läheb tööle. kuigi naine ise ei pea nii vara tõusma ja tööle minema.. No suurim idiootsus ma ütleks! Kas täiskasvanud inimesel pole endal käsi otsas, et endale kohvi ja võileibu teha?
Eino Taruk19. märts 2018, 21:48
-13, null laiki. Mõtle!
Ele 19. märts 2018, 22:50
Tean väga hästi, mida tähendab dementse vanainimese eest hoolitsemine.Mina ei lükanud oma ema eest hoolitsemist teiste õlgadele- tegelesin sellega ise, sest olin selle oma emale võlgu- ta kasvatas mu üles ja aitas saada korraliku hariduse.Kõige lihtsam on teiste kallal vinguda a la miks te mu ema eest ei hoolitse selmet seda ise teha
Nii20. märts 2018, 01:26
Ehk oli sul ka 3 last kôrval?! Uskumatult loll jutt! Dementse vanainimese eest ei olegi vôimalik 24h hoolitseda 3 lapse kôrvalt!! Ega siis ema vähem ei armasta kui hooldekodu valid, lihtsalt füüsiline piir tuleb ka kuskil ette!
!20. märts 2018, 11:32
Lamajat dementsega võrrelda ei tasu, kui esimese saab teatud ajaks omaette jätta siis viimane peab küll 24/7 silma all olema.
külastaja19. märts 2018, 21:22
Need mõned küünejäljed on köki möki.Mina olen näinud hooldekodus vanurit,kes oli üleni siniseks pekstud.Palatikaaslased olid selge mõistuse juures,aga kui küsisin,mis siin juhtus,siis vaikisid nad.Kui viibisin Ühes teises hooldekodus,siis kukkus inimene ratastoolist otse silmile maha,nii et maja kajas.Te ei oska ette ka kujutada,mis toimub.Aga on ka väga südamlikke ja toredaid hooldajaid.Muide,kala hakkab mädanema peast.Ikka nõnda,et kuidas juhataja ees,nii hooldus takka.
to 21.2219. märts 2018, 21:37
Kirjuta selle hooldekodu nimi ka.
to too20. märts 2018, 08:37
ja mis sa selle teadmisega siis peale hakkad.See on aastad tagasi.Töötasin seal seal ise.Kaevata.Kellele?Milleks?See muudab sinu enda elu põrguks.Vanker veereb edasi,seda naljalt ei peata.Aga mina lahkusin lihtsalt töölt.Ja minu kogemus põetajana on suur.Nimelt olen nüüd kodudes hooldaja.Keegi ei nurise
ajalooliselt on teada, et19. märts 2018, 21:19
Kuuuurija ''sensatsioonilistesse'' uudistesse tuleks suhtuda teatud reservatsiooniga.
kuhu kadus kommentaar19. märts 2018, 21:11
Altmineku pealtnägija19. märts 2018, 21:07
Ebainimlikku käitumist ei saa õigustada. Meie ametnikud ja igat sorti volinikud tegelevad pseudo-probleemidega. Et saaks pidevalt pildidl püsida. Päris tööd pole aega teha.
Oleks,19. märts 2018, 21:21
huvitav teada, kas sellel kokal on ka kokadiplom ja mis haridus on sellel juhatajal? See köök, kus süüa tehti oli ikka jube ja see kokk ?
vald pole kursis,20. märts 2018, 08:03
inimõiguslased, 20. märts 2018, 08:23
kus te olete? Võrdõiguste volinik, kas teie ei näe siin midagi ebanormaalset? Õiguskantsler, kas siin ei ole midagi, mida oleks vaja korrastada, eriti kui võrrelda vangide ja vanurite olukorda?
Deneb19. märts 2018, 20:44
Kuna puutun kokku ka hetkel hooldeprobleemiga, siis arvan, et Lust väärib ajakirjanduspreemiat. Ta ei sibli ringi mõttetus poliit -ja äriilma muredes, mis tavainimest ei kõneta kuidagi!. Tema teemad on paljude inimeste jaoks igapäeva probleemid ja mured. Edu talle. Ta ei ole lihtsalt "sitakaevaja".
luik19. märts 2018, 21:22
Lust peaks vähemalt paar kuud siblima hooldekodus HOOLDAJANA, ja siis alles sõna võtma. Muidugi juhul, kui tema peale ei ole kaebust esitatud .
No jah...20. märts 2018, 00:05
Siis näeks, kuidas kanarullid õhtuti kellegi kotti kaovad :-) Paljudel vanuritel pole hambaidki kuus, kuidas nad neid kanarulle närivad?
Kriitik20. märts 2018, 09:47
Püreed saaksid ludistada, aga see ju ka omastele ei sobinud. Kurdeti, et mingi pruun löga.
Kriitikule20. märts 2018, 19:03
aga ongi pruun möga, isegi tumepruun möga on.
Kas Sina sööksid: porgand kartul, maks?
19. märts 2018, 20:43
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
loota võib, aga me ei tea,mis hetkel19. märts 2018, 21:02
koputab meile õlale Suur Tundmatu ja kutsub kaasa
Tema ei vaata kasvatust,väljanägemist,sugu ega tengelpunga.
