SEDA ENAM NÄHA EI TAHA! 1998. aastal Kuldmuna võitnud Läkerol X-i reklaam on praeguse maitse jaoks tõenäoliselt pisut liialt naisekeha paljastav. Reklaami autor on Urmas Villmann ise.
Inimesed
19. märts 2018, 00:01

20 AASTAT REKLAAMI. Urmas Villmann: tõde on, et pesupulbrireklaamid töötavad endiselt (4)

Meie, eestlased, peame end läbinägelikuks ja intelligentseks rahvaks, kellele ajupesu ei mõju. Meid juba mingi nõmeda reklaamiga sodi ostma ei pane. „Kui inimeste käest küsida, kas te olete reklaamidest mõjutatud, on vastus kindel ei,“ kinnitab reklaamiguru Urmas Villmann. Kuid lisab, et tegelikult oleme vägagi mõjutatavad. „Mis tooted meil köögis ja vannitoas rivis seisavad? Ikka needsamad nõmedate reklaamide Tšillit Bängid, Fairyd ja Paradontaksid!“

Meie, eestlased, peame end läbinägelikuks ja intelligentseks rahvaks, kellele ajupesu ei mõju. Meid juba mingi nõmeda reklaamiga sodi ostma ei pane. „Kui inimeste käest küsida, kas te olete reklaamidest mõjutatud, on vastus kindel ei,“ kinnitab reklaamiguru Urmas Villmann. Kuid lisab, et tegelikult oleme vägagi mõjutatavad. „Mis tooted meil köögis ja vannitoas rivis seisavad? Ikka needsamad nõmedate reklaamide Tšillit Bängid, Fairyd ja Paradontaksid!“

Õhtuleht uuris reklaamiauhindade ümmargusel tähtpäeval agentuuri Kontuur Leo Burnett loovjuhilt Urmas Villmannilt, mis on kahekümne aastaga reklaaminduses muutunud.

„Muutunud on reklaamide väljanägemine, teostus. Paremad riistad – parem kvaliteet,“ ütleb Villmann. „Tehnika on ju selle ajaga tohutult arenenud, 20 aastat tagasi ei teinud üliproff Nikoni peegelkaameraga fotokas ka nii head pilti, kui minu lapse mobiitelefon praegu.“

Inimeste mõjutamise tehnikad seevastu on enam-vähem samaks jäänud: endiselt töötab nii lihtne puhastusvahendireklaam kui ka paljas naine.

Edasi lugemiseks: