Inimesed

Leonhard Lapin: „Välismaal võetakse mind vastu nagu staari, aga Eestis…“

Sirje Presnal, 10. märts 2018, 00:01

92 KOMMENTAARI

k
konsa/ 12. märts 2018, 07:15
Leonhard Lapin: „Välismaal võetakse mind vastu nagu staari, aga Eestis…“
.-.-.-.
kui loome inime saab aru, et kõik ta LOOMING on P.A.S.K, siis on ta loomiseks valmis,
sest siis ei KLAMMERDU ta mingite olnud ASJADE külge.
a
arhitektuuri/ 11. märts 2018, 21:24
poolne arutelu tundus asjalik, aga kunst on külmavõitu ja luulest ei tea midagi.
v
Vanainimene/ 11. märts 2018, 18:08
Kunst on üldiselt mingite vahenditega illusioone tekitada. Inimestele illusioone tekitada on võimalik tänu mõtlemisvõimele, õigemini selle ebatäiuslikkusele. See on õpitav ja ka kaasasündinud andekusel illusioone tekitada on siin oma osa. Sinu pildid või muu illusoorne värk kas meeldivad kellelegi või jätab külmaks. Mittemeeldimine on sama hea tulemus kui meeldimine. Ei saa nõuda, et kõik inimesed oleksid kõigi kunstikategoorijate tippasjatundjad. Kui sinu pildid meeldivad vähestele, ole õnnelik, et kellelegi meeldivad. Kõik teevad oma tööd ja ka konkreetne Maxima müüja Tanja saab teha oma tööd ülimalt hästi, aga keegi müügiasjatundmatu Lapin ja palju teisi temasuguseid ei märka seda ega oska hinnata. Kas Lapin on nüüd rumal?
j
Janno/ 11. märts 2018, 12:04
Mis sul, isand tsensor viga on, et aga viga on tõsine, selles pole vähimatki kahtlust!
s
siil/ 11. märts 2018, 11:28
Lapini arvamustega nõustun ja näitused on meeldinud. Kuid vestlusest koorub vaikselt pigem üldise üksteisest lugupidamise tunde ja inimlike oskuste puudumine.
o
Olgu/ 11. märts 2018, 01:54
Olgu õnnelik, et ei mäletata, neetud lipurüvetaja
v
võõrastele oma, omadele võõras/ 10. märts 2018, 21:46
välismaa all peab silmas venemaad, sovjett hingelt ju
h
Hehee/ 10. märts 2018, 20:10
Ära muretse, Leo, teistelgi kunstnikel on nii!

s
staar, no vabandage/ 10. märts 2018, 19:46
punaroosa plätserdaja, kesik pealegi
.
...../ 11. märts 2018, 17:41
....ei ole on hoopis punane reformikas
s
10. märts 2018, 19:31
Siinsed kommenteerijad ei loe lugu läbigi, kui hakkavad aina tulistama .Jube.
Soovin jõudu õpetamisel ja loomingu tegemisel.Ringvaade saade oli ka tore.
v
viplala/ 10. märts 2018, 19:06
räägiks ka luuletajaist. yks õige luuletaja peabki näiteks nälgima. veel parem, kui ta oleks yhtlasi ka vallasant. tunnustust leiab võib-olla saja aasta pärast, kui yldse.
r
reede/ 10. märts 2018, 18:22
Õllekõhuke habekahuke No küll on Eestis halvad inimesed Karju end geeniuseks palju tahad ikka lähevad mühatades mõõda Mustamäe ikka veel püsti
a
Albert/ 10. märts 2018, 17:47
Jah, vastab ikka tõele küll, et valdav osa eestlasi on tugevalt sarvist alaarenenud.Ei nemad saa aru isegi mitte teemapüstituse olemusest, rääkimata selle asjalikust lahkamisest.
t
Taivo/ 10. märts 2018, 17:23
Kunst on kunstis kunsti näha. Teeline ei näe, mina küll. Jõudu Leo edaspidiseks, aega jääb järjest vähemaks.
t
Teeline/ 11. märts 2018, 12:38
Mine käi Kadrioru kunstimuuseumis ära, siis näed, mis on kunst.
o
ohjah/ 12. märts 2018, 10:25
Kunstimuuseumis sa ütled? aaa eee ... aga eee seal on ju pilet, see ju maksab!?