Tema ees oleme kõik võrdsed .
On inimesi 21:0420. märts 2018, 00:06
Sul on Sirjest kahju, et tütar päästis ta kellegi kulliküüntest ja seasöögi söömisest???
keegi19. märts 2018, 21:06
Mäletan Laurat ja tema ema saatest Roaldi nädal.Ei saaks öelda et ta oma ema eest halvasti on hoolitsenud
keegile -le20. märts 2018, 09:42
Sulle ütleks küll---mine põrgu oma jutuga.
iiii19. märts 2018, 21:10
Laura hoolitses oma ema eest väga hästi. Jääb vaid loota, et sinu tütar suudab märgata hooldekodus oleva ema piinamist.
to iiiii19. märts 2018, 21:40
No siis võib ju väita, et Sääse hooldekodu hoolitses Sirje eest väga hästi
Laurale tänu, et 20. märts 2018, 08:26
taas need ühiskonna probleemid avalikkuse ette tõi.
to lapsevanem19. märts 2018, 21:28
Ilmselt oled sa veel noor, ega ole puutunud kokku nendega , kes reaalselt olukorraga silmitsi seisavad. Liigu nende ringkonnas veidi ja kuula mida neil sulle oma vanemate hooldamisest rääkida on. Näen päevast päeva neid hästi armsaid lapsi, kes püüavad oma vanemaid veel kodus hoida- nadd on viimse piirini ära kurnatd, neil ei ole raha, nende enda peres lähevad suhted segi, nende lapsed ööbivad sõprade juures, sest kodus olla ei saa, mehed jätavad oma murest ja olukorrast hullunud naised maha... nad ei jõua seda olukorda taluda....vaat selline on enamike hästi kasvatatud laste reaalsus oma seniilsete-põdurate vanemate hooldusel. Ja nüüd küsin "kas sina tahaksid oma lapse elu ära rikkuda?"
Toto lapsevanem19. märts 2018, 21:32
Hoolitsesin ise oma ema eest, kui ta dementseks jäi, mitte ei käitunud nii nagu Laura oma emaga.Oli raske, väga raske aga hakkama sain.
tohmu19. märts 2018, 21:49
Ei taha. Aga riik pole veel eutanaasiat seadustanud. Kui mina peaksin jääma kunagi selliseks, et minu eest peab täiskohaga hoolitsema, siis ma tahan areenilt väärikalt lahkuda.
Penskar19. märts 2018, 22:25
Sama siin. Kuidas ma saan oma lastelt nòuda, et jááte koduseks ja hakkate nùùd mind hooldama. Noortel oma pered, pangalaenud oma kodule...
Ei taha hooldekodusse vegeteerima, aga veel váhem oma laste elu ára rikkuma. Meie valitsejad peavad need vanainimeste viimased elupaigad normaalseks tegema, rohkem tòòtajaid ja selle raske tòò eest váárilist palka! Siis láhevad sinna tòòle ka empaatiavòimet omavad inimesed!
to to19. märts 2018, 22:27
Lapsed jooksevad juba siis minema ja ei suhtlegi oma vanematega, mis sest et vanemad on veel kõbusad ja iseseisvad. Paljud käivad lausa töölgi veel.
tohmule19. märts 2018, 22:46
Sel hetkel, kui oled "selline" ehk siis dementne, ei tee keegi sulle eutanaasiat. Eutanaasia on assisteeritud enesetapp ja seda otsust ei saa teha ükski lähedane inimene. See, kui sa otsustad teise inimese surma, on mõrv. Eutanaasia on ainult neile, kes on täie mõistuse juures. Selle loa saamine ei ole ega hakkagi olema lihtne. Mõtle kogu selle bürokraatia peale, kulutatud töötunnid (arstid, ekspertiisid, psühhiaatrid) ja lõpuks see inimene, kes saatusliku süsti teeb ja kellegi surma oma hingele võtab. Eutanaasia ei ole midagi nii lihtne. Kui pea nii selge, et eutanaasiat nõuda, siis mine ja tee parem ise asi ära. Suitsiid, mitte eutanaasia. Jäta teiste inimeste hinged oma surmamise taagast puutumata.
raske oli19. märts 2018, 23:55
aga hakkama said.aga on olukordi, kus dementse inimesega ei saa kodustes tingimustes hakkama. haige on ohtlik nii endale kui teistele. ja nagu siit lugeda, on haigele ohtlik ka hooldekodus. mis siis teha? võimaldada haige hooldajal jääda koduseks ja maksta talle korralikku palka? see pole kusagil, ka paradiisimaal soomes võimalik,.
Kriitik20. märts 2018, 09:49
Näete...ohtlik nii endale kui teistele. Seega pole välistatud enese vigastamine. Aga süüdistame ikka kõiki teisi.
vunts20. märts 2018, 09:57
...ja see on vana sääse enda pirin erinevate nimede alt.
Kriitik20. märts 2018, 10:21
Teie väide, vunts, kisub juba skisofreenia valdkonda.