Kes mulle töötule hipsterile selle 8 eurot kinni maksab?
Ei - ma parem vaatan kunstigaleriides neid tasuta näitusi kus on purgid fekaalidega ja muu selline rafineeritud kunst.
t
Taivo/ 10. märts 2018, 17:21
Kuule Teeline, kunst on jah kunstis kunsti näha, sina rumal seda ei näe, mina küll. Maitse asi, Teeline ja suudle lehma. Jõudu sulle Leo Lapin edasiseks, aega on jäänud vähe.
k
11. märts 2018, 13:15
KUMU s on Lapini hea näitus. Soovitan külastada KUMU.
e
eh/ 10. märts 2018, 14:58

f
FIN/ 10. märts 2018, 14:45
Lapin kulta.
Terve Soome tema vastuvõtuks pidevalt valmis.Lööb pähe.
j
10. märts 2018, 13:54
jah kes on see mees mis ta eestis teeb
r
rainz/ 10. märts 2018, 13:52
kes küll tahaks staar olla? mina ei taha-paparatsod peldikuuksetaga ootamas!
i
incognito/ 10. märts 2018, 15:17
m
mic/ 10. märts 2018, 13:47
Laias laastus ei saa aru,millest Lapin puudust tunneb.Et siin ei ole üldrahvalikku Lapini kultust? Või liiga vähe ordeneid?
a
arvamus/ 10. märts 2018, 13:45
Seitsmekümnene mees aga edev nagu teismeline plika
l
lugeja/ 10. märts 2018, 13:45
Õnne ja tervist ikka vastu pidamiseks! Näha on,et armastad väga oma maad südamest.
a
Artur/ 10. märts 2018, 13:37
a
Artur! / 10. märts 2018, 18:21
j
jep/ 10. märts 2018, 13:29
Kuidas teile tundub, kui annaks õige selle super-tsensori kambaga kohtusse. Kui EW-s kehtib põhiseadus, siis peaks see olema naljategu kogu protsess võita! Kuidas tundub? Kas on hea idee?
j
jah, nõus/ 10. märts 2018, 13:38
Tõepoolest, iga konn ei köhi!
v
Vello/ 10. märts 2018, 13:50
Emme- emme, keegi kustutab mu rumalaid kommentaare!
Ääää- ääää.
On inimestel alles mured...
Anna siis tõesti kohtusse!

j
jep/ 10. märts 2018, 13:28
Kuidas teile tundub, kui annaks õige selle super-tsensori kambaga kohtusse. Kui EW-s kehtib põhiseadus, siis peaks see olema naljategu kogu protsess võita! Kuidas tundub? Kas on hea idee?
j
jep,/ 10. märts 2018, 13:27
Kuidas teile tundub, kui annaks õige selle super-tsensori kambaga kohtusse. Kui EW-s kehtib põhiseadus, siis peaks see olema naljategu kogu protsess võita! Kuidas tundub? Kas on hea idee?
ö
Öifrosiine/ 10. märts 2018, 13:23
Ei noh kui juba lausa kohe välismaalased teda staariks peavad, siis peame meie seda ammugi tegema. Loojaga kahekesi olles teha geniaalne pintslitõmme! Kahjuks harimatu rahvas ei oska seda hinnata.
m
muud midagi/ 10. märts 2018, 13:04
leonhard lapini labane lalin
e
Eesti Tsensuursus/ 10. märts 2018, 12:47
Tsentsuuriti minu kommentaar!
j
jep, thank you comrade/ 10. märts 2018, 12:52
h
Hei,/ 10. märts 2018, 13:14
Hei, võtaks õige kambaga kätte ja annaks selle tsensori õige pidulikult kohtusse.
kUI EESTIS KEHTIB PÕHISEADUS, siis selle protsessi võitmine poleks küll mingi
eriline probleem. kUIDAS TUNDUB? TEEMA ÄRA?
m
10. märts 2018, 12:46
Maalikunst lihtsalt ei ole peavoolumeedia fookuses, selle pärast ei kirjutatagi sellest meedias. Samuti ei tööta enamus kunstnikke riigikunstnikuna propagandatööstuse heaks, nad ei mahu ajupesu raamisesse, pigem hoopis segavad jalus oma tegemistega ja piiride nihutamistega. Anna neile andeks ja anna andeks kõigile neile, kes su loomingu nägemisestki selle tõttu ilma jäävad. Meedia tööprintsiibid on tundmatuseni muutunud ja ilma rahata ei tule ka meediakajastust, haritud inimesed peaks sellest aru saama.
h
Haritud inimene/ 10. märts 2018, 13:55
Haritud inimene sellest tõepoolest aru ei saa - väljamaal asjad kaugeltki nii ei käi ega toimi.
Ma ei hakka siin praegu loengut pidama, kuid tean neid asju väga põhjalikult, pead lihtsalt
usaldama ja uskuma.
Eesti inimene on Hollandi ühe päevalehe hinnanguil üldjoontes väheharitud ja alaarenenud, teisissõnu: juhm!
Sellega pole midagi parata, tuleb lihtsalt oludega leppida.
j
juhm/ 11. märts 2018, 09:47
on hollandlane ise. ega täielik vabadus ole veel vabadus. nad on tõesti teatud asjades tuutud.
t
Tsentsuurimine/ 10. märts 2018, 12:20
ärka üles kunstnik ja ela reaalsuses! Piisab sul juba siin kommenaatriumit lugedes mida üsna agaralt ka TSENTSUURITAKSE. Kes midagi tõde avaldab või asja sisu õigemat poolt avaldab TSENSUURITAKSE. Mõnedes ajakirjanduses ei lasta kommenteerida kui siis oma pildi ja näoga. Et hiljem sotsiaalselt agakiusata nagu enamus keda siis hispaania pagendati või ka Türki ja mujale ka kreekasse.
i
imho/ 10. märts 2018, 11:59
Need "kella-kargud" risustavad Tallinna linnapilti.

a
Albert/ 10. märts 2018, 11:50
Staari staatust nõuda on ebaviisakas. Kui seda ei ole, siis ei ole ja peale nõudmist ei tule niikuinii.
Väga mage etteaste.
e
Elukutseline Setu/ 10. märts 2018, 12:39
Asi pole konkreetses mehes ja staari staatuses. Asi on selles, et Eestis oma kultuuri ja vaimuinimesi eriti ei austata. Seda nii ühiskondliku tunnustuse kui ka tasu mõttes. Siin on staarid ainult kollase meedia kangelased. Miks see nii on? Vastuseid sellele küsimusele on ilmselt rohkem kui üks aga kindlasti näitab see rahava piiratust. Kultuurrahvaste hulka me ilmselt enam ei kuulu.
k
10. märts 2018, 12:50
Kollane meedia ei kuulu rahvale, rahvale ei kuulu üldse mingit meediat. Nüüd töötab meedia eranditult rahastajate heaks ja rahvas ei rahasta meediat. Isegi ERR on parteide taskumeedia, mitte midagi enamat. Süüdistada selles rahvast on alatu, valimisseadust ei võtnud vastu rahvas! Rahvas on lihtsalt paljaks varastatud peksupoisi rollis.
l
Leo/ 10. märts 2018, 11:32
Mnjaa mu Lapinike, Maarjamaal oled Sa sama võimas kui on Sinu "kaks võimsat ja vägevat sammast Vabakal" ... ehk anna kannatust ja ära virise seal.
m
Minu Liukene,/ 10. märts 2018, 12:20
sa oled ikka harimatult totukene!
k
Kärnaneärni/ 10. märts 2018, 11:27
laulja jörpa oli ka solvunud et teda ei tunnustata,lubas isegi ära kolida
e
10. märts 2018, 11:27
euroopas ongi ka tavainimesele vastuvõtt keeps-mailng, kohe kui selja keerad, tõmbab suu kriipsuks tagasi, ära võta vana inimesne nii südamesse
m
mhh/ 10. märts 2018, 11:00
mingid lapsetasemel kuubikud ja üksik pintslitõmme... ja nimetab end kunstnikuks!
p
Pintslitõmbe Leo/ 10. märts 2018, 11:14
j
jehh,/ 10. märts 2018, 12:48
...mingid lapsetasemel kuubikud ja üksik ajuvälgatus... ja nimetab end juba moderaatoriks!
Huvitav, kas Õhtsel lehel patoimetaja üldse puudub?
t
teadja/ 10. märts 2018, 19:35
Proovige teha sellist pintslitõmmet. Noo ei tee küll te midagi.
q
Qwert/ 10. märts 2018, 10:53
Mulle igatahes Lapini graafika meeldib. Kunagi nõukogude ajal sai nii sügisestel kui kevadistel kunstinäitustel regulaarselt käidud, ja Lapini tööd tundis alati ära. Huvitavad ja omapäraselt stiilsed.
j
Jah/ 10. märts 2018, 11:10
kalapuuduses on ka vähk kala, nagu vene kõnekäänd ütleb
j
Jürka/ 10. märts 2018, 11:12
Jah, see oli nõukogude ajal, nüüd on sellest terve inimpõlv möödas.
o
10. märts 2018, 14:52
Oli jah, aga praegu ei ole enam midagi.
e
eh/ 10. märts 2018, 10:38
kui suur see välismaa on, kus ta staarina saab eputada? Olen üsna veendunud, et enamuse väljamaalaste jaoks on ta absoluutselt tundmatu inimene, erinevalt tuntusest Eestis. Narr lugu küll, kui kunsti tuleb teha vaid staaritsemiseks, mitte oma ande väljendusena.
n
Noh/ 10. märts 2018, 11:13
see on omaette maffia. Kunstikriitikutel on mingi oma raster, millega nad otsivad välja suvalised wannabed ja pushivad need üles, et iseendale tööd teha ja oma olemasolu õigustada. Noh kaastundest tuleb ka idakatest paar tükki leida, et näidata kuidas oldakse sellega kursis, mis seal toimub.
s
SYBiLLE/ 10. märts 2018, 11:53
>eh / 10:38, 10. märts 2018
kui suur see välismaa on, kus ta staarina saab eputada?
-
Kahtlane, kui palju sa loetust üldse oled võimeline aru saama? Jutt käib muusikute ja kunstnike rivaliteedist v. kohalikud supermanageride ja vastavate alade "teadlaste" ja promootoritega, sest tõepoolest, kujutav kunst on aegade jookusul olnud, rõhutan, Eestis paraku olnud allasurutud seisundis võrdluses muusikute maailmaga. Näiteid pole siin eraldi vaja tuua, sest, kel "silmad peas" ...
Pole kahtlust, et sellise käitumisega teeb riik iseenesele oi-oi kui haiget, ega lase asjadel normaalselt areneda, nagu need seosed mujal ilmas toimivad. Ja jutt ei käi vaid Lapinist,
siiski tänu Lapinile, ses selle olulise teema vajalikku aktuaalsust siinjuures rõhutas.
Näiteid leidub veelgi, piisavalt!
w
Woodstock/ 10. märts 2018, 10:35
Eestis peetaksegi boheemlasi lapsemeelseteks äpudeks, pehmodeks, pdedeks jne, eestlane peab olema naiste-lastepeksja rambo, siis teda austatakse, tunnustatakse ja hinnatakse. Arenenud maades on loomeinimesed vähemalt vördväärsed muude kodanikega.
t
taat/ 10. märts 2018, 11:29
meil nad aga tahavad olla jumala staatuses

k
kolleeg/ 10. märts 2018, 10:20
oh, Jumal, see on Lapin, kelle meelest on TEMA, ja siis väga pikk jupp tühja maad!
e
eiei/ 10. märts 2018, 10:28
Esmalt Lapi, siis Jumal ja seejärel enam mitte kedagi
m
Maafin/ 10. märts 2018, 10:20
Parteile tuleb kuulsust ja sulli tuua, siis hakkab ka nelke nagu loogu jalgeette pudenema.
m
maamees/ 10. märts 2018, 10:07
Ei ma ennast kiitmast väsi. Kurb.
ä
Ärberd von Kaerajaan/ 11. märts 2018, 09:01
Kahju küll, kui sa ennast kiitmast ei väsi, "puhka jalga ka vahelduseks".
ä
Ärberd von Kaerajaan/ 11. märts 2018, 10:39
Kas tõesti on lihtsal ristirahval raske taibata, seda enne kui Lapinile oma paradontiidist ja kaariesest puretud ning harvendatud
hammaste ilureaga kõrri karata, tuleks taibata, et tegemist polegi Lapini eneseupitamisega, ega isegi mitte staaritsemise norimisega, vaid omamoodi esilelõstmisega üritustel (s.h. kohaliku ajakirjanduse tegelased) kipuvad (ei kipu!, nad ju lausa eelistavad) promot teha vers. kunstnikud meie muusikutele: Pärt, Part, Tüür,terve pesakond Järvisid jne. jne. Ja kuigi lauljad on meil iseenesest suhteliselt tublid, siis proportsioon võrdluses muu maailmaga kipub olema tugevas nihkes siin Eesti kartulilapikesel, olgem ausad, kas siis pole või?
Nii saan mina Lapinist aru!
Vahemärkusena olgu lisatud, et teatud kultusmuusikud ja ansamblid pole Lääneski alapromotud, kuid see on omamoodi nähtus, mis nõuaks siin eraldi käsitlust. Meie omad kipuvad olema kordi rohkem promotud võrdluses Lääne parimatega. See selleks praegu.
Jään minagi Lapini seisukohtade juurde, öelgu kohalikud laudatagused virtsavirtuoosid või mis iganes, et meie harimatu kildkond paneb
selle asjaga ikka kõvasti puusse.
Süüdi pole selles mitte Lapin, isegi mitte meie muusikategelased, vaid eelkõige meie nn. kunstipoliitikud, kes selles valdkonnas tegutsevad aga ka poolharitlastest ajakirjanduse "professionaalid", kes neid asju siis väga vildakalt võimendavad.
Tegelikult, kas ongi oluline, et kumb kildkond saab rohkem reklaami/promot, on need kunstnikud või muusikavaldkondades tegutsejad?
Tegelikult, on ikka küll: kui mitte, siis nihkuvad (ON JUBA NIHKUNUD) olulised proportsioonid ühiskonnas paigast ära. "Talupojad"
hakkavad asju vääriti mõistma, seda siis samamoodi, nagu siinse kommentaariumi näiteil ilmekalt taibata võib!
Päris selge on ka see, et pole Lapin "teaduslikult" au ja kiitust tglt. norinud, paar pooleldi selgitatud asja või siis seletamata asja
viisid talurahva marru, nagu poleks kunagi eksisteerinudki sm. Leida Peipsi jpt. põllutöö eesrindlasi nii vanasti aga mitte ka kaasajast!?
Püüdkem eelkõige mõista, mitte hukka mõista, et miks Lapin selle ebaõnnestunud kirjatüki kirjutas, saab siis selgeks ka asja tegelik
tagamõte.
j
Jürka/ 10. märts 2018, 09:51
Pidasin teha seni mehiseks meheks ja küllaltki arvestatavaks kunstnikuks, aga pärast seda intervjuud langes mu lugupidamine suuresti. Ja temale endale tahaksin öelda, et kvantiteet (isikunäituste arv ja muu taoline numbrites väljendatav) ei ole seesama mis kvaliteet ehk kunstiväärtus.
o
10. märts 2018, 10:41
Oh, viimase aja tööd on tal iseäranis "väärtuslikud". irw.
l
lapats/ 10. märts 2018, 09:35
Sa, Lapin, mine väljamaale elama, siis võetakse sind Eestis vastu nagu staari!
m
maali/ 10. märts 2018, 09:17
eks ta ole kui insta ajast saati oled ise oma saba upitanud. väljast ei paista see välja, kodus jätab seda laadi toimetamine külmaks.
e
eestlanna/ 10. märts 2018, 07:56
Naudin alati tema mõtteid, kus ta on andnud intervjuusid. Ta on aus mees, mis ongi ju põhjuseks miks ei hinnata. Tema ei käi igal üritusel pugejalik ja tähtis ilme ees,et kuulun nende sekka.
Üks eestlastest, kellest pean väga lugu. Tervist ja ikka ausaks jäämist!
V
,,A,,/ 10. märts 2018, 07:26
Võõras võõral maal on tihti prohvet!
m
10. märts 2018, 13:00
Meil on nigu mingi välismaalaste ees koogutamise viirus sees, kõigi ees ollakse valmis käpuli laskma, kes aga välismaalt ennast kohale veab, midagi totramat ei saagi olla. Samas ei austata ennast ega oma rahvuskaaslasi.

n
nujah/ 10. märts 2018, 05:37
Lisaks teistele nyyd ka staarkunstnik meil olemas
j
jeh,/ 10. märts 2018, 13:06
Mitte ainult, meil on nüüd isegi star-censor juba olemas. Parim ilma peal. Mosku
Kremlini omadega pole isegi midagi võrrelda. Huvitav, kus küll tema oma hariduse
on ammutanud? Sõber Kim -Jong-Junni käest vist?! Peaks kutsuma teise vist
Kadriorgiasse pidulikule presidendi vastuvõtule ja andma talle teenetemedali sots.
saavutuste eest rahva pidulikul pedereerimisel?!
e
Enn/ 11. märts 2018, 10:10
See must ruut punase täpiga pole mingi kunst.
r
Raine Vaarait/ 10. märts 2018, 04:02
Aga käituge siis nagu härrasmees! Tõmmake kõht sisse. Riietuge vastavalt.
Siin
https://elu24.postimees.ee/4345271/leonhard-lapin-tegi-uhe-sekundiga-pintslitombe-mis-hakkab-maksma-...
näete välja nagu eluheidikust bomž.
Teil näikse puuduvat eneseaustus ja austus vaataja vastu.
Ainult äärmiselt egotsentristlik inimene, kellel puudub esteetikast arusaam eksponeerib enda lodevat rümpa.
Õppige elu looduse ringkäigult seda, et te ei ole asendamatu.
Olgu Looja Teile armuline, sest edevus on üks surmapattudest ja seda Teie vigin, et Teid Eestis nii hinnata ei osata, seda ka see on.
h
Hm/ 10. märts 2018, 10:04
Kas Looja all on mõeldud isa või ema?
k
10. märts 2018, 10:44
n
Nii / 10. märts 2018, 10:45
nõmedale küsimusele on keeruline vastata.
l
10. märts 2018, 13:02
Looja on Looja, mitte vanemad, ega mitte jumalad, jumalad on ka looja loodud.
h
Hm/ 10. märts 2018, 17:25
m
mida sa inised/ 10. märts 2018, 11:00
Paljud kunstnikud olidki bomzhid.
t
Teeline/ 10. märts 2018, 11:48
Vaatasin ka neid Lapini "teoseid. Kui see on kunst, olen mina rooma paavst. 70-nendatel piiri taga näitustel osalejad olid vasta suunitlusega ja usaldusastmega. Ja upsakust on sel vennikesel ikka lõputult.
"Leonhard Lapini poolt paari sekundiga paberile tõmmatud must joon leiab oma koha Eesti kunstnike töödest koosenvas, Eestile 100. sünnipäevaks kingitavas kunstimapis ning võib kujuneda väga hinnaliseks.
«Ma olin ühenduses Loojaga,» selgitas Lapin üksindusevajadust ning jäi oma täiusliku pintslitõmbega väga rahule, seda ka eluaegse õpetajana. «Kurat, seda on Eesti Vabariigis võimeline tegema ainult Leonhard Lapin!» kiitis ta."
f
Fooma/ 10. märts 2018, 14:09
Siis tulebki välja, et sina siis oledki Rooma paavst kes meile 25. sept. k.a.
külla tuleb!
t
Teeline/ 10. märts 2018, 15:04
Ei ole see õnneks mina, sest Lapini "tööd" pole kunst.
t
10. märts 2018, 18:54
Tundub,et pole millestki aru saanud ja pritsid siin ainult kurjust
t
Teeline/ 11. märts 2018, 12:47
Mine käi Kadrioru kunstimuuseumis ära, siis näed, mis on kunst.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